بازدید 19348
محسن رضایی مطرح کرد

توقف فروش دلار‌های نفتی به بانک مرکزی در سال آینده/ اقتصاد به ثبات نیاز دارد؛ مشکلات اقتصادی با کار نمایشی حل نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از مواردی که در بودجه سال آینده متوقف خواهیم کرد، بحث فروش دلار‌های حاصل از درآمد نفتی توسط وزارت نفت به بانک مرکزی است و بحث دیگر ساماندهی یارانه‌هاست، چون علاوه بر اسراف و قاچاق به هدف نیز نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 19 March 2022

توقف فروش دلار‌های نفتی به بانک مرکزی در سال آینده/ اقتصاد به ثبات نیاز دارد؛ مشکلات اقتصادی با کار نمایشی حل نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور، صنعت‌سازی و توجه همه صنایع را نیاز روز کشور دانست و گفت: برای استفاده از ظرفیت‌ها، باید ضمن حذف موانع و بهبود فضای کسب‌وکار، کارآفرینان نیز از حالت پراکنده فعلی خارج شوند. وی با تاکید بر لزوم توسعه صنعت، گفت: در این مسیر  از هر پیشنهاد بخش خصوصی با آغوش باز استقبال می‌کنیم؛ اما قرار نیست برای همه‌ صنایع نسخه‌ واحدی ارائه دهیم.
 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر محسن رضایی در جلسه‌ فوق العاده‌ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، افزود: تجارت نقش مهمی در تولید درآمد ملی کشور دارد و در صورت تقویت بحث ترانزیت، درآمد ملی ما به‌صورت مضاعف افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما تحقق این مهم مستلزم همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی است.

او با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید با یکدیگر همراه باشند، افزود: به دلیل غفلت از فرصت‌ها،  به را‌ه آهن میانه-تبریز، توجه نکرده‌ایم در حالی‌که اگر این مسیر تا جلفا ادامه می‌یافت، چندین میلیارد دلار ارزش داشت و بیکاری را نیز از بین می‌برد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که پیگیری می‌کنیم، بحث ساختار بودجه دولت است که به‌عنوان مثال بخش اعظمی از منابع بازنشستگان در داخل بودجه قرار دارد، در حالی‌که در سایر کشورها این موضوع مستقل از دولت است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: دومین موضوع بحث خلق نقدینگی در کشور است که از ۵۰ سال پیش در کشور آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد و به رشد تورم دامن می‌زند.

او تصریح کرد: تورم نوعی مالیات است که از همه گرفته می‌شود، ولی چون قشرهای بالا جبران تورمی دارند، ضرر کمتری متحمل می‌شوند، در حالی که اقشار پایین فشار زیادی تحمل می‌کنند.

رضایی تاکید کرد: یکی از مواردی که در بودجه‌ سال آینده متوقف خواهیم کرد، بحث فروش دلارهای حاصل از درآمد نفتی توسط وزارت نفت به بانک مرکزی است و بحث دیگر ساماندهی یارانه‌هاست چرا که علاوه بر اسراف و قاچاق به هدف نیز نمی‌رسد.

او افزود: باید در ایران صنعت سازی رواج پیدا کند که البته صنعت سازی با کارخانه‌سازی متفاوت است و ما می‌توانستیم در کنار صنایع فعلی صنایعی مانند گردشگری و سلامت را نیز داشته باشیم اما تنها صنعتی که توانسته‌ایم راه‌اندازی کنیم، بحث صنایع دفاعی است.

در فولاد نیز خام فروشی شده است

رضایی ادامه داد: متاسفانه علاوه بر نفت و پتروشیمی، در فولاد نیز خام فروشی شده است لذا باید صنعت بسازیم و چندین صنعت مهم را در آذربایجان شرقی می‌توان ایجاد کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از کارخانه‌های ماشین سازی، چرخشگر و ایدم، گفت: با دیدن این مجموعه‌ها غصه خوردم چراکه با وجود مجموعه‌‌ای مثل ماشین سازی می‌توان صدها کارخانه ایجاد کرد.

او افزود: اگر کارآفرینان از حالت پراکنده‌ فعلی خارج و گروه‌بندی شوند، می‌توانیم جهش صنعتی بزرگی را در کشور شاهد باشیم.

بسیاری از بخش‌نامه‌ها باید حذف شود

رضایی با بیان اینکه بدون هلدینگ، برندسازی و گروه بندی، صنعت سازی نیز ممکن نیست، گفت: بسیاری از بخش‌نامه‌ها باید حذف شود وگرنه ثبات ایجاد نمی‌شود و ممکن نیست از طریق یک اداره‌ واحد در تهران برای همه‌ صنایع تصمیم واحدی گرفته شود.

او ادامه داد: نباید تنها ۴۰ درصد سپرده‌ استان‌ها به خود استان‌ها اختصاص یابد بلکه باید ۶۰ درصد سپرده‌ها به استان اختصاص یابد و باید این قفس را از بین برداریم.

اقتصاد به ثبات نیاز دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: ما باید اقتصاد را از سیاست جدا کنیم چراکه اقتصاد به ثبات نیاز دارد ولی سیاست ثبات را از بین می‌برد و نمی‌شود با کار نمایشی مشکلات اقتصاد را حل کرد.

او افزود: ما از کارآفرینان می خواهیم به ما کمک کنند و با حمایت‌های رهبر انقلاب و نظرات مثبت آقای رئیس جمهور مصمم هستیم، وضعیت اقتصاد را درست کنیم.

رضایی در خاتمه تاکید کرد: اکنون مشکلاتی از گذشته انباشته شده است و ما نمی‌توانیم فقط به فکر مسائل روزمره باشیم و مسائل کلان را فراموش کنیم.

 

پیش از این نیز معاون اقتصادی رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید علی تجلایی که با حضور مسئولین استانی و جمعی از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا در تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت دو هدف اصلی در خصوص حل مشکلات اقتصادی کشور دارد، افزود: اولین هدف حل مشکلات و مسائل روزمره است که از طریق ستاد تنظیم بازار این موضوعات بررسی و رفع می‌شود و موضوع بعدی که بسیار مهم است، جراحی اساسی در بخش تجارت، صنعت، کشاورزی و ... است که این اقدام نیز آغاز شده ولی زمان می‌برد تا آثار این جراحی در جامعه دیده شود و دولت هردوی این کار را آغاز کرده و ما در راه موفقیت و رسیدن به این دو هدف نیازمند حضور صنعتگران و کارآفرینان هستیم تا ما را یاری کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
فقط توضیح واضحات ولاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
اول از بانک ها شروع کنید
این یک مطالبه ملی است
بانک ها هر کاری و فعالیتی انجام می دهند
غیر از وظیفه اصلی که بانکداری است
پاشنه آشیل اقتصاد ایران همین بانک های خصوصی و دولتی هستند.
اره بابا این چه کاری است. مستقیم به حساب آقازاده ها واریز کنبد
سال جدید سال ریشه کن کردن فقره البته با ریشه کن کردن فقرا
اولا کدوم دلار هر چی هم میاد احتمالا می خواد بره تو جیب شما
ممنونم آفای رضایی. چشم از این به بعد خوب کار میکنیم که مسئولین خشنود بشن.
فقط شما از ما راضی باش
خب ایشان که خودشان درراسهستند چرا جلو تورمرا نمگیرند
ایشان الان اپوزیسیون هستند یا مسیول
دم‌ حاج‌محسن‌گرم‌ کلا‌هرزمان‌سرو کله اش پیدا‌میشه‌ در خودم‌ احساس‌ امیدواری به اینده‌ می کنم‌ !
چرا نباید حاج محسن‌ وزیر اقتصاد باشه‌ ؟!
اندوزی کیه‌ ی الف بچه‌ مدرسه ای‌ انگشت کوچک حاج محسن‌ هم نمیشه‌ !
یادش بخیر با پنج نفر محافظ می امد‌ خط‌ و ..‌!
ابهت‌ در حد اوج‌ ..
راحت ترین راه برای سخن گفتن : *توضیح واضحات دادن است*
از کرامات شیخ ما این است
حلوا را خورد و گفت شیرین است
بله
1- اقتصاد به ثبات نیاز دارد
2- با کار نمایشی حل نمی شود
اما.............. همین جملات شما هم نمایشی است!
جناب شما وزير اقتصاد، چه مي تواني انجام دهي زماني كه معلوم نيست اقتصاد در كشور از كدام قوانين اقتصادي پيروي مي كند
قولها و حرفهای محسن رضایی نامزد ریاست جمهموری در ادوار مختلف :
۱- لحظه ای که رییس جمهور بشم ارزش ریال ایران و پاسپورت ایرانی رشد خواهد کرد !
۲- معنا ندارد در ایران غنی فقیر و فقرا داشته باشیم !!
۳- هر ایرانی لیاقت بهترین زندگی رو دارد که متاسفانه الان ندارد !!!
..............
محسن رضایی کنونی معاون اقتصادی رییسی :
کماکان درحال دادن شعار و قول و نقد........................................................
انگار نه انگار که پست و منصب دارد ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
همین برجام یکی از عوامل بی ثباتی در اقتصاد ایرانه. 8 ساله که کشور دایم منتظره که:

مذاکرات برجام به ثمر برسه،
بعد برجام اجرایی بشه،
بعد اینکه رییس جمهور بعدی آمریکا کی میشه،
بعد اینکه آیا ترامپ برجام رو به هم میزنه،
بعد دوباره اینکه رییس جمهور بعد از ترامپ کی میشه،
بعد اینکه آیا مذاکرات با بایدن به نتیجه میرسه!

اگر از اول وارد برجام نمیشدیم ضررش برای اقتصاد کمتر بود.
این حکومت با شعار حکومت مستضعفین و هزار شعار ....دیگر تشکیل شده است تازه به یکی توانسته جامعه عمل بپوشاند و ان فقیر کردن مردم است .
حرف های آ قی ای رضایی منطقی هستن امیدوارم عملیاتی شوند.باید همه مخصوصا مسولین به انصاف برگردند و منافع ملی را به هرچیزی ارجحیت بدهند
برای آلودگی اب ، خاک ، هوا و بی آبی چه چاره ای داری؟
خوشحالم که بالاخره یک سیاستمدار تو این مملکت پیدا شد که مشکل اصلی اقتصاد کشور را درست فهمیده فقط اگه نظام بانکی نیز اصلاح شود آنوقت مملکت درست میشه لطفاً اصلاح نظام بانکی را هم در دستور کار بگذارید این که دولت دلارهای نفتی را به بانک مرکزی نفروشه کار خوبیه و مشکل بیماری هلندی حل میشه اما در مراحل بعد بایستی اصلاح نظام بانکی هم شروع شود
سلام جناب رضایی اینا رو به کی میگید دقیقا؟
عزیزان من ۳ ماه بود احمدی نزاد رییس جمهور بود ۳۰۰ دلار فروختم ۴۲۰ تومان زمانی که رفت دلار شد ۳۲۰۰ تومان یعنی ۸ برابر روحانی ۳۲۰۰ تومان تحویل گرفت زمانیکه رفت ۲۸۰۰۰ تحویل داد یعنی ۸ برابر اگر با این سیاست برویم حتما ۸ برابر میبینیم
دكتر جان يارانه چهارصدوپنجاه هزاري جي شد؟
یک قانونی بگذارند که مسئولین حرف نزنند
همان روحانی براتون خوبه دغدغه اش رفع حصر گلابی برجام ورفتن زنان به استادبوم وربنا شجریان بود هست سال گند زد لطفا چند ماه سکوت به احترام چند میلبون ادمی که بهش رای دادن
آره دلارهای نفتی مستقیم بره تو جیب خودتان ، حامیانشان در داخل و خارج ،
سال آینده سال ریشه کردن مردم است
دیگه سکان اقتصاد دست تو این حرفها دیگه از تو قابل قبول نیست . دیگه فریب بس است کاری کن اگر مرد عملی
گردش اقصاد با نوسازی حساب شده زیرساخت های سیستم کار و تولید انجام بشه از اصناف مختلف وتوسعه کارگاه های کوچیک و بزرگ تامین مواد اولیه تولیدوصادرات با نظارت کنترل دقیق برگشت ارز باید هرچه زودتر شروع بشه توسعه کارخانه های تولید مواد اولیه میتونه گره گشای وضعیت جامعه وتولید بشه، درآمد فروش گاز نسبت به سال های قبل ۴برابرشده چرا مردم هیچ تاثیری در وضعیت کار زندگی و درآمدی احساس نمیکنن یه سوکت بی تفاوتی بدی در جامعه شکل گرفته این وضعیت به نفع هیچ کسی نیست .
خدا خودش بخیر کنه!
حضرت آقای رضایی اقتصاد دان نفرمودند پس دلارها را چکار کنیم‌ دربازار آزاد بفروشیم و با بالا وپایین بردن قیمت ارزها میلیارد ها تومان بره تو جیب آقا زاده ها .بابا مارادونا را ولش کنید بچسبید به غضنفر
والا آدم مات میشه سخنان برادر محسن رو می شنود.
1- گفت تا پایان آذر 1400 منتظر اخبار خوش باشید، که نتیجه آنرا دیدیم ؛ برنج 10 کیلیویی 1 میلیون تومان ، گوشت 200 هزار تومان ، ....
2- گفت منتظر شاخص 1700 در بهمن و اسفند 1400 باشید که سهامدار ها باز هم متضرر شدند
3- در منظرات انتخاباتی گفت خلق نقدینگی دولت آقای روحانی وحشتناک بوده ، اکنون میگه مربوط به 50 سال گذشته است .
4- در مناظرات انتخاباتی گفت کلا 150 نفر باعث ریزش بورس شدند ولی بعد از حضور در دولت اصلا از این موضوع یادش رفت
سلام..بنده بارها گفتم اقتصاد یعنی تعادل عرضه و تقاضا است.اقتصاد بدون تولید و عرضه ایجاد تقاضا فقط تورم زا است.بعضی فکر می کنند عرضه یعنی گران کردن کالاها و خدمات .این تفکر مردم بیچاره می کند.آقا ول کن تقاضا را برو تولید کن تقاضا خودبخود ایجاد می شودمردم یک و دو تومان یارانه نمی خواهند
این محسن جان هم هر چند ماه یه بار یه تیکه ای میندازه .بخدا این حرف ها رو یه بچه ۱۰ ساله هم میدونه دکتر
هيچ راهي به جز مراجعه به خواست و نظر به مردم تخواهيد داشت
وقتي بجاي انتخابات انتصابات داريم و احمدي نژاد را حذف ميكنيم و از مشاركت ٩٨ درصدي به مشاركت ٤٨ درصدي ميرسيم نتيجه اي جز امروز كه مي بينيم نخواهد بود
جناب آقای محسن رضایی
هر کاری که کنید ثمری ندارد جز اینکه در بانک های خصوصی را گل گرفتن. احتیاجی به نقشه کشی با پول نفت ... ندارید، همان بانک هایی که انقلاب قولش را بمردم داده شده بود یعنی بانک بی بهره، آنوقت است که میتوانید به آرزوهایتان دست یابید که همان قول های داده ش ده به مردم باید باشد.
امشب با بابام جلسه داشتیم قراره همشو حل کنه .
چقدر ما ملت بدبختیم
سلام رضایی صبحت بخیر
آقا این کارهایی که می گی مثلا قراره خود شما سر و سامون بدی. شما شدی سخنگو؟
کارخانه های ماشین سازی و ایدم زمانی تولیدات خود را به کشورهای اروپایی از جمله آلمان صادر می کردند ولی امروز در خود ایران هم به ندرت مشتری دارند! این همه درایت و پیشرفت واقعا مثال زدنی است!!!
من اعتقادی به کسی که استاد دانشگاهش رو مجبور کرده بره دفتر شخصیش و ازش امتحان بگیره ندارم. ایشون کلا به جامعه دانشگاهی توهین کردن.
ایتالیا،پاکستان،پرتغال،ترکیه،اسپانیا،ژاپن،آلمان،دانمارک نفت و گاز ندارند.بدون نفت و گاز هیچ هستید.از چرخاندن یک جگرکی عاجز هستید.البته بدنبال مدیریت جهان هستید.
این محسن رضایی خیلی خیلی باسواده..حتما ار نظریاتش در اینده همه سود میبرن فقرم ریشه کن میشه..ایشون چون تا الان در راس مملکت نبودن بدبخت بودیم..پول نفت و به بانک مرکزی ندین به هر کسی ایشون گفت بدین..چون رانت و اینار و ریشه کن میکنه..معلوم میشه !!!!!!!!
برادر محسن رضایی نظراتشان در اقتصاد نجاتبخش و علمی است رویه پنجاه ساله تورم ناشی از فروش نفت باید قطع شود
آقای معاون اقتصادی رئیس جمهور
یادتان هست که در مورد مشکلات اقتصادی و خصوصا "بورس" چه وعده هایی دادید؟ ما یادمان نرفته است.
سلام آقا محسن سال نو مبارک خسته نباشی فکر کنم تازه یواش یواش
متوجه شدی که مسئولیت گردندان اقتصادی جامعه چقدر سخته وبا مسئولیت نظامی چقدر فرق داره خدا حفظشان کنه هرکسی که این برنامه ریزی را انجام داد که همه بچه های منتقد را مبصر کرد
باسلام دولت بایستی خود گردانی ادارات وبیمارستانها را بر دارد این یعنی چه مالیات وغیره بس نمیباشد
دولت اگر گران نکند وبلبشوی اقتصادی بوجود نیاورد اقتصاد ثبات پیدا می کند
مردم زیر فشار اقتصادی از بین میروند فقط گفتار در مانی و شعار
آقا محسن کمتر حرف بزنی و قول های الکی به مردم ندهی شاید یک کمی از قداست قبلی شما نزد مردم حفظ شود .
درود بر اقتصاد دان قرن. درود بر مخ اقتصادی ایران. راستی چه خبر از یارانه 450 هزار تومانی؟
جناب رضایی این حرفها رو داری برای کی میزنی
سلام خدمت اقای رضایی عزیز
یاداشت بفرمایید حجم نقدینگی کشور چهار و نیم هزار همت در انتهای سال 1400
سال بعد با توجه به مشکلات کشور حجم نقدینگی بالای شش هزار همت خواهد بود
لطفا تلاش بفرمایید از این رقم بالا تر نره چون مستضعفین توان ندارند
کاش ایشون قدری هم به نظر دیگران توجه میکردن،
آقای رضایی فرموده بودند که اقتصاد دان هستند و سه ماهه همه مشکلات را حل می کنند. تابناک می دانم که انتقالد از اربابت را منتشر نمی کنی.
حتی تصورش هم مو به بدن انسان سیخ می کند. تنها سازمان متخصص و ذی صلاح پول در کشور حق دیدن روی ارزهای کشور را ندارد. ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد.
حقوق بازنشستگان بهداشت را کامل پرداخت نشد؟آیا خودشان تحمل دارند؟
آیا این رضایت مندی وخدمت به حق الناس است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار