بازدید 3910

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

با خروج سه شهرستان کلاردشت، رامسر و گلوگاه از وضعیت قرمز در واپسین روزهای سال، رنگ قرمز کرونایی به طور کامل از استان مازندران خارج شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 19 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان کلاردشت و رامسر که هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند با خروج از این وضعیت به رنگ نارنجی کرونایی در آمدند.

همچنین بر اساس این اطلاع رسانی شهرستان گلوگاه نیز از رنگ قرمز به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت داد.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت در طول یک هفته اخیر هشت شهرستان شامل نکا، بهشهر، ساری، قائمشهر، سوادکوه، آمل ، نوشهر و تنکابن با بهبود وضعیت کرونایی از وضعیت نارنجی خارج و به رنگ زرد کرونایی در آمدند.

در حال حاضر بنابر اعلام وزارت بهداشت شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود،ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بابل، آمل، بابلسر، جویبار، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر و تنکابن، عباس آباد و چالوس در وضعیت زرد به معنای خطر متوسط قرار دارند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

براساس اخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۲۱۰بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که این تعداد نسبت به هفته گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

در حالی که آمارها خبر از بهبود وضعیت کرونایی مازندران می‌دهند و تا حدودی خیال مسئولان و مردم از این بابت راحت شده است، شلوغیِ بازار شب عید و ورود مسافران به استان برای گذراندن تعطیلات نوروزی این نگرانی را ایجاد می‌کند که مانند نوروز ۱۴۰۰، نخستین روزهای سال جدید با شکل‌گیری یک موج جدید کرونایی در استان همراه باشد.

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های منتهی به نوروز ۱۴۰۰ سبب شده بود که سرعت شیوع ویروس در مازندران بیشتر شود و از دوم فروردین امسال آمارهای کرونایی استان در مسیر افزایشی قرار گیرند ؛ مسیری که منجر به شکل‌گیری موج چهارم کرونا در مازندران شد و مرگ ۵۲۹ نفر طی دو ماه فروردین و اردیبهشت را در بیمارستان‌های این استان به دنبال داشت. بر همین اساس نیز این نگرانی بین مسئولان و گروهی از مردم استان وجود دارد که در چنین شرایطی مازندران بار دیگر در شرایط بحرانی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها