بازدید 3679

شتاب دوباره شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس

مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 19 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از صداوسیما از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد و افزود اکنون به طور متوسط از هر بیست نفر یک نفر به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند که در برخی مناطق شمال این کشور به یک نفر از هر ۱۴ نفر رسیده است.

مرکز ملی آمار انگلیس همچنین از تداوم ابتلای افراد از سنین مختلف شامل کودکان و نوجوانان و افراد تا بیش از ۷۵ سال به کرونا خبر داد و افزود برخی از این افراد حتی سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان انگلیس هم از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این کشور حکایت دارد، اما اعلام شد افرادی که واکسن دریافت کردند کمتر کارشان به بیمارستان کشیده شده است.

رسانه‌ها در انگلیس می‌گویند بیشتر مبتلایان جدید کرونا به سویه اومیکرون آلوده شده اند.

کارشناسان لغو همه محدودیت‌های کرونایی و کاهش مصونیت از واکسن‌ها را از جمله عوامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌ای اخیر می‌دانند و تخمین می‌زنند حدود سه میلیون و سیصد هزار نفر در هفته منتهی به ۲۱ اسفند و پس از لغو محدودیت‌های کرونایی در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

انگلیس از حدود سه هفته پیش اغلب محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو کرد حتی زدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و اماکن پر جمعیت، و از امروز نیز باقی مانده محدودیت‌ها نیز لغو شده است تا انگلیس نخستین کشور اروپایی باشد که همه محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده است.

حتی از امروز جمعه، همه افرادی که وارد انگلیس شوند، دیگر نیازی به ارائه انجام آزمایش کووید نخواهند داشت، حتی اگر واکسن کرونا هم نزده باشند می‌توانند بدون مانع وارد انگلیس شوند.

دولت انگلیس این تصمیم را بخشی از راهبردش برای زندگی همراه با کووید اعلام کرده و گفته است: از این پس بر مسئولیت شخصی و واکسیناسیون افراد تاکید دارد نه قوانین و محدودیت‌هایی که افراد مجبور به انجام آن هستند.

پروفسور جیمز نیسمیت، مدیر مؤسسه روزالیند فرانکلین و استاد دانشگاه آکسفورد درباره وضع جاری هشدار داد و گفت: نرخ بالای عفونت در سراسر بریتانیا در کنار لغو محدودیت‌های کرونایی، به این معنی است که اکنون تقریباً هر کسی می‌تواند به این ویروس مبتلا شود.

این استاد دانشگاه افزود: دغدغه اصلی من برای قشر‌های آسیب پذیری است که این بیماری برایشان خطر جدی محسوب می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این کشور به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده است که بیش از چهارصد نفر فقط در شبانه روز گذشته بستری شدند.

هم اکنون شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس از بیست میلیون نفر و شمار جان باختگان کرونا از ۱۶۳ هزار نفر گذشته است.

انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفر، پنجمین کشور دارای بیش‌ترین مبتلایان به کووید و هفتمین کشور دارای بیش‌ترین جان باختگان کرونا در جهان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها