بازدید 57731

نازنین زاغری آزاد شد/ وزیر خارجه انگلیس: بدهی به ایران را پرداخت کردیم/امیرعبداللهیان: آزادی زاغری با نگاه انسانی بود و نه گرفتن طلب از انگلیس

این دو تبعه ایرانی – انگلیسی به دلایل امنیتی در ایران محکوم بودند. دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق، نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 16 March 2022

نازنین زاغری در ازای پرداخت ۵۳۰ میلیون دلار به ایران آزاد شد

بین الملل تابناک: خبرنگار گاردین و خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از مقام‌های رسمی انگلیس، از آزادی نازنین زاغری خبر دادند.

امیرعبداللهیان: آزادی زاغری با نگاه انسانی بود و نه گرفتن طلب از انگلیس
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۸:۲۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جشن دیپلماتیک نوروز در جمع خبرنگاران گفت:

ما بیش از ۳۹۰ میلیون پوند از قبل از پیروزی انقلاب در خصوص برخی خریدهای دفاعی از انگلیس مطالبه داشتیم.در چهار ماه گذشته تماس‌های خیلی فشرده‌ای بین من و وزیر خارجه انگلیس انجام شد. هدف ما این بود که این مطالبات را زنده کنیم و این مبلغ به بانک مرکزی ما وارد شود. به صراحت اعلام می‌کنم هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرایم آنها ثابت شد و قوه قضاییه باید درباره وضعیت آنها تصمیم می‌گرفت، وجود ندارد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: چند روز پیش این مبلغ را دریافت کردیم. اما به طور همزمان پیگیری‌های قضایی و روند قضایی برای درخواست آزادی این دو فرد مورد نظر ادامه داشت. شاید از نظر زمانی روزهای آزادی و واریز پول نزدیک به هم بود، ولی ارتباطی بین این دو مسئله وجود ندارد و آزادی این دو فرد با نگاه انسانی در ایران محقق شد و اخباری مبنی بر گرفتن پول و آزادی این افراد منتشر می‌شود، نادرست و غیردقیق است.

واکنش جانسون به آزادی «نازنین زاغری»
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۸:۱۸

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در توییتی به آزادی «نازنین زاغری راتکلیف» و «انوشه آشوری» دو جاسوس زندانی در ایران واکنش نشان داد و مدعی شد بازداشت آن‌ها ناعادلانه بوده است.

او در این توییت نوشت: «بسیار خوشحالم که تأیید کنم بازداشت ناعادلانه نازنین زاغری راتکلیف و انوشه آشوری در ایران امروز به پایان رسیده و آن‌ها اکنون به بریتانیا بازخواهند گشت».

انگلیس: بدهی خود به ایران را پرداخت کردیم
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۸:۱۸

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بدهی خود در رابطه با تجهیزات نظامی را به ایران پرداخت کرده و همچنین آزادی «نازنین زاغری» را مورد تایید قرار داد.

وی اعلام کرد: «به موازات آن (آزادی دو جاسوس زندانی در ایران)، همانطور که گفته بودیم، بدهی IMS (خدمات نظامی بین‌المللی) را نیز تسویه کرده‌ایم».

تراس افزود: «این بدهی در انطباق کامل با تحریم‌های بریتانیا و بین‌المللی و تمامی تعهدات قانونی تسویه شده است. این وجوه صرفا برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده خواهد شد».

پتریک وینتور، سردبیر سیاسی گاردین در توئیتر خود نوشت: مقامات رسمی اعلام کردند نازنین زاغری و انوشه آشوری آزاد شده‌اند.

گفتنی است، دوره محکومیت 5 ساله زاغری تمام شده و احتمالا تا ساعتی دیگر در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس، مبادله شود.

530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران پیش از آزادی زاغری به حساب ایران واریز شده است.

نازنین زاغری حدود ساعت 14:15 دقیقه به تیم انگلیسی تحویل داده شد. البته همچنان تشریفات برای تبادل وی در فرودگاه امام خمینی در حال انجام است.

این دو تبعه ایرانی – انگلیسی به دلایل امنیتی در ایران محکوم بودند. دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.

حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری هم دقایقی پیش به رویترز گفت که موکلش به همراه انوشه آشوری در مسیر رفتن به فرودگاه برای ترک ایران هستند.

نازنین زاغری تبعه ایرانی ـ انگلیسی است در ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. سپاه ثارالله کرمان، ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

۲۵ مهر سال ۹۶ عباس جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران در خصوص نازنین زاغری گفته بود: شوهر وی تبعه انگلیس و خود وی نیز دارای تابعیت مضاعف از انگلیس بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. وی مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی بی سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام کرده است. چگونگی استفاده از ایمیل‌ مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره، افرادی همچون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۵۱
عجب منبع درآمدی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
بدهی ایران برای تانک هایی که شاه خریده بوده هست.
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
دیدید گفتم سرسوزنی در قطعی بودن توافق برجام شک نکنید؟!!!البته اینراهم بگم که دوره بعد ترامپ دوباره انتخاب میشه و دوباره میزنه زیربرجام و روز از نو وروزی از نو !!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اقای تابناک اولا بدهی 40 ساله انگلیس به ایران 550 میلیون پوند بوده که اگر سالی 10 درصد سود برای آن محاسبه شود از یک میلیارد پوند هم میگذرد. تازه معلوم نیست فردا دبه درنیاورند و به بهانه ای مجددا پول ها را بلوکه نکنند کما اینکه در مدت 40 و اندی سال از آن استفاده کرده اند.که می تواند برای هزاران جوان تحصیلکرده جویای شغل . کار مناسبی پیدا کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
آقای سعید خان ، میلیون میلیون پول طی همین مدت خورده شده که شما در فکر 10 درصد سود سالیانه اش میکردی. هزار تا از این پولها هم برای ایران بیاد شغل مناسبی برای جوانان وجود ندارد ،دلت را خوش نکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اگر می خواستند برای جوانان جویای کار شغل درست کنند طی این ۴۲سال صدها برابر این بدهی توی مملکت پول وسرمایه بود که نخوان معطل این طلب بشن !! در ضمن این طلب هم اگر بی سروصدا برمی گشت مثل بقیه ی پولها ودارایی های دیگه به باد رفته بود وبرای جوانان نان وآب وآینده نمی شد هرچند که همین حالا هم معلوم نیست که حیف ومیل نشه ! شد !!
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
امیرعبداللهیان: آزادی زاغری با نگاه انسانی بود و نه گرفتن طلب از انگلیس!!!
ناشناس
| Romania |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
پول خودمون بود غربگدای پرو ... چرا همچین پولی دادن اگه جاسوس نبود؟
آزادی یک مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
آزاد شدن یک مادر دربند همیشه خوب است

بعنوان یک ایرانی آزاده شرمنده هستم

ما در گرفتن حق خودمان ، بدترین راه و زشت ترین ابزار

را انتخاب کردیم

و قطعا راههای قانونی تمیز و غرور افرین وجود داشتند

همچون دادگاه لاهه زمان دکتر مصدق
همچون مذاکرات قوام در آزادی آذربایجان
همچون مذاکرات برجام دکتر ظریف
ایرانی
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
اقا سعید سودش قبلا پیشخور شده صداش بعدا در میاد
با توجه به نوشته های بالا:«وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»باید اعدام بشود نه اینکه آزاد شود.حرفتون با عملتون یکی نیست.یه جای کار میلنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
با این بهانه ها میتوان ۹۸ درصد مردم را به جرم

جاسوسی ۶ سال که نه ولی ۶۰ سال در زندان کرد !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
به چه استنادی این حرفها را میزنی؟ اگر خانم زاغری این کارها را کرده بود، هرگز در مقابل پول آزادش نمی کردند
حالا این پول را خرج اعطینا نکنید حداقل همین مورد را به حساب یارانه مردم واریز کنید تا سر و کله نون خور های خارجی پیدا نشده است .
با توجه به نوشته های بالا:«وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»باید اعدام بشود نه اینکه آزاد شود.حرفتون با عملتون یکی نیست.یه جای کار میلنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
فقط خدا می داند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
گی گفته ایشان برانداز بوده ؟ گجا اثبات شده ؟ اگر مدارکی به مردم ارائه شود قابل باور است در غیر اینصورت مشکوک به گروگان گیری است
هیچ پولی به ایران ندادند
عضو پارلمانی انگلستان گفته که او به خاطر مسائل انسانی ازاد شده
پاسخ ها
ایرانی
| Germany |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
هنوز انگلیسی جماعت را نشناختید
خدار را شکر خرج چند ماه اقازادها در امریکا و کانادا فراهم شد و 2 نفر ازاد شدن . این پول برای مردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
با توجه به تعداد کثیر آقا زاده ها و هزینه بالای آنها نهایت تا ۱۳ فروردین این مبلغ کافی باشه،طفلک آقازادهها.!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
حتما نون کارمندها و کار های پزشکی و خدمات عمومی و بدهی های دولتی و.... را بابای آقا نادر پرداخت می کنه. از طرف ما کارمندهای ادارات دولتی از بابات تشکر کن آقا نادر
نادر
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
نه عزیزم حقوق کارمندا را از تریق مالیاتهای که از مردم میگیرند تامین میکنند
اینا از آب کره میگیرن!
"گفتنی است دوره محکومیت 5 ساله زاغری تمام شده و احتمالا تا ساعتی دیگر در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس، مبادله شود."!
وقتی زدید دوران محکومیت این خانم به پایان رسیده است باید آزاد می شده دیگر!یعنی این بنده خدا را گرو نگه داشته بودند تا پولشان وصل شود؟!گرو کشی که کار بدی است خصوصا از طرف کسانی که مدعی اخلاق مداری هستند و به خصوص گرو نگه داشتن یک انسان!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
، چکار باید می کردن؟ بابا زورمون نمی رسید
اونها که ادعای حقوق بشر دارند می تونستن پول ایران رو زودتر آزاد کنند
Stareh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
سیاستمدار باشی کشورو بفنا میدی شما
الان واقعا افتخاره که تیتر زدید در ازای مبلغ پونصدو سی میلیون دلار آزاد شد ؟!! به خاطر همین مسایله که ایرانی های دو تابعیتی دوست ندارن برگردن کشور ....این خانم جرمش و محکومیت متناسب با جرمش چقدر بوده که باید پونصدو سی میلیون دلار می دادن بابت آزادیش؟!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
عزیزم اون ۵۳۰میلیون دلار رو به خاطر پولی که در زمان شاه از ایران گرفتن(درازای تحویل تانک چیفتن) پس دادن نه برای این خانوم. احتمالا انگلیس گفته که اگر می خوای اون پولو ببرگردونم باید اینو آزاد کنی که ایران هم قبول کرده
چرا این جور خبرها را همیشه خارجی ها میگن ؟ و مسئولین خودمون حرفی نمی زنند؟ ملت ایران همیشه نامحرم بوده. اون از قضایای برجام که نمایینده روسیه اطلاع رسانی میکنه و این هم .....
واقعا به روز جزا و قیامت ایمان دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
خیلی ا ... که برای دشمن چنین حرفی میزنی
در این تایم تحریم انگلیسی ها پول به ایران بدهند؟
امکان ندارد
روش خوبی بجای درآمد نفتی هست .ادامه بدهید دنیا که صاحب ندارد
قدرت پول
اگر جرمش اینقدر سنگین بودپس چرا تا الان زنده بود یا چرا با پول معاوضه شد؟ اگر جرمی نداشت پس چرا زندان بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
هر چه پرونده رو سنگینتر کنن پول بیشتری بابتش میگیرن
یادش به خیر سریال روزی روزگاری
خخخخ خوشم میاد از این غربیا حسابی باج میگیریدها !
گفت دیناری بده پنهان و خود را وارهان
گفت کار شرع کار درهم و دینار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اگه شرع بود که اوضاع این نبود
گروگانگیری خلاف انسانیت و تعالیم اسلام است
نازنین زاغری انیرانیه یا انیگلیسی؟ چرا قیافش مثل خارجیاست
سرگردنه
شما ( دولت انگلیس) که می‌خواستید در نهایت پول بدهید، چرا زودتر پول ندادید تا این بیچاره‌ها این همه سال در زندان نباشند. هم تسلیم باج‌خواهی شدید و هم عمر دو نفر بی‌گناه الکی به هدر رفت.
چطور واریز شده راهشا به کره ای ها هخپم یاد بدیدن بریزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
احتمالا به حساب چین ریختن
پولی که حق مردم این کشور بوده ،وربطی به این خانم ندارد ،بدهکار این ملت بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
این پول حق مردم بوده ولی آیا به مردم میرسه؟؟؟؟
یا فقط به نور چشمی ها میرسه؟؟؟
پس درست بود که این خانم رو سالها بخاطر طلب ایران ارز انگلیس، گروگان گرفته بودید. سالها یک‌مادر رو از دیدن فرزندش محروم کردید!!!
اگر جاسوس بود که باید مجازات جرمش را میکشید ولی اگر بخاطر پول بنده خدا را گروگان گرفتید که خیلی از اموزه های اسلامی که از ان دم میزنید فاصله گرفتهاید
ارزون نفروختید؟!!!!
بابا این بابا 500 دلارم نمی ارزه گران خریدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
گرون نخریدن اونجا جون آدما براشون ارزش داره .پول که چرک کف دسته میاد می‌ره
خیلی زشت هست یک کشوری شهروند خودش رو زندانی کنه بعد در قبال پول یک کشور دیگه آزاد کنه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
دوست عزیز این پول خود ماست که 40 سال در انگلیس بلوکه بوده . تازه اگر سود ده درصدی برای آن درنظر گرفته شود از یک میلیارد پوند هم میگذره و میتونه برای جوانان تحصیل کرده جویای کار کار فراهم کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
جواب۱۶۵۳:
ناهار خوردین
برو ناهار
پدر آمرزیده جوانان که دارند با ارز ازاد هزینه تحصیلشون را در خارج از کشور میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
سعید جان خوبی داداش؟! !؟ جوانان تحصیل کرده جویای کار فقط لنگ همین پول بودند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اولا سود بانکی کشورهایی که پول قوی دارند از
سالی دو سه درصد بیشتر بیست. ثانیا برای جوانان کدام کشور قراره منافعی حاصل بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
یعنی برای جوانان جویای کار تا حالا معطل این پول بودیم ؟!! یعنی طی این ۴۲سال این مملکت هیچ درامدی نداشته که خرج جوانان جویای کار خودش بکنه ؟!!پس ما مدیون خانم زاغ ی هستیم که در ازای او جوانانمان به نوایی می رسند !!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
آقا سعید، بله ایران طلب داشته است ولی باز هم گروگانگیری هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باطل است. این اسرای بی گناه که مسئول عدم تسویه حساب ایران نبودند
اگر در قبال پول مبادله نمی شد همه این حرف ها رو باور می کردم
خب عمو پوتین یه قسمت کوچیک از هزینه جنگت رو گرفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
احسنت. شما عالی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
ممنون که اعتراف کردی پوتین
.عمو تونه
برادران هم که مثبت دادن یعنی شامل هستند
تمام این بازیها این بود که انگلستان پولی را که قبلا بابت تجهیزات نظامی خریده شده توسطایران را که تحویل نداده پول ان را برگزداند.تانگهای چیفتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
با انتخاب بد ترین راه و ابزار

میتوانستیم از راه قانونی و شیک و زیبا حق خود را از

ملکه زشت و کریه بگیریم ولی به این مادر و کودک او

ظلم بدی کردیم و از آه انها بترسیم
انشاالله ،درسال جدید دولت آقای رئیسی ،سالی پربار وبرکت ورونقی که از لحاظ تورم گرانی,چه رونق بورس که باعث ضرر شده بود در دولت گذشته ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
حتما همینطور خواهد بود!!!
ازادی ناگهانی زاغری با گروکشی رسانه ای کاترین شکدم که ارتباطی ندارد؟؟؟؟
خدا به خیر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
زدی توی خال ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
ای وای من. راست میگی
به به دیگه وقت قدم زدن با وزیر خارجه امریکا و بریتانیا رسیده !!!
جوادجان کجایی؟
طی چندین سال گذشته افراد دو تابیعتی بسیاری را با هیاهوی بسیار بازداشت کرده اند وبیشتر آنها بی سر و صدا آزاد شدند البته با کادو و کت وشلوار و ..... و بعضی هم با گرفتن پول و هیاهو بعنوان رفعت آزاد شدند. هدف چیست؟
آفرین به سربازان گمنام امام زمان که باز هم بیش از مسئولین به اقتصاد کشور کمک کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
الان این گمنام ها چکار کردن؟
بقیه پولها چی میشه غرامت و سود این چند سال چی میشه ۴۵۰ هزار پوند با سودش خیلی بیشتر از این حرفهاست
جالبه این قضیه بازداشت افراد دوتابعیتی به جرم جاسوسی، یه منبع درآمد پرسود شده ظاهرا :))
عباس جعفری دولت آبادی به چه جرمی از صحنه سیاسی ایران حذف شد ؟ آنهم یکشبه . حال میشه به گفته ای این فرد اعتباز قایل شد ؟ اقای جعفری دستشو طوری نشان میداد که بیینده تصور میکرد جانباز است و در دفاع مقدس جانباز شده است در صورتیکه دست ایشان سر زمین کشاورزی در کوباین گیر کرده و ناقص شده بود . از این منفورتر کسی هست ؟ حال آیا به گفته های این فرد در مورد زاغری میشه اعتبار قایل شد.؟
نمیدونستیم که انتخاب پس ورد طولانی و پیچیده هم جرم محسوب میشه !!!
این کار یعنی گروگان گیری . کار خیلی بدی کردیم . اگر بی گناه بود که باید آزاد می شد . اگر نبود که نباید در ازای پول ازاد می شد
خیلی شاد نباشید به محض رسیدن به خارج از کشور علیه .... شکایت کرده چندین برابر این مبلغ را از دارایی های بلوکه شده ایران میگیرن مثلا ۵ سال ایران بودن سالی دو میلیون دلار قرامت میگیرن.
کاش منو ۵ سال زندانی میکردین
از روزی که خانم کربلایی کاترین کارش انجام داد تو ایران و دست پر رفت به انگلیس همه چیز عوض شد
خدایش بیش از اینا می ارزه خ قشنگه !!!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
خجالت بکشید طرف متاهله
این پولی که گرفتید کجا میره ؟ کسی می دونه ؟ لطفا اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
همش خرج کشورهای دوست و برادر میشه!
محسن
| Belgium |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
این پولها میرود بغل همان پولهای قبلی.....!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پول قبلی که از آمریکا گرفتن کجا رفت اینم می‌ره همونجا
صالح آبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
مگر از بقیش خبر دارید قربان
باید حسن فریدون را هم در ازای دریافت یک میلیارد پوند به انگلیس بفرستند
آزادی این خانم جز شرایط انگلیس تو برجام هم بوده ؛ احتمالا برجام در مسیر پایانیشه و یکی از تعهد ایران هم آزادی این خانم بوده . بعید بنظر میرسه که گرگ پیر برای آزادی یه نفر این مقدار هزینه کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اره داره کویت میشه
با این پولی که دادند فردا ارز ۷ تا تک تومانی میشه
از اینجا به این واقعیت بزرگ پی میبریم که واسه این کافرها، اصلا مردمشون براشون مهم نیست .....!!! که حتی برای یک دو تابعیتی ، حاضر به پرداخت 530 میلیون دلار شدن!!!!!!!
خوبه که نگفتند به دلیل رفعت اسلامی آزادشان کردیم خدایا به ما رحم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اتفاقا گفتند!
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
رفعت اسلامی چیه؟! رافت اسلامی صحیح است که به معنای مهر و محبت اسلامی می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
یه جورایی همین و گفتن
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
امیر عبدالهیان همین حرف را زده .
530 میلیون دلار و از دست دادن بهترین آب و هوای جهان تا ابد؟
پیامی از انگلیس

نازنینا، ما به زندانبان خسارت داده ایم
بهر آزادی تو جانا علامت داده ایم
ساک خود آماده کن ، جاسوس بازی شد تمام
پول چیفتن را برایت چون غرامت داده ایم
غم نخور، مرجوع خواهد گشت پولش سوی ما
چون به آقازاده ها حق اقامت داده ایم!
“ کیشو“
این موارد فوق محرمانه‌ای که گفتید، جزو بدیهیات امنیت سایبریه و هر کسی با یه سرچ تو گوگل می‌تونه یاد بگیره.
خیلی خوشحال شدم
میزان اموال توقیفی ایران را چیزی در حدود 200 میلیارد دلار یا بیشتر تخمین زده اند .
الان حدود 20 میلیارددلار (اگر) صادرات سالیانه نفت و گاز داشته باشیم که ممکنه با توسعه ظرفیت تولید و صادرات، به 50 میلیارد دلار برسه.
یعنی اگر الان توافق بشه، ایران میتونه حداقل در حوزه نفت و گاز، معادل 4 تا 10 سال صادراتش، از پولهای سابق خودش را آزاد کند. بنابراین اگر الان توافق نهایی شود، خیلی مهم نیست که در ریاست جمهوری بعدی دوباره تحریمها برگردد (که قطعا هم برمی گرده). بعلاوه، تا کمتر از یکسال دیگر، انتخابات میاندوره ای مجلسین آمریکا مانده، و مجلس جدید بلافاصله شروع به تصویب قوانینی می کند که حداقل بخشهایی از تحریمها را بازخواهد گرداند، و بایدن ممکنست که نخواهد یا نتواند که همه این لوایح را وتو کند.
درنتیجه فرصت زیادی برای توافق و آزاد سازی پولهای بلوکه شده، وجود ندارد.
اما بعد از آنش، خیلی مهم نیست که دوباره تحریمها برگردد. با این سرعتی که آمریکا رو به افول گذاشته، و از طرف دیگر ایران وارد بلوک شرق شده و روابطش با کشورهای حوزه شرق تقویت کرده، اصلا به احتمال زیاد آمریکا در موقعیتی نخواهد بود که قدرت تحریم دوباره ایران را داشته باشد. آمریکا و کل غرب دیگر یک پدیده تمام شده حساب می شود و جنگ اخیر اوکراین و عدم توانایی غرب برای تحریم کامل نفت و گاز روسیه هم اینرا بخوبی نشان داد.
خانم زاغري اگر بي گناه بودي از وطنت دلگير نباش
اي كاش روابط با غرب بهتر بود و اين مسايل اينقدر دشوار حل نمي شد.
حتی سر سوزنی از این پول به دست مردم ایران نمیرسد و سر از مقاصد معلوم در می آورد !!
این انگلستان چه ارزشی برای شهروندش قائله
در کل آزادی خانم راغری عمل خوب و پسندیده است. اما سیر پرونده ایشان حتماً دارای نکاتی بوده است که دادگاه و نیروهای امنیتی با موضوع کلی جاسوسی ز طریق فعالیت فرنگی و آموزش روزنامه نکاران ایشان را به ۵ یا ۶ سال زندان محکوم کرد. نا اینجای قضیه میتوان فرض را بردرست تشخیص دستگاه امنیتی و محکومیت توسط دادگاه دانست. اما از چندین سال پیش موضوع دریافت بدهی انگلیس به ایران در ازای آزادی ایشان مطرح شد که چون با اتمام محکومیت ایشان این پول پرداخت نشده بود ظن اینکه محکومیت مجدد ایشان بعنوان تبلیغ علیه نظام در حالیکه در زندان بودند در ارتباط با دریافت طلب هست را به یقین تبدیل کرد. این زیبنده دستگاه قضایی آنطور که رؤسا و مسئولین آن برای اجرای عدالت و عمل به قانون توسط خودشان تبلیغ میکنند نبوده و نیست. در این وسط دیگر از رأفت اسلامی سخن گفتن لازم که نیست هیچ بلکه به نوعی محکومیت ایشان را به اسلام گره زدن قابلیت باور پذیری انرن کم میکند و آلته اعتماد عمومی را خدشه دار.
بنظرم در انگلیس تبلیغ توریست کنیم هر کسی آمد بگیریم زندانی کنیم کلا مشکل تحریم حل میشه
آزاد شدن دارایی بلوکه شده را به اقازاده های عزیز تبریک عرض می کنم
به هر حال هر کشوری یک منبع درآمدی داره دیگه !!!
فيلم هاي کاترين نياد بیرون بلند صلوات بفرس
انشالله که اقازاده ها با دل خوش پول را خرج کنند.
اینم بگید که ایشون تبعه‌ی ایران هم هست. یعنی یک ایرانی گروگان گرفته شده و تا انگلیس نیم میلیارد دلار نداده، آزاد نشده. این فاجعه‌ست به قرآن.
دو نفر با ارزش 390 میلیون پوند
دو نفر مردم ما چقدر می ارزه؟
بازتاب این عمل در جهان ..ایران امن نیست به آنجا سفر نکنید ممکن است دستگیر و زندانی بشوید .
آقای وزیر خارجه خواهشا. اسلام اسلام نکن این نیمچه دیانت ما را هم خدشه دار می کنی ویادت باشد تو هم مثل ظریف تاریخت تمام می شود .
خرج تفریحات لاکچری عید اقازاده ها جور شد
یه بخشی از پول رو به بورس تزریق کنن خوبه
این پول هر چند حق ایران بود ولی این باز پسگیری بسیار زشت منزجر کننده بود این خانواده چرا اینقدر عذاب کشیدند
مطمءن باشید استعمار پیر ( انگلیس) اگر هم پولی داده باشه بیشتر از اون دوباره پس میگیره
امیر عبدالله نگفت چرا نازنین زاغزی بعد از 5 سال حبس ، با نگاه انسانی آزاد شد؟!
عبدالهیان درست می گه؟
قرارنیست این پولی که میگیرن کسی بداند کجا میرود .
5 ساله بدبخت رو بی گناه گروگان گرفتین.بعد میگین انسانی آزاد کردیم؟ اگه جاسوس بود چرا آزادش کردین؟ اگه انسانی آزاد کردین چرا در قبال تسویه بدهی آزاد کردین.این گروگان گیری بود
نازنین زاری و اون یکی اسمش نمیدونم آزاد شدن..۲ تا جاسوس کثیف انگلیسی و خائن به مردم ایران رو آزاد شدن ..نمیدونم چرا باید خوشحال بود... امثال اینها جاسوس خائن رو نباید آزاد کرد برن دوباره علیه ایران تو انگلیس خبیث اقدام کنن.. ناراحتم. امیدوارم به صلاح ایران بوده باشه.در هر صورت شعار مردم اینه.مرگ بر آمریکا.مرگ بر صهیونیزم مرگ بر انگلیس خبیث
اگر خانم جاسوس نبود چرا در مقابل آزادیش انگلیس بدهی خودرا پرداخت کرد؟؟؟
من نمیدونم خانم زاغری جاسوس بوده یا نه اما احتمالش هست. اگر اینچنین باشه ببینید که غربیها چطور از یک جاسوس وطن فروش یک چهره قهرمان و مظلوم میسازن.
پیوندها کجا می‌روند شاید هم خرج ددری آقایون شود چون کی میدونه وبه کسی ربط نداره ایام عیده وباید سفر خارجه در. بلا کفر برون
واریز پول یعنی چی؟ چرا طلا یا پول نقد نگرفتید؟ اینجوری که عملا اختیار پول دست خودمون نیست. وزیر خارجه انگلیس گفته فقط برای کالاهای بشردوستانه میشه استفاده بشه. به این غربیهای پر رو چه؟ اصلا میخوایم سلاح بخریم یا بریزیم توی چاه.
هیچ تغییری نخاهد بود شیوه مدیریت همین است. تحریم باشد یانه!!
"امیرعبداللهیان: آزادی زاغری با نگاه انسانی بود و نه گرفتن طلب از انگلیس"
باشه.
اقای امیر عبداللهیان دست بردار یک بچه هم دراین دوره زمانه می داند که این دو نفر دو تابعتی را برای چه گرفتید و برای چه ازاد کردید....؟؟؟؟؟؟البته انگلیس باید این بدهی را به ایران می داد با سودش ولی سودان را که نپرداخت هیچ حالا این پول کجا هزینه می شود...؟حتما مثل همین جوابتان ...؟
آقای عبدالهیان پول را به ملت بدین
اگر در دولت قبل بو فیلم گاندو ۳ میساختن بعد میگفتن دیپلماسی ذلت
"امیرعبداللهیان: آزادی زاغری با نگاه انسانی بود و نه گرفتن طلب از انگلیس"!!
به جان شما ما هم غير از اين فكر نكرديم.
نگاه انسانی قبل ازگرفتن طلب از انگلیس کجا بود؟
کثافت های دزد بالاخره پول رو دادن .حداقل با سودش چندین میلیارد میشد
این خانم در زندان ایران برای کشور هزینه داشت. ومدتی هم بود که برای وزارت اطلاعات ثابت شده بود که جاسوس نبوده. وزارت اطلاعات با یک تیر دو هدف زد. هم پول به باد رفته را زنده کرد. هم این خانم را آزاد کرد.خدا کنم حالا این پول در رفاه مردم خرج شود. یا به خیره بدهند یا کسانی که در زندان هستند ودیه دارند دیه آنهاپرداخت شود. مهم خرج کردن این پول در راه درست هست.
بابا انسان دوست، یک خورده مردم محروم داخل کشور را هم دوست بدار . فقط یک خورده
اگه جاسوس بودن چرا آزاد کردین.انتظار نداشته باش انگلیس بخواد واقعیت رو پنهون کنه.پولو گرفتی و آزاد کردی..حالا یا جاسوس بوده یا نبوده.
خجالت داره
به اسم الله
هو الرّزاق
نه مخلوقات محتاج


البته حجاب و عفاف عکس های صفحه اول حفظ شود
پول تو جیبی دوتا آقازاده فراهم شد
حق بود بک کمی هم از این پول ها را به عنوان غرامت به این بنده خدا ها میدادید.
قشنگ تابلو هست پول را در ازای آزادی دادن نه بدهیشون اما خائن ووطن فروش همیشه خیانتکار هست بزارید برود ببینید چه اراجیفی بگه ....فقط صبر
یه مثال قدیمی ما گفتیم طرف زدیم شما هم به همه بگید زده کی به کی فقط پول گرفتن از این روباه پیر بچسب
مبارک خودش و خانواده اش باشه. به خاطر سیاست 5 سال توی زندان مونده بود.
یعنی ۶سال یک مادر وهمسر را جدا کردن بعدش انسان دوستانه بوده عجب حرفی زده وزیر اول مضمضه کن بعد توجامعه حرف بزن از یک وزیر بعیده
گاندو سازان رو خبر کنید
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی