بازدید 7365
۴

دربی ۹۸ فراتر از شش امتیاز؛ جدال بر سر جام

کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 16 March 2022

آخرین دربی قرن در آخرین پنجشنبه سال 1400 حساس ترین مسابقه این دو تیم هم می تواند باشد. مسابقه ای که نه در حرف و کری خوانی هواداران دو تیم بلکه واقعا به اندازه یک جام قهرمانی ارزشمند است.

به گزارش تابناک ورزشی، بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتیکه استقلال در این دیدار برنده شود قهرمان لیگ برتر خواهد بود زیرا فاصله امتیازی اش با پرسپولیس در رده دوم جدول به 9 امتیاز می رسد. پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ برتر هم برای اینکه خیلی زود در این فصل در کورس قهرمانی تسلیم آبی پوشان نشود به دنبال برد است تا اختلاف امتیازی دو تیم به سه کاهش یابد. در چنین شرایطی همه می گویند می توان انتظار یک بازی زیبا را داشت زیرا حداقل پرسپولیس در این دربی به دنبال مساوی و نباختن نیست و باید برنده شود.

دربی ۹۸ فراتر از شش امتیاز؛ جدال بر سر جام

استقلال در صورت کسب یک مساوی هم فاصله ایمنی خود را در صدر جدول با رقیب دیرینه اش حفظ خواهد کرد. آبی پوشان اگرچه دو مدافع اصلی خود سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را از دست دادند اما با این وجود همچنان روی نوار برد حرکت کرده و صاحب مستحکم ترین دفاع لیگ با 7 گل خورده هستند. از سویی دیگر جذب داسیلوا مدافع برزیلی و خوش قامت توانسته تا حدی جای خالی این دو بازیکن را پرکند. این بازیکن برزیلی اولین دربی خود را تجربه می کند اما به نظر می رسد که در فوتبال بسیار حرفه ای و کارکشته است.

پرسپولیس هم در این فصل با وجود همه فراز و نشیب هایی که در نتیجه گیری داشت اکنون تنها تیم تعقیب کننده استقلال است. شاگردان گل محمدی در رویای دبل هت تریک و رسیدن به ششمین قهرمانی هستند اما پیش شرط این رویای شیرین پیروزی در دیدار شش امتیازی با استقلال است. سرخپوشان با 33 گل زده بهترین و زهردار ترین خط حمله لیگ را دارند. مهدی عبدی با 7 گل زده بهترین مهاجم تیمش است و در استقلال هم یامگا با 10 گل زده بهترین گلزن آبی پوشان است. البته تاکنون هیچ بازیکن خارجی استقلال نتوانسته در دربی گلزنی کند و شاید یامگا اولین خارجی گلزن دربی برای استقلالی ها شود.

پرسپولیس در این دربی چند بازیکن تازه وارد دارد از هنانوف و صفروف تاجیکستانی گرفته تا تمیروف ازبکستانی. البته استقلال هم بازیکنانی مثل امانوف دارد که او هم اولین دربی اش را تجربه می کند ضمن اینکه عادل حردانی هم اولین دربی اش را تجربه خواهد کرد. استقلال تیم بدون باخت رقابت هاست و تمامی رکوردهای مثبت این فصل را به نام خودش ثبت کرده و می خواهد با همین شرایط ایده آل سال و حتی قرن را به پایان برساند. 
تیم برنده آخرین دربی قرن قطعا تا روزها و هفته های و شاید سال های بعد روی این برد مانور بدهند اما واقعیت این است که بعد از دربی هم 7 مسابقه دیگر و 21 امتیاز باقی می ماند و ممکن است برنده دربی قرن به هر دلیلی در ادامه رقابت ها دچار چالش شود و سرنوشت قهرمانی تغییر کند.

سیدمهدی سیدعلی داوری مسابقه شد، آن هم در شرایطی که می‌گویند پیش از این قرار بود پیام حیدری مسابقه دوتیم را سوت بزند. از سویی دیگر هنوز ساعت این مسابقه قطعی نشده است! ابتدا قرار بود این بازی ساعت 19 آغاز شود، بعد اعلام شد مسابقه ساعت 17:30 خواهد بود و اکنون گفته می شود که احتمال دارد ساعت بازی بازهم تغییر کند زیرا در آخرین پنجشنبه سال و با حضور تماشاگران بهترین راه آن است که بازی در حوالی ساعت 15:30 آغاز شود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دوستی که این مطلب را نگارش کردی ، جهت اطلاع شما عرض کنم که قرن گذشته 1 سال است که تمام شده و ما در حال حاضر یک سالی هست که در قرن جدید هستیم .
تابناک و بقیه پرسپولیسیا
بیخود خودتونو به آب و آتیش نزنید. هیچم جدال بر سر جام نیست. فراتر از شش امتیاز و این حرفا رم نگید. فعلا شش امتیاز عقبید و حالا باید بدویید تا بلکه جبران کنید. با یه بازی نمیشه. برای شما خیلی مهمتره البته ولی بر سر جام برای ما نیست.
سلام. دوست عزیز. قرن جدیداز اول فروردین 1401 شروع میشه نه از اول فروردین1400. به دلیل آن که قرن اول از اول سال 1 شروع شده و نه سال صفر
چرا هر کی شهراورد را ببره قهرمان میشه . مگر تیمهای دیگه چکاره اند . دو تا مساوی ویک باخت تمام میشود حتی 6 یا 9 امتیاز هم جوابگو نیست چونکه هنور21 امتیاز مطرح است فقط عادت کرده اید جو سازی کنید کمی اقا باشید ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی