بازدید 5728

فعالیت سامانه بارشی در نقاطی از کشور

کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 14 March 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی بیست و چهار ساعت آینده در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال فارس، استان مرکزی، قم، بخش‌های از سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، سواحل خزر، استان‌های تهران، البرز، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه هم با توجه تقویت بارش‌ها در مناطقی که گفته شد گستره این بارش‌ها مناطق غرب و شمال غرب کشور را هم در بر می‌گیرد. روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور و نیز استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند. اما روز پنجشنبه هرچند که در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود، اما همچنان سواحل خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم بارش را خواهند داشت. از اواخر وقت پنجشنبه این سامانه بارشی کشور را ترک خواهد کرد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، سمنان، البرز و نیز بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و همراه با خیزش گرد و خاک اتفاق خواهد افتاد. طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های دریای خزر و بخش‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس را مواج و متلاطم پیش بینی می‌کنیم. همینطور در شهر‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه نفوذ گرد و خاک را از کشور عراق به این مناطق خواهیم داشت.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران امروز آسمان کمی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. آسمان تهران در بعدازظهر نیمه ابری خواهد شد. اما از اوایل امشب بارش‌ها در تهران شروع خواهد شد. حداکثر دما در تهران ۱۹ درجه و حداقل دما هم فردا به ده درجه بالای صفر خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر