بازدید 4046

طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور آغاز شد

طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور از طریق تأمین منابع مالی صندوق و تدوین قوانین بالادستی و ترویج در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 14 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل روابط‌عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشست سه‌جانبه‌ای با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر عرفان خسرویان با محوریت طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور از طریق تأمین منابع صندوق و تدوین قوانین بالادستی و ترویج در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد.

در این نشست دکتر خیاطیان بر ضرورت همکاری نهاد‌های بالادستی و تدوین قوانین به‌منظور ارائه طرحی جامع جهت تحول در آموزش‌های مهارتی تأکید کرد.

دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز نسبت به نظر مساعد این صندوق در تأمین منابع مالی به‌منظور تحول در اکوسیستم مهارتی کشور اعلام آمادگی نمود.

دکتر خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همچنین اولین برنامه توسعه در آغاز سده جدید شمسی است، افزود: بایستی راهبرد‌های مهارت‌محوری و کارآفرین پروری در نظام آموزش عالی کشور دیده شود و در مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد تحول به دنبال تحقق راهبرد‌های مهارت آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین‌پرور هستیم.

وی در ادامه با برشمردن سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با تعریف رشته‌های تحصیلی متناسب با مزیت‌های رقابتی و بررسی چالش‌های هر استان و جذب اعضای هیئت‌علمی متناسب با آن‌ها، توانمندسازی و تجهیز مراکز استانی و توسعه زیرساخت‌ها باتوجه‌به نیاز‌های منطقه‌ای و استانی، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی با برشمردن پتانسیل‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دارابودن ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور و بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو و ۱۴ مرکز رشد، ۸ مرکز نوآوری و شکوفایی و فناوری و هزار عضو هیئت‌علمی پتانسیل بزرگی برای کشور به‌حساب می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار