بازدید 17602
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

حمله به پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل در کانون توجه کاربران/ سود سهام عدالت در صدر جست و جو‌های مردمی/ رانش بی سابقه زمین، جاده چالوس را ترند کرد/ ایرانیان در تکاپوی فراهم سازی مقدمات عید نوروز

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «موشک بالستیک»، «حمله به پایگاه جاسوسی اسرائیل»، «سفره هفت سین»، «واریز سود سهام عدالت»، «ماجرای آتش سوزی ستارخان»، «جاده چالوس» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 14 March 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «موشک بالستیک»، «حمله به پایگاه جاسوسی اسرائیل»، «سفره هفت سین»، «واریز سود سهام عدالت»، «ماجرای آتش سوزی ستارخان»، «جاده چالوس» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حمله به پایگاه جاسوسی اسرائیل در عراق

بامداد روز گذشته ده ها موشک نقطه زن از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت پایگاه های جاسوسی اسرائیل در اقلیم کردستان عراق شلیک و همین سبب شد تا عبارات مرتبط با حمله به پایگاه جاسوسی آمریکا به یکی از ترندهای اصلی گوگل تبدیل شود.

بر اساس اطلاعات منتشره در حملات سنگین بامداد امروز، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق با «موشک‌های بالستیک» مورد ضربه قرار گرفتند. در همین رابطه برخی نهادهای کردستان عراق نیز گفته‌اند که در این حملات، ۱۲ موشک بالستیک شلیک شده است.

همچنین سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق، ضمن اشاره به اصابت ۱۲ فروند موشک به اربیل، مدعی شد: «این موشک‌ها از جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور شلیک شده‌اند.»

بر اساس این گزارش در حالی که برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در حملات موشکی امشب کسی کشته نشده، النُجَباء مدعی است که رصد پروازها نشان از پرواز یک هواپیمای C17 آمریکایی (هواپیما آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین به سمت اربیل دارد.

خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه در این باره نوشت: این منبع دقایقی بعد طبق اطلاعات اولیه گزارش داد: «شاهدان محلی می گویند حداقل ۶ راکت به مجتمع زرین اصابت کرد». صابرین نیوز همچنین خبر داد که تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی آمریکایی در حال پرواز در آسمان اربیل هستند و حمل ونقل غیرنظامی هوایی نیز در منطقه متوقف شده است.

این رسانه در مطلبی اختصاصی نوشت: «گیرنده های adsb در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارند، متوقف شده اند.» منابع مطلع به صابرین نیوز گفتند: «در پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه اربیل آتش سوزی شده و آژیرهای خطر نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمده است». در ادامه این گزارش آمده است: «۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. مواضع اشغالگران زیر باران موشک‌های گراد هستند.»

بیشتر بخوانید

موشک بالستیک

بلافاصله پس از انتشار خبر شلیک موشک‌های نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق، عبارت موشک بالستیک به یکی از ترند‌های پرتکرار در فضای مجازی منتشر شد.

البته دو روز پیش نیز سالروز شلیک اولین موشک بالستیک ایران بود که این موضوع نیز در ترند شدن عبارت موشک بالستیک موثر بود.

توضیح بیشتر اینکه ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ برای نخستین بار و در پاسخ به حملات موشکی رژیم بعث عراق به شهر‌ها و مناطق مسکونی که تنها چند روز پس از آغاز جنگ تحمیلی شروع شده بود، موشک بالستیک اسکاد B از ایران به سوی عراق شلیک شد. این موشک پس از رایزنی‌های محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هیئات ایرانی همراه با وی از جمله رحیم صفوی از کشور لیبی دریافت شد. هرچند جمعی از اعضای توپخانه سپاه به‌ فرماندهی حسن طهرانی‌مقدم، دوره آموزشی کار با موشک اسکاد B را گذرانده بودند و می‌توانستند خود موشک شلیک کنند، قذافی دستور داده بود که تیم لیبیایی به فرماندهی ژنرال سلیمان به ایران بیایند و کار شلیک موشک‌ها را انجام بدهند.

زمستان سال ۶۳ اولین سری از موشک‌ها به ایران رسید. در غیاب حسن طهرانی‌مقدم، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده کنونی نیروی هوافضای سپاه، مسئولیت تشکیل یگان موشکی حدید را پذیرفت و پادگانی را در غرب کشور برای فعالیت‌های موشکی آماده کرد.

حملات موشکی و هوایی عراق به شهر‌ها در بهمن و اسفند ۶۳ افزایش یافته بود، اما امام خمینی (ره) و مسئولان نظام هنوز دستور شلیک موشک را صادر نکرده بودند و ایران همچنان با جنگنده‌ها و توپ‌های خود به حملات موشکی عراق پاسخ می‌داد. موضوع داغ مجلس شورای اسلامی در روز ۱۴ اسفند، تجاوز هوایی عراق به اهواز و لزوم پاسخگویی ایران بود. هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس در خاطرات خود آورده است که آن روز جلسه‌ای با حضور آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت در مجلس برگزار شد که سرانجام در آن جلسه مقرر شد مقابله به مثل شود.

 

بیشتر بخوانید

سفره هفت سین

نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که آداب و رسوم زیادی دارد. از مشهورترین مراسم نوروزی ایرانیان، گستردن سفره هفت سین است. امروزه نیز مردم ایران سفره هفت سین را چـند ســاعــت مانــده به زمان تـــحویل ســـــال نو آمـــاده می کنند و مواد خوراکی که ابتدای آنها با سین آغاز می شود از قبیل سنجد، سبزه، سمنو، سکه، سیب، سماق و سیر را بر سر سفره می گذارند.

 با ظهور اسلام در ایران زمین، سفره هفت سین ایرانی ها به قرآن مجید مزین شده است. هرکدام از اجزای هفت سین، نشانه مفاهیمی چون رویش، زایش و باروری، فراوانی و برکت و ... است.

در آستانه نزدیک شدن به سال جدید شمسی موضوع سفره هفت سین و روش های تزئین آن نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

واریز سود سهام عدالت

در آستانه فرا رسیدن سال نو، سود سهام عدالت سهامداران عدالت واریز شد و در طول واریز این سود، ماجرای واریز و یا عدم واریز سود برای بسیاری از کاربران به سوال مهمی تبدیل شد که به صدر جست و جوهای اینترنتی آمد.

                                                   اعلام روش جدید استعلام سود سهام عدالت

در همین رابطه مجید عشقی در نشست خبری که روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد، با بیان اینکه فرایند واریز سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالتی که سجامی شده‌اند و یا شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند با همکاری شبکه بانکی تا پایان امشب پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه فرایند واریز سهام عدالت از شب قبل آغاز شده است، گفت: میزان سود متناسب با ارزش اولیه سهام هر مشمول است. البته ممکن است برخی مشمولان قسمتی از سهام خود را فروخته باشند که متناسب با میزان سهامی که دارند سود دریافت خواهند کرد. به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است حدود ۵۳۲ هزار تومان، مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدود ۵۷۵ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است نیز حدود یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

ماجرای آتش سوزی ستارخان

طبق اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی پایتخت، در ساعت ۴:۳۰ دقیقه روز جمعه بیستم اسفند وقوع حادثه آتش‌سوزی عمدی چند خودرو به مرکز پلیس اعلام و مأموران آتش‌نشانی و پلیس برای بررسی حادثه وارد صحنه شدند.

سرهنگ علی صباحی‌فرد رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در خصوص واقعه آتش سوزی عمدی خودروها در محله ستارخان اظهار داشت: در ساعت ۴:۳۰ دقیقه روز جمعه وقوع حادثه آتش‌سوزی عمدی چند خودرو به مرکز پلیس اعلام و مأموران آتش‌نشانی و پلیس برای بررسی حادثه وارد صحنه شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: مأموران با حضور در محل مانع از آسیب دیدن سایر خودروها شده و با بررسی و بازبینی دوربین های مداربسته، متهم شناسایی شد و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این حادثه به حدود ۷ خودرو آسیب وارد شد خاطرنشان کرد: علت و انگیزه وقوع آتش‌سوزی در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید

جاده چالوس

همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات آغاز سال جدید، توجه بسیاری از شهروندان ایرانی به ویژه تهرانی ها به سمت جاده چالوس و شهرهای شمالی کشور جلب شده است؛ جاده ای که البته گفته می شود به تازگی دچار رانش شدید شده و همین موضوع نیز به ترند شدن این جاده در شبکه های مجازی بی تأثیر نبوده است.

در همین باره شنبه خبر رسید جاده چالوس به دلیل رانش بی سابقه زمین تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، محور چالوس در محدوده سیاه بیشه ساعاتی پیش به علت ریزش سنگ تا اطلاع بعدی مسدود شد اما مجددا خبر رسید که در محدوده پل زنگوله، مسیر شمال به جنوب نیز محور چالوس با رانش بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. به همین دلیل این محور تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود.

                                                   جاده چالوس به دلیل رانش بی‌سابقه بسته شد

در همین باره فرهاد مهریاری -مدیر کل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا این محور با مشکل مواجه شده و تا چه زمانی مسدود خواهد بود؟ گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ساعت حدود شش شنبه (۲۱ اسفند) رانش جاده‌ای کم کم شروع شده و با شکاف واقع در بالای پل زنگوله مسیر شمال به جنوب همراه بوده است.

وی افزود: این شکاف در ضلع غربی معبر به طول حدود ۱۰۰ متر و به صورت عمیق ایجاد شده و اختلاف سطح در محور به وجود آمده است و در حال حاضر به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر بوده، به گونه‌ای که لاین شمال به جنوب کاملا مسدود شده است.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
باطبیعت بدکردیم کوه هاراخراب کردیم جنگلهارانابودکردیم رودخانه هاراخشک کردیم وسیرطبیعی طبیعت راتغیردادبم درنتیجه اتفاقاتی که بمروروباشدت بسیارنامحسوس بوجود
میآمداکنون بسیارسریع وشدیدپدیدارمیشود خداوندمیفرماید شکرنعمت بکنیدکه اگرکفران نعمت کنید به عذابی علیم دچار
میشویدنعمت خداطبیعت وآنچه اوافریده است ما نعمت باریتعالی راباخطای خودمان جایگزین کردیم هنوزروزخوشمان است
عراق هم از اون طرف ده برابر حساب میکنه پول گاز و برق ایران رو نمیده اخرش هم بخ ضرر ملت تموم میشه
اغلب بانکها واریز سود سهام عدالت را اعلام نمی کنند و مردم تصور می کنند واریز نشده
پس چرا یک نفر هم کشته نشده است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست