بازدید 21010

جزییات افزایش حقوق معلمان پس از رتبه‌بندی

بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته بین کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی براساس پنج رتبه به آنان پرداخت می ‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 13 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ براساس مصوبه مجلس و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان بر همین اساس دریافتی خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان با اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

حقوق پایه معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان است براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه سالجاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شوند.

حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۶۵ درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد که این رقم بر اساس قانون رتبه بندی معلمان است.

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با اجرای رتبه بندی معلمان با ۷۵ درصد افزایش دریافتی مواجه خواهند شد.

حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با ۹۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه ۲ و ۳ هستند که بر اساس قانون رتبه بندی معلمان بالای ۸ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل ۸ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
حیف از یک ریال به برخی معلمان
پاسخ ها
بیعدالتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
روحت شاد. برخی نه عزیزم بالای نود و نه درصد معلمان نه بنیه علمی و نه تلاش و نه همتی دارند و بدون گزینش علمی و صرفا از طریق گزینش کنکور و تربیت معلم به جایگاهی که نباید باشند دست یافته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
آن برخی در همه مشاغل و صنوف وجود دارند، ولی معلم باید حقوقش از وکیل و پزشک بالالتر باشد که نخبگان گرایش به معلمی پیدا کنند و بهترین تعلیمات برای نسل اینده فراهم شود .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
و ایضا حیف از پرداخت یک ریال به همان برخی در همه صنوف. از پزشک گرفت تا معلم و استاد دانشگاه و وکیل و قاضی و ......
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
بزرگوار همين خواندن نوشتن را از معلم ياد گرفته اي يادت نرد
فقط حرف و شعار
ده ساله هر روز این خبر اعلام میشه ولی دریغ از یک ریال .
مردم هم فکر میکنند هر روز حقوق معلم زیاد میشه نمیدونن که معلمان ده سال است دنبال وعده های پوچ میدوند
توجه کنید که این حقوق پایه است. جمع کلّ احکام معلمین، به بیش از پانزده میلیون تومان خواهد رسید
پاسخ ها
معلم مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
من توی اداره آموزش و پرورش مسئولیت دارم، الان حکم دبیر شیمی هفت سال خدمت جلو دستم است! 5 میلیون کل حکم ، یک میلیون بیمه و بازنشستگی میره یه وام یه میلییونی هم داره و در نهایت 3 میلیون میگیره! به نظرتون میتونه با این درامد ازدواج کنه؟
معوقات و مطالبات فرهنگیان کی پرداخت می شود؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
وقت گل نی...
از فردا به این بهانه مدارس غیر دولتی شهریه دو برابر میکنن
اخیرا برای پیگیری مدرک تحصیلی آشنایی به چند مدرسه مراجعه نمودم (چون در طول زمان مدارس ادغام و منحل و یا تفکیک شده بودند)که شخصا با گشتن در دفاتر مختلف نمرات را پیدا کرده و ارائه نمودم تا مدرک صادر شود؛ مدرسه ای حدود 10 کلاس درس داشت و مابقی کلاسها به اتاق مدیر؛ اتاق های معاونین(پرورشی؛ آموزشی؛ پرورشی؛ اداری؛ اجرائی؛ فناوری و.. ) تدیل شده بود که ر کدام اتاق مخصوص خود را داشتند ؛ در کل ایران بعد از فوت امام خمینی؛ بهره وری بشدت افول یافته و تعداد کارکنان دولت چند برابر شده است و بقول معروف در کل ژاپن با 90 میلیون جمعیت؛ از امپراطور تا کارمند جزء جمعا 200 هزار نفر هستند ؛ در جمهوری اسلامی (به نقل از جهانگیری) تنها 200 هزار نفر مدیر دولتی داریم که میدانیم هر مدیر دارای حداقل 5 نفر خدمتگزار خاص(رئیس دفتر؛ راننده؛ مسئول دفتر؛ منشی؛ آبدارچی اختصاصی و راننده در خدمت خانواده مدیر) میباشند و ....؛ حقیر در حوزه معاونت وزیر کار میکردم و با خود معاون و آبدار چی و مشاور و.. جمعا 8 نفر بودیم؛ و معاون جدید آمد و تعداد ماشین نویس ها از یکنفر به 6 نفر ؛ تعداد مشاورین از دو نفر به 8 نفر ؛ تعداد تلفنچی(مسئول دفتر) از یک نفر به 5 نفر؛ و تعدادی شغل جدید هم تعریف شد مثلا سه نفر تهیه کننده بریده جراید اختصاصی جه معاون وزیر؛ یک راننده با خودرو در خدمت خانم معاون؛ یک راننده با خودرو در خدمت داماد؛ خودروهای جداگانه در اختیار هر کدام از فرزندان؛ بجای یکنفر آبدارچی(که نامه رسانی در طبقات هم میکرد) چهار نفر آبدارچی اضافه شدند که یکی فقط جهت تهیه قهوه استخدام گردید و یکی تنها برای تهیه دمنوش عصر و دو نفر نامه رسان و ...... ؛ فکر میکنید حجم مکاتبات و یا کارها زیاد شده بود؟ نه خیر تازه کمتر هم شده بود و این افراد اغلب افراد معرفی شده از سوی نمایندگان مجلس؛ تشخیص مصلحت نظام؛ بعلاوه دو دوست دختر (حسب گفته خودشان بطور اتفاقی با معاون آشنا و دوست شده بودند و حتی در برگ صدور کارت و پرسشنامه هم معرف را معاون و نحوه آشنایی را دوستی ذکر فرموده بودند) معاون بودند که یکی از کارمندان رزمنده و جانباز یکبار به یکی از این دخترها تذکر رعایت حجاب داد که بلافاصله توسط معاون عتاب و خطاب قرار گرفت و با تنزل پست و تبعید روبرو گردید که بزور رضایت معاون و دخترها را جلب کردم ولی دیگه حراست ول کن یقه آقای عبادی(رزمنده 20 ماه جبهه و جانباز) نبود
با اجرای طرح زتبه بندی معلم ها دچار فرآیند بروکراتیک فرسایشی و آزار دهنده آن خواهند شد.
کاش حقوق تمام اقشار و سایر کارمند ها مثل معلم ها در کانون توجهات بود و بهشون توجه میشد خیلی از کارگر ها با مدرک یکسان سه برابر معلم ها کار میکنن و نصف حقوق آن ها هم نمیگیرند انصاف نیست باید حقوق ها همسان سازی بشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
با سلام، بهتر است برای بهبود کیفیت زندگی هر قشر و صنفی سریع جبهه نگیریم و حسادت نکنیم. تمام صنوف ارتباط تنگاتنگ با همدیگر دارند. اگر شرایط زندگی یک معلم بهتر شود قطعاً در بهبود شرایط زندگی سایر اقشار تأثیر خواهد داشت و این بهبودی فرق نمی کند اگر برای کارگران محترم
یا هر صنف دیگری اتفاق بیفتد، اگر تمام صنوف از همدیگر
پشتیبانی کنند تماماً می تونن حقشون را از این مملکت بگیرن وهمه ما میدونیم که در شرایط حال حاضر همه نیازمندند و با حقوق های فعلی امکان زندگی متوسط هم مقدور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
من هم موافقم. ولی دریغ و افسوس که معلم بجز حقوق اندک از هیچگونه مزایایی که سایر نهادهای دولتی و.......بهره مند هستند بی بهره اندحتی یک مورد هم برای این قشر باسوادجامعه در نظر نگرفتند.
تابناک جان حداقل یک جدولی که بیانگر کارساعات مفید و مدرک و حقوق و امتیازات دیگر همه‌ی کارکنان دولت را برای تنویر افکار عمومی رسم بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
کاش که توجه میشد ، اگر توجه میشد که خوب بود .یه سال داره بین مجلس ، شورای نگهبان ، دولت می‌چرخه .قانونی که ۸۰ درصد یه استاد دانشگاه بود با ۳ تومن تموم کردم رفت . فقط سر تیتر ها به معلم ها توجه می کنن در عمل هیچی
امیدوارم بار علمی و وجدان کاری برخی معلم ها هم به همین میزان اضافه بشه ...
چرا هیچ سایت، رسانه و گروهی میزان پرداخت های کارمندان ارگان های مختلف را اعلام نمیکند؟ یعنی مثلا کارمندان نیروی انتظامی یا سپاه، بانک ها یا وزارت نیرو حقوق و مزایایشان جزو اسرار است؟ آیا کسی از پرداخت های ویژه برای مناسبتهای مختلف به کارمندان دیگر دارد؟شاید در این شور فقط فرهنگیان حقوق و مزایا دارند، بهترین راه اعلام همه موارد و پرداخت های گروه های مختلف به مردم است تا خود مردم قضاوت کنند، حداقل دولت اعلام کند چقدر سرانه به مدارس می‌دهد تا مردم هم بدانند چرا موقع ثبت نام فرزندانشان باید اینهمه پول پرداخت کنند.
دم عید لطف کنید دست از سرمعلما بردارید. خجالت هم خوب چیزیه. یه تحریریه به افزایش حقوق کارکنان قوه قضا بزنید یا اساتید دانشگاه یا مزایای بانکی ها .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی