بازدید 17298

واشنگتن‌پست: رسانه‌ها بن سلمان را تحریم کنند

یک روزنامه آمریکایی با انتقاد از اقدامات ولیعهد سعودی، وی را حاکمی ظالم دانست که باید توسط رسانه‌ها تحریم شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به شدت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی حمله و او را حاکمی ظالم توصیف کرد که باید توسط رسانه‌ها تحریم شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 12 March 2022


به گزارش تابناک، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به شدت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی حمله و او را حاکمی ظالم توصیف کرد که باید توسط رسانه‌ها تحریم شود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست رسانه‌ها نباید به ولیعهد سعودی فضایی برای سرپوش گذاشتن بر جرم و جنایت‌های خود بدهند.

«کارن عطیه» سردبیر صفحه روابط بین‌الملل روزنامه آمریکایی از مصاحبه اخیر مجله «آتلانتیک» با محمد بن سلمان انتقاد کرد.

این نویسنده معتقد است که این مجله در این مصاحبه به دنبال چاپلوسی از ولیعهد سعودی و مظلوم جلوه دادن او در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگارمنتقد سعودی بوده است.

کارن عطیه در ادامه نوشت: این مصاحبه چیزی نیست جز تصویری از مطبوعات که دسترسی به افراد مهم، ثروتمند، مشهور یا در اولویت قرار داده‌اند.

کارن مقاله خود را با این جمله آغاز می‌کند: «در سال 2018، زمانی که محمد بن سلمان شروع به معرفی خود به ایالات متحده کرد، جمال خاشقجی از طریق واتس اپ به من هشدار داد و گفت: فکر می‌کنم آمریکا شستشوی مغزی شده است.

 

« دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که رابطه نزدیکی با محمد بن سلمان داشت، تلاش کرد تا ولیعهد سعودی را به عنوان چهره جوان معرفی کند که اصلاحاتی را در عربستان سعودی انجام داده است،اما درحالی‌که رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کردند تا این شاهزاده جوان را به عنوان فردی موفق نشان دهند، وی مخالفان و منتقدان را سرکوب و قطر را محاصره کرد و بسیاری از مردم بی‌گناه یمن را در جنگ علیه این کشور به قتل رساند.

وی همچنین دستور قتل جمال خاشقجی را در استانبول صادر کرد.

این نویسنده تاکید کرد که رسانه‌های واشنگتن سابقه طولانی در چاپلوسی از مستبدان قاتل دارند - به‌ویژه زمانی که آنها متحدان اصلی ایالات متحده هستند.

کارن عطیه در ادامه افزود: مجله آتلانتیک تمام تلاش خود را به کارگرفت تا تصویری متفاوت از واقعیت شرایط فاجعه بار عربستان در دوران محمد بن سلمان از طریق مطبوعات به ما ارائه دهد.

ولیعهد سعودی اخیرا در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک گفت: من معتقدم که قوانین حقوق بشر در پرونده کشته شدن روزنامه نگار سعودی، جمال خاشقجی در مورد من اجرا نشده است. زیرا ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌گوید هر کس تا زمانی که جرمش ثابت نشود بی‌گناه است.

وی ادامه داد: من وجود خشم به خصوص در میان روزنامه نگاران نسبت به قتل خاشقجی را درک می‌کنم، اما ما نیز احساسات و خشم داریم.

بن سلمان تصریح کرد: کشته شدن خاشقجی بدترین اتفاقی بود که تا به حال برای من رخ داده است، زیرا تقریبا تمام برنامه‌های من برای اصلاحات را خراب می‌کرد.

عربستان پرونده سیاهی در مقوله حقوق بشر دارد و در طول سالهای گذشته گزارش‌های متعددی از اعدام‌های فراقانونی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن قهری، بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشری و سرکوب خواسته‌های مشروع اقلیت‌های دینی در داخل عربستان به بیرون درز کرده است. برخی از شاهدان و قربانیان نقض حقوق بشر در زندان‌های سعودی نیز از گوشه‌ای از این وضعیت ناگوار پرده برداشته‌اند که توسط نهادهای حقوق بشری بین‌المللی مستند سازی شده است.

نهادهای حقوق بشر اعلام کرده‌اند که از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان اوضاع حقوق بشر در عربستان به شدت وخیم شده و این مسأله سؤالاتی را در خصوص چرایی افزایش اقدامات امنیتی در عربستان همزمان با قدرت گرفتن بن سلمان به وجود آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار