بازدید 6293

اولیانوف: بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد

بعد از اعلام ایجاد وقفه در مذاکرات وین، نماینده روسیه در مذاکرات به خبرنگاران گفت: اطلاعی از وجود هیچ‌ بن‌بستی ندارم و تماس‌ها ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 11 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که اطلاعی از وجود بن‌بستی در مذاکرات ندارد، افزود تماس‌ها ادامه می‌یابد.

او در ادامه گفت که «نهایی شدن توافق تنها به روسیه بستگی ندارد و بازیگران دیگری هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند و نگرانی‌های بیشتری دارند ... [موضوعات باقی‌مانده] هیچ ارتباطی با روسیه ندارد».

اولیانوف در پاسخ به این پرسش که این وقفه چقدر طول خواهد کشید گفت: می‌توانم بگویم که ما خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات در زودترین زمان ممکن هستیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم.

پیش از این اظهارات اولیانوف، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی از ضرورت وقفه در مذاکرات وین به دلیل آنچه عوامل خارجی خواند، خبر داد و اعلام کرد: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی در واکنش به توییت جوزپ بورل درباره ضرورت وقفه در مذاکرات وین نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد.

وی دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها را تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواند و افزود: هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

پیش‌تر هم «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه از تماس تلفنی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز با آقای بورل گفت‌وگوی مفید و سازنده‌ای داشتم. تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه و همراه با تداوم و با ثبات‌قدم رفتار کند.

وی همچنین افزود: نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می‌کند و نه رویکرد یک‌جانبه! تلاش مشترک نیاز است. این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی