بازدید 6886

WHO: همه‌گیری کرونا تا نقطه پایان فاصله دارد

اگرچه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در سطح جهان رو به کاهش است و چندین کشور محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده‌اند، این همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است و تا زمانیکه در تمام نقاط تمام نشود، هیچ نقطه‌ای از جهان از آن در امان نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 10 March 2022

به گزارش تابناک، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو سال پس از آن که برای اولین بار واژه همه گیری را برای آگاه ساختن جهان از تهدید نوظهور بیماری کووید-۱۹ به کار گرفت، تاکید کرد که همه گیری تمام نشده است.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، اولین بار در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ کووید-۱۹ را یک بیماری همه گیر توصیف کرد. با گذشت دو سال، وی نسبت به اینکه چگونه ویروس هنوز در برخی از نقاط جهان در حال تکامل و افزایش است، ابراز تاسف کرد.

وی تاکید کرد: اگرچه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در سطح جهان رو به کاهش است و چندین کشور محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده‌اند، این همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است و تا زمانیکه در تمام نقاط تمام نشود، هیچ نقطه‌ای از جهان از آن در امان نخواهد بود.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزود: ویروس به تکامل خود ادامه می‌دهد و ما همچنان در توزیع واکسن‌ها، انجام غربالگری و درمان بیماران در برخی مناطق با موانع بزرگی روبرو هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، او همچنین در مورد کاهش اخیر تعداد تست‌های کرونا هشدار داد و گفت: این اقدام بشر را نسبت به آنچه کووید-۱۹ در سر دارد، غافل می‌کند. چندین کشور تعداد تست‌های تشخیص کرونا را به شدت کاهش داده اند که نگران کننده است. در این شرایط، توانایی ما در کنترل ویروس، نحوه انتشار و چگونگی تکامل آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل