بازدید 17648
۶
آخرین تحولات خاورمیانه

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران، سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین، واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل، بمباران یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی و درخواست از پنتاگون برای تحقیق درباره غیرنظامیان کشته‌شده در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 10 March 2022

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران، سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین، واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل، بمباران یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی و درخواست از پنتاگون برای تحقیق درباره غیرنظامیان کشته‌شده در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان، روز چهارشنبه، به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران واکنش نشان داد.

کمیته چهارجانبه عربی (عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر)، روز چهارشنبه در جلسه‌ای که در حاشیه نشست شورای اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه برگزار شد، به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخته بود.

بنا بر گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، وزیر امور خارجه لبنان در یک سخنرانی پس از نشست مشورتی اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه در قاهره در این رابطه تصریح کرد که لبنان در خصوص بیانیه صادره درباره ایران تحفظ دارد.

کمیته چهارجانبه عربی در بیانیه پایانی خود پس از نشست امروز، بدون اشاره به مداخله ابوظبی و ریاض در امور یمن، اتهامات همیشگی خود علیه ایران را تکرار و این کشور را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرده بود. چهار کشور مذکور همچنین در ادامه اتهام‌پراکنی‌های خود علیه ایران، این کشور را به حمایت از آنچه «گروه‌های تروریستی» خوانده شده، متهم کردند و با بیان اینکه ایران به توسعه برنامه موشک‌های بالستیک خود ادامه می‌دهد، مدعی شدند که ایران، حوثی‌های یمن را با موشک‌های خود مجهز می‌کند.

این کمیته در بخش دیگری از این بیانیه ادعاهای همیشگی امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را تکرار کرد و با اشاره به سفر اخیر سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جزیره تنب بزرگ و افتتاح فرودگاه «امام علی (ع)» در این جزیره، اظهارات مقامات ایرانی در این خصوص را «تحریک‌آمیز» و «نقض حاکمیت امارات» خواند.

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین

منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به بحرین خبر دادند.

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه راهی بحرین شده و اکنون در این کشور به سر می‌برد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات این سفر گزارش دادند که آویو کوخاوی برای دیدار با مسئولان بحرین وارد این کشور شده است.

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

این سفر کوخاوی همزمان با سفر امروز اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه صورت گرفته است.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که سفر آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به بحرین در پی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین انجام گرفت.

در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید،‌ توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند.

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل

دو جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه بنا به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان واکنش نشان دادند.

 جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مجددا بر مواضع اصولی خود در مخالفت با هرگونه برقراری روابط با دشمن تأکید می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر بر مخالف خود با داشتن هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید می‌کنیم و خواهان حمایت بیشتر از مردم خود برای پایان دادن به اشغالگری و احیای حقوق ملی خود هستیم».

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

جنبش حماس سفر مسئولان اسرائیلی به کشورهای اسلامی و عربی را ـ که آخرین نمونه آن سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه بود ـ با نگرانی زیادی دنبال می‌کند.

حماس افزود: ما این سفرها به کشورهای اسلامی و عربی را که عمق استراتژیک ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن است، مایه تاسف می‌دانیم.

جنبش مقاومت فلسطین تصریح کرد: همچنین بار دیگر موضع اصولی خود را در مخالفت با هرگونه رابطه با دشمن صهیونیستی که مقدسات ما را هتک حرمت کرده، به دنبال یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی است، به محاصره ساکنان غزه و تجاوزات علیه آنان ادامه می‌دهد، هزاران نفر را به اسارت گرفته، کودکان را می‌کشد، خانه‌های فلسطینیان را ویران و این ملت را آواره می‌کند، اعلام می‌داریم.

در بیانیه حماس آمده است: ما همچنین تاکید می‌کنیم که نباید زمینه برای حضور دشمن صهیونیستی در منطقه و پایمال کردن منافع ملت‌ها فراهم شود، کما اینکه خواستار همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و تقویت مقاومت و پایداری این ملت به عنوان خط مقدم دفاع از قبله نخست مسلمانان و منافع امت هستیم؛ که این منافع قطعا با منافع دشمن غاصب صهیونیستی در تضاد است.

جنبش جهاد اسلامی هم از استقبال رئیس رژیم صهیونیستی در ترکیه ابراز تأسف کرد و گفت که این اقدام مغرضانه دشمن در برابر جهاد مردم فلسطین است.

جهاد اسلامی افزود: تلاش برای احیای روابط با دشمن به بهانه منافع دو طرف، خیانت به بیت المقدس و فلسطین است.

بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی شهرستان‌های حرض و عبس واقع در استان حجه را ۱۴ بار بمباران کردند.

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین در شش نوبت مناطقی در استان مأرب، در دو نوبت استان الجوف و در دو نوبت نیز منطقه نجران را هدف قرار دادند.

طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به ویژه در استان حجه یمن ادامه داشته است.

همچنین منابع نظامی یمن اعلام کردند، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

درخواست از پنتاگون برای تحقیق درباره غیرنظامیان کشته‌شده در یمن

دو نماینده مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت دفاع کشورشان، خواستار تحقیق درباره کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در یمن در نتیجه عملیات نظامی آمریکا در این کشور شده‌اند.

«کریس مورفی» و «الیزابت وارن»، دو عضو ارشد مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای از دولت جو بایدن خواسته‌اند تحقیقات جدیدی در خصوص گزارش‌های مربوط به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در عملیات‌های نظامی آمریکا در یمن آغاز کند.

واکنش جالب لبنان به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران/ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین/ واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل/ بمباران یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

دو سناتور آمریکایی در این نامه که به رویت پایگاه «میدل‌ایست‌آی» رسیده از دولت کشورشان خواسته‌اند در تحقیقات مورد نظر از روش‌های متنوعی مانند بازدید از اماکن عملیات، مصاحبه با شاهدان عینی و کسب اطلاعات از منابعی خارج از ارتش آمریکا استفاده شود.

کریس مورفی عضو کمیته روابط خارجی مجلس سناست و الیزابت وارن از اعضای کمیته نیروهای مسلح در این مجلس است. در نامه این دو سناتور آمده است: «ما از شما می‌خواهیم تحقیقات جدیدی درباره گزارش‌های مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در عملیات‌های نظامی آمریکا انجام دهید، نتایجتان را به صورت عمومی و شفاف گزارش دهید و گام‌های مقتضی را برای جبران آن و مسئولیت‌پذیری بردارید.»

دو سناتور آمریکایی که هر دو از اعضای حزب دموکرات هستند، تصریح کرده‌اند که عملیات‌ نظامی آمریکا در یمن تأثیرات عمیق و دیرپایی بر شمار زیادی از مردم یمن داشته است.

پیش از این، چند سازمان حقوق بشری گزارش داده‌اند، دست‌کم ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۳ کودک در عملیات‌های آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در یمن کشته شده‌اند.

آمریکا از سال ۲۰۰۹ به این سو، عملیات‌هایی را در یمن با ادعای مقابله با گروه‌های تروریستی به ویژه القاعده انجام می‌دهد. بیش از ۵۰۰ حمله هوایی در این بازه زمانی در این کشور فقیر عربی انجام شده است.

آمریکا علاوه بر این از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که از سال ۱۳۹۴ یمن را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده هم حمایت می‌کند.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها تن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
از بمب ها و سلاح های غیرمتعارف بکار رفته توسط روسیه در اوکراین تصویری نمی زارید ؟؟
اوکراین مقابل روسیه، صدر برای اغما رفتن عراق، عربستان سعودی و امارات مقابل یمن،داعش یرای سوریه، تایوان برای چین، تحریم برای ایران آمریکا با کمترین هزینه .
غربگداها ، گودکان را دبدید .
اگر جزایر ایران همگی مورد استفاده و گردشگری قرار بگیره و مثل بقیه شهر های مورد استفاده شهروندان قرار بگیره درس عملی به حاکمان کشورهایی خواهد بود که ادعایی بیش از شکم خود نداشته باشند.
سینه چاکان اکراین کجایی پس ؟
چرا ساکتین ؟
شک نکنین شما هم در این کشتارها دخیل هستین
با این رفتارها فقط دارین حقارت خودتونو فریاد میزنین
جنگ کلا خوب نیست ... ولی یمن که اوکراین نیست تا براش کامنت بگذارند و عربستان رو محکوم کنند. میدونی؟ نمیصرفه!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد