بازدید 123383
نقدی بر اقدامات قابل تقدیر قضایی در روز‌های اخیر

تخریب پل پالادیوم و ابرویلای جاده چالوس عالی است، اما کافی نه!

حالا همگان دریافته‌اند که قرار است وضعیت تغییر کند و این تغییر را می‌شود از تخریب ابرویلای مجاور رود کرج نیز دریافت که امروز برای چهارمین روز ادامه داشته و به گفته مقامات قضایی تا چند هفته ادامه خواهد داشت. سازه‌ای که همین زمان چند هفته‌ای برای تخریبش برای پی بردن به ابعادش کافی است؛ هرچند تصاویر منتشره هم به خوبی این امر را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 09 March 2022
تابناک اجتماعی
از ویلای متعلق به فلان شخص سرشناس تا قسمت غیرمجاز سازه مجتمع مشهور تجاری در تهران، مدتی است که قلع و قمع اماکنی که غیرقانونی ساخته شده اند شدت و حدت گرفته، اما جای خالی یک اقدام هنوز مشهود است.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین روز هفته جاری، خبری روی خروجی رسانه‌ها رفت که به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد و بازنشر وسیعی در شبکه‌های اجتماعی یافت؛ خبر تخریب ویلایی بسیار مجلل که در محدوده جاده چالوس ساخته شده و نه تنها حریم رودخانه کرج را رعایت نکرده، که تقریبا قسمتی از آن بر روی رودخانه ساخته شده است.

البته تخریب این ابرویلا اتفاق تازه‌ای نیست و مدتی است که دستگاه قضا در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از بیت المال، وارد عمل شده و با تاکید رئیس قوه قضائیه، با قوت و قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد. اقداماتی پر شمار که شاید مرور برخی از آن‌ها برای پی بردن به ابعاد ماجرا خالی از لطف نباشد:

یک واحد ویلای غیر مجاز لوکس در راستای حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی در اراضی کشاورزی لاریجان تخریب شد.
 
بیش از ۸ هزار متر از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گلوگاه استان مازنداران با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت المال و همکاری و هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلوگاه، خلع ید و رفع تصرف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان استان خوزستان از دستگیری ۲ نفر از متهمان پرونده نهرخواری در این شهرستان خبر داد که ۲۶ هزار متر از یکی انهار شهرستان را با نخاله‌های ساختمانی پر کرده و با جابجایی پلاک ثبتی، به تعدادی از مردم فروخته اند.

با ورود دادستانی شهرستان فیروزکوه در مجموع مساحت ۲۸۲هزار و ۸۹۵ مترمربع از اراضی ملی و به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال آزادسازی شده است.

این اخبار تنها مشتی نمونه خروار هستند که در شبانه روز اخیر رسانه‌ای شده اند؛ اخباری که حکایت از جدیت دستگاه قضا در برخورد با زمین خواران و صیانت از زمین‌هایی دارد که اموال عمومی و بیت المال محسوب می‌شوند و به همه مردم تعلق دارند. مثل حریم رودخانه‌ها که در برخی مناطق از فرط ساخت و ساز غیرقانونی از دسترس مردم خارج شده اند.
 

وضعیتی که قرار است تغییر کند و این را می‌شود از تخریب همان ویلای یاد شده نیز دریافت که امروز چهارمین روز آغاز پروژه مربوطه اش بوده و به گفته مقامات قضایی تا چند هفته ادامه خواهد یافت؛ سازه‌ای که همین زمان چند هفته‌ای برای تخریبش برای پی بردن به ابعادش کافی است، هرچند تصاویر منتشره هم به خوبی این امر را نشان می‌دهد.

البته این وضعیت محدود به سازه‌های بیرون شهر‌ها نیست که حقوق عامه را نقض کرده اند، بلکه کافی است سری به اخبار بزنیم تا دریابیم که تخریب پل ساخته شده در مجتمع پالادیوم در تهران نیز بعد از کش و قوس‌های فراوان، امروز با حضور ماموران انتظامی آغاز شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

سلسله اقداماتی درخور توجه و قابل تقدیر که کمترین فایده آن، اعلام هشدار به آن‌هایی است که تصور می‌کنند هرجا چشم قانون را دور دیدند، می‌توانند منویاتشان را پیش برده و به حقوق عموم دست درازی کنند؛ غافل از آنکه دست به قماری می‌زنند که دیر یا زود به باخت سنگینی برایشان گره می‌خورد که راه گریزی از آن ندارند.
 
تخریب پل پالادیوم و ابرویلای جاده چالوس عالی است، اما کافی نه!

اما آیا این اقدامات کافی است؟ پاسخ این سوال را می‌شود با مراجعه به نظریات کاربران شبکه‌های اجتماعی هم دریافت که می‌پرسند چگونه موقع ساخت این سازه‌ها و ارتکاب تخلف‌های متعدد، کسی مانع کار ایشان نشده است؟ مگر ممکن است چنان ویلای عریض و طویلی روی رودخانه بنا شود و کسی متوجه نشود یا پلی غیرقانونی در تهران ساخته شود و همه سکوت کنند؟

سوالاتی که هدف از طرحشان، همکاری دانسته و نادانسته برخی مجموعه‌ها با این متخلفان است که باید در کنار قلع و قمع این ابنیه غیرقانونی، مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد تا مشخص شود آیا این ابنیه بدون مجوز ساخته و نهاد‌های نظارتی قصور کرده اند یا با دریافت مجوز‌های لازم ساخته شده و افزون بر تخلف صادرکنندگان مجوز، قوانین نیز نیازمند اصلاح فوری هستند؟!

اقداماتی که باید به اقدامات عملی و اجرایی دستگاه قضایی پیوست شود تا دیگر شاهد دست درازی‌های بعدی به حقوق عامه نباشیم و نیازی به قلع و قمع این سازه‌های گران قیمت ـ که حکم دهن کجی به قوانین را دارند ـ نباشد. سازه‌هایی که تخریب شان ستودنی است، اما وقتی حق مطلب در خصوص شان ادا می‌شود که تنها محکومان ماجرا نباشند و همه آن‌هایی که در شکل گیری شان سهم دارند هم سهمشان را بپردازند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
حقوق عامه کیلو چند؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مصطفی
| United States of America |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
دقیقا درسته میگه کیلویی چند مردم سرکارن.
با مجوز ساخت ولی گرون اجازه ساخت میدن و بعد میکوبن
به همسایه من شهرداری اجازه گرفتن دومتر از خیابان داده وبعد از گرفتن پول و ساخت بهش اخطار عقب نشینی میده.حالا اون پول چند برابر چی میشه؟
بله مسعله پوله. در زمان خرید و گرفتن مجوز چقدر دولت میگیره خدا عالمه. ولی موقع تصرف بنده خدا مقصره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
ماشا الله که در دولت قبلی شاهد همه جور فساد بوده ایم. ادمین سانسور نکن
کفران نعمت ...خب مصادره کنید به نفع کمیته امداد ! چرا سرمایه های ملی رو بر باد میدید!؟ خداوند برکت را از این سرزمین خواهد برد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
درسته نحوه تخریبش درست نیست و اگر مطایده میگذاشتن خیلی ها حاضر بودن برای تخریب این ساختمان ها پول پرداخت کنند و مصالح آن را بازیافت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این هم فیلم مبازره که با یک گل بهر نمیشه امشب در سینمای های تهران خخخ
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
بدن به کمیته امداد، اونوقت کمیته امداد هم اجاره میده یا میفروشه به یک عده پولدار! یعنی منابع طبیعی فقط سهم پولدارها
تخریب هتل روی رودخانه جاجرود که این همه سر و صدا کرد و همه مسئولین گفتند باید تخریب بشه و امروز بعد از چند سال تخریب نشده به کجا رسید
اون هنلی که تو راه فشم فاضلابش میریزه تو رودخونه جاجرود چی شد؟ چرا اون رو‌تخریب نکردین؟ گفت و گو کردین حل شد مشکلش؟
مد تن کارگر گذاشتن با بیا و کلنگ یه ویلای چند طبقه را خراب کنند٫ معلومه که چند هفته یا ماه طول میکشه.
اگر نیت خراب کردن بود با یه لودر چند ساعته خرابش می‌کردند
برای خراب کردن آلونک آن پیرزن در کردستان یا جنوب تهران یا فردی در کرج لودر می فرستن اما برای قصرهای اشرافی دو تا کارگر کلنگ به دست
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
درود.لودر و بیل مکانیکی از روی پل رد نمیشدن ولا با لودر و بیل خرجشون هم کمتر میشد
تمام اینها شوآف است و برای گم کردن اذهان مردم ایجاد شده است اگر واقعا قصد فسادستیزی دارند ابتدا با آمرین این ام برخورد کنند چرا باید این همه هزینه دود شود وبه هوا رود . مگر می شود این ساخت وسازها بدون مجوز ساخته شده باشد اگر مجوز داشته وساخت آن قانونی بوده چرا در حق دیگران ظلم واجحاف می کنید و سررمایه مردم را از بین می بریداگر قانونی نبوده باید کسانی که مسبب این همه حیف ومیل بوده اند شناسایی وپیگرد قانونی شوند. مطمینا کسی که این همه سرمایه برای ساخت این بنا داشته می تواند سرمایه از دست رفته اش را از حلقوم مردم بیرون بکشد ودودش به چشم من وتو کارگروکارمند برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
سلام
وقت شما بخیر کاملا موافقم در همین منطقه یک در کوچه قنات شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
عزیز من این رو به نظرت در عرض چند سال ساختن دو سال سه سال یا شش سال تو این شش سال کی مسئول بوده جناب آقای رییسی یا جناب روحانی هان بعدا این شاید از هزینه شخصی ساخته شده نه از هزینه مردم بعدا مشکلات باید یکی یکی رفع بشه بعدا رفت سراغ بعدی ها این مسیولین که طی الارض یا هزار تا. دست ندارن من شمارو به فکر کردن دعوت میکنم من شما رو دعوت میکنم که با احساس تصمیم نگیرید خدا رو شکر فساد هم دارد پیگیری میشود بعدا شمایی که این رو میگید در اون زمان به کی رای دادید به همون انسانی که لا اله الاالله یکم بفهم خدا می‌دونه با این نظری که دادی چند سالته بیایید بپذیریم تقصیر ما هم بوده تقصیر ملکه هم آیین دنیا و اون. دنیامون رو به اینستاگرام و تلگرام و کنسرت فروختیم
شاید یادتان نباشد ولی برخی از شما اومدید و گفتید به این رای نده به اون رای بده اگه بدی این چیزهایی که گفتم ازت گرفته میشه بیایید بپذیریم مسیولین همون مردمی هستن از بین ما که ما اون هارو انتخاب کردیم و ارج دادیم شاید آیه قرآنی که من بیشتر مردم نمیدانند منظورش. اینه منظورش حالا ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
دوست عزیز
احتمالا متوجه هستید که تخریب اصول داره اگر یکباره ساختمان را تخریب کنند و نخاله‌ها در بستر رودخانه رها بشه و مسیر را مسدود کنه اولین کسی که دوباره لب به سرزنش باز میکنه همین حضرات هستند که میگن چرا ساختمان را با ماشین سنگین تخریب نمیکنن؟
تنها مجوزی که در کمتر از یک روز صادر میشه، مجوز رانتخواری و زمین خواریه
باید از قوه قضاییه تشکر کرد. بهنرین کار هم تخریب این بناهاست وگرنه اگر قرار باشه با گرفتن جریمه مشکل حل بشه، یعنی اینکه منابع طبیعی و رفاه فقط متعلق به پولدارهاست. البته در مورد خانه های افراد فقیر طبیعتا باید ملاحظه بیشتری کرد.
اما یک نکته هست، اینکه هزینه این تخریب رو باید از کسانی که چنین بناهای غیرمجازی رو ساختند گرفت به اضافه جریمه مخصوصا در مورد افرادی که توانایی مالی پرداختش رو دارند.
تابناک لطفا پیگیری کن اون ویلاهایی که توی کوه ساخته بودند چی شد؟ خراب شد یا نه؟
متاسفانه یکی از ارگانهای مخرب و پولساز، شهرداریها، هستند که با رشوه چشمهای خودشون را بروی قانون میبندند، دستفروشی در مترو، کارتن خوابی، اتوبوس خوابی، هجوم ارازل و اوباش به مناطقی مثل دره فرحزاد و تصاحب این مناطق و ...و نادیده گرفتن ساخت و سازهای بی کیفیت در ساختمانها و....هزاران معضل معماری دیگر که تماما با رشوه نادیده گرفته میشوند، ....، یک نگاه به پرونده تخلفات سازنده های بیسواد و حریص بیندازید متوجه خواهید شد که موریانه ها مخرب تر از فیلها هستند....به ریزه خوارها دقت کنید.
موقع ساختن کجائید؟ چرا باید موقع ساختن جلوشون رو نگیرید؟ این همه ثروت و مال مملکت حیف نیست؟
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
حیف هستش ولی مال اشخاص حقیقی بوده و نه حقوقی،ضمن اینکه اینها زمان روحانی ساخته شده پس شمایی که به روحانی رای دادین هم باید محاکمه بشید درسته!؟ مسوولین اون موقع اکثرا فرار کردن و یا گنده سیاسی هستند
والا همه ابن چیزهایی مه در خانه و ویلا بود قابل استفاده در خانه ای دیگر بود که کارگران نابودش کردند حداقل طوری جداسازی می کردند در جایی دیگر سنگ نماها و اهن الات را بشه استفاده کرد.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اگر اخبار ایران رو دنبال میکردید به این نکته هم اشاره شد که مصالح قابل استفاده رو جدا کردند تا اتلاف نشه وگرنه با چند لودر میشه خیلی زودتر تخریبش کرد
چرا نام صاحب این ابر ویلا جاده چالوس اعلام نمی شود .فکر نی کنید صاحبش اقازاده باشد.
ای گل گفتی عین واقعیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
صاحب آن هتل همان صاحب ایران مال است
والا تا حالا ندیدیم که برای تخریب یک ساختمان، اول با پتک به جون گچ دیواراش بیفتن. تخریب از سقف شروع میشه اونم با پیکور و چکش برقی. یه کاسه ای زیر نیم کاسه این مدل تخریب هست. ار ما گفتن!
دراین که مالک این ویلا حتما و حقا فردی دزد و متخلف بوده و قطعا هزینه ساختن این ویلا را هم از جیب ملت پرداخت شده شکی نیست ولی چرا وبه چه انگیزه ای از معرفی و کفتن نام وی خودداری میشود؟ بهترین راه برخورد بااین افراد معرفی وی دررسانه هاو شناسانده به مردم میباشد .
بالادست زاینده رود هم ۱۲۲۲ تا بند زدن اونها رو هم نابود کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
خوب کردن زدن. مثل اون تونلهایی که روی کارون زدن و شما ناراحت نشدی
ابر ویلا را تخریب نمی کردن می ذاشتن برای استفاده عموم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
یعنی مجانی همه برن توی یک ویلا؟؟؟ یا باید اجاره بدن که باز میشه نصیب پولدارها
اگر راست میگید، برای تمامی عوامل دخیل در این جریانات، رای انفصال دائم از خدمات دولتی صادر بشه تا دیگه دستشون به جایگاه های دولتی برای تکرار تخلف نرسه
این گونه اقدامات برای آزاد سازی اراضی ملی و احقاق حق عامه مردم خوب است
اما یک نکته همیشه سوال برانگیز است

اگر فردی بخواهد بخشی از منزلش را باز‌سازی کند حتی نخاله‌های ساختمانی را درب منزل هم نگذارد باز هم شهرداری متوجه می شود و سرکشی و بقیه ماجرا
ویلایی که تخریب آن چند هفته طول می‌کشد حتما ساخت آن سالها طول کشیده است. اگر با مجوز ساخته شده است که چرا الان باید تخریب شود اگر بدون مجوز بوده سوال این است که چرا شهرداری، فرمانداری، استانداری و سازمان محیط زیست و سایر متولیان امر پس از شروع ساخت مانع از ادامه ساخت نشده‌‌اند!!!!؟؟؟؟
این ویلا و نمونه‌های مشابه آن اثر تخریبی خود را بر محیط زیست گذاشته‌اند و موجب تغییر اکوسیستم و تغییر محیط زیست حیوانات و گیاهان شده‌اند. آیا این هم قابل برگشت است؟
نخاله‌های حاصل از تخریب هم یا در محل باقی می‌ماند یا به محلی دیگر منتقل می‌شود که در هر دو صورت بر محیط زیست اثر منفی خواهد داشت.
تخریب خود نیازمند منابع مالی و انسانی است و به عبارت ساده‌تر هزینه دارد آیا هزینه تخریب از مالک اخذ می‌شود یا از جیب مالیات دهندگان تامین می‌شود.

حالا درخواست میکنم یکی از مسئولان پاسخ دهد
چرا از ساخت جلوگیری نمی‌شود؟

ببخشید درخواست بنده موضوعیت ندارد.
اصولا مسئولان پاسخگو و بدهکار نیستند.
اموال اختلاسگران رو هم لطفا مصادره کنید... و بدین به مردم نیازمند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
ع
اموال اختلاسگران رو هم لطفا مصادره کنید...
اولا مردم ..پرو میشن ثانیا مسئولین فقیر میشن
لطفا گزارش خبرها باید کامل باشد ۱- تاریخ ساخت ویلا و پل روگذر وزیرگذر ۲- علت عدم جلوگیری درحین ساخت ۳- منطق حکم می کند اگر پل زیر گذر و روگذر مشکلی برای ترافیک ، زیبایی شهر و یا اجحاف حقوق مردم را سبب نشده باید ضمن اخذ مبلغ مناسب و خوب از تخریب جلوگیری شود ودرخصوص ویلای مذکور بجای تخریب ، مصادره به نفع عمومی و استفاده تجاری جهت ایجاد درآمد و کمک به افراد مستمند مطلوب بود ۰
بخدا قسم که خیلی خوشحالم از این حرکت حالا به هر بهانه ای که انجام داده باشن . برای چی باید حریم رودخانه ها رو شخصی کنن و افراد در به در یه جای حسابی نداشته باشن زیر اندازی پهن کنن و با خانواده دور هم خوش باشن.
فقط امیدوارم امکانات رفاهی مثل دستشویی و آلاچیق و.. برای رفاه مردم فراهم کنن
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
لطفا اخبار را دنبال کنید دقیقا این کاری که گفتید با دستور رئیس جمهور در سواحل شمال و حریم رودخانه داره انجام میشه
تخریب حجر با بیل ومینی لودر بایدهزینه آلودگی محیط زیست ازشان خسارت بگیرند
بقول رهبری آنهایی که در ادارات به این افراد اشرافی با دور زدن قوانین و مقررات پاس میدهند تا این همه چیزخواران گلها و آبشارهای عالی بزنند چرا رها هستند تا هزاران خلاف دیگر هم مثل کارخانه تولید فساد، انجام دهند!!!
حداقل واگذار کنید به کسی که خونه نداره چرا خرابش میکنید
بدنیست مسولین محتر م دادستان وشهردار انقلابی قزوين هم سری به جاده نجف آباد روبه روی پخش تولید دارو و گاوداری و مزرعه خسروی بن بست مهدی مسیرخیابان فرعی ضلع غربی مزرعه خسروی تا میدان مینودر بزنند و ببینند چگونه اراضی کشاورزی و انهار را ضمیمه ملک خود ساخته اند و با ویلا سازی حفر چاه های عمیق و استخر سوله های بزرگ صنعتی به اموال عمومی دست درازی میکنند.
این ها فیلم همش تا افکار عمومی رو از اصل موضوع دور کنن الکی دوتا ویلای زیبارو تخریب میکنن که چی !؟
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مطمئنی فقط دوتا ویلای زیبا بوده؟! لطفا همه خبرها رو دنبال کنید و ببنید چند هکتار آزاد سازی شده بعد حکم بدید
خیلی از تخریب هاشو آف و با هماهنگی قبلی به صورت تخریب موضعی هست و بعد از مدتی ترمیم میشه
کاری که می کنید حقا کار خوبی است، فقط در عجبم که چرا مسببین این ساخت و ساز ها از خدمات دولت اخراج و منفصل و جریمه و زندانی نمی شوند؟ هزینه ساتخت و تخریب بناهای غیر مجاز و تخریب شدنی از جیب چه کسانی پرداخت شده است؟ آنها را هم زندانی، ج ریمه واخراج و منفصل از وخدمت کنید .
سلام.خییییلی خوب عمل کردند.بلاخره یسرکار اومد که نترسه.در ضمن اقایی که میگی طرف با هزینه شخصی ویلاشو ساخته.پولش شخصی بوده حریم رودخانه که شخصی نیست.متعلق به همه مردمه
دچار تندرویهای اوایل انقلاب شده اند. مصادره اموال و تخریب و ... . اگر کسی با مجوز ساخته چرا باید خراب بشه . مگر اینکه به ازای ان جای دیگری بهش زمین بدن یا پولش را بدهند.
باپول آن ابرکاخ می شد چندین خانواده صاحب خانه می شد.که غیر اصولی نابود شد.
موقع ساختن کجا بودید،این همه مصالح جز سرمایه ملی است، مصادره کنید ،بیمارستان و اسایشگا هاش واسه مردم فقر کنید، چرا پول را حیف و میل میکنید، مسبب را مجازات کنید نه مصالح ساختمانی را؟؟؟؟
بنده از مال دنیا چیزی ندارم ده ساله بودم پدرم به دلیل سرطان از دنیا رفت الان هم خودم گرفتار شدم از اون موقع که خودم رو شناختم کارگری کردم هزار جور اتفاق برایم افتاد وخدا رو شاهد میگیرم شکم خانواده‌ام رو نمیتونم سیر کنم چون الان از کار افتاده شده ام وتحت نظر اداره بهزیستی هستیم و حالا بماند چطوری شب رو روز وروز رو شب میکنیم ،بحث بنده این است چرا اشخاصی هستند که فقط فقط در موقعیتی قرار گرفتند که اگه برگردی به گذشته اونها اگه تحقیق بشه مطمئن باشین اونها هم از نظر دارایی وضعشون بهتر از الان من وامثال من نبوده ولی به دلیل اینکه زد و بندهای اداری ،پارتی ،اختلاس بیت المال،وهزاران کثافت کاریهای دیگر ،این شخص اومده دقیقا برعکس اون ِدین و خدمتی که برگردنش بوده و قرار براین بوده که برای آبادانی کشور وجامعه تلاش کنه برای خود زراندوزی کرده و کاملا نه تنها باعث فقر وبدبختی وبی اعتمادی و ازدیاد اینطور افراد در جامعه شده و باعث گمراهی و تباهی شده واز طرفی دیگر باعث زحمت و تحمیل هزینه برای دولت آقای رئیسی شده است ، به نظر شما این جور افراد حالا شاید یکیش نماینده ویا معاون ویا مدیر یک شرکت و در هر منسب مهمی نشسته ...... با این فکر و هدفی که دارد،چطور میتونه برای جامعه موثر باشه ، خانواده هایی به مانند خانواده بنده کم هم نیستند به خاطر گرفتن مثلا چند غاز وام عمرمون رو توراه بانک تموم می کنیم و آخرش هم بهمون بگن آخر ساله جلوی وام‌ها گرفته شده موند برای سال بعد و هزاران کار دیگه ودیگه ودیگه .............ولی دارایی اینطور اشخاص که از اعتماد من و امثال من سو استفاده کرده و به این جرات رسیده که از بیت المال برای خود کاخ و قصر درست کنه، و خراب هم بشه عین خیالشون نیست ،چون زندگی بیشتر شون از زر اندوزی حرام خارج نشین شده اند واین ویلاها وقصرها انگشت کوچیکه اموال دیگه شون هست البته هستند اشخاصی که با راه درست به اینجا رسیده اند که انگشت شمار است،
حالاخراب کردن به چه درد من میخوره به نظر شما باعث برگشتن عمر از دست رفته من میشه شاید اون پولی که قرار بود برای درست کردن مدرسه ای صرف بشه وبنده هم موقعیت درس خواندن رو داشتم و بعداز اتمام تحصیل در جایی مشغول خدمت به جامعه ام میشدم والان سر بار و بار اضافه رو دوش خانواده وجامعه ام نمی‌شدم، ولی حیف اون پول توی همین درست کردن آجر به آجر وبالا رفتن این کاخ و قصرها هدر رفت وتنها عایدی آن خوشگذرانی و لاکچرینی
شدن وخارج نشین شدن آن افراد به هدر رفت!؟
عجب عدالتیست، ولی به آقای رئیسی و تیمش خسته نباشید جانانه میگم ودست آقای رئیسی از این دور میبوسم
عالیه امیدوارم روزی بشه غیر شمالی به شمال نیاد حیف قدرت ندارم والا غیر گیلانی ومازنی رو ازکلده شمال بیرون میکردم
همسایه ما روی پشت بوم یه اتاقک ساخته کفتربازی میکنه بیاییدتخریبش کنید....
باید استمرار داشته باشه و مقطعی نباشد
باید استمرار داشته باشه و مقطعی نباشد
تخریب ساخت و سازهای خلاف ویا غیر خلاف گه برای ما نون و اب نمی شه لطفا بفکر گرانی و معیشت مردم باشید .
چرا وقتی داره می سازه جلوش رو نگیرید
بله زمان شهردار قبلی مایه رو داده حالا ک اون رفته و شهردار جدید اومده مایه خاسته مالک پالادیوم نداده تخریب میکنه
حالا این ویلا ها به درک
اون ماشین های ون میلیاردی رو می‌خوان امحا کنن میخواستم به دولت پیشنهاد بدم یکی دوتا از اوتا را بیارید در روستای ما حد اقل یه عکس خوشگل در این دنیای بی قانون و وبی عدالت به یادگار داشته باشبم به
بازسازی میکنن نه تخریب
این گونه اعمال پوپولیستی و‌مشغول کردن مردم به امور واهی و انداختن آنها بجان یکدیگر جهت منحرف کردن اذهان آنها راجع به کلیپ های جاسوسی خانم شکدم. و.... به نظر فقط و فقط باعث تضییع مجددحقوق مردم و...است.پس چرا باستی هیلز لواسان و ویلای غیر مجاز انگل زادهها. و...را تخریب و مجازات نمی کنند
درود بر قوه قضاییه
با ساخت و سازهای غیرقانونی مبارزه کنید و تخریب نمایید
خدا خیرتان دهد با فساد مبارزه کنید
مردم دعایتان میکنند
تشکر از آقای اژه ای و قوه قضائیه .انصافا بسیار خوب عمل کردند.وتنها راه مبارزه با آقازاده ها همینه.
الان ساعت ۱۷/۳۰ اخبار شبکه تهران را مشغول تماشا هستم که تعدادی ساختمان لوکس را دارند تخریب میکنند .

بعنوان یک شهروند ایرانی از نوع عملکرد جامعه شهری و نظارتی آن خیلی افسوس خوردم .

درست است که بلحاظ مالکیت این ملک به نام فردی سند ثبت شده دارد ولی در اصل این پتانسیل های اجتماع در رابطه با مصالح ساختمانی است .

چرا ادارات و سازمانها افرادی را برای پایش یا پاییدن تربیت نمیکند که کار تخلف ساختمانی به این مراحل نرسد که با تخریب آنها تمام این مصالح که چندین هزار تن است را برای ساخت یک مجموعه قابل استفاده شخصی یا عمومی استفاده کنیم .

واقعا جای تأسف از این نوع عملکرد اجتماعی وجود دارد .

لازمه آن طرح چنین مواردی در شورای شهر است .
من معتقدم پیشگیری هزینه بسیار کمتری داره اگه روز اول که شروع کردن بسازن باهاش بصورت جدی برخورد کنن خیلی بهتره در ضمن همه کسانی که بدون تغییر کاربری ساختن نباید با یک قانون واحد برخورد کنند کسی که تو حریم رودخونه چالوس هتل میسازه با کسی که در حریم یک شهر کوچک یه خانه یا یه کارگاه برا خود و خانوادش میسازه تفاوت دارد و دیگری سختی و طولانی بودن گرفتن مجوز تغییر کاربریه که بایستی برای هر منطقه تعریف بشه بعضی مناطق مناسب کشاورری و جای دیگر برای کارهای صنعتی
یک تفکیک مهم باید بین دو موصوع انجام بشه
شخصی که در زمین ملکی خودش سازه ای رو ساخته و چون خق ادارات رو نداده تخریب میشه و
شخصی که زمینها و منابع طبیعی رو تصرف میکنه و باید برگرداند
متاسفانه عمدا یا سهوا این دو مورد را در رسانه ها همتراز و هم معنی معرفی میکنند
مشکل اینجاست که چرا باید مجوز ساخت داده شود و بعد بیاند و ملک را تخریب کنند؟!
اگر مجوز غیر قانونی داده شده و اگر مالک هم رشوه داده باید کارمند و مالک را هم مجازات کرد ولی اگر مالک بدون اطلاع تنها اقدام به دریافت مجوز ساخت کرده و کارمند با دریافت رشوه به او مجوز داده باید کارمند مجازات شده و تمام خسارات از او دریافت شود تا مایه عبرت دیگران گردد.
وگرنه اگر فرد مراجعه کرده و از طریق قانونی مجوز ساخت گرفته و یکهو مواجه با تخریب ملکش روبرو شود که اینکار باعث میشود که سنگ روی سنگ بند نشود و اینکار تمام مراحل قانونی را زیر سئوال می برد! و هر کس که از طریق قانونی مجوز ساخت گرفته باید هر لحظه منتظر آن باشد که ملکش تخریب شود!
سلام بر آقای اژه ای خدمت شما عرض شود از اول انقلاب تا کنون هوا را دیدن ابریه پارتی بازی تخلفهای مدیران وقت شهرداری ها چپاول کردن اراضی دولتی را پروانه ساخت صادر کردن هم اکنون هوا صاف شده سر پل خر بگیری گیر افتادن کسانی که پروانه ساخت صادر کردن باید محاکمه شوند
سیستم مجوز صادر کرده با موافقت تمامی ارگانها ی ذیربط، حالا قاضی شهر خوشش نمیاد میگه تخریب کنید، جناب اگه مجوزها قانونی هستن چرا اموال مردم باید دود بشه؟ اونایی که با هزینه دستگاه‌های دولتی ساخته شدن رو تخریب نکنید بذارید عام المنفعه بشن. یادمون نرفته مجوز دادین طرف رفت سکه خرید. خودتونم بهش فروختید بعد دستگیر و به جرم اخلال در اقتصاد اعدام شد و سکه ها هم رفت .... این چه مدل حکمرانی آخه؟؟؟؟؟؟
دیر هنگام عمل کردند اما بازهم خوب بود و اگر قانون منابع طبیعی را هم که مردم اراضی ملی را بزور تصرف می کنند و بعنوان احیا قانونی مالک میشوند و یا اجاره بشرط تملیک واگذار میشود، اصلاح کنند و مجازات شدید اعمال شود کسی جرات دست اندازی به اراضی ملی را نخواهد داشت.
یسری از مردم انقد کج فهم هستند که وقتی یه آدم درست حسابی پیدا شده تا حقشون را از نامردا بگیره باز مثل پلشت ها چرتوپرت می‌نویسند. البته این ها همونایی هستند که کلا هم با کل مردم ایران هم حتی با خودشون مشکل دارند . فهمیدن در حدی هست که سرشون یسری اشغال بیان کلاه بزارند بعداز چند سال بگن وای فقیر شدیم بدبخت شدیم نفهما. درود بر آقای رئیسی که دمت گرم داری حق مردم را میگیری از یسری لاشخور
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
اگه راست میگن و خیلی مردن و میخوان با فساد مبارزه کنن یک سری به لواسون بزنن و ویلاهای غیر مجاز مسعولین رو تخریب کنن
دولت و قوه قضاییه این کار را هم برای شهرستانها انجام دهند لطفا ، هر کی از هر جا رسیده بغل رودخانه های فصلی و کنار کوه ها را برای خود گرفته ؟؟
عالی است همینطور بروید جلو
چالش اصلی انقلاب فساد است
از چیزهایی که ساختید بگید؟؟؟دیدن خراب کردن از شما رو که چهل و پنج ساله داریم می‌بینیم
خوب میزاشتید ی کارگر ی قشر ضعیف داخلش بشینه یا لااقل سرایدارش میشد ی موزش میکردید، آیا این ملک سرمایه نبود؟ ملکی که در بستر و رودخانه بود جای خودش که تخلف وحشتناک سیستمی هست ولی بذارید تعدادی آدم مستضعف چند روزی حداقل خوش باشن....
به جای اون ای کاش میلیون ها نفری که در بورس حسن جان زندگیشونو باختن ی بلدوذر مینداختین، همیشه دنبال نمایش نباشین.....
قدرتتونو تو بورس
تو بانک
خودرو
مسکن
وووووووو
نشون بدنین پلادویم خراب شد که چی آخرش....
ما قشر کارمند داریم لح میشیم زیر بار مشکلات.
فقط تصفیه حسابهای جناحی.
این ویلاها صددرصد مال اقازاده هاست ویا مسئولان مملکته ولی بعده که مال شخصیها باشه چرا چونکه برای گرفتن جواز ساختش باید هفت خان رستم را بایستی طی کرد واز پولهای باد ا‌ورده یعنی پول بدبختو بیچاره هاست وگرنه از اولش کا موقع ساخت جلوگری میشد پس از الان معلومه مال کیا هستش
حماقت و بلاهت با چاشنی عوام فریبی مشخصه بارز و تمام نشدنی این جماعته، خوب اول اینکه نمیزاشتید بسازند حالا که ساختند بگیرید ازشون به نفع مردم و برای استفاده عموم مثلا موزه یا مهمونسراش میکردید دیگه چرا حیف و میل میکنید آخه نادانها
اگر قرار باشه اون ویلاها خراب نشه و مصادره بشه خب تاثیرش چیه.؟ فقط مالکش عوض شده. ساخت این بناها برای محیط زیست ضرر داره و حق عامه مردم ضایع میشه
پتک قانون بخوره تو سرتون اون وقتی که داشتن میساختن کجا بودید که الان اینهمه پول هدر نمی‌رفت با تخریب مال مردم.زورتون فقد ماله مردمه جای دیگه کارایی نداره.جم کنید این مسخره بازی رو
لطفا این عمارت دانشگاه علوم و تحقیقات که در مناطق کوهستانی و در ارتفاعات ساخته شده نیز تعیین تکلیف شود. آیا اجازه میدن بقیه هم در این ارتفاعات ساخت و ساز کنن. یک بوم و دو هوا ....
باتوجه به نظراکثر نظر دهندگان خواهشمندم یکی از مسیولین محترم جهت روشن شدن مردم وعبرت برای ایندگان از طریق رسانه توضیحات لازم را در رابطه با مجوز ساخت وسرمایه گذار توضیح دهد .
بسته دیگه فهمیدیم این دولت خیلی کار بلد هست و دارد جلوی فساد می گیرد.
رییسی چند سال معاون قوه قصاییه و چند سال رییس ان بود
چرا با تخلفات برخورد نکرد ....
تخریب همه جا تخریبه
قبل از ساخت باید جلوش رو میگرفتن
حالا که ساخته شده باید بصورت عام المنفعه ازش استفاده کنم
اینها بیت الماله نباید تخریب بشه

با هر گونه تخریب مخالفیم
برام مهم نیست که ایناچه غلطی می کنن مردموبیچاره کردندبااین اوضاع مملکت
این نحوه تخریب نشانه شو و نمایش است . اگر نیت درستی در کلر بود این مکان ها مصادره و در اختیار سازمان های خیریه و حتی بهزیستی قرار می گرفت . لطفا حمع کنید این نمایش بی ارزش را.
شد این رییسی یه کاری کنه بعد بهش بگید دستت درد نکنه؟؟؟؟
خب این ویلا ها که تو زمان ایشون ساخته نشده! باید از این به بعد با این جور ساخت و ساز ها برخورد بشه
اول شهردار و عوامل شهرداری رو بگیرید و بعد اعضای بی سواد و نادان شورای شهر که تمام کثافت کاری و رشوه و محل کلیه خلاف ها در شهرداریهاست ، خود این عوامل باعث ایجاد اینگونه ساخت و سازهاست ، اگر قانون برای همه یکسان باشه اشکال نداره مردم گردنشون از مو نازک تره جلوی تیغ قانون ، اما نه اینکه قانون برای من انجام بشه و برای آقا زاده ها و کسانی که روابط خاص دارند اجرایی نشه ، ضمن اینکه دوستان توجه کنید هیچ کسی محاله بتونه یه دیوار بسازه و از چشم عوامل شهرداری این زورگیران پلیس ساختمان پنهان بمونه همون لحظه تا نیان خونت رو توشیشه نکنن و پولشون رو نگیرن ولت نمیکنن ، حالا اموال مردم رو بخاطر رسانه ای کردن تخریب میکنید چرا دزد اصلی که همون مسئولینی هستند که جیبشون رو با زیاده خواهی پر کردن نمیگیرن
همون مسئولی که از صاحب چندین پروژه پول های کلان گرفته و اجازه داده خودش با همون پولها رفته یه با رانت بدتر از اون خلاف ها را کرده لطفا منشا رو دریابید صورت مسئله پاک کردن که کاری نداره یه ویلا تو ۵ سال یا یه پل بزرگ تو یک سال ساخته شده واقعا هیچکس ندید هیچ کس رشوه نگرفت پس کجا بودن اون پلیس ساختمون و شهردار و عواملشون که سلول های بدنشون از پول حرام رشوه و زورگیری تشکیل شده
احسنت وخسته نباشید،انشالله با جدیت ادامه بدین درهمه جای کشور و مقطعی نباشه
خدا رو شکر یکی پیدا شد از حق دفاع کنه و مردانه پاش وایسه
خدا رو شکر ک این دقعه هر 3 قوه اصولگرا و انقلابی هستند، و دیگه از غرب‌گداها خبری نیست
آزاد سازی صدها کیلومتر نوار ساحلی شمال و هزاران کیلومتر نوار ساحلی جنوب،. جزایر کیش و قشم و.... آن هم فقط در مدت چند ماه نشان از قدرت، اقتدار و عزم جدی در مبارزه با مفاسده تا کور بشه اون چشمی ک نمیتونه ببینه و لال بشه اونهایی ک دائم نق میزنن و بهانه میگیرن، خودشون هیچ غلطی برای آبادی این کشور نکردن و فقط دنبال بهانه اند
حتی سواد لازم رو ندارن ک بفهمن چرا یه ویلای مجلل رو باید در اول کار با کارگر خراب کرد ن با لودر
نگران اوکراین و یمن و سوریه که در حال ویرانی است نباشیم. اینجا هم از بی تبدبیری داره ویران میشود. آخه تخریب راه حل شد؟؟
آنچه مردم می‌دانند تخریب وحیف ومیل ثروت این ملت اسراف وتبذیر است وکاری زشت وناپسند بهتر بود از این بنای مستحکم تا عمر مفید داشت به عنوان هتل تفریحی استفاده می‌شد
سواحل شمال تا حریم جاده باید عقب نشینی شود
بدبختی اینه که هر کاری که بشه ی عده ای میگن نمایشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بله که نمایشه
این کارها رو می کنند تا کار اصلی و اساسی که باید رو انجام ندن
تو تا حالا کار اساسی دیدی درباره ساخت و سازهای غیر مجاز انجام بدن تا از تکرار جلوگیری بشه؟! نام ببر
برای راهنمایی به همین نظر پایینی مراجعه کن
کجای این کار عالی استچرا ظاهر بین شده اید اینکار فاجعه است چرا به همراه تخریب این بنا ها کسانی که مسئول جلوگیری از این ساخت و سازها هستند دستگیر و به سزای اعمالشان نرسیدند چرا باید میلیاردها تومان پول که می‌توانست صرف کار دیگری شود شد نخاله ساختمانی چرا شهرداری مواخده نشد که چرا از این ساخت و سازها ممانعت نکرده چرا وزارت نیرو مواخذه نشد برای نصب انشعابات آب و برق این بناها
خداکندمغرضانه وسیاه نمایی نباشه
گرحکم شودکه مست گیرند.درشهرهرآنچه هست گیرند
دماوند لواسانات هشتگردوکردان وکوهسار هم یه سربزنیدلطفا
عوامل دولتی که همکاری کرده اند در این خلاف های ساخت وساز باید مادام العمر از شغل دولتی خارج شوند به همراه نام بردن اسامی انها در تمامی اخبار
فقط درتخریب وفساد استادید وزرنگ!!؟؟ ولی در خشکاندن ریشه فساد ناتوان وضعیف وناکارآمد وعانل فساد!!! ؟؟؟
همش شو اف این فیلمها و عکسها دیگه خریدار نداره
به جنگل های دارابکلا واقع در ساری بروید.
به جنگل های تنکابن بروید
.
.
همه جا پر از ویلاست.
این ویلاها با مجوز چه کسانی ویلا ساخته شدند؟؟؟؟؟!!
تمام ویلاهای مجوزدار را باید خراب کرد....
کاملا درست است باید سراخ حرام خواران ونامردای رشوه گیر رفت. باید یکباربرای همیشه دست وقلم ورشوه گیرا را شکست
آنچه مردم را عذاب میدهد نداشتن نیست ، تبعیض است . اگر این قانون برای همگان اجرایی میشد بسیار هم عالی بود اما متاسفانه تاجایی که من دیده ام تسویه حساب های سیاسی وعقیدتی بوده است ! شخصا خودم ملکی را که در سال ۸۲ با مجوز قانونی خریده و ساخته بودم را به جرم تغییر کاربری به یکصد وبیست میلیون جریمه وقلع وقمع محکوم کردند وسه سال دوندگی برای اثبات اینکه این ملک مسکونی است نه مزروعی وباغی به گوش هیچ قاضی نرفت !!! که باید مدرک از سال ۴۲ به قبل بیاورید ! بعد از اجرای حکم چون تسویه حسابشان تمام نشد مدعی شدند که یک طرف این زمین متعلق به بنیاد مسکن است ویکطرف هم منابع آب !!!
یعنی سه سال دویدم که ثابت کنم مزروعی وباغی نیست وگفتند وحکم دادندکه هست !!! ودوسال بعد آن را دویدم که حالا که خودتان میگوئید هست پس هست اما میگویند نیست !!! مگر میشود که زمین مزروعی وباغی بی صاحب باشد که بنیاد مسکن بنام خودش سند بزند ؟
یا پائین دست من که متعلق به یک روحانی است چهارمتر حریم رودخانه باشد و در بالا دست بیست متر ؟! خلاصه عجیب مملکتی داریم ... فساد در فساد درفساد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تخلف میکنن بعد میاد مظلوم نمایی میکنن...
به جای این فیلم بازی ها که فکر مردم و درگیر کنید و حواس ما رو به بیراه ببرید برید؟ جلوی دزدیهای میلیارد دلاری خودتون و بگیرید برید؟ جلو خفت گیری ها زورگیری ها رو بگیرید حرف اول امنیت نه خراب کردن ۲ تا ویلا واقعا با این کارها توهین به شور و فهم ما میکنید کاخ ها و عمارت های خودتون کجاست
اهان مجوز داره
چون صادره کننده اش خودتون هستید
این ویلا اقلا یکی دو میلیارد مواد بازیافتی توشه. امیدوارم تخریب اصولی انجام بشه و پول حاصل از فروش ضایعات برای جبران تبعات زیست محیطی این ویلا در همان منطقه خرج بشه.
چنانچه به غیر از تخریب راه بهتری نباشد شایسته است کلیه خسارات اعم از دادرسی و اجرای عملیات تخریب و هزینه مصالح مصرفی حیف و میل شده به اضافه جریمه سنگین از متخلف اخذ شود
سلام آیا ممکن است ریاست محترم قوه قضاییه شخصا دستور رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران را صادر نمایند ، مالباخته و بازنشسته هستم تمام دارایی و سنوات بازنشستگی ام را که دسترنج ۳۵ سال کار ، کارگری بوده را بابت پیش خرید آپارتمان چندین سال پیش پرداخت کردم متاسفانه کلاهبرداری از آب درآمد و با گذشت سه دوره تغییر ریاست محترم قوه قضاییه هنوز به پرونده های کلاهبرداری م در مجتمع قضایی قدس شعبه ۱۱۷۷ا رسیدگی نشده است
یه سر به زادگاه محمد باقر قالیباف هم بزنید از این ساخت و سازها در حاشیه رودخانه طرقبه فراوونه. کنار رودخانه هنل ساختن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست