بازدید 3508

جنگ می‌تواند موجب افزایش موارد کرونا در اروپا شود

برخی از کارشناسان می گویند که نگران افزایش احتمالی موارد کووید۱۹ در اروپا با فرار پناهجویان از اوکراین هستند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 06 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث لاین، محققان تاکید می‌کنند که نرخ واکسیناسیون در اوکراین نسبتاً پایین بوده است و پناهندگان در ایستگاه‌های قطار و مکان‌های دیگر تجمع می‌کنند.

نرخ ابتلاء به کووید ۱۹ در سراسر اروپا در حال کاهش است و هفته‌ها است که کاهش یافته، اما برخی کارشناسان می‌گویند که جنگ در اوکراین و سیل پناهجویان متعاقب آن به کشورهای دیگر می‌تواند باعث افزایش مجدد آن شود.

«شارونا هافمن» نویسنده مطالعه از دانشگاه کیس وسترن رزرو در کلیولند، گفت: بحران پناهندگان می‌تواند تعداد مبتلایان را در اروپا افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: در اوکراین، تنها حدود ۳۵ درصد از مردم دو دوز واکسن و تعداد بسیار کمی واکسن بوستر (دوز سوم) را دریافت کردند. بنابراین، بسیاری هنوز در برابر عفونت به شدت آسیب پذیر هستند، به خصوص اگر در شرایط شلوغی قطارها و پناهگاه‌ها قرار بگیرند.

این شرایط با این واقعیت تشدید می‌شود که بسیاری از کشورهای اروپایی در حال کاهش محدودیت‌های پیشگیرانه پاندمی هستند که شامل کشورهایی نظیر لهستان و انگلستان می‌شود.

هافمن می‌گوید: وقتی مردم برای نجات جان خود فرار می‌کنند، قابل درک است که اقدامات احتیاطی کووید را در اولویت قرار نمی‌دهند. به عنوان مثال، من فیلم‌های متعددی از پناهندگان را دیدم که ماسک نداشته اند. اگر آنها وارد کشورهای دیگر شوند، می‌توانند عفونت را گسترش دهند، به خصوص اگر آن کشورها محدودیت‌ها را کاهش داده باشند.

در خود اوکراین، موارد ابتلاء به کووید ۱۹ همچنان در حال کاهش است، اما مرگ و میرها در هفته گذشته افزایش یافته است، که شاید به دلیل فشار بر سیستم‌های بیمارستانی در شرایط جنگی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر