بازدید 4538
۳

کرملین: روسیه درپی تجزیه اوکراین نیست

هدف عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تامین امنیت کشور ما (روسیه) است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 05 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه تجزیه اوکراین را هدف قرار نداده است.

پسکوف امروز (شنبه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: هدف عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تامین امنیت کشور ما (روسیه) است.

وی افزود: با این عملیات همچنین تلاش می‌شود موازنه در امنیت اروپا به گونه‌ای تغییر یابد که اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دیگر نتوانند به اوکراین سلاح تحویل دهند.

به گفته سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، اوکراین پس از کودتای حکومتی در این کشور در سال ۲۰۱۴ تحت نفوذ ایدئولوژی نزدیک به ایدئولوژی آلمان نازی قرار گرفت. علاوه بر آن حضور ناتو در اوکراین تقویت یافت که امنیت روسیه را تهدید می‌کند.

اوکراین درپی دستیابی به زرادخانه سلاح هسته‌ای بود
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین که گفته بود سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اطلاعات نادرست در مورد تلاش اوکراین برای احیای زرادخانه هسته‌ای خود منتشر می‌کند، پاسخ داد.

زاخارووا در این رابطه به چند مورد از سخنان مقام‌های اوکراینی از سال ۲۰۱۸ به این طرف اشاره کرد و گفت: دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفته است که خلح سلاح اتمی اوکراین اشتباه تاریخی بود.

وی افزود: رهبر حزب حاکم اوکراین نیز یک سال پیش گفت که اگر اوکراین قدرت اتمی بود با این کشور به گونه دیگری گفتگو و رفتار می‌کردند. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم پنج روز مانده به آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین آغاز رایزنی‌ها در تفاهم نامه بوداپست را پیشنهاد کرد که در آن اوکراین به عنوان یک قدرت فاقد سلاح اتمی شناخته می‌شود.

تفاهم نامه بوداپست در سال ۱۹۹۴ امضا شد و مطابق آن اوکراین که یکی از چهار جمهوری شوروی سابق دارای سلاح اتمی بود، از زرادخانه اتمی خود صرفنظر کرد.

روسیه، آمریکا و انگلیس این تفاهم نامه را امضا کرده‌اند و کشور‌های ضامن اجرای آن محسوب می‌شوند. از جمله مفاد این سند دفاع از تمامیت ارضی اوکراین در صورت لزوم است.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیرو‌های روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
خوب شد درپی تجزیه اوکراین نبودید .اگر میخواستید تجزیه کنید چه میکردید؟؟؟؟اوکراین را میبردید ازمایشگاه؟؟خخخ
این حرف ها بی ارزش است کریمه را کی جدا کرد ؟ دو استان را کی از اکراین جدا و مستقل اعلام کرد ؟ این حرف ها مرغ پخته را هم به خنده می اندازد
بدترین و مضحک‌ترین بهانه‌ای که روسیه برای حمله به اکراین تراشیده! آقای پسکوف قبول کن خطاکردید، بد جور هم خطا کردید! هر چقدر هم بیشتر ادامه بدید وضعیت رو به ضرر خودتون بدتر می‌کنید. همه دنیا می‌دانند که تنها دلیل حمله شما به اکراین فقط این بود که مردم و دولت اکراین حاضر به اطاعت محض از شما نبودند و نمی‌خواستند مانند دولت بلاروس یک دولت به ظاهر مستقل اما در واقع تحت استعمار پوتین باشند. شاید الان بتوانید اکراین را اشغال کنید اما مطمئن باشید بالاخره روزی با خفت و خواری آن را ترک خواهید کرد. از افغانستان و سرنوشت ارتش سرخ درس نگرفتید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر