بازدید 35381
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روزرسانی

نشست دوجانبه هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین/ اولیانوف: مذاکرات هسته‌ای وین تقریبا تمام شد / سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای باز کردن گره مذاکرات/ بررسی حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و باید به حصول توافق امیدوار ماند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 03 March 2022

سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای بازکردن گره مذاکرات/توییت شمخانی درباره تبعات شکست مذاکرات 

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و باید به حصول توافق امیدوار ماند.

گفت‌وگوی گروسی با نفتالی بنت پیش از سفر به ایران
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۰۱:۳۱

دفتر «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از سفر او به ایران گفت‌وگو کرده است.

دفتر نفتالی بنت در بیانیه‌ای اعلام کرده که او «مواضع اسرائیل را درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین و در خصوص پرونده‌های مفتوح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به او اعلام کرده است.»

نفتالی بنت همچنین گفته که انتظار دارد که آژانس اتمی به عنوان یک «نهاد نظارتی حرفه‌ای و بی‌طرف» باقی بماند. دو طرف توافق کرده‌اند با یکدیگر در تماس باشند.

تماس تلفنی نفتالی بنت با مدیر کل آژانس در شرایطی انجام شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به پانزده برابر بیشتر از سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای (برجام) رسیده است.

در این گزارش ادعا شده، آژانس به‌خاطر محدودیت‌هایی که تهران از سال گذشته برای ناظرانش در تأسیسات هسته‌ای ایران ایجاد کرده قادر نیست میزان دقیق این ذخایر را برآورد کند.

خطیب‌زاده: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۲۲:۱۰

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل در توئیتی نوشت: مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد.

وی با ذکر این نکته که «اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی‌شود»، یادآور شد: هیچکس نمی‌تواند بگوید که توافق انجام شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: اکنون همه بر گام‌های کلیدی نهایی متمرکز شده‌اند.

اولیانوف: در مذاکرات وین مسائلی باقی‌ مانده‌اند که باید حل شوند
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۲۲:۱۰

 سرپرست هیئت روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفته مسائل «نسبتاً کوچکی» در این گفت‌وگوها باقی مانده‌اند که باید حل شوند.

اولیانوف گفته که ممکن است نشستی با حضور وزیران خارجه برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که چنین نشستی شنبه، یکشنبه یا دوشنبه برگزار شود.

او گفت: «بعضی مسائل هستند که لازم است نهایی شوند... مسائل باقی‌مانده نسبتاً کوچک هستند اما هنوز حل نشده‌اند.»

نشست دوجانبه هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۲۲:۰۳

در ادامه رایزنی‌های جاری در وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴، عصر امروز (پنجشنبه) ۱۲ اسفند ماه نشست دوجانبه‌ هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و مذاکره کننده این کشور در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین برگزار شد.

 

 

توضیحات سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش جدید مدیرکل آژانس
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۲۲:۰۲

«محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین امشب (پنجشنبه) در پی انتشار گزارش رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام اظهار داشت: این اولین گزارش فصلی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۲۲ به نشست شورای حکام در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که همچون ادوار گذشته گزارش بروزرسانی معمول آژانس است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

 سرپرست نمایندگی کشورمان افزود: در این گزارش اعلام شده است که متعاقب مشورت‌های سازنده مدیرکل با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱، ترتیبات جدیدی در زمینه نظارت و بازرسی در چارچوب برجام در زمینه نصب مجدد دوربین‌ها در کارگاه تسای کرج توافق شد و متعاقبا ایران اطلاع داد قصد دارد به جای کرج در مکان جدیدی در اصفهان به تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ بپردازد و آژانس نیز در ۲۲ ژانویه تمهیدات نظارتی خود در این مکان را نصب کرد.

وی در عین حال یادآور شد: البته تا زمانی که ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد، اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می‌شود. در این گزارش آمده است میزان نظارت و راستی آزمایی آژانس به دلیل توقف اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام از جمله توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران به شدت تاثیر پذیرفته است. 

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین با اعلام اینکه در این گزارش به برخی عدم دسترسی‌ها و محدودیت‌ها برای آژانس  از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ اشاره شده است، که مربوط به داده‌ها و ضبط‌ اطلاعات توسط تجهیزات نظارتی آژانس است، افزود: این موضوع نیز طبیعتا به واسطه اجرای قانون صیانت از حقوق ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی بوده است.

* آخرین تغییرات در تولید و ذخیره اورانیوم

غائبی درباره آخرین تغییرات در تولید و ذخیره اورانیوم در گزارش اخیر مدیرکل آژانس نیز عنوان کرد: از بازه ۶ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ تغییرات به شرح زیر است. 

•  میزان ۸۳۰.۴ کیلوگرم اورانیوم (U-۲۳۵) تا غنای ۲ درصد به میزان ذخایر ایران اضافه شده و مجموع ذخایر تا ۲ درصد را به ۱۳۹۰کیلو گرم رسانده است؛

•  میزان ۸۳۹.۱کیلوگرم اورانیوم (U-۲۳۵) تا غنای ۵ درصد به میزان ذخایر ایران اضافه شده و مجموع ذخایر تا ۵ درصد را به ۱۲۷۷.۹ کیلوگرم رسانده است؛

•  میزان ۶۸.۳ کیلوگرم اورانیوم (U-۲۳۵) تا غنای ۲۰ درصد به میزان ذخایر ایران اضافه شده و مجموع ذخایر تا ۲۰ درصد را به ۱۸۲.۱کیلوگرم رسانده است؛

•  میزان ۱۵.۵ کیلوگرم اورانیوم (U-۲۳۵) تا غنای ۶۰ درصد به میزان ذخایر ایران اضافه شده و مجموع ذخایر تا ۶۰ درصد را به ۳۳.۲ کیلوگرم رسانده است.

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران نسبت به حد مجاز تعیین شده در برجام افزایش زیادی داشته است. 

اولیانوف: مذاکرات‌‌ هسته‌ای وین تقریبا تمام شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۷:۳۷

 

دیروز ١١ ماه از آغاز مذاکرات وین گذشت. یک ماراتن طولانی و طاقت‌فرسا، اکنون تقریباً تمام شده است.

فوری؛ اولیانوف: مذاکرات‌‌ هسته‌ای وین تقریبا تمام شد /  سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای بازکردن گره مذاکرات/ بررسی حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا

 

ادعای بررسی حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۶:۳۰

یک مقام پیشین وزارت امورخارجه آمریکا به نقل از منابع آگاه دولتی در این کشور مدعی شد که واشنگتن در حال بررسی حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا است.

 

اولیانوف میز مذاکرات وین را ترک کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۲

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت :امیدوار است در غیابش در مذاکرات وین «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند. این شدنی است.»

ورا روزن، خبرنگار المانیتور در توییتر نوشته است: در خصوص مذاکرات ایران، اولیانف نماینده روسیه شب گذشته به من گفت این هفته بایستی بر امور شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند. او گفت امیدوار است در غیابش در مذاکرات وین «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند. این شدنی است.»

 

موافقت آمریکا به شروط ایران
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۰

 خوش چشم مشاور تیم مذاکره کننده در وین گفته است: سرانجام، پس از یک موج ناموفق عملیات روانی، نشانه هایی وجود دارد که بحران اوکراین، آمریکا را مجبور به عقب نشینی از رویکرد تشدیدکننده خود در گفتگوهای وین برای تن دادن به شرایط درخواستی ایران برای توافق کرده است.

او در ادامه گفت: در هر صورت، اکنون یک نقطه عطف برای این آخر هفته در افق به نظر می رسد.

رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وین
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۴:۵۹

در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های آمریکا، علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده گفت‌وگوها ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ اسفند ماه به وقت محلی در نشستی دوجانبه در هتل کوبورگ شهر وین در حال گفت‌وگو هستند.

گفت‌وگوها همچنین روز چهارشنبه بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های دیگر برگزار شد. بر همین اساس دو نشست بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و همچنین نشستی با حضور باقری و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

نشست هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی نیز سه‌شنبه شب تا ساعت یک بامداد ادامه یافت. بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم که به منظور انجام گفت‌وگوهای فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست دیشب با سه کشور اروپایی حضور داشتند.

گفتنی است از روز دوشنبه تاکنون که علی باقری به وین بازگشته، نشست‌های مفصل مشابهی بین طرفین برگزار شده است.

سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای بازکردن گره مذاکرات

یک منبع آگاه، با اعلام سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: براساس توافق انجام شده، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس و هیأت همراه روز شنبه ۱۴ اسفند ماه به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گروسی در این سفر ضمن ملاقات با مقامات ذیربط از جمله محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

رافائل گروسی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پاسخ به سوالی در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». مدیرکل آژانس اتمی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.

در همین زمینه نیز سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سفر روز شنبه مدیرکل این نهاد بین‌المللی به تهران را تایید کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در هفته جاری برای انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد و رایزنی‌هایی را با مقامات آژانس صورت داد. وی همچنین در مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی نیز به همراه علی باقری حضور داشت.

لازم به ذکر است این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا در جریان است.

گروسی روز چهارشنبه در نشست خبری در وین در خصوص مذاکرات وین و آنچه مسائل باقی‌مانده پادمانی خوانده می‌شود، گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست، این مذاکرات که مذاکرات من نیست و ما در آن مشارکت داریم و مورد مشورت قرار می‌گیریم، در حال رسیدن به نقطه تعیین‌کننده است و البته این موضوع (مسائل باقی‌مانده پادمانی) مطرح شده، موضع ما در این خصوص همیشه یکسان بوده، این‌ها رویه‌های جداگانه هستند؛ هرچند به وضوح تاثیر متقابل وجود دارد، چیزی که برای حل آن‌ها نیاز داریم، یک روند یکپارچه و متکی به خود است که من خوشبینم بتوانیم بدون سیاسی‌سازی مساله یا مشروط و وابسته کردن آن به نهایی شدن مذاکرات به آن دست یابیم؛ بنابراین، باید کار خود را ادامه دهیم. به دستیابی به یک روند کامل برای شفاف‌سازی این موضوع که تحت تاثیر مذاکرات کنونی (در وین) یا توافقی در نتیجه آن نباشد، خوشبین هستم.

این سومین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم است. ۲۱ شهریور ماه سال جاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد. گروسی در اوایل آذر ماه نیز در سفر به تهران ضمن دیدار با محمد اسلامی برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم دیدار کرد و به رایزنی پرداخت.

توییت شمخانی درباره تبعات شکست مذاکرات 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: راهبرد «مقاومت فعال»، سیاست «فشار حداکثری» ترامپ را به اعتراف دولت فعلی آمریکا با شکست روبرو کرد.

وی افزود: مذاکرات وین اگر به توافق خوب منتهی نشود، قطعا در آینده نه چندان دور، دولت فعلی آمریکا نیز به دلیل عدم استفاده بموقع از فرصت دیپلماسی، احساس شکست خواهد کرد.

وزیر جنگ اسرائیل: احتمال توافق در وین در روزهای آینده قوت گرفت

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی که به همراه دیگر مقامات صهیونیستی در ماه های اخیر برای ناکام گذاشتن مذاکرات ایران با قدرت های جهانی از هیچ اقدامی فروگذار نبود، اذعان کرد که توافق در روزهای آینده می تواند به دست آید.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، گانتس در جریان آیین فارغ التحصیلی برای افسران نیروی دریایی ارتش در حیفا، گفت که در هفته های آینده، شاید حتی در روزهای آینده، یک توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی امضا شود.

با این‌که اقدامات تل آویو به منظور جلوگیری از شکل گیری توافق در وین ناکام ماند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: چه این اتفاق بیفتد یا خیر، اسرائیل به هر کاری که مانع تبدیل شدن ایران به یک تهدید موجود و دستیابی آن به قابلیت هسته ای شود، ادامه خواهد داد.

سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای بازکردن گره مذاکرات/توییت شمخانی درباره تبعات شکست مذاکرات 

در حالی که خود رژیم صهیونیستی بر اساس گزارش ها دست کم دارای ۸۰ کلاهک هسته ای است و همواره امنیت منطقه را به چالش می کشد، گانتس، ایران را نخستین مشکل منطقه ای و جهانی خواند که به همین خاطر اسرائیل به فعالیت دیپلماتیک و تقویت نیروی ارتش خود (برای مبارزه با آن) ادامه می دهد.

وی افزود: اگر یک توافق به امضا برسد، ما هرگز کار در کانال های دیپلماتیک با هدف افزایش نظارت بر ایران را متوقف نخواهیم کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی پیش از شروع دور جدید مذاکرات وین، سفرهای متعددی به کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا انجام دادند تا با رایزنی با پایتخت های کشورهای مذاکره کننده با تهران، مذاکرات رفع تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام را با شکست روبرو کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
آقای شمخانی حال فرزندان چطوره؟ تحریم که برای شما و آقازادها بد نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
غیر ممکن است که بعد از جنگ در اکراین مذاکرات وین به صورتی که نفت ایران به بازار برگردد به سرانجام برسد
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
از لحن اولیانوف و ترک وین بنظر می رسد که مذاکرات وین کاملا به شکست رسیده و عملا روسیه می گوید که امریکا و اروپا بدون من نمی توانند به هیچ توافقی که لازمه برگشت نفت ایران به بازار باشد برسند . حتما روسها از پتانیسیل خود برای تشدید درگیری امریکا و ایران اگاهی دارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
روسیه از سه جبهه از طریق دریا در اعماق صد متری و با
دریای سیاه . دریای بالتیک . اقیانوس منجمد شمالی توسط دولت های امریکا . فرانسه . المان . انگلیس با ۴۵ فروند زیر دریایی اتمی در حال انتطار پس از عبور کردن روسیه از خطوط قرمز هستند و تعداد ۶ فروند هم به دریای سرخ و خلیج فارس رسیدند فاصله ۵۰۰ کیلومتری توسط زیر دریای های دول غربی
خوب دیگه روی رفت همین زودی توافق میشه
همانطور که دکتر ظریف می گفت روسیه دوست ندارد ایران با غرب به توافق برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اولیانوف میز مذاکرات را ترک کرده!!!!تابلو
نیروگاه بوشهر را یادتان نیست هر هفته می گفتند ماه آینده راه اندازی میشود و ۱۰ سال اینگونه دقت کشی و نیروگاه یک میلیارد دلاری را ده میلیارد دلار برای ایران فاکتور کردند
با توجه به شرایط روسیه بهترین زمان و فرصت برای توافق و لغو تحریم ها است و با صادرات نفت و گاز با قیمت های بالا و درآمد آن دولت فشار به مردم را کم کند و جبران درآمدی سال های قبل شود
خوش چشم در زمان برجام1 علیه توافقی که بخوبی در حال اجرا بود فقط سم پاشی می کرد اما حالا چقدر به امریکا خوش بین شده?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فکر کنم گروه جدید توافق بهتری از گروه قبلی امضا کنند
فکر نکنم روسیه به مقامات ایران اجازه توافق بده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
فکر میکنید که برای چه اولیانوف ۱۱ ماه در مداکرات

ماند و وین را ترک نکرد ،؟

ماموریتی که پوتین و اولیانوف برای شکست مذاکرات

به او داده بودند را عالی انجام داد و برگشت !!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
به نظر می آید که در این بخش ایران خودش به سودمندی توافق رسیده و اجازه ندهد روسیه کارشکنی کند. انشالله
اون مردک روس مزاحم رفت حتما توافق اجرا میشه خرابکار واقعی اون بود
اولیانوف مزاحم رفت وضعیت قطعا بهتر میشه که دیگه دخالت نمیکنه
این توافق هزاردرصد انجام میشه یابهتره بگیم انجام شده انهم از همان اخرین دور مذاکرات توسط دولت روحانی
از بازدید خودروسازی ها میشه حدس زد
چند ساله کسی نرفته بود بازدید کنه
گند کاریها رو تماشا کنه
حدکنه ییت توافق چی بشی که ملت به حاک سیاه نشستند همه بفکر حودکشی بخد برای نان شب موندیم
الان دیگه برگ برنده دست ماست تحریم هارو برندارید با داداشیمون ولادمیر خاک اروپا رو درو میکنیم
اگر توافق شود دلار تا 20 تومن پایین خواهد آمد
اولیانوف عوضی میگه تمام شده مذاکرات
فردا میگه نه یک مقدار هنوز مانده و ...
قصه ادامه دارد
مبارکه انشاالله
حالا ببینیم قیمتها همچنان روبه بالا خواهند بود یا بعدازمدتها شاهد کاهش قیمتهاخواهیم بود؟!!!
حالا جواب این وقت تلف کردن یک ساله را چه کسی می دهد ؟
اگه برجام خوبه چرا در دولت روحانی اینقده سنگ اندازی کردند و تو تریبونها بد و بیراه گفتن و اجازه ندادند تو ماههای اخر دولتش احیا بشه
اگه برجام بده پس چرا اینهمه مذاکره میکنن؟
یکی بگه اولیانوف چیکاره ی ایرانه؟!
همین که به توافق نزدیک میشیم کاسبان تحریم داخلی و خارجی دست به کار میشن و کاری می کنند که آمریکا منصرف بشه!
دست فروشه اومده بهم جوراب زنونه نشون داد گفت یدونه بخر، ارزونه.
بش گفتم من نه زن دارم نه دوس دختر. گفت بخر بکش سرت برو دزدی!!!
یعنی تا حالا تو زندگیم به این شدت قانع نشده بودم.
در اخبار اقتصادی برنامه اول آلمان گفت که آمریکا تحریم های نفتی را برای برطرف کردن کمبود نفت روسیه برمیدارد
برجام برنامه خلع سلاحه. تا ما رو خلع سلاح نکنند قرار نیست بذارن اقتصاد ما رشد کنه.
واقعا چرا یک عده از اوکراین درس عبرت نمیگرن؟ دوست داریم نابود بشیم؟ الان بهترین فرصته برای ساخت بمب و یا حداقل رسیدن به آستانه ساخت چند بمب. چرا باید قدرتمون رو بفروشیم؟
ما باید القا کنیم که هر مشکلی در مذاکرات تقصیر روسیه است تا دولت‌های غربی را شست‌وشو دهیم و جلوی ایستادگی مردم مقابل ظلم غرب را بگیریم.
یا سرته مذاکره را بهم بیارید با برای همیشه با پذیرفتن همه چیز بیزون بزنید
چون همین مذاکره می‌کنیم نمی‌کنیم بیشتر از تحریم عواقب دارد
تکلیف را روشن کنید مرگ یکبار شیون یکبار
آقای نبویان از نظر ما ملت اشکال ندارد که مذاکره کنندگان میر مذاکره را ترک کنند
اما تکلیف ما ملت را روشن کنید مرگ یکبار شیون یکبار ..نمیشود سالی ده بار برجام بهم بریزد و دلار کم زیاد شود ما ملت آسیب ببینیم
.اگر میخواهید بیرون بزنید یکبار با شجاعت کامل با پذیرفتن تمام عواقب آن بیرون بزنید ولی ده سال آن دولت جوانی ملت را گرفت با مذاکره و ده سال این دولت جوانی ملت را میخواهد بگیرد
آیا میشود با ۴۵ فروند زیر دریایی اتمی ناتو در دریا از چند جبهه با دول غربی جنگ گرد ؟
مگر مذاکره خیانت نبود؟ مگر برجام خسارت محض نبود؟ مگر قرار نبود بعد از شهادت سردار سلیمانی دهان کسیکه حرف از مذاکره بزند خرررررد کنند؟ حالا با هیات چهل نفره دل بسته ی مذاکره شدند؟
از سرنوشت روسيه عبرت بگيريد و با غرب مصالحه كنيد برا ي خير مردم كشور ايران
اگر توافق نشه که با رفتن روسیه زیاده این احتمال دیگه خود امام زمان هم از پس گرونی ها بر نمی یاد. حالا خود دانید.
روسیه از طرف ما مذاکره کرده و نتیجه هم گرفته و رفته،ما هم که نقشی نداریم!
مگه از افتخارات سپاه تحریم شدن نبود؟ چرا باید سرنوشت ۸۰ میلیون نفر معطل بشه؟ مگه خارج رفت و آمد یا پول دارین؟
اصلن اگر هم به توافق در وین برسیم چه فایده ای داره .مطئنن بعد از روی کار امدن دولت بعدی امریکا ،این توافق محددا لغو و پاره خواهد شد .
هر توافقی اگر نفع اقتصادی نداشته باشد و تورم و ارزش پول ملی را به خوبی تقویت نکند به درد نمی خورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی