بازدید 7871
۲

اعلام نحوه محاسبه عیدی کارگران

یک فعال کارگری با بیان اینکه حتی اگر کارگری یک روز کار کرده باشد مشمول عیدی می شود، گفت: اگر کارفرما به هر دلیلی عیدی را واریز نکرد، کارگر می‌تواند طبق قانون شکایت کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 02 March 2022


به گزارش تابناک به نقل از مهر، ناصر چمنی در مورد زمان واریز عیدی اظهار کرد: واریز عیدی کارگران معمولاً از اوایل اسفندماه شروع می‌شود و کارفرماها باید تا پیش از پایان سال عیدی را پرداخت کنند؛ پیشنهاد جامعه کارگری به کارفرماها این است که با توجه به وضعیت قیمت‌ها عیدی را اوایل اسفند ماه واریز کنند و برای آخر سال نگه ندارند زیرا در این صورت جامعه کارگری متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شود.

عضو سابق شورای عالی کار افزود: عیدی باید واریز شود و اگر کارفرما به هر دلیلی عیدی را واریز نکرد، کارگر می‌تواند طبق قانون شکایت کند. واریزی عیدی مانند حقوق اجباری است.

وی اضافه کرد: عیدی از جمله مواردی است که در شورای عالی کار در مورد آن تصمیم گیری نمی‌شود، کارفرما بین ۲ برابر تا ۳ برابر پایه حقوق، باید عیدی پرداخت کند و این موضوع شامل همه کارگران می‌شود.

چمنی گفت: حتی اگر کارگری یک روز کار کرده باشد مشمول عیدی می‌شود و طبق دستمزدی که گرفته، باید عیدی هم بگیرد. در مورد عیدی جای هیچ گونه بحثی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش در جدول زیر میزان عیدی کارگران حداقلی بگیر (کسانی که پایه حقوق‌شان ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان است) به تناسب تعداد ماه کارکرد محاسبه شده است.

اعلام نحوه محاسبه عیدی کارگران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چندین ساله هست که کارفرما عیدی نمیدهد. میگوید دولت به من عیدی میدهد تا من به شما بدم
مالیات و بیمه چقدر ازش کم میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر