بازدید 15488
۶
شهرآورد ۲۶ اسفند و الزامات فیفا

اولین دربی تاریخ فوتبال تهران با حضور تماشاگران زن ؟

رایزنی ها برای اجرای دستور فیفا مبنی بر حضور زنان در مسابقات فوتبال داخلی آغاز شده است. موردی که گفته می شود باعث شده تا بسیاری از مسابقات با وجود امکان برگزاری با حضور نیمی از تماشاگران، بدون حضور هواداران برگزار شده است تا بهانه ای برای فرار از الزامات فیفا باشد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 02 March 2022

دبیرکل فدراسیون فوتبال از برنامه ریزی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه از داربی تهران خبر داد اما چیزی درباره حضور تماشاگران زن در این مسابقه نگفت.

به گزارش تابناک ورزشی، تماشاگران فوتبال احتمالا در داربی تهران در ۲۶ اسفند حضور خواهند داشت. این قولی است که دبیرکل فدراسیون فوتبال به هواداران دو تیم داده و اعلام کرده برنامه‌ریزی‌ها برای حضور آن‌ها در ورزشگاه در حال انجام است. در این میان رایزنی ها برای اجرای دستور فیفا مبنی بر حضور زنان در مسابقات فوتبال داخلی آغاز شده است. موردی که گفته می شود باعث شده تا بسیاری از مسابقات با وجود امکان برگزاری با حضور نیمی از تماشاگران، بدون حضور هواداران برگزار شده است تا بهانه ای برای فرار از الزامات فیفا باشد.

اولین دربی تاریخ فوتبال تهران با حضور تماشاگران زن ؟

پس از حضور آزمایشی و ناموفق تماشاگران استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه در آبان ۱۴۰۰، ستاد مقابله کرونا جلوی اجرای این برنامه را گرفت، اما تماشاگران فوتبال یک بار دیگر و در دیدار تیم ملی ایران و عراق هم حضور داشتند که با اوج گرفتن سویه امیکرون در ایران همراه بود و مجددا مجوز‌های لازم برای این اتفاق لغو شد.

با این حال، اخیرا فدراسیون فوتبال توانسته مجوز ۳۰ درصدی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را اخذ کند. این اتفاق بعد از آن صورت گرفت که دیدار تیم ملی بسکتبال ایران و سوریه در انتخابی جام جهانی با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران برگزار شده بود.

تنها مشکل باقیمانده، طراحی و سازماندهی بخشی از هواداران خانم در جایگاه های مخصوص بانوان است که هنور در باره آن حرفی به میان نیامده است. احتمال دارد در صورت بلیت فروشی برای آقایان، فیفا از فدراسیون فوتبال درباره دلیل عدم امکان ورود زنان در این بازی سوال بپرسد.

اکنون فدراسیون فوتبال زمان لازم برای اجرای این مصوبه را از داربی تهران در نظر گرفته است. علت این تصمیم، به میزبانی استقلال در دو بازی آتی و طبیعتا برگزاری دو بازی آینده پرسپولیس در خارج از تهران است. اما سه هفته بعد دربی تهران در ۲۶ اسفند برگزار می‌شود و به منظور برقراری عدالت، این دیدار برای حضور تماشاگران به ورزشگاه در نظر گرفته شده است.

کامرانی‌فر در ارتباط با حضور تماشاگران در داربی تهران در پادکست اینترنتی گفته است: «با توجه به اینکه داربی بازی جذابی است و حضور تماشاگران می‌تواند این جذابیت را چند برابر کند، برنامه ما هم همین است که در روز ۲۶ اسفند شاهد حضور هواداران ۲ تیم در ورزشگاه باشیم. صحبت ما با ستاد ملی مبارزه با کرونا هم بر همین اساس بوده است.»

او در ادامه به مجری برنامه قول داد که داربی تهران با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و از این گفت که امیدوار است این اتفاق مربوط به یک بازی نباشد و در مسابقات آینده باشگاهی در فروردین ۱۴۰۱ هم ادامه داشته باشد.

اولین دربی تاریخ فوتبال تهران با حضور تماشاگران زن ؟

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هفته بیست و دوم لیگ برتر و در چارچوب داربی ۹۸ تهران برگزار خواهد شد. این دو تیم در حال حاضر با اختلاف سه امتیازی در صدرجدول هستند و برای کسب قهرمان لیگ بیست و یکم تلاش می‌کنند.

هواداران دو تیم آخرین بار در ۹۲ پایتخت حضور داشتند که در بهمن ۱۳۹۸ برگزار شد و دو تیم به تساوی دو بر دو دست یافتند. از آن زمان تاکنون، پنج بازی دو تیم بدون تماشاگران برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دفعه قبل واسه یه فوتبال مسخره کرونا رو رسوندید به روزی 200 نفر تلفات این دفعه رو خدا به خیر کنه جمع کنید این مسخره بازی هارو
چرا باید برای فوتبال که با 20 تا 30 درصد ظرفیت ورزشگاه و در فضای باز برگزار می شود محدودیت ایجاد کرد در حالیکه که کلاس درس مدارس که فضای بسته ای است باید دایر باشد؟!یا بیایید مترو را ببینید که مردم چطور از سر و کول هم بالا می روند!مشکل کرونا نیست!مشکل همان حضور زنان در ورزشگاه است.
تو رو خدا دست از سر مردم بردارید و از نوشتن مطالبی که بیشتر کامنتهاش رو نمی تونید چاپ کنید، دست بردارید. سر کاریم تا ابد.
خدایا وای میشه حضور ما زن ها هم اجازه بدن والا من آرزومه بیام ورزشگاه برای دربی
قبل انقلاب دربی برگزار نمیشد ؟
باباجمع کنیداین بازیهاتون راملت دارن له میشن ازفقراقتصادی حالاتماشاگرچه مذکرچه مونث بیادورزشگاه یانیادمثلاچه دردی ازهمین تماشاگران حل خواهدشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار