بازدید 6283

تغییر نام مدارس خیّرساز ممنوع

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه تدوین «سند آمایش سرزمینی» سازمان نوسازی مدارس کلید خورد، گفت: تغییر نام مدارس خیّرساز ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 28 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یوسف نوری در نشست با هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی سازمان نوسازی مدارس در راستای بررسی وضعیت سرانه فضاهای آموزشی هر منطقه تهیه می‌شود تا در صورت لزوم اقدامات لازم براساس اطلاعات همین سند انجام شود.

وی با اشاره به مزایای تدوین این سند گفت: مهمترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرهای بزرگ و مناطق حاشیه این شهرها، «مهاجرت» است که با تدوین سند آمایش سرزمینی سازمان نوسازی، سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در برخی از استان‌ها ادامه داد: با تدوین این سند می‌توان خیّران مدرسه‌ساز را به سمت استان‌های دارای کمبود فضاهای آموزشی راهنمایی کرد.

نوری خیّران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف و اضافه کرد: فعالیت خیّران مدرسه‌‎ساز علاوه ‌بر نقش آن‌ها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان نیز است.

این عضو کابینه دولت مردمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با مشاهده رفتارهای ایثارگرانه و اخلاق‌مدار خیّران، آنان را الگو قرار می‌دهند و دستگاه تعلیم و تربیت به‌طور غیرمستقیم به هدف پرورش دانش‌آموزان دست می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جامعه خیّران و نهادهای خیّری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت، تجهیز مدارس و حتی تأمین توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند شد.

نوری با اشاره به کیفیت بالای ساخت مدارس توسط خیّران گفت: در زلزله اخیر برخی از مدارس نوساز به هیچ عنوان تخریب نشدند که این نشان‌دهنده استفاده از مصالح مرغوب و نظارت دقیق سازمان نوسازی مدارس بر این امر مهم است.

وی با تأکید بر این که تغییر نام مدارس خیّرساز ممنوع است، گفت: سرویس‌های بهداشتی مدارس باید با استفاده از ظرفیت خیّران و گروه‌های جهادی تا پایان خردادماه احداث و به مدارس تحویل داده شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مناطق محروم و کم برخوردار اظهارکرد: در زمینه مهارت‌آموزی و هوشمندسازی مدارس در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز می‌توان از ظرفیت خیّرین استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای برچیده شدن کلاس‌های سنگی و کانکسی در مناطق مرزی و کم‌برخوردار، نیازمند۶۰۰۰ میلیار تومان اعتبار هستیم که از این مجموع ۲۰۰۰ میلیارد تومان توسط وزارتخانه، ۲۰۰۰ میلیارد تومان توسط خیّران و مابقی نیز توسط نهادها تأمین اعتبار می‌شود.

نوری با اشاره به طرح تغذیه رایگان در مدارس مناطق مرزی گفت: با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و نهادهای مردمی، این طرح از سال آینده در مناطق هدفگذاری شده اجرا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار