بازدید 16063
۵
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم‌های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم‌های ایران علیه روسیه، پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین، واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین، واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره پرتاب موشک کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 27 February 2022

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم‌های ایران علیه روسیه، پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین، واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین، واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره پرتاب موشک کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی، روز یکشنبه، خواستار اعمال فشار اقتصادی بر روسیه همانند مدل تحریم‌های ثانویه ایران شد.

«پت تومی» سناتور جمهوریخواه از ایالت پنسیلوانیا در توییتی در این زمینه نوشت: «ما می‌توانیم برخی از بانک‌های روسیه را از سوئیفت قطع کنیم؛ اما برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه، باید همه بانک‌های روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی کنیم. این امر مستلزم تحریم‌های ثانویه به سبک ایران است که بانک‌های خارجی را مجبور می‌کند بین تجارت با آمریکا یا روسیه یکی را انتخاب کنند.»

یک سناتور تندروی جمهوریخواه دیگر آمریکا نیز با انتقاد از رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار اقدام مشابه علیه ایران و قطع دسترسی روسیه به نظام مالی سوئیفت شد.

«تام کاتن»، سناتور جمهوریخواه اهل ایالت آرکانزاس در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، ایالات متحده می‌تواند روسیه را از نظام مالی سوئیفت حذف کند، حتی اگر اروپا مایل نباشد.

وی در ادامه گفت که اروپا در مورد ایران نیز مایل به قطع دسترسی به سوئیفت نبود، اما در نهایت مجبور شد.

کاتن اظهار داشت: «می‌توان روسیه را از سوئیفت نیز حذف کرد. ما در دوران ترامپ با ایران همین کار را کردیم؛ به رغم اینکه متحدان اروپایی ما نیز نمی‌خواستند این کار را انجام دهند. ما قدرت برداشتن این گام‌ها را داریم، ولی جو بایدن حاضر به انجام این کار نیست.»

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

«رویترز» در این زمینه به نقل از یکی از رؤسای بانک‌های مرکزی منطقه یورو گزارش کرد، تا چند روز آینده، در مورد قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت تصمیم گیری خواهد شد.

این رئیس بانک مرکزی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «موضوع سوئیفت، موضوع چند روزه است که در اندک زمان کوتاه حل می‌شود.»

«اینگریدا سیمونیته»، نخست وزیر لیتوانی روز شنبه گفت که شرکای غربی در حال نزدیک شدن به توقف دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین بانکی جهانی، سوئیفت هستند. رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که «ماریو درگی» نخست وزیر ایتالیا در گفت‌و‌گوی تلفنی با وی از قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین المللی، سوئیفت حمایت کرده است.

پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین

چین صبح یکشنبه یک موشک از نوع Long March-۴C برای قرار دادن یک ماهواره جدید رصد زمینی به فضا پرتاب کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، این موشک در ساعت ۷:۴۴ صبح (به وقت پکن) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین پرتاب شد و به زودی ماهواره L-SAR ۰۱B را به مدار از پیش تعیین شده خود خواهد فرستاد.

این ماهواره برای مطالعات زمین شناسی، رانش زمین و زمین لرزه ها استفاده خواهد شد. به گفته مسئولان مرکز پرتاب ماهواره چین، این ماموریت ۴۰۸ امین پرواز موشک های حامل لانگ مارچ را رقم زد.

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

L-SAR ۰۱ چین یک گروه ماهواره ای متشکل از دو ماهواره مجهز به رادار دهانه مصنوعی باند L (SAR) به نام های L-SAR ۰۱A و L-SAR ۰۱B است که اولین آن ششم بهمن به فضا فرستاده شد.

به گزارش شینهوا، "SAR" یک سیستم راداری تصویربرداری مایکروویو است که امواج الکترومغناطیسی را به زمین ساطع و پژواک آن را دریافت می کند و می تواند تصاویر مایکروویو را با وضوح بالا از سطح زمین بگیرد.

وظیفه این دو ماهواره پشتیبانی از منابع زمینی، نقشه برداری، جنگل‎داری و پیشگیری از بلایای طبیعی است. اداره ملی فضایی چین در بیانیه ای اعلام کرد که این ماهواره به طور قابل توجهی قابلیت های واکنش سریع را در صورت وقوع یک بلای طبیعی تقویت خواهد کرد.

هر دو این ماهواره و موشک توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، یکی از شرکت های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین ساخته شده اند.

واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه ای جدید، ضمن هشدار به روسیه درباره عواقب کوتاه مدت و بلندمدت حمله به اوکراین به اظهارنظر دونالد ترامپ علیه خودش و تمجید او از رئیس‌جمهور روسیه واکنش نشان داد.

«برایان تایلر کوهن» خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با جو بایدن سوال کرد: «با نگاه به ماورای بحار ما داریم می‌بینیم که روسیه در اقدامی مغایر با حاکمیت اوکراین و به رغم هشدارهای جامعه بین‌المللی به اوکراین حمله کرده است. البته در همین اثنا، شما افرادی مانند دونالد ترامپ را می‌بینید که پوتین را فردی باهوش و نابغه می‌خوانند و او را تمجید می‌کنند... پیغام شما برای ترامپ و دیگران با توجه به حمله پوتین به اوکراین چیست؟»

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در جواب به این سوال به گفتن این جمله طعنه آمیز علیه رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا بسنده کرد: «من برای این حرف ترامپ که می‌گوید پوتین یک فرد نابغه است همانقدر اعتقاد دارم که خود ترامپ خودش را یک فرد نابغه بخواند.»

روز گذشته، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ضمن تاختن به مواضع «ضعیف» دولت جو بایدن ادعا کرد، رئیس‌جمهور روسیه بعد از خروج فاجعه‌بار نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیمش را برای حمله به اوکراین گرفت.

ترامپ ضمن تمجید از مواضع «قدرتمند» دولت چهار ساله خودش در آمریکا گفت: «من تنها رئیس‌جمهور قرن ۲۱ هستم که روسیه در دوران ریاست‌جمهوری من به هیچ کشوری حمله نکرد...در دولت من به دلیل قوی بودن آمریکا، جهان یک مکان صلح‌آمیز و آمریکا کشوری باهوش بود، هم‌اکنون کشوری احمق است.»

وی در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواه خودش درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: «البته که وی (پوتین) فردی باهوش است اما کاری که ناتو می‌کند، خلاف هوشمندی را نشان می‌دهد. آن‌ها می‌گویند که روسیه را تحریم می‌کنیم، پوتین می‌گوید من ۲۵ سال تحت تحریم بودم. مسئله این نیست که پوتین باهوش است که البته فردی باهوش است، مسئله این است که رهبران ما احمق هستند.»

واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

وزارت دفاع چین، روز یکشنبه عبور یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین ضمن اعلام زیر نظر گرفتن عبور این کشتی آمریکایی، آن را «اقدامی تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

علی رغم هشدارهای مکرر پکن درباره تردد کشتی‌های جنگی غربی از تنگه راهبردی و حساس تایوان، ناو جنگی آمریکایی «یو‌ اس اس رالف جانسون» روز گذشته از این آبراه تحت منازعه عبور کرد.

«نیکلاس لینگو» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در توضیح این اقدام مدعی شد، عبور این کشتی جنگی از تنگه تایوان نشانه تعهد واشنگتن به آزادی ناوبری در حوزه اقیانوس هند-آرام است.

درخواست سناتور آمریکایی برای اجرای مدل تحریم های ایران علیه روسیه/ پرتاب ماهواره جدید رصد زمینی از سوی چین/ واکنش بایدن به اظهارات ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین/ واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان

وی ادعا کرد: «ارتش آمریکا می‌تواند در هرکجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد پرواز کرده، ناوبری کند و عملیات انجام دهد.»

این اقدام در حالی رخ داده که منابع رسانه‌ای در چین، روز دوشنبه هفته گذشته به نقل از «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه این کشور خبر دادند، چکن در اعتراض به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، دو شرکت بزرگ تسلیحاتی را به لیست تحریم‌های خود قرار داد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به آن اعتراض کرده است، در حالی که کشورهای عضو سازمان ملل از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است. بایدن چندی پیش لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره پرتاب موشک کره شمالی

نمایندگان ارشد هسته ای کره جنوبی و آمریکا، امروز یکشنبه درباره پرتاب موشک کره شمالی گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که مقامات ارشد کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه در باره برنامه موشکی و در مورد آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ رایزنی تلفنی داشتند.

در این گفت و گو، نو کیو دوک، نماینده ویژه در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره، و سونگ کیم، همتای آمریکایی او، ارزیابی های خود را از اقدام کره شمالی به اشتراک گذاشتند و "نگرانی و تاسف عمیق" خود را در این زمینه ابراز کردند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، در اوایل روز یکشنبه، کره شمالی در هشتمین نمایش قدرت خود در سال جاری، یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرق شلیک کرد.

این گزارش می افزاید: این پرتاب که احتمالا یک موشک بالستیک باشد، پس از آن انجام شد که کره شمالی در سی ام ژانویه (۱۰ بهمن) هفت دور آزمایش موشکی از جمله پرتاب موشک بالستیک میان برد انجام داد.

بنا به گزارش یونهاپ، این وزارتخانه افزود، نو و سونگ توافق کردند که کره جنوبی و آمریکا، به عنوان دو کشور متحد، موضع دفاعی ترکیبی خود را حفظ کنند و به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای تعامل با کره شمالی و گفت و گو و هماهنگی نزدیک با یکدیگر ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مدل تحریم ایران بخوره تو سرهر چی امریکایی وغربگرا هست. امریکا هم پشت یک دلار سنگر گرفته. مثل کاریکاتور روسی که پشت لوله گاز سنگر گرفتن
سانسورت رو کن بابا تابناک افتضاح
مرگ بر چین
ترامپ خودش با صعیف کردن ناتو و بهم زدن برجام ، عملا به نفع پوتین که با تقلب در انتخابات او را رییس جمهور کرد و روسیه عمل کرد

اولا روسیه تشویق شد که به اوکراین حمله کند ، چون ناتو صعیف شده بود

دوما روسیه سهمیه نفت ایران را پس از تحریم توسط پوتین دزدید و برای انتقال بانکی ایران مقادیر زیادی کاسبی کرد

و روسیه جلوی پروزه احداث خط لوله گاز ایران و قطر به اروپا از مسیر سوریه را هم با استقرار در سوریه عملا گرفت

ترامپ عملا و رسما یک احمدی نژاد که بد ترین رییس جمهور ما بود برای امریکا بوده است
من فکر می کنم حرکات آمریکا حساب شده است. می خواد روسیه و اروپا با هم مشغول باشن و همدیگر رو نابود کنند و از طرف دیگه چین و کره و ژاپن هم با هم مشغول باشند و اونها هم رو نابود کنند. و خودش در آنسوی دنیا تماشاچی و بعد از اینکه همه خسته از جنگ شدند مثل جنگ جهانی دوم در دنیا آقایی کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی