بازدید 8622
۵
آخرین تحولات خاورمیانه

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز ۲۴ میلیون افغانستانی به کمک‌های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله، نیاز ۲۴ میلیون افغانستانی به کمک‌های بشردوستانه، حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن، تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر و گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه عربستان با دبیرکل سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 27 February 2022

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله، نیاز ۲۴ میلیون افغانستانی به کمک‌های بشردوستانه، حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن، تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر و گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه عربستان با دبیرکل سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله

یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش شامگاه روز شنبه به دیدار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان رفت.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان گزارش داد، در این دیدار آخرین تحولات و رخدادهای فلسطین به ویژه رخدادهای شهر قدس و محله الجراح و سایر محله‌های این شهر بررسی شد.

این گروه تأکید کرد که هیأت حماس و سید حسن همچنین افق جنگ بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت سیاسی منطقه را بررسی کرده‌اند.

در همین ارتباط، یک هیأت از اعضای ارشد حماس به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی-اسلامی حماس صبح امروز نیز با «حسن حب الله» مسئول روابط فلسطین و «عطاالله حمود» دستیار او، شامگاه (جمعه)، در بیروت، پایتخت لبنان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

در هیأت حماس، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان، «اسامه حمدان» عضو دفتر روابط عربی-اسلامی این جنبش و «طاهر النونو» مشاور رئیس حماس حضور داشته‌اند.

دو طرف بر رد تمامی طرح‌های ضد آرمان فلسطین تأکید کردند و در عین حال، از کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، خواستند از انجام اقداماتی که در تضاد با آرمان فلسطین است، خودداری کنند؛ اقداماتی که به گفته‌ دو طرف، تنها به رژیم صهیونیستی سود می‌رساند.

مقامات حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی همچنین بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در رویارویی با فشارها و تهدیدات تأکید و اعلام کردند امید بسیاری به این محور وجود دارد.

دو طرف در پایان بر لزوم استحکام روابط حزب‌الله و جنبش حماس بر پایه مقاومت، سرنوشت واحد و همچنین توسعه سازوکارهای همکاری و هماهنگی تأکید کردند.

نیاز ۲۴ میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه

هیأتی از نمایندگان نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کرده‌اند، گفتند که سطح نیازهای کمک بشردوستانه در این کشور بی‌سابقه است و بیش از ۲۴ میلیون تن، حدود ۵۹ درصد از جمعیت افغانستان به کمک‌های نجات‌بخش نیاز دارند.

این هیأت در بیانیه‌ای که روز شنبه، هفتم اسفند توسط دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل (اوچا) منتشر شده، خواهان حمایت از فعالیت بشردوستانه در افغانستان شده است.

این تیم در کابل از پروژه‌های بشردوستانه نظارت و با زنان و مردانی که از جنگ، خشکسالی و بحران سیاسی افغانستان متأثر شده، صحبت کرده است.

رینا گیالنی، رییس گروه گفت: «عظمت درد و رنج انسانی و نیازهای عاجل افغان‌ها، به‌طور غم انگیزی در آنچه ما دیدیم و با افرادی که در جریان ماموریتمان صحبت کردیم، واضح بود، اما این هم آشکار بود که کمک‌کنندگان نیز کاملا به ارائه کمک‌های بشردوستانه اصولی و بدون قیدوشرط به مردم افغانستان، متعهد هستند.»

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

وی گفت که با افزایش بحران‌ بشری و اقتصادی در افغانستان، عزم و اراده‌ جامعه بین‌المللی در حمایت از کارمندان نهادهای بشردوستانه، بهداشتی و دیگر پاسخ‌دهندگان، باید ثابت باقی بماند.»

در بیانیه‌ هیأت کارشناسان سازمان ملل آمده است که برنامه‌ پاسخ‌دهی بشردوستانه برای سال ۲۰۲۲ در افغانستان که از سوی این سازمان راه‌اندازی شده، یکی از بزرگ ترین درخواست بشردوستانه‌ای است که تاکنون برای یک کشور در نظر گرفته شده است.

طبق این بیانیه، سازمان ملل خواهان ۴.۴۴ میلیارد دلار آمریکایی جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه ضروری به بیش از ۲۲ میلیون نفر در افغانستان شده است که در صورت تحویل آن، سازمان‌های امداد‌رسان می‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

روی‌ کار آمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، اقتصاد افغانستان را که به حمایت‌های خارجی وابسته بود، با فروپاشی کامل مواجه کرده است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

به گفته نهادهای کمک‌رسان، نیاز به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، نسبت به سال گذشته میلادی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی بار دیگر بامداد یکشنبه، فرودگاه بین المللی صنعا در پایتخت یمن را بمباران کرد.

به گزارش شبکه المیادین، به دنبال این حملات، چندین انفجار در این فرودگاه بین المللی رخ داده است.

حمله به فرودگاه غیرنظامی یمن از سوی ائتلاف سعودی در حالی رخ می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی با اتهام زنی علیه انصارالله و طرح یک توافق آتش‌بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از شش پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

«رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق روز شنبه خبر داد که ائتلاف «الثبات الوطنی» بزرگترین فراکسیون در پارلمان این کشور خواهد بود.

تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان عراق از این جهت مهم است که طبق قانون حق دارد نامزد نخست‌وزیری را به ریاست جمهوری عراق معرفی کند سپس دولت جدید را تشکیل دهد.

«حامد الموسوی» از نمایندگان ائتلاف پارلمانی الفتح به ریاست هادی العامری، اواخر بهمن ماه گذشته خبر داد که گروه های حاضر در کمیته هماهنگی شیعیان به نام «الاطار التنسقی» (چارچوب هماهنگی) قصد دارند ائتلاف الثبات الوطنی را تشکیل دهند.

شبکه خبری العهد به نقل از نماینده فراکسیون صادقون گزارش داد، قرار است ائتلاف الثبات الوطنی تا چند روز آینده، به صورت رسمی اعلام وجود کند. وی خبر داد که این ائتلاف شامل فراکسیونهای چارچوب هماهنگی و شماری از نمایندگان مستقل خواهد بود.

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر

الصالحی خاطرنشان کرد، شمار زیادی از نمایندگان مستقل به این ائتلاف پیوسته‌اند و همچنان تحرکات برای جذب تعداد دیگری از نمایندگان ادامه دارد. وی تأکید کرد که الثبات الوطنی، در حال حاضر، بزرگترین فراکسیون شیعه در پارلمان عراق خواهد بود و عرفاً حق خواهد داشت کابینه تشکیل دهد.

حامد الموسوی نیز پیش از این خبر داد که چارچوب هماهنگی، نمایندگان مستقل را در ائتلاف خود، جای خواهد داد؛ به نحوی که ۱۸ نماینده نیز از «اتحادیه میهنی» به این ائتلاف جدید، ملحق خواهند شد.

این نماینده عراقی در پایان تأکید کرد که جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر»، با کنار گذاشتن بخشی از فراکسیونهای حاضر در چارچوب هماهنگی، تنها مانده است.

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه عربستان با دبیرکل سازمان ملل

منابع خبری گزارش دادند دبیرکل سازمان ملل و وزیر امورخارجه عربستان دریک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای روزشنبه، اعلام کرد؛ فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه این کشور تماسی تلفنی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دریافت کرد.

دیدار هیأت حماس با سیدحسن نصرالله/ نیاز 24 میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه/ حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا یمن/ تشکیل بزرگترین فراکسیون عراق برای تعیین نخست وزیر
براساس این بیانیه، در جریان این تماس، ابعاد همکاری عربستان و سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک از دیگر بخش‌های گفتگوی دو طرف بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
بشر خودش حق ابه ما را نمیده انوقت نیار به بشر دوستانه داره؟
مخلف هر جنگی هستم، ولی این جنگ را تنها آمریکا کلیدش را زد برای بالا بردن قیمت نفت به بالای ۱۲۰ دلار تا بتواند کمبودهای بودجه خودرا جبران کند و نفت هایی که از سوریه و لیبی به خارج می برد با قیمت بالا بفروشد و نفت هایی که از کشورهای غرب و غیره با قیمتهای بسیار پایین از قبل خریداری کرده را بفروشد و سرمایه هنگفتی به جیب بزند و اروپا را مجبور به خرید نفت کند و واسطه فروش گاز عربستان سعودی برای اروپا باشد.
و حالا جنگی رخ داده است که باعث آن وعده وعید های غرب به اوکراین بود و زلینسکی جملات بزرگتر از دهانش را پراکند و به مذاق و هیبت روسیه نچسبید و نتیجه اش این شد که استیم ۲ بسته شد و حالا می خواهند استیم ۱ را هم ببندند با اینکه تنها آلمان ۴۷% گاز خودرا از روسیه وارد می کرد و قیمت گاز و نفت سرسام بالا رفته است.
و حالا هم آمریکا و غرب دست اوکراین را در حنا گذاشتند و تنها ۵۰۰۰ کلاهخود برای آنها فرستادند و تمام مدت در رادیو تلویزیون های اروپا زلسنکی را کمدینات هنرپیشه کمدی می نامند و او و سیاست اورا بی ارزش جلوه می دهند! که او سیاستمدار نیست و برای این در باتلاق جنگ با روسیه افتاده است!
در این میان که تمام دنیا برای اوکراین سینه می زنند و اشک تمساح می بارند تنها در دو روز سه بار اسرائیل به سوریه را بمباران کرد و ۳۷ بار عربستان سعودی دشمن مسلمانان یمن را بمباران کرد و یکبار در اخبار های دنیا از آن خبری پخش نشد. و ما در اینجا شاهد این نا برابری و تبعیض نژادی هستیم!
مرگ بر تروریست...ننگ بر خائنین..
تئوری‌ طالبان‌ با هیچکدام‌ از تئوریهای‌ موجود‌ در دنیا‌ مطابقت نمیکتد‌ و دنیا بکلی‌نمیتواند‌ طالبان‌ وحشی را بعتوان‌ حاکمان کشوری‌ بپذیرد‌ و ملت‌ های دنیا‌ طالبان را اگر‌ هم در افغانستان‌ تحمل می کنند‌ همچون‌ استخوان‌ در گلو‌ است‌ چطور‌ می توانند‌ به این وحوش تحت عنوان‌ کمک پول بدن ؟!
در خصوص خبر « نیاز ۲۴ میلیون افغانستانی به کمک های بشردوستانه »
اگر تجاوز آمریکا به افغانستان به بهانۀ حادثۀ 11 سپتامبر نبود آیا افغانستان امروز در این شرایط بود آن هم به بهانۀ حادثه ای که بنا به اقرار خیلی از کارشناسان و مطلعین ساخته و پرداختۀ خود آمریکا بود ، بدون تردید هدف نهایی آمریکا و اقمار نزدیکش این است که جز آمریکا و چند کشور کوچک اروپایی سایر ملت ها مخصوصاً مسلمانان را اگر توانستند کلاً از بین ببرند و اگر نتوانستند در همین شرایط افغانستان فعلی گشنه و برهنه و عقب مانده نگهدارند و یک در صد کمی از دارایی به غارت بردۀ خود آنها برای بخور و نمیر به آنها بدهند ،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست