بازدید 10093
۳
گزارش لحظه به لحظه برسی بودجه

ادامه بررسی جزییات بودجه در بخش درآمدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز نیز به ادامه بررسی جزییات بودجه در بخش درآمدی می پردازند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 27 February 2022

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز نیز به ادامه بررسی جزییات بودجه در بخش درآمدی می پردازند.

پیش از آغاز نشست علنی، جلسه غیرعلنی تشکیل شد و قالیباف رییس مجلس به ارائه گزارشی درخصوص روند مذاکرات وین پرداختند.

درآمدهای ناشی از تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی به خزانه واریز می شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۸:۲۸

بندهای (و) و (ط) و بند الحاقی یک در تبصره ۹ در بخش درآمدی نیز تصویب شد.

و- شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌‌درصد (40%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد (25%)، به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.

ط -به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.

بند الحاقی ۱ - وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول مازاد را با رعایت قوانین و مقررات پس از واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

وزارت آموزش و پرورش مجاز به فروش کتب درسی در پایان هر سال تحصیلی شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۸:۲۱

بندهای (الف) و (ب) و (د) تبصره ۹ در بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیر تصویب شد.

الف- به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۰ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

ب- از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ تا سقف دو هزار میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز می شود.

د-وزارت آموزش و پرورش مجاز است با سازوکارهای تشویقی و از طریق مدارس سراسر کشور کتب درسی مستعمل، دفترچه و مجلات مصرفی در پایان هر سال تحصیلی را جمع آوری و نسبت به فروش آنها  اقدام نماید. منابع حاصله به ردیف درآمد اختصاصی شماره  160101 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

مشوق مجلس برای سرمایه گذاران جهت تصفیه کردن آب دریا
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۵:۴۵

در جلسه نوبت عصر، دو بند به تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی الحاق شد.

طبق این مصوبه، به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولیدکنندگان چوب تحویل نمایند.

همچنین تصویب شد که به منظور جبران صادرات آب مجازی از کشور که از طریق صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت می‌گیرد، نیم درصد از ارزش محصولات صادراتی این موضوع اخذ و به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

شبکه های فرسوده آب و برق در مناطق کمتر توسعه یافته نوسازی می شوند
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۱:۵۱

 

همچنین طبق مصوبه مجلس در بند الحاقی ۲،  به شرکت های تابعه و وابسته به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی کشور از محل واگذاری بخشی از املاک و دارایی‌های خود نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی تأسیسات و شبکه فرسوده آب و برق کشور بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و طرح‌های نیمه تمام تا سقف دویست هزار میلیارد (200.000.000.000.000) ریال اقدام کنند.

همچنین بند الحاقی ۱ درباره واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک های صنعتی و کشاورزی به منظور جلوگیری از سوداگری و از دست رفتن مالکیت اراضی دولتی حذف شد.

نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی تعیین شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۱:۳۲

طبق مصوبه مجلس در بند (هـ) تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۱، در اجرای بند(ب) ماده(33) قانون توزیع عادلانه آب مصوب 16/12/1361 بااصلاحات و الحاقات بعدی و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستانمکلفند باتوجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی مناطق مختلف کشور از مصرف‌کنندگان آب کشاورزی برای چاههای مجاز فاقد شمارشگر(کنتور) هوشمند بر اساس پروانه بهره‌برداری آنها و برای چاههای مجاز دارای شمارشگر (کنتور) هوشمند براساس 1.2 برابر ظرفیتبرداشت مجاز از آنها، به ازای هر متر مکعب برداشت آب از آبخوان‌ها، حداکثر معادل سیصد (300) ریال متناسب با کشت غالب منطقهو میزان درآمد کشاورزان مطابق دستورالعمل مشترک وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، دریافت و به ردیف شماره 160112 جدول شماره(5) این قانون نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند. با نظارت تشکل های کشاورزی برای کنتور دار شدن چاه ها اقدام شود.

درخصوص چاه های غیرمجاز وفق بند (هـ) ماده(45) قانون توزیع عادلانه آب نسبت به مسلوب‌المنفعه نمودن این چاهها اقدام و جریمهمربوط به میزان برداشت آب تا زمان انسداد چاه در صورت کشت محصولات اساسی و استراتژیک کشور به ازای هر مترمکعب حداکثرسه هزار(3.000) ریال و در غیر این صورت به ازای هر مترمکعب آب حداکثر مبلغ شش هزار (6.000) ریال به ازای هر مترمکعب آبمتناسب با افت سفره و حجم کسری مخزن سفره که حسب دستورالعمل وزیر نیرو تعیین می‌شود، دریافت می‌گردد تا صرف برنامه هایتعادل بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح های افزایش بهره وری آب گردد. وزارت نیرو و جهاد کشاورزی موظف هستند عملکرد این بند راهر 3 ماه یکبار به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گزارش نمایند.

همچنین بند ک تبصره ۸ تصویب شد که به موجب آن، صد درصد مازاد درآمدهای سازمان های جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اموراراضی کشور، دامپزشکی کشور و حفظ نباتات کشور در سال 1401 نسبت به درآمدهای مصوب این سازمان‌ها در سال 1400 پس ازواریز به ردیف‌های مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور به شکل درآمد هزینه از ردیف شماره 1-530000  جدول شماره (9) این قانون بهسازمان‌های فوق‌الذکر پرداخت می‌گردد.

تعرفه آب مصرفی گلخانه ها همانند نرخ فعالیت های کشاورزی محاسبه می شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۰:۴۴

همچنین بند ط تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی تصویب شد.

به موجب این مصوبه، تعرفه آب مصرفی کشت های گلخانه ای و کشاورزی صنعتی در شهرک های صنعتی، نواحی صنعتی و شهرک های کشاورزی به نرخ مصوب فعالیت های کشاورزی محاسبه می گردد.

سازو کار مجلس برای بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه ها
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۰:۴۱

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱ بندهای (و)، (ز) و (ح) تبصره 8 را به شرح زیر تصویب کردند.

و- به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها و استخرها و لایروبی تالابها و سدها به شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندانها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی 160149 واریز می‌گردد.

ز- وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکتهای ذیربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه های بهره برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره  140191 و شماره 210231  جدول شماره (5) این قانون واریز نمایند.

ح-وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد(300.000.000.000.000)ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از  210232  مندرج در جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
باتوجه به بودجه سال اینده وبستن مالیاتهای سنگین برکمترین
فعالیتهای اقتصادی وانتطاربیکاری گسترده واتکاء دولت بیشتر
برسرمایه های مردم وحتی گرفتن مالیات ازسرمایه بجای درآمد
که چیزعجیبی بنظرمیآید بنظرمیرسدکه خبری ازگشایشی در
مذاکرات نخواهدبودوخودنمایندگان محترم میدانندکه سنگی درچاه انداخته اندکه هیچکس قادربدرآوردنش نیست واین رفت وآمدها به بهانه مذاکره بی نتیجه خواهدبودالبته آنهامیدانستندما
هم ناغافلی فهمیدیم که دلمان راخوش نکنیم
این همه هیا هو برای هیچ هیچ هیچ
هر نوع مالیاتی به هر بخشی با هر عنوانی باعث افزایش قیمت های نهایی کالاها و خدمات خواهند شد و آنها را مردم پرداخت می کنند در حالی که با این وضعیت تورمی مردم سنگین ترین مالیات ها را پرداخت می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی