بازدید 29580
دو هزار و نهصد و سی‌‌امین بسته ویژه خبری «تابناک»

امام جمعه قم: ریشه اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است/احمد خاتمی: موافقان و مخالفان طرح صیانت خائن یا خبیث نیستند/نامه هشدار احمدی نژاد به پوتین

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند عامل افشای اسامی برندگان فیلم‌فجر مشخص شد / امام جمعه کرج: همه گره‌ها با این مذاکرات در وین باز شده /اعضای کمیسیون مشترک در زمان رای گیری درباره طرح صیانت نمی‌دانستند به چه چیزی دارند رای می‌دهند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲ 25 February 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه قم: ریشه اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است
آیت‌الله حسینی بوشهری، خطیب نمازجمعه قم با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را کشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم. خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ما حوادث روسیه و اوکراین را از قضیه تاریخی بررسی می‌کنیم و از جناحی طرفداری نمی‌کنیم، گفت: زمانی که شوروی فرو ریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد این بود ناتو در این منطقه ورود نداشته باشد؛ اما این ناتو بر سر پیمانش ماند؟

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که بلوک شرق بودن به صورت پلکانی وارد ناتو کردند و آرام آرام نیروهایشان آوردند تا به اوکراین رسیدند و رئیس جمهور اوکراین نیز در دامن غرب قرار گرفت و کشور روسیه نیز به این‌ها اعلام کرد که عقب‌نشینی کنید، اما آن‌ها گفتند که حاضر به عقب‌نشینی نیستیم. وی با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را کشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

عامل افشای اسامی برندگان فیلم‌فجر مشخص شد
سایت «سینماتیکت» بیانیه‌ای را درباره نشر اطلاعات اختتامیه جشنواره فیلم فجر منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: سلام به اهالی سینما و مسئولان فرهنگ و هنر سرزمین‌مان ایران
بعضی موقعیت‌ها و شرایط را به هیچ زبانی نمی‌توان توضیح داد چه برسد به توجیه. حتماً سکوت درست‌ترین پاسخ در این موقعیت‌های پیچیده نیست؛ ولی اگر گزینه دیگری نباشد، احتمالا بهترین انتخاب است تا به کمک گذر زمان پاسخ مناسب‌تری بیابیم. ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۲ بهمن، درست در روز برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فجر، به علت یک اشتباه اپراتوری-انسانی لیست برندگان بر روی سایت «سینماتیکت» به مدت ۱۵ دقیقه منتشر و سپس از دسترس خارج شد. قطعا اتفاق بسیار خسارت‌آوری بود؛ اول برای جشنواره و سپس برای سایت سینماتیکت که همیشه مورد حمایت مردم عزیزمان بوده است. «سینماتیکت» کاملا مسئولیت این اشتباه و سهل‌انگاری غیرعمدی و اپراتوری-انسانی را می‌پذیرد. هرچند که از ساعت ۱۶ در توییتر بخش مهمی از این اطلاعات منتشر شده بود -که البته از خطا و مسئولیت ما چیزی کم نمی‌کند.

امام جمعه کرج: همه گره‌ها با این مذاکرات در وین باز شده
حسینی‌ همدانی با اشاره اینکه اکراین به تمام تعهدات خود در مقابل با آمریکا و انگلیس عمل کرد، گفت: امروز آمریکا و انگلیس بعد از درگیری و جنگ اعلام کردند که ما فقط روسیه را تحریم می کنیم، چون اکراین برای این دو کشور ارزشی ندارد که به دفاع از این کشور وارد جنگ شوند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گرهی از توافقات باز نمی‌کند، ادامه داد: همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه ای باید تصمیم بگیرد و اگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاد خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست. امام جمعه کرج با بیان اینکه دستورات رئیس جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده قابل تقدیر است، گفت: در مورد نظارت بر بازار و قیمت اجناس و افزایش توان خرید مردم منتظر دستورات برنده رئیس جمهور هستیم تا مردم در این ایام دچار زحمت نشوند.

اعضای کمیسیون مشترک در زمان رای گیری درباره طرح صیانت نمی‌دانستند به چه چیزی دارند رای می‌دهند
جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی: نکته بااهمیت این است که امروز کسب و کارهای حاضر در فضای مجازی دغدغه مند هستند. ما حدود ۲ میلیون شغل مستقیم و ۹ میلیون شغل غیر مستقیم با این فضا داریم. اگر این طرح تصویب شود و یک پلتفرم مانند اینستاگرام فیلتر شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کار می‌خواهیم انجام دهیم؟ شغل هایی هستند که از این فضا درآمد دارند و هیچ اتکایی به دولت ندارند. این خیلی مهم است. متاسفانه خود اعضای کمیسیون مشترک نیز در زمان رای گیری کلیات این طرح نمی دانستند که چه طرحی را دارند تصویب می کنند. این است که بنده می‌گویم این کمیسیون برای بررسی این طرح صلاحیت ندارد.

احمد خاتمی: موافقان و مخالفان طرح صیانت خائن یا خبیث نیستند؟
سید احمد خاتمی: موافقان این طرح بگویند می خواهند چه کنند. بگویند کسب و کار مردم را در نظر می گیرند. مخالفان هم خیلی صریح نظر خود را اعلام کنند تا این طرح پخته شود. الان طرح نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و عده ای می گویند خیانت و خباثت است.در فضایی آرام و منطقی مسأله بررسی و روال قانونی طی شود. وقتی قانون شد همه باید تبعیت کنند. وی در ادامه درباره مذاکرات وین تصریح کرد: رهبری اجازه مذاکره داده اند تا تحریم ها لغو شود. مذاکره کنندگان فرزندان و دلسوزان ملت هستند. توجه دارند نقطه نهایی مذاکرات، لغو همه تحریم ها بخصوص تحریم های بانکی و تجاری است. اگر این تحریم ها لغو نشود گویی اصلا مذاکره نشده است. امیدواریم خبرهای خوش براش ملت در راه باشد به هر حال شما ملت پیروز این مسیر هستید. این ملت خستگی را خسته کرده اند و همچنان در صحنه خواهند بود.

خطیب جمعه اهواز: اگر می‌خواهید مانند اوکراین اِشغال نشوید، قدرتمند شوید
حجت الاسلام سیدمحمدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در در خصوص حمله روسیه به اوکراین اظهار کرد:نماینده پارلمان اوکراین گفته است سال ۱۹۹۴ با تضمین آمریکا، انگلیس و روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را تسلیم کردیم، امروز کشته می‌شویم و سلاح هسته‌ای نداریم. وی ادامه داد:کسانی که می گفتند عصر موشک گذشته و عصر مذاکره است کجا هستند این روزها را ببینند؟ قدرت بازدارندگی حرف اول را در دنیا می‌زند اگر می خواهید اِشغال نشوید تجزیه نشوید باید قدرت بازدارندگی را افزایش داد.

نامه هشدار احمدی نژاد به پوتین
محمود احمدی نژاد در نامه به رئیس جمهور روسیه با اشاره به نتایج سوء فراوان ناشی از طولانی شدن غیر متعارف دوره مسئولیت افراد، گروه‌ها و یا احزاب نوشت: شکل‌گیری باندهای قدرت و ثروت، از بین رفتن شور و نشاط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بسته شدن فضای نقد و ارزیابی منصفانه، پنهان شدن مفاسد و سوء‌استفاده‌ها، عقب‌افتادگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سرکوب استعدادها و اندیشه‌های بالنده‌تر و جدیدتر و بسته شدن راه رشد و اثرگذاری نیروها و توانمندی‌های خارج از حلقه بسته حاکمان از جمله آثار طولانی شدن دوره مسئولیت‌هاست که دیکتاتوری نتیجه طبیعی آن است.در این نامه با اشاره به نتایج سوء فراوان ناشی از طولانی شدن غیر متعارف دوره مسئولیت افراد، گروه‌ها و یا احزاب آمده است: شکل‌گیری باندهای قدرت و ثروت، از بین رفتن شور و نشاط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بسته شدن فضای نقد و ارزیابی منصفانه، پنهان شدن مفاسد و سوء‌استفاده‌ها، عقب‌افتادگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سرکوب استعدادها و اندیشه‌های بالنده‌تر و جدیدتر و بسته شدن راه رشد و اثرگذاری نیروها و توانمندی‌های خارج از حلقه بسته حاکمان از جمله آثار طولانی شدن دوره مسئولیت‌هاست که دیکتاتوری نتیجه طبیعی آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۷
پوتین کودک کش
چه فدایی های دارد در ایران
جنایتکار جنگی که به صغیر و کبیر رحم نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
پوتین نه پدر دارد
و نه مادر
و از دست همچین آدمهای
هر کاری بگی برمیاد.
شاید امشب به سرش زد
سر موشک ها را به سمت طهرون چرخوند.
جالب امامان محترم جمعه بجای محکوم کردن تجاوز روسیه به یک کشور از ناتو انتقاد میکنند ؟!آیا اینها عدالت دارند
چه تضمینی وجود دارد که پوتین فردا حوس حمله به لیتوانی..لهستان.فنلاند.سوئد. و.....به سرش نزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
هوس
مردک پوتین حمله کرده یک کشور مستقل رو پرفته این همه مردم رو هم آواره کرده بعد اینا تقصیر رو میندازن گردن آمریکا و غرب
دمت گرم محمود جان
گل گفتی
احمدی‌نژاد چرا ۸۸ همینو نفهمید؟
الان هم در مذاکرات هسته ای، روس ها سعی دارند زمام‌ مذاکرات با آمریکا را به دست خود بگیرند و اقتدار ایران را در موضوع هسته ای مخدوش کنند. متأسفانه روس ها تأثیرگذارترین کشور در مهم ترین موضوع امنیت ملی که برجام است، شده اند که برای جمهوری اسلامی بسیار ناگوار است از طرفی روس ها مانع رسیدن گاز ایران به اروپا هستند و یک رقیب جدی برای ایران در حوزه نفت و گاز هستند.
نامه هشدار احمدی نژاد به پوتین!!!
ضمن عرض خنده ، باید عرض کنم که جناب احمدی نژاد ، شما که در عرض 8 سال ریاست جمهوری حالت دیکتاتوری داشتید .... البت به نظر من ...شاید اشتباه میکنم
تقبل الله حاج آقا !!
آقای احمدی نژاد چرا درمانی که قدرت داشتی از این حرفاي قشنگ نمیدی هر چند خوب گفتی
روسیه به زودی به ما حمله کنه
چی می گید
می گفتید که پوتین دروغ نمی گه و حمله نمی کنه
ناتو همزمان با انحلال ورشو می بایست منحل می شد#نه به جنگ
اینطور که آقایان میفرمایند : روسیه مظلوم واقع شده است باید اسلحه بدست بگیریم و به کمکش برویم
ریشه همه ی این بدبختی ها در نگاه به شرق است.
مرگ بر چین،
مرگ بر روسیه.
روسیه میره اوکراین رو اشغال می کنه حاج اقا می فرمایند تفصیر غرب است. باشه هر طور شما صلاح میدونید. منطق هم خوب چیزیه.
اصلا معلوم است احمدی نژاد چه می گوید و به چه معترض است
چرا ژاپن و کره جنوبی و آلمان سلاح اتمی ندارند ولی مردم و کشورشان در آرامش هستند ؟
امام جمعه قم اگر مسلمانی باید محکوم می کردی مردم بیگناه کشته می شوند
احمدی نژاد اگه یکبار تو زندگی حرف راست زده باشه همینه!
حاج اقا! شنیدید میگن گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری؟
خاتمی واقعا عتیقه است، قبلا مخالف مذاکره بود این!!!
آیا احمدی نژاد منظور خاصی داشته؟!
عجب چیزی نوشته احمدی نژاد
قابل توجه بعضی ها
حاج آقاكاش كمي عميق وبدون كينه به ناتووآمريكانگاه ميكردي! مقصرجنگ روسيه ً واوكراين همان هاي هستن كه به دنبال جنگ وآشوب هستن.
آقای خاتمی مزدم از طرح صیانت با هر تفکر و دلیلی که هر فردی چه در مجلس چه در کمیسیون و ................. خوششان نمی یاید و قبول نمی کنند . تا کی یک عده کم ، یا رای کم بخواهند برای 85 میلیون تصمیم بگبرند و با لج بازی ، طرح را به هر نوع که بخواهند تصویب کنند ؟ مخصوصا اینکه فردی که که افراد موافق طرح را میشمارد آفایی باشد که خود قانون گریز بود و چک زد و تا رسانه ای نشد و فشار پلیس نبود عذر خواهی نمیکرد

برای همین این طرخ اصل خیانت است
امسال جامعه فرهنگی عید ندارن ، انتخاب رییسی و حمایت کورکورانه فرهنگیان از او باعث خوهد شد عید امسال همه ملت به عزا تبدیل شود . فکر کنم سفره هفت سین امسال باید کف خیابان باشد ؟؟ ۱۰ سال وعده دروغ مسئولین واقعا شرم کنید ؟؟ آقای قالیباف تو جان عزیزانت با ۵ میلیون حقوق با این تورم چه میشه کرد پول ۵ کیسه برنج حقوق یک ماه .؟؟؟؟؟ آقای رییسی که کلا خودش رو به کوچه علی چپ زده و کلا بعد از اینکه خرش از پل گذشت وعده ها فراموش شد .
حرف احمدی نژاد برای ما اعتباری نداذه
من از طرف پوتین از کشته شده ها عذر خواهی میکنم
امام جمعه قم مثلا طرفداری روسیه را نکرده است!!!!!!!؟؟؟؟

باشه ما هم باور کردیم حاج آقا !!!!!

احمدی نژاد هم که استاد یکی به در زدن و دیوار شنیدن

است زبل خان !!!؟؟
درباره اظهارات خطیب جمعه اهواز:
توان نظامی اوکراین شامل نیروی نظامی، تجهیزات، مانورها، سابقه ی جنگی و... کاملا موجود و برای آقایان صاحب تریبون قابل دسترسی است. برای این کار می توانند به گزارشات وابسته نظامی ج.ا در سفارت ایران در اوکراین مراجعه کنند و یا در مسیری کمی سخت تر، سوابق را از اینترنت استخراج کنند.
تریبون نماز جمعه، تریبون رسمیِ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و طبعا اظهارات ائمه جمعه باید مستند به گزارشات ملی و محلی یا تحلیل های استوار و محکم باشد و بین محتوای تولیدی در این تریبون و محتواهای تولیدی توسط کاربران شبکه های اجتماعی باید تفاوت محسوسی وجود داشته باشد.
آنچه در اوکراین اتفاق افتاده، دو جنبه دارد:
1. این فرایند محصول اتفاقات دو دهه گذشته است. (ضرورتا باید سوابق در تحلیل لحاظ شود)
2. آنچه الان در رسانه ها گزارش می شود 36 ساعت ابتدایی جنگ است و با شرایط حاکم بر ساعات و روزهای ابتدایی جنگ های امروزی، تقریبا مشابه است. مثلا جنوب لبنان در جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائیل هم شرایطی مشابه و شاید بسیار بدتر را تجربه می کرد. (این موضوعات در تحلیل ها باید وارد شود)
3. واکنش اوکراین و ناتو به حمله روسیه، می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. اشغال کویت توسط صدام را به خاطر آورید. جنگ عملا در مدت کوتاهی خاتمه یافته بود و ظاهرا تکلیف آن مشخص بود اما در نهایت چه شد؟ (نکته: من نمی گویم که در اوکراین همین اتفاق خواهد افتاد، فقط می گویم که در تحلیل ها می شود به سوابق مراجعه کرد)
4. سوالی از خطیب جمعه اهواز: آیا تنها عامل موثر در خلع سلاح اتمی اوکراین، وعده های غرب بوده است؟ به عنوان مثال اگر کشوری مثل فرانسه یا پاکستان و یا هر کشور اتمی دیگری، با موشک های اتمیش اقدام به حمایت از اوکراین کند، روسیه از آن عقب خواهد نشست؟
یکی به اینها بگوید که روسیه جنگ را آغاز کرده . اینقدر طرفداری و حق دادن به روسیه برای چیست؟؟
خطیب جمعه اهواز . اگر اوکراین قبول نمیکرد همان موقع توسط امریکا انگلیس و روسیه نابود میشد . اون تسلیحات هم که میگید صاحبش دولت شوروی بود نه اوکراین
حتا وقتی آغازگر جنگ روسیه است باز به آمریکا گیر میدهید؟ باشه آمریکا همان است که شما میگویید اما چرا یک کلمه از پوتین و روسیه نمیگید؟
مردم اكراين نميخواهند جز روسيه باشند
حتى بعضى از ايالات روسيه نير ميخواهند از روسيه جدا شوند
پوتين از همين موضوع نگران است
به همین دلیل است که جناب آقای احمدی نژاد دوباره و دوباره کاندیدای ریاست جمهوری می شوند؟ قصد «طولانی تر کردن دوره مسئولیت‌های» خویش دارند؟...
طرح به اصطلاح صیانت برای مردم ایران بسیار مهم تر از وقایع اوکراین است مواظب باشیم گمراهمان نکنند نگذاریم یک اقلیت ناچیز نظرشان را بما تحمیل کنند این همان راه پوتین است
بله توسعه طلبی دنیای غرب باعث ضمیمه کریمه به روسیه شد!... اصلا برایتان مهم نیست مردم درباره امامان جمعه چه فکری کنند؟
حضرت آقای سید احمد خاتمی، طرح صیانت طرحی برای تقویت قدرت "شما" به قیمت ایجاد محدودیت برای "ما" است. معنی این جمله را می فهمید؟
امامان جمعه هم کارشناس مسائل بین المللی شده اند !
شیر مادرت حلال محمودجان
امام جمعه قم و جناب احمد خاتمی و رییس جمهوری بفرمایند ، که ایا واقعا

چون اوکراین همچون ۲۷ کشور دیگر اروپایی میخواسته جزو پیمان ناتو گردد

باید از همه طرف و همه جانبه توسط کل ارتش روسیه مورد تهاجم و اشغال

نظامی و نابودی زیر ساختها و آواره گی میلیونها نفر از مردم اوکراین واقع

گردد ؟؟

یعنی الان که ما داریم عضو پیمان شاگهای میشویم ، باید توسط عراق یا ترکیه

مورد تهاجم و اشغال نظامی قرار بگیریم ؟؟؟

این چه حرفیه؟ و چه منطق و استدلال و انصاف و عدالت و قانون بین المللی

در پشت ان وجود دارد ؟؟

چرا منافع مردم و کشور گرفتار شده را بیشتر و بیشتر در این شرایط مالی

ورشکستگی و تحریم و کمبود و وجود ۳۰ درصد زیر خط مطلق فقر و ۷۰ درصد

مردم زیر خط فقر را به خطر می اندازید ؟

چرا باید از اعمال خلاف قانون و وحشیگری مستکبرانه پوتین که دنیا را با نفرت

در مقابل خود میبیند رابه ضرر کشور و مردم ایران دفاع و حمایت می کنید ؟
در صورت ملتفت شدن از هشدار جناب احمدی نژاد به پوتین یک خبر منتشر بفرمایند .
آقای امام جمعه قم تحلیل سیاسی هم نکند ما ناراحت نمیشیم ها
خوشم میاد مسائل رو ریشه ای نگاه می کنید مخصوصا اقتصاد کشورمون رو
امام جمعه شدند طرفدار روسیه آدم کش... اوکراین یک کشور مستقل است، روسیه حق حمله ندارد!!!
طرح صیانت خیانت به ملت است،همین الان هم وضع اینترنت ایران خجالت اور است برای همچین کشوری....؟
طرح صیانت هم خباثت است هم خیانت و هم محدود کردم مردم برای درک حقیقت تلخ امروز کشور .
یکی جلو احمدی نژاد را بگیره ابرو ریزی نکنه
امام جمعه قم

حمله روسیه عیب نیست ولی توسهه ناتو جرم است
عجب
اینها امامان جمعه قم و تهران هستند ؟

یا مسکو و سن پترز بورگ !!!؟؟؟
میخواهید به ناتو وغرب حمله کنید بحثی نیست اما نباید طوری موضع گیری کنید که خدایناکرده حق مظلومی را ندیده بگیرید.در فاجعه اوکراین سهم غرب وروسیه تقریبا برابر است.چرا که اعمال هردو طرف ریشه در توسعه طلبی وجهان خواری دارد .دراین میان این مردم اوکراین هستند که قربانی میشوند.یادمان باشد که قرار بود وهست که نگاه ما به سیاست خارجی مبتنی برعدالت ونگاه اسلامی باشد
آیا بهتر نبود بیش از این آقای احمدی نژاد برای اردوغان وبن سلمان و....نامه می نوشت؟
اقا اصلا غرب مشکل دار باشه قرار نیست چون غرب مشکل داره به یک کشور مستقل حمله بشه
چرا وارونه جلوه میدید موضوع
از نظر قانونی روسیه تجاوز کرده به یک کشور مستقل شما اصل موضوع رو ندید گرفتید بعد جالبه همه مسئولین تو کشور یک حرف رو میزنن میگن غرب مشکل داره
فردا اگر روسیه به ایران حمله کنه یا به عراق حمله کنه همین حرف رو میزنید
اگركتاب تاريخ هيجده ساله أذربايجان نوشته احمد كسروي را مطالعه كنيم جنايات ارتش روسيه وعوامل ان در إيران را كاملاًمتوجه خواهيم شد بطور كلي سوابق رفتارغير انساني روسها در تواريخ إيران گوياي أخلاق ورفتار ايده اولوژي كمونيستهاي روسيه است
احمدی نزاد به در میگه که دیوار بشنوه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار