بازدید 605397
دومین روز حمله روسیه به اوکراین

رئیس جمهور اوکراین: شاید آخرین باری است که مرا زنده می‌بینید / سازمان ملل: بیش از ۵۰ هزار اوکراینی فرار کرده‌اند / طرح آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت / درگیری شدید ارتش اوکراین با نیرو‌های روسی در اطراف کی‌یف / آخرین تصاویر و فیلم‌ها از جنگ در اوکراین

روز پنجشنبه با دستور پوتین، روسیه به صورت گسترده‌ای به اوکراین حمله کرد؛ حمله‌ای که اکنون وارد دومین روز خود شده است. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است.  
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 25 February 2022

حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه با دستور پوتین، روسیه به صورت گسترده‌ای به اوکراین حمله کرد؛ حمله‌ای که اکنون وارد دومین روز خود شده است. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است.

طرح آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۳:۱۴

کنگره آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای قصد دارد روسیه را به دلیل آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل متحد اخراج کند.

این قطعنامه که نسخه‌ای از آن به رویت آکسیوس رسیده سازمان ملل متحد بایستی «اقدامات آیین‌نامه‌ای» لازم را برای تغییر در بند ۲۳ منشور خود جهت خارج کردن روسیه از اعضای دائم این شورا را انجام دهد.

در این قطعنامه با اشاره به «حمله روسیه به اوکراین» تصریح شده حمایت مسکو از استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و با وظایف روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت در تعارض است.

کی‌یف: روسیه حمله گسترده‌ای برای سیطره بر کی‌یف انجام داده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۳:۱۴

وزارت خارجه اوکراین گفت که روسیه از سرزمین‌های خود، از دریای سیاه و دریای آزوف، شبه جزیمه کریمه، دونباس و بلاروس به ما حمله می‌کند.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد که روسیه حملات موشکی به زیرساخت‌های کی‌یف و دیگر شهرها انجام داده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه اوکراین، روسیه حملات خود را با استفاده از جنگنده‌ها، موشک‌های بالستیک، خمپاره، تانک و خودروهای زرهی انجام می‌دهد.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد که روسیه حمله نظامی گسترده‌ای برای سیطره بر کی‌یف انجام داده است.

سفیر اسرائیل در مسکو احضار شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۳:۱۳

خبرنگار والا نیوز خبر داد که سفیر اسرائیل در مسکو به دلیل انتقاد این رژیم از حمله روسیه به اوکراین، به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

سازمان ملل: بیش از ۵۰ هزار اوکراینی فرار کرده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۳:۱۰

 فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۰ هزار اوکراینی این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش "سی ان ان"، گراندی در توییتی گفت: بیش از ۵۰ هزار پناهجوی اوکراینی در کمتر از ۴۸ ساعت از کشور خود گریخته‌اند. اکثریت آن‌ها به لهستان و مولداوی پناه برده‌اند و بسیاری نیز درحال حرکت برای خروج از مرزهای اوکراین هستند. 
آژانس پناهندگان سازمان ملل تخمین می‌زند که به دلیل حمله روسیه به اوکراین، ده‌ها هزار نفر آواره خواهند شد. 

به گزارش ایرنا، این درحالی است که یک مقام امنیتی روسیه روز جمعه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: از روز ۱۸ ماه فوریه تاکنون، ۱۱۳ هزار نفر از ساکنان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک به روسیه پناهنده شده‌اند.

به گفته این مقام دولتی روسیه، ۷۱ هزار نفر از این افراد، تابعیت اوکراینی، ۴۱ هزار نفر تابعیت روسیه دارند و ۳۴۵ نفر هم اتباع کشورهای دیگر هستند. 

آمریکا: روسیه حدود ۲۰۰ موشک به اوکراین پرتاب کرده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۱:۰۴

رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام دفاعی این کشور اعلام کردند که روسیه تاکنون حدود ۲۰۰ موشک به اوکراین پرتاب کرده است.

رسانه های آمریکایی که نام این مقام دفاعی را بیان نکرده اند، به نقل از وی روز جمعه به وقت محلی نوشتند حدود ۲۰۰ موشک پرتاب شده از سوی روسیه مناطق مسکونی در اوکراین را تحت تاثیر قرار داده است.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا به خبرنگاران گفت که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، نیروهای روسیه حداقل ۲۰۰ موشک به اوکراین پرتاب کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: موشک ها عمدتا از زمین و هوا به سمت اوکراین پرتاب شده اند.

به گفته این مقام، این موشک ها ترکیبی از موشک های بالستیک و کروز هستند.

حق نمایندگی روسیه در شورای اروپا تعلیق شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۲۱:۰۴

لیوئیجی دی‌ماریو، وزیر امور خارجه ایتالیا و رئیس‌ کمیته وزرای شورای اروپا از تعلیق حق نمایندگی روسیه در این شورا خبر داد.

به گزارش رویترز، لوئیجی دی ماریو در بیانیه‌ای اظهار داشت: کمیته وزرای شورای اروپا که ایتالیا ریاست آن را برعهده دارد تصمیم گرفت که حق نمایندگی فدراسیون روسیه را در این شورا تعلیق کند.

وی افزود: ایتالیا این اقدام را به دلیل وضعیت رویداد بین روسیه و اوکراین ضروری می‌داند.

شورای اروپا بعد از جنگ جهانی دوم برای حراست از حقوق بشر و حاکمیت قانون در قاره اروپا تشکیل شده است. این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم امروز به معنای آن است که فدراسیون روسیه کماکان عضو شورای اروپا و معاهده‌های مرتبط با این شورا است.

با این حال، حق نمایندگی فدراسیون روسیه از کمیته وزیران شورای اروپا و مجمع پارلمانی آن به حالت تعلیق درآمده است.

پوتین از ارتش اوکراین خواست قدرت را در دست بگیرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۹:۰۹

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه در سخنانی از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در این کشور در دست بگیرد.

وی که در جلسه شورای امنیت ملی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اگر قدرت در دستان شما باشد، توافق آسان خواهد بود».

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت که روسیه در حال مبارزه با تروریست‌ها و نازی‌های جدید در اوکراین است.

پوتین گفت که ارتش روسیه در حال مقابله با افراد افراطی در اوکراین است و از نیروهای مسلح اوکراین خواست تا از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده نکند.

وی افزود: «مسبب هر آنچه که در اوکراین روی می‌دهد مستشاران غربی به خصوص آمریکایی‌ها است».

زلنسکی: شاید آخرین باری است که مرا زنده می‌بینید
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۸:۵۷

خبرنگار پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه روز گذشته در ویدئو کنفرانس با سران کشورهای اروپایی گفت که این شاید آخرین باری است که من را زنده می‌بینید.

پاپ در اقدامی بی‌سابقه به سفارت روسیه در واتیکان رفت
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۸:۵۷

 

پاپ در اقدامی بی‌سابقه از جهت دستورالعمل‌های دیپلماتیک برای ابراز نگرانی از رویدادهای اوکراین به سفارت روسیه در واتیکان رفت.

به گزارش رویترز، ماتئو برونی سخنگوی واتیکان بدون اظهار نظر در مورد اخبار مبنی بر مداخله واتیکان برای توقف رویارویی نظامی روسیه و اوکراین گفت که پاپ ۳۰ دقیقه در سفارت روسیه بوده و برای ابراز نگرانی در مورد تحولات اوکراین رفته بوده است.

گفته می‌شود این اولین بار است که پاپ برای گفت وگو با یک سفیر در زمان درگیری به سفارت‌خانه‌ای رفته باشد. سفرای خارجی در واتیکان معمولا برای دیدار با پاپ به کاخ فراخوانده می‌شوند. اندری یوراش سفیر اوکراین در واتیکان گفته بود کی‌یف آماده میانجی‌گری واتیکان برای جلوگیری از بروز جنگ است.

رسانه روسی: زلنسکی کی یف را ترک کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۸:۵۴

شبکه تلویزیونی «ان.ت.و» از شبکه های غیردولتی روسیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین کی یف را ترک کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سراسری «ان.ت.و» روسیه، زلنسکی کی یف را ترک کرده است و همینک در یک پناهگاه زیرزمینی در منطقه ای خارج از پایتخت بسر می برد.

رسانه روسی گفت که رئیس جمهوری اوکراین از این پناهگاه زیرزمینی، فرامین را صادر می کند و سخنان وی درباره آمادگی کی یف برای مذاکره با روسیه در مورد موقعیت بیطرف اوکراین از این محل بیان شده است.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ هم در گزارشی به نقل از ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، گفت که پاریس متعهد شده است که برای محافظت از رئیس جمهوری اوکراین اقدام کند.

پوتین آماده اعزام هیأتی برای گفت‌وگو با کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۳۹

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آماده است هیأتی از مقامات بلندپایه را برای گفت‌وگو با کی‌یف به مینسک بفرستد.

سفیر ایران در اوکراین: حتی سفارت هم برای ایرانی ها امن نیست
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۳۰

سفیر ایران در جمع دانشجویان ایرانی در اوکراین:

امروز هیچ جای شهر کی‌یف امن نیست.

دوستان در سفارت جا داریم ولی مطمئن باشید آنجا برای شما امن نیست.

علی‌رغم حکومت نظامی در جمع شما حاضر شدم.

دیشب در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران تاکید شد؛ الان مهمترین کار ما حفظ جان شهروندان ایرانی است.

گزارش‌ها از شلیک به یک نفتکش رومانیایی در آبهای اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۰۹

 وزارت دفاع اوکراین در حساب توئیتری خود مدعی شلیک یک ناو روسی به یک نفتکش با نام «روح هزاره» با پرچم رومانی در آبهای اوکراین شده است. 

هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. 

برخی منابع خبری می‌گویند که در 12 مایلی از خاک اوکراین در آبهای دریای سیاه، یک نفتکش با پرچم رومانی هدف یک موشک قرار گرفته است. با این حال برخی منابع دیگر می‌گویند که علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

زلنسکی از پوتین درخواست مذاکره کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۰۸

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دعوت کرد تا به گفت‌و‌گو بنشینند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زلنسکی در این پیام گفت: «می‌خواهم یک بار دیگر از رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه درخواست کنم، بیایید برای جلوگیری از مرگ مردم پای میز مذاکره بنشینیم». وی در عین حال از اروپاییان با تجربه جنگی خواست تا به صفوف اوکراین در برابر روسیه بپیوندند.

درخواست برای مذاکره یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی اعلام کرد کی‌یف روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کرده است. وی دیروز در یک نشست خبری گفت: امروز صبح در تاریخ ثبت شد، اما این تاریخ برای کشور ما و روسیه کاملا متفاوت است و ما روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کردیم.

تیراندازی شدید نزدیک ساختمان هیات دولت اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۰۷

بنابر برخی گزارش‌ها، صدای تیراندازی‌های شدید نزدیک ساختمان هیات دولت اوکراین شنیده می‌شود.

همچنین بر اساس آخرین خبرها دست‌کم گروهی از نیروهای روسیه وارد کی‌یف شده‌اند و نیروهای بیشتر از دو محور در حال نزدیک شدن به پایتخت این کشور هستند.

در عین حال از خارکف هم خبر می‌رسد که نبرد توپخانه‌ای شدید جریان دارد و صداهای انفجار متعددی از این شهر شنیده شده است.

سوزاندن اسناد مقابل سازمان اطلاعات اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۶:۰۶

برخی خبرها حاکی از آن است که کارمندان اطلاعات اوکراین در حال سوزاندن اسناد و مدارکی در مقابل این ساختمان هستند.

تعداد بازدید : 14444
وزارت دفاع روسیه: 18 تانک و 7 سیستم پرتاب راکت اوکراین را منهدم کردیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۳:۱۵

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که چتربازان ارتش روسیه روز گذشته کنترل نیروگاه اتمی چرنوبیل را در اختیار گرفتند.

روز پنج شنبه و در اولین روز عملیات ارتش روسیه در اوکراین، مقامات این کشور اعلام کردند که ارتش روسیه کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفته‌ است.

پیش‌تر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده بود که نیروهای روسیه در تلاش هستند تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست بگیرند. او در توییتی نوشت: نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل [نیروگاه هسته‌ای] هستند. مدافعان ما جان خود را فدا می‌کنند تا تراژدی ۱۹۸۶ تکرار نشود. این یک اعلان جنگ علیه کل اروپا است.

وزار دفاع روسیه همچنین سطح تشعشعات رادیواکتیو در این نیروگاه را نرمال و طبیعی خوانده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه خود درباره عملیات در اوکراین با بیان اینکه تا کنون 150 نظامی اوکراینی خود را تسلیم کرده‌اند گفت: ارتش روسیه تا کنون 18 تانک اوکراینی و 7 سیستم پرتاب راکت مختلف و 41 خودروی نظامی دیگر را منهدم کرده است.

فیلمی از درگیری هوایی جنگنده‌های اوکراینی و روسی در آسمان کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۳:۰۷

تصاویری از درگیری جنگنده‌های اوکراینی و روسی بر فراز کیف منتشر شده که در آن یک جنگنده اوکراینی با موشک هوا به هوا جنگنده روس را منهدم می‌کند.

تعداد بازدید : 25469
کلمبیا، شیلی و آرژانتین خواستار پایان درگیری روسیه و اوکراین شدند
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۲:۲۷

مقامات سه کشور آمریکای لاتین؛ شامل آرژانتین، کلمبیا و شیلی خواستار پایان درگیری روسیه و اوکراین و خروج سربازان روس از آن کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایوان دوکه رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی تصویری از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه خواست به درگیری در اوکراین پایان دهد.

وزیر امور خارجه آرژانتین نیز درخواست مشابهی را مطرح کرد و شیلی نیز از پیوستن به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه روسیه خبر داد.

درخواست وزارت دفاع اوکراین از مردم برای مقابله با نیروهای روس
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۲:۲۷

 

منابع خبری اعلام کردند با ورود نیروهای روس به منطقه‌ای در شمال کی‌یف، وزارت دفاع اوکراین از مردم این کشور خواسته است تا با استفاده از کوکتل مولوتف با آنها مقابله کنند.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌ها تمامی شهرهای مهم منطقه «سامی» تحت محاصره نیروهای روس قرار دارد.

معاون وزیردفاع اوکراین:ارتش روسیه در حال نزدیک شدن به کی یف است
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۱:۳۶

نشریه گاردین در خبری به نقل از حانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، ارتش روسیه دو خودروی نیروهای مسلح اوکراین را توقیف کرده و با تعویض اونیفورم نیروهای ارتش اوکراین در حال نزدیکی به مرکز شهر کی‌یف است.

این نشریه افزود: به نظر می‌رسد والاری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح اوکراین نیز در بیانیه‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی نیروهای مسلح اوکراین این اظهارات را تایید کرده است.

زلنسکی: در اوکراین می‌مانم/ دیر یا زود روسیه مجبور به گفت‌وگو با ما است
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۶

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح جمعه با انتشار یک پیام ویدئویی جدید، خواستار مقاومت در برابر روسیه شد و از متحدان اوکراین برای دومین بار در چند ساعت گذشته انتقاد کرد. او در اظهاراتی که به نظر می‌رسید به ایالات متحده اشاره دارد، گفت: امروز صبح، ما به تنهایی از کشور خود دفاع می‌کنیم. درست مثل دیروز، قدرتمندترین کشور جهان از دور به آن نگاه می‌کرد.

به گزارش رویترز، وی متعهد شد در حالی که نیروهایش با نیروهای روسیه که در حال پیشروی به سمت پایتخت در «بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم می‌جنگند»، در کی‌یف بماند.

زلنسکی در پیامی ویدیویی گفت: دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، خانواده من هدف شماره دو هستند. آن‌ها می‌خواهند با نابود کردن رئیس دولت، اوکراین را از نظر سیاسی نابود کنند. من در پایتخت خواهم ماند. خانواده من نیز در اوکراین هستند.

پیش‌تر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، در پاسخ به این سوال که آیا نگران امنیت زلنسکی است یا خیر، به «سی‌بی‌اس» گفت: تا جایی که می‌دانم، رئیس‌جمهور زلنسکی در سمت خود در اوکراین باقی می‌ماند و البته ما نگران امنیت همه دوستانمان در اوکراین هستیم، مقامات دولتی و دیگران.

زلنسکی همچنین با بیان این که جهان همچنان آنچه را که در حال وقوع است از دور تماشا می‌کند، گفت: «اوکراین تنها ماند، روسیه تحت تاثیر تحریم‌های جدید قرار نگرفت». وی افزود: دیر یا زود، روسیه باید با ما در مورد پایان دادن به این عملیات نظامی، در مورد پایان دادن به این تهاجم صحبت کند و هر چه زودتر این گفت‌وگو آغاز شود، خسارات روسیه کمتر خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد نیروهای روسیه مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و از روس‌ها خواست که علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند. زلنسکی گفت: در ساعت ۴ صبح، نیروهای روسی به حملات موشکی خود به خاک اوکراین ادامه دادند. آن‌ها می‌گویند که فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما این‌ها دروغ است. در واقع، آن‌ها تشخیص نمی‌دهند که در کدام مناطق عملیات انجام می‌دهند. در آسمان کی‌یف (امروز صبح)، گلوله‌باران شد. در یک آپارتمان مسکونی آتش‌سوزی شد. چنین حملاتی به پایتخت ما از سال ۱۹۴۱ رخ نداده است.

تصاویری از ویرانی های ناشی از حملات هوایی و موشکی روسیه یه اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۳
حمله قریب‌الوقوع تانک‌های روس به کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۸

«آنتون هراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین:

آنتون هراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین گفته است: «امروز سخت‌ترین روز خواهد بود. روسیه قصد دارد با تانک‌ از ایوانکیف و چرنیهف وارد کی‌یف شود. مدافعان کی‌یف با سلاح‌های ضد تانک متحدان بین‌المللی آماده مقابله هستند. برخی از تانک‌های روسیه که تاکنون وارد خاک این کشور شده‌اند در حملات موشکی به آتش کشیده شدند.»

 

ادعای اوکراین درباره ۸۰۰ تلفات در میان نیروهای روسی
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۱

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور از آغاز تهاجم در ساعات اولیه روز پنجشنبه، حدود ۸۰۰ تلفات به نیروهای روسیه وارد کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، هنوز مشخص نیست که آیا این وزارتخانه تنها به تعداد کشته‌شدگان اشاره می‌کند یا خیر.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بیش از ۳۰ تانک روسی و همچنین هفت هواپیمای روسی و شش بالگرد منهدم شده است. سی‌ان‌ان گزارش داد به طور مستقل نمی‌تواند آمار ارائه شده از سوی اوکراین را تایید کند.

 

درگیری شدید ارتش اوکراین با نیروهای روسی در اطراف کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۳۶


بر اساس اطلاعات ستاد کل اوکراین، ارتش در حال حاضر به شدت با نیروهای روسی در منطقه شمال غربی کی‌یف درگیر است.

درگیری در فرودگاه مهم استراتژیک هاستومل نیز جریان دارد و نیروهای اوکراینی در آنجا مواضع خود را حفظ کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای روسی همچنین به فرودگاه شهر ریونه در غرب این کشور حمله کردند.‎

درگیری و حملات از نقاط دیگر مانند شهر سومی در شمال شرق اوکراین نیز گزارش شده است.

وزارت دفاع اوکراین همچنین از شلیک موشک به منطقه Zaporizhia در جنوب اوکراین در صبح روز جمعه خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا: پیاده‌نظام روسیه ۳۰ کیلومتر با کی‌یف فاصله دارد
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۹

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با بعضی اعضای کنگره آمریکا گفت که پیاده نظام مکانیزه روسیه که از بلاروس وارد اوکراین شده‌اند، حدود ۲۰ مایل (تقریبا ۳۲ کیلومتر) با کی‌یف فاصله دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با اعضای کنگره آمریکا گفت که پیاده نظام مکانیزه روسیه که از بلاروس وارد اوکراین شده‌اند، حدود ۲۰ مایل (تقریبا ۳۲ کیلومتر) با کی‌یف فاصله دارند.

بلینکن: شواهد حاکی از تصمیم روسیه برای محاصره کی‌یف است
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۹

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: همه شواهد نشان می دهد که روسیه قصد تهدید و محاصره کی‌یف را دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی افزود: ما معتقدیم که مسکو برنامه هایی را برای نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم اوکراین طراحی کرده است.

وی در نشست ویژه سازمان همکای و امنیت اروپا گفت: اقدامات روسیه توهین به دموکراسی، حقوق بشر و نجابت انسانی است.

ژاپن تحریم های بیشتری بر روسیه اعمال می کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۸

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن که در واکنش به برسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک توسط روسیه تحریم هایی علیه این کشور اعمال کرده بود، گفت که توکیو بخاطر اقدام نظامی مسکو علیه کی یف تحریم‌های بیشتری علیه مسکو وضع می کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، کیشیدا روز جمعه با اعلام این‌که ژاپن بخاطر حمله روسیه به اوکراین تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال خواهد کرد، به کشورهای تحریم کننده روسیه پیوست. 

زلنسکی: هدف شماره یک، من هستم
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۷

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفته است: "دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، و خانواده ام هدف شماره دو هستند."

او در نطقی ویدئویی که رسانه های اوکراین پخش کردند، خاطرنشان کرد که در "مقرهای دولتی" در کی‌یف به سر می برد و خانواده‌اش نیز در اوکراین هستند.

زلنسکی همچنین اخطار داد که مقام های اوکراینی اکنون "اطلاعاتی مبنی بر ورود گروه های خرابکاری دشمن به کی‌یف" در دست دارند.

مشاور دولت اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور پیش از سحر امروز (جمعه) هدف حمله با موشک‌های بالستیک قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 29053

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، این خبر در حالی منتشر شده که روسیه به حمله نظامی خود علیه اوکراین که به کشته شدن ده‌ها نیروی نظامی این کشور منجر شده، ادامه می‌دهد.

آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین در پیامی به خبرنگاران گفت: حملات علیه کی‌یف با موشک‌های کروز یا بالستیک ادامه دارد.

یک تیم از شبکه خبری سی.ان.ان در منطقه گزارش داد، دو انفجار بزرگ در مرکز کی‌یف و سومین انفجار مهیب در دوردست شنیده شده است. تصاویر نشان می‌دهد که یک بلوک آپارتمانی در حال آتش گرفتن است؛ اما علت آتش سوزی مشخص نیست.

معاون وزیر کشور اوکراین نیز انفجار در کی‌یف را ناشی از ساقط کردن یک موشک روسی توسط یک سامانه ضد موشکی اوکراینی دانست.

درگیری شدید ارتش اوکراین با نیروهای روسی در اطراف کی‌یف/ حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین/ آغاز موج تحریم های گسنرده علیه روسیه

معاون وزیر کشور اوکراین روز پنجشنبه نیز به سی.ان.ان گفته بود، گویا نیروهای روسی در حال محاصره شهر و آماده حرکت به داخل آن هستند. مقام‌های دولت کی‌یف بر این باورند که نقشه روسیه سرنگونی رهبری اوکراین و روی کار آوردن یک دولت طرفدار روسیه است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنان در شهر است اما گفته بر این باور است که گروه‌های خرابکار دشمن وارد شهر شده و او هدف اول آنها و خانواده‌اش هدف بعدی هستند.

درخواست اوکراین از هکرها برای کمک به دفاع در مقابل روسیه

دولت کی‌یف از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی این کشور درخواست کرده تا برای دفاع از زیرساخت‌های حساس اوکراین کمک کرده و حملات سایبری جاسوسی علیه نیروهای روسی انجام دهند.

به نوشته روزنامه گاردین، همزمان با حملات ارتش روسیه به شهرهای مختلف در اوکراین، درخواست از داوطلبان گروه‌های هکری زیرزمینی از سوی دولت کی‌یف مطرح شده است.

دولت اوکراین از هکرها و کارشناسان امنیت سایبری خواسته تا از طریق "گوگل داکس" درخواست خود را ارائه کرده و تخصص خود از جمله توسعه بدافزار را مطرح کنند و در وبسات خود آورده است: جامعه سایبری اوکراین! زمان آن رسیده تا به دفاع سایبری از کشور بپردازید.

"ایگور اوشف"، موسس یک کمپانی امنیت سایبری در کی‌یف به رویترز گفت، این پست را به درخواست یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع اوکراین منتشر کرده است.

این کمپانی به همکاری با دولت اوکراین در زمینه دفاع و پشتیبانی از زیرساخت‌های حساس کشور مشهور است.

وی همچنین گفت: داوطلبان به دو واحد سایبری دفاعی و تهاجمی تقسیم می‌شوند؛ بخش دفاعی مشغول دفاع از زیرساخت‌های دولت از جمله نیروگاه‌های تولید برق و سیستم ‌آب است. در جریان حمله هکری ۲۰۱۵ که هکرهای روسی در آن دست داشتند، برق ۲۲۵ هزار مشترک اوکراینی قطع شد.

اوشف همچنین افزود، واحد تهاجمی نیز به ارتش اوکراین در انجام جاسوسی دیجیتال علیه نیروهای مهاجم کمک می‌کند. نیروهای نظامی روسی در کشور ما هستند و ما باید بدانیم آنها چه می‌کنند.

موج تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه

استرالیا، تایوان، فرانسه و اتحادیه اروپا هم در اقدامی به وضع تحریم‌ها علیه روسیه بابت حمله به اوکراین دست زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا امروز (جمعه) تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کرد که شامل یکسری از شهروندان نخبه و قانونگذاران می‌شود و گفته، غیرقابل قبول است که چین محدودیت‌های تجاری را با مسکو آن هم در زمانی که به اوکراین یورش برده، تسهیل کرده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در یک نشست خبری گفت: ما با شرکای خود برای اعمال موج جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کنیم تا فشارها بر این کشور تشدید شود. این تحریم‌های جدید علیه اولیگارش‌های روسی است که قوای مالی آنها برای مسکو مهم است و همچنین ۳۰۰ نفر دیگر از اعضای پارلمان روسی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند که به استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک در استان دونباس رای دادند.

موریسون همچنین از فقدان واکنشی قوی و قاطع از سوی چین انتقاد کرد که یکسری از محدودیت‌های تجاری را با مسکو تسهیل کرده است.

نیوزیلند نیز تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده که شامل ممنوعیت سفر به روسیه و ممنوعیت تجارت کالا با ارتش این کشور می‌شود.

در این میان، وزارت امور خارجه تایوان نیز اعلام کرد، تایپه نیز به جمع تحریم کنندگان بین‌المللی روسیه می‌پیوندد و در بیانیه‌ای گفت: دولت به شدت متاسف است، روسیه به جای حل مناقشات از طریق گفت‌وگوهای صلح آمیز دیپلماتیک راه نظامی و حمله با زور را در پیش گرفته و دیگران را می‌آزارد. دولت تایوان با هدف واداشتن روسیه به توقف حمله نظامی علیه اوکراین و انتخاب گفت‌وگوهای صلح آمیز میان تمامی طرف‌های درگیر اعلام می‌کند که به تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی علیه مسکو ملحق می‌شود.

همچنین شارل میشل، رئیس شورای اروپایی نیز امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصمیم سیاسی برای وضع تحریم علیه روسیه بابت حمله به اوکراین اتخاذ کرده است.

وی در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا گفت: ما یک تصمیم سیاسی برای افزودن به بسته تحریمی خود گرفته‌ایم که می‌تواند برای رژیم روسیه دردناک و طاقت فرسا باشد. ما همچنین درباره حمایت از مردم و دولت اوکراین برای بسیج ظرفیت مالی و حمایت بشردوستانه صحبت کردیم.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی نیز امروز گفت: تحریم‌های جدید علیه روسیه ۷۰ درصد از بخش بانکداری این کشور و شرکت‌های کلیدی دولتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روسیه را از دسترسی به فناوری‌های مدرن محروم می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا ادامه داد: نخست، این بسته شامل تحریم‌های مالی است که دسترسی روسیه را به مهمترین بازارهای سرمایه قطع می‌کند. ما اکنون ۷۰ درصد از بازار بانکی روسیه را هدف قرار داده‌ایم. همچنین، شرکت‌های دولتی کلیدی از جمله در زمینه دفاعی نیز هدف قرار می‌گیرند. این تحریم‌ها هزینه‌های استقراض و تورم در روسیه را افزایش می‌دهد و به تدریج پایه صنعتی روسیه را منهدم می‌کند. همچنین این تحریم‌ها روسیه را از دسترسی به فناوری‌های حیاتی از جمله میکروچیپ‌ها محروم می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز امروز اعلام کرد، دولتش تحریم‌هایی را علیه روسیه جدا از آنچه اتحادیه اروپا وضع کرده، اعمال می‌کند و به زودی طیف این تحریم‌ها اعلام می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۰۶
تلوزیون ایران طوری گذارش میده انگار روسیه با اوکراین سر سیب‌زمینی اختلاف نظر دارن و روسیه با سنگ تو شیشه اوکراین زده

انگار که نه انگار که داره تجاوز و اشغال میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
روسیه بعد از اوکراین میاد سراغ ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خب اکراین باید به خواسته های قومیتها توجه میکرد
این درس عبرتی هست برای تاجیک تباران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
وقتی که مقامات اجرایی ، نقطه نطرات شان را از کیهان

شریعتمداری و سیمای میلی جبهه پایداری میگیرند

دیگر چه انتظاری میتوان داشت !!!؟؟؟

آیا فقط اشغال فلسطین و جولان سوریه و جنوب لبنان توسط

اسراییل اشکال دارد و تقبیح شده است ؟؟؟

ولی اشغال یک کشور مستقل ، و کشتن مردم غیر نطامی اش

توسط چندین هزار تانک هواپیما هلی کوپتر مجاز است !!؟

!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
با این حرف که میگه "اکراین باید به خواسته های قومیتها توجه میکرد" یاد مجاهدین افتادم که رفته بودن تو دامن صدام در این صورت این اقا حق رو تو جنگ ایران و عراق به صدام دادن . واقعا منطق جالبیه برای ماسمالی تجاوز یه کشور به کشور دیگه
شیخ تپه ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
درایران تاجیک خیلی کمه.ولی تو مغول تباری چندروزه بنابرامر ارباب الهام رجبف هی میایی در موضوعات نامربوط پارازیت میاندازی. پایین هم یه پارازیت انداختی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دقیقا.تلویزیون ایران طوری اخبارومیگه انگار اوکراین جزو خاک روسیه است وحق روسیه است.اگه جای دیگه بود انقدر تجاوز تجاوز میگفتن که گوش فلک وکر میکرد
اکبر
| France |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تلویزیون ما با نحوه پوشش خبری بحران اوکراین مایه ننگ ما ایرانیان شد.رسانه ملی نه ننگخانه ملی
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تجاوز رو ناتو کرد درکش خیلی سخته؟
حسین ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
با برآوردی کی دارم شروع افول پوتین اغاز گردید.این پیش بینی را به یقین خواهید دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تازه یادتون افتاده که داره تجاوز و اشغال راه افتاده . پس موقع اشغال افغانستان . عراق . سوریه . سمت . لبنان . فلسطین و .. کجا بودید . کشتار فقط برا مردم اروپا بده ولی کشتن مسلمانان ایراد ندارد . وای بر شما وای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خطاب به ۱۳:۲۸
شما چرا به درخواست قومیتها در کشورمون بی تفاوت
هستید؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تابناک تویک سایت معتبری.چرا به این پان های مزدورمیدان میدی سرهربهونه ای بیان جعلیات ارباباشونو تکرارکنن.این یارو1328 از دیروز حداقل 10 جا اومده حرفای فتنه گران پان رو تکرارکرده.الان اصلا موضوع بحث اینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
آآقا شما فكر كن روسيه بره تو مرز آمريكا پايگاه بزنه
فكر مي كني عكس العمل آمريكا چي مي تونه باشه
ميشينه نگاه مي كنه؟
روسيه كاملا حق دارد از خودش دفاع كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ما مگر حامی مظلوم و ستمدیده در جهان نبودیم
مظلوم فقط در یمن و فلسطین نیست.
در ایغور چین
که چین نکبت آدمخوار ویروس ساز آنها را عقیم و مقطوع نسل وتبعید می کند
چرا حرفی نمی زنیم.
چرا کشوری که خود عضو شورای امنیت است و باید حافظ صلح در جهان باشد
به راحتی اولین حقوق بین الملل را زیر پا می گذارد و کودکان را با سلاح پیشرفته بمباران می کند
نه تنها محکوم نمی کنیم
که پیام مرحبا و تشکر می فرستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
۱۵:۳۱
طرف پانکرده یا پانترک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
1637 دراصل هیچکدام نیست.یک مزدوره الهام اردغانف استاندارباکو است.والا هم کردها وهم آذریها عاشق وطنشون ایرانند.
ناشناس
| Spain |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تف به گور پدرت پوتین
دست به قتل عام کودکان زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مدتی بود فراننسه و المان خودشان را بی نیاز می دانستنند و با اشغال اوکراین تازه فهمیدنند باید ناتو را تقویت کنند.
آری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کشور خودش بوده
حالا میخواد پس بگیره
مثل بحرین و آذربایجان که پهلوی آشغال داد و الآن اگه ما پس بگیریم حقمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
حداقل نوکری آمریکا با کلاس تر بود.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ساده لوح ها بيدار شين اين مقدمه نبرد بزرگ بين شرق و غرب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تکلیف صدا و سیما که مشخصه ولی من تعجب می کنم از بعضی ها که طرفداری میکنن از حمله نظامی روسیه به یک کشور مستقل اونم سرخود و بدون تلاش برای اقنای سازمان ملل! یه قلدری تمام عیار بر خلاف کلیه قوانین بین المللی و عرف جهانی و حتی اصول انسانی و باورهای دینی و شرعی
برای کسانی که ادعای مسلمونی هم می کنن و این خرعبلات رو میگن بیشتر متاسفم
خدا همه ما رو هدایت کنه
بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا شد یکه تاز و پلیس جهانی و امنیت و نظم جهانی رو برقرار میکرد البته مطابق منافعش. این باعث شد خیلیها دچار این توهم بشن که قدرت نظامی مهم نیست و فقط قدرت اقتصادی مهمه. در حالیکه خود آمریکا دایم قدرت نظامیش رو بیشتر میکرد.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تجاوز نظامی کار درستی نیست . منتها جنایت روس نباید باعث تطهیر جنایات آمریکا شود .
فکر کنم پوتین چند روز دیگر پوشک هم نداشته باشد برای خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ای نف..
روسیه پیروز میدان جنگ هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
روسیه پیروز شد تو پرچمش بگیر دستت بیا خیابون
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
نمیدونم انقدر اصرار بر حماقت شما چه سودی داره ؟
پوشک عوض کرد ؟
روسیه رسیده به کیف ، اونم بعد از دو روز ؟
از خود اح مق تر اون صد و اندی نفرن که چشم بسته نظرتو تایید کردن
درسته فضای مجازیه و کسی نیست که بابت مضخرفاتت ازش خجالت بکشی
ولی بازم دلیل نمیشه عقده هات رو خالی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اروپا خود را درگیر این جنگ نمی کند و جنگ در کوتاهترین زمان ممکن خاتمه می یابد زیرا غربی ها نمی خواهند اقتصاد و مردمشان آسیب ببیننند.این جنگ های طولانی فقط در خاور میانه رخ می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
روسیه در باتلاق اوکراین غرق خواهد شد.نهایتا کل اوکراین به اشغال روسیه در آید،ولی تحریم های فلج کننده ،همراه همیشگی روسیه با این سیاست فعلی پوتین خواهد بود.شوروی هم بدون شلیک یک گلوله و به واسطه ضعف اقتصادی به۱۵کشور تجزیه شد.بعد از روسیه هم نوبت چین است تا تاوان تولید ویروس کرونا برای ضربه به اقتصاد آمریکا را پرداخت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مجبوری مگه وقتی نمیفهمی حرف بزنی
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
باتلاق کجا بود 24 ساعته گرفتن اوکراین رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تحریم های فلج کننده ای در کار نخواهد بود. چون به نفت و گاز روسیه نیاز دارند و اروپا خودش را تحریم و محروم از انرژی نمی کنه. این ایران بدبخت بود که هدف تحریم های نفت و گاز و... قرار گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
همین حرفا تو 2014 سر کریمه بلغور میکردید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
زارت
اربابای غربیت اگه فقط گازشونو روسیه قطع کنه قندیل میبندن
آمریکات اگه روسیه صادرات مواد صنعت نیمه هادی رو قطع کنه باید با تولید سخت افزار خدا حافظی کنه
تا الانش ارباب بزرکت یه تیر هم به سمت روس ها شلیک نکرده
زیاد به خودت فشار نیار که آخرش روسیه به هدفش میرسه و سر خوردگی و بغض و عقده ش برای توی ببو گلابی می مونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خیلی شوتی بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
۱۴:۰۶
حداقل آیپیتو عوض کن کل سایت شده کامنت های تو . آخه اینقدر تابلو؟؟ پوتین های پوتین را کمتر واکس بزن . خرابش کردی
هم وطن
| Netherlands |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
از تحلیل آب دو خیاری معلومه هیچی در مورد اکراین نمیدونی
وقتی که آمریکا به عراق حمله میکرد یک عده براش کف و سوت میزدن چون در جهت منافعشون بود اما حواسشون نبود که: دنیا همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شما عراق صدام حسین که به ایران حمله کرد و یک میلیون جوان عزیز و پاک ما را در 8 سال شهید و جانباز کرد

و کویت را کاملا اشغال کرد و بارها بر علیه ما از بمبهای موشکی استفاده کرد

را با اوکرابن که کاری و آزاری به هیچ کشوری نرسانده است را مقایسه و قضاوت میکنید ؟؟؟؟

یا اصلا نمی دانید و نمی فهمید
و یا عشق روسیه کورتان کرده
نامی
| Slovakia |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
سوت و کف زدن شما هم به زودی تموم میشه. البته با گریه برای پوتین جانتون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
حمله آمریکا به عراق هم جنایت بود. این جا هم جنایت است. کشتن مردم عادی جنایت است فرقی نمیکند آمریکا اینکار را بکند یا روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
یعنی عراق صدام با اکراین یکی است؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
الآن هم خوشحال نباش. همونطوره.
ناشناس
| France |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
صدام و بوش هردو جنایتکار بزرگی بودند. اما متاسفانه وسط این جنگهایی که این جنایتکاران راه انداختند بیش از هر چیز مردم قربانی شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اشتباه شما اینه که شما صدام رو با اون همه جنایت درحق مردم
مظلوم کشورمان و کویت و مردم خودش با اکراین یکی میدانید متاسفم براتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
و در مرحله بعدی : حمله آمریکا به ایران و تصرف ایران
به هر حال این یه معامله بین روسیه و آمریکا بوده و کسی نمیتونه دخالتی کنه !!!
به امید به کار گیری 1000 بمب اتمی در این جنگ و نابودی 1 میلیارد نفر از ساکنین بدبخت این منطقه
آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
امرور ناهار بهتون چی دادند ؟ ساعت هواخوری کی هست ؟ هنوز تو کانتینر زندگی می کنید یا اتاق بهتون دادند ؟ هوای آلبانی ابریه یا آفتابی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
از این جرئت ندارن ما چهارمین قدرت موشکی دنیا هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تنهایی تحلیل کردی یا فک و فامیلت کمکت کردن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بعضی کامنتها توی اینترنت اینقدر کودکانه هستن که آدم نمیدونه چی بگه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ببخشید یه سئوال به شما نهار دادن؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
چه خوب
ناهار مكدونالد شام پيتزا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
چقدر خفن؟؟
آیا دولت زلنسکی ارزش دفاع دارد که به خاطر آن جانشان را فدا می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
هر دولتی که منتخب ملتش باشد قطعا قابل احترام وجانفشانی مردمبرای حفظ دولت خود کاری قهرمانانه است
ناشناس
| France |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بدبخت از کشورشان دفاع می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بنظرم شما ناهار نخوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ارزشش رو شما تعیین می کنی؟ مردم خودش مردن؟
ناشناس
| France |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بیچاره، اونا بخاطر وطنشون میجنگن! مثل تو‌ نون‌به نرخ روز خور نیستن...!
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
به دولت حمله نشده به خاک و کشور حمله شده، حالا خودت فکر کن وطن ارزش دفاع داره یا نه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
همین ؟
خیلی تاثیر گذار بود
خدا شما اوسگولارو از ما نگیره که سوژه خنده نداریم دیگه
عاقبت غرب پرستی چرا باید کشوری که با روسیه هم زبان است برود سمت غرب چرا غربی ها ول کن نیستن چرا همه دنیارا میخواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
روسیه بدستور پوتین دروغگوی جنایتکار به اوکراین تجاوز کرده و مردمش را دارد قتل عام میکند

و شما امریکا را مقصر میدانید !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

بابا وجدان و انصاف و عدالت اگر نیست
فهم و شعور و درک که هست
ناشناس
| France |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
زبان چه ربطی به مشی سیاسی و دموکراسی دارد بی سواد؟ در ضمن اوکراینی با روسی فرق دارد نزدیک هستند اما یکی نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اته ایرن چه منطقی هستش. پس ترکهای ما برند سمت ترکیه، عربها به عربستان و کردها هم به کردستان عراق. منصف باشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دقیقا
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
نهار خوردید شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تو برو ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
نه غربي نه شرقي يادت رفته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
فکر کنم ساندیسها خراب شده باشن دو ساعت دیگه ترکمانچای و گلستان هم میندازن تقصیر امریکا یا امامزاده پوتین
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دلشون خواسته رفتند به سمت غرب . به تو چه ربطي داره!؟ شما كه چهل ساله فرياد حمايت از مردم مستضعف و مظلومان جهانتون گوش فلك را پر كرده بود حالا راحت از تجاوز به يك كشوري حمايت ميكنيد!؟
رییس جمهور اوکرای، زلنسکی قبل از ریاست جمهوری کمدین بود و هیچ تجربه سیاسی نداشت. یک سریال بازی کرد که در اون سریال رییس جمهور بود و با فساد مبارزه میکرد. رسانه ها بزرگش کردن و محبوبیت پیدا کرد و شد رییس جمهور! اینکه انقدر نادان بود که رفت زیر دامن غرب و به روسیه همسایه ابرقدرتش پشت کرد و فکر میکرد غرب ازش حمایت میکنه و حتی وقتی احتمال حمله روسیه زیاد شده بود، نرفت با پوتین مذاکره کنه به کنار! حتی این آدم نتونست مردمش رو آماده کنه! خیلی از مردم اوکراین تا شب حمله هم فکر نمیکردن روسیه حمله کنه!
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
واقعا خجالت اوره یک کشور با ۴۰میلیون جمعیت وصنایع پیشرفته نظامی اینجور بی برنامه هردمبیل بااین جنگ برخورد کند .به نظرم این دولت لیاقت حکومت کردن بر اوکراین را نداره ..بابا با دست خالی هم میشد یک هفته مقاومت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اولا اجازه بده مردم خود اکراین تصمیم بگیرن خجالت بکشن یا نه . شما قائم مقام نشو - ثانیا جنگ تموم نشده - ثالثا نه که رئیس جمهورای دیگه خیلی کولاک کردن واسه کشوراشون که این یکی نکرده - خوبه که حرف مفت مالیات نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
حاکمان ما چه میگویند؟ خوشحالند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
نه باید ناراحت باشیم نفت دار گرون میشه بعد توطئه های اروپایی ها برای ارزان شدن نفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اینها فکر کردند که روسیه و پوتین فردا دنیا را خواهد گرفت

و نصف خاورمیانه را بنام ما سند 6 دانگ خواهد زد !!!؟؟

ولی خبر ندارند که احتمال حمله به شمال ما و اشعال و ضمیمه کردن آدربایجان همچون نقشه 300 ساله تزارها وجود دارد
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بله خوشحال هستیم چون غرب تو دهنی خورد دیگه یادش باشه نظامی گری نکنه تو دنیا شوخی شوخی با روسیه هم شوخی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بند پوتینهاشون رو سفت میکنند
ناشناس
| Romania |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ناتو دوست داری؟ آخ مارو چه به اروپایی ها مگه هم نسلشون هستیم که نگران جهانخواریشون بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خیر .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
این ناشناس 14:05 که ابراز خوشحالی کرده قسم میخورم زیر 15 سالشه
بنظرتون دادن ساندیس دست ایشون خطر ناک نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اگه دلواپس ایران باشن ، از روسیه بدتر توی تاریخ ایران نبوده
مگه اینکه موضوع دیگه ای مطرح باشه. فعلا که پوتین میخواد تزار بشه
با درخواست از اردوغان و هکرها ، زلنسکی ره به جایی نخواهد برد و طی یک روز آینده زلنسکی به یه جایی از این دنیا متواری خواهد شد حتی ممکن است آمریکا مثل شاه معدوم از پذیرش زلنسکی خود داری کند و پناهندگی ندهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
آمریکا صرفا بر اساس منافع خودش حرکت میکنه با امریکا میشه دشمن نبود ولی دوستی باهاش هیچ معنایی نداره
ناشناس
| France |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اشتباه می کنی احتمالا کیف سقوط خواهد کرد اما بخش غربی اوکراین محل تجمع و آغاز جنگ پارتیزانی به ضد روسیه است روسیه در برابر جنگ پارتیزانی به شدت ضعیف است و در افغانستان شکست سختی خورد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
فعلا كه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
تهدید به گرفتن حق Veto کنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
عزیزم حق وتو از اشیانه موشک های قاره پیمای اتمی در می اید کسی نه میدهد نه میتواند بگیرد مطمئن باش اگر پوتین کل اروپا را هم تسخیر کند نه فرانسه و انگلیس جرات استفاده از تسلیحات اتمی خودشان را پیدا خواهند کرد چون بسیار کوچکند و اسیب پذیری انها در مقابل ضربه مقابل بسیار بیشتر است و نه امریکا دخالت می کند چون خط قرمز ان وقتی خطر مناقشه اتمی باشد خاک امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
امکان پذیر نیست
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اونایی که در برابر اشغال گری و جنگ و کودتا توسط غرب در این
سالها سکوت کردن الان چرا ناراحت هستن؟ اون موقع کجا تشریف داشتن؟ خیلی ناراحت کننده س که روسیه اوکراین رو
اشغال کرده نه ؟ مشکل شماها اینکه هر کشوری که در برابر غرب بایسته براتون قابل قبول نیست! فرقی هم نمیکنه روسیه باشه، ایران باشه، چین باشه ، ترکیه باشه، و...
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
برای اروپا فقط کافیه گازشون رو قطع کنه تا دچار بحران انرژی و بعدش فروپاشی بشن. کار به درگیری نظامی هم نمیرسه چه برسه به اتمی.
دو هزار دلار قیمت گاز که دارن پیش بینی میکنن الکی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شاهامه اخرش خوشه . وقتی افغانی ها توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از خاک خود بیرون کند ایا اکراینی ها نمی توانند ؟؟؟؟؟
مرگ بر پوتین روانی جنایتکار مخل نظم جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
زمانی که امریکا به عراق حمله کرد مخل نظم جهانی نبود !!!!!
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کدوم نظرم جهانی؟ نظم غربی ها رو میگی؟ اگه بی نظمیه واسه همه باید باشهمیشه که یمن و سوریه و کشورهای خاورمیانه و روسیه تو آتش بسوزن غربی ها از نظمشون لذت ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خدایش الان به فکر مرگ پوتین افتادی . موقع کشتار مسلمانان افغانستان . عراق . سوریه . سمت . فلسطین . لبنان و ... کجا بودی . یا شاید هم مسلمان نیستی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
فکر کردی می نشیند تا ناتو زیر گوشش بیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
اینجا دیگه باید گفت مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرگ بر ناتو جهان خوار که نود نه درصد دنیارا گرفته اوکراین میخان
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بیشماررررررررررر
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کسانی که در برابر آمریکا که به ده ها کشور این سر دنیا حمله کرده سکوت کردن بهتر الان هم تظاهر به چیزی نکنن و سکوت اختیار کنن
آیا ناتو با سنتکام و داعش واقعاً فرقی دارند؟ آیا آمریکا به داعش و ناتو به یک اندازه کمک می‌کنه و به یک اندازه باهاشون هماهنگه؟
الان بهترین زمان است که ماهم بحرین را بازپس بگیریم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
وایضا نیمه شمالی آذربایجان را که رجب برخلاف پوتین بدون جنگ وبی سرصدا به ترکیه ملحقش کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دقیقا درست گفتی.
پس ما کی باید از موشک ها که درست کردیم ودرحال زنگ زدن هستند استفاده کنیم.
اگر روسیه حق دارد به اوکراین حمله کند
چرا ما حق نداریم به آذربایجان.بحرین.ارمنستان.گرجستان و افغانستان و تاجیکستان که از مام میهن جداشدند و پاره تن میهنمان محسوب می شوند حمله کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
آقا رضا
الآن وقت تفرقه‌افکنی و نفرت‌پراکنی نیست، وقت اتحاد و همدلی اقوام ایرانیه
دیگه همین مونده بود نظرات ضد روسیه رو هم بخوای سانسور کنی ، شماها دیگه کی هستید بابا ، خیلی تابلو شده دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
غرب ذلیل ها آدم بشو نیستن
اگربجای این پیرمردخرفت یک آدم درست حسابی رئیس جمهورامریکابود این جوجه تزارماجراجو جرات چنین غلطی رانمیکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
همینکه به قوی ترین ارتش جهان میگی جئجه مشخصه چیزی از سیاست بلد نیستی
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
روسیه چندسال قبل شبه جزیره کریمه راتصرف کرد آمریکا وغرب هیچ غلطی نتونستن انجام بدن رئیس جمهور آمریکا هم شخص دیگری بود
ناشناس
| Romania |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
فعلا که مشخص شد جوجه آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
پوتین کارکشته ترین سیاستمدار دنیاست و زلنسکی اصلا نمی داند سیاست چیست و دلش را به حمایت غرب خوش کرده بود .اگر موضع بیطرف میگرفت هم روابطش با غرب را ادامه می داد و هم باعث نابودی زیرساخت های نظامی و مردم کشورش نمی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
چرا از واژه تجاوز استفاده نمی کنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تجاوز کدومه ؟ روسها رفتن سفر توریستی و یکمی هم برای کمک به مظلومین اوکراین
رییسی زنگ زده به پوتین گفته خیره!!! مایه شرمساری هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
نه بابا گفته به شما نهار هم دادن
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
واسه شما مایه شرم سازیه! چطور اون زمانی که ناتو داشت دهن کجی میکرد میخواست رو مرز روسیه پایگاه بزنه چیزی نمی گفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بدتر از اون
تبریک گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
بعضی دوستان جوری سنگ روسیه رو به سینه میزنن که آدم فکر میکنه پوتین اعوذو به الله از پیروان ولی عصر هست . فقط کاش مسئولین یادشون باشه که مباح کردن جنایت ، شراکت در جنایته
پوتین رسما یک لات بین المللی شده است.صدام یکهزارم این مردک لات نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تا دیروز امریکا لات بازی در میاورد الان یکی جلوش واستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
يك لات مثل ترامپ است
زنده باد روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
توده ای منفور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
جیره ات زیاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
وطن فروش ذلیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ارباب اربابانت
پوتین خونخوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
اللهم‌ ایاک‌ نعبدو و ایاک نستعین‌ ....
خدا‌ با قدرت‌ لایزال‌خودش‌ فتنه انگیزان‌ را نابود بکند‌ آن شاالله ...
یادمان باشد جنگ افروزی و حمایت از جنگ افروزان تاوان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دقیقا به خصوص ایران تجربه تلخ نزدیکی به المان وحمله متفقین رادر جنگ دوم دارد اگرچه رسما اعلام بی طرفی کرد
بایدبرای این لات جنایتکارحکم جلب بین المللی صادرشود. حداقلش دیگرجرات نمیکند از روسیه خارج شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
لات ترامپ بود که سردار مارا شهید کرد مردک امریکایی دست ما به شماها میرسه
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
حرف های مسخره غرب ذلیل ها که هنوز هم متوجه نشدن! پوتین خودش الان قدرت اول دنیاست میتونه حکم تعقیب بزدلان غربی رو صادر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
یعنی شما بخاطر پوتین میخوای یه هم وطنتو بکشی؟ تو دیگه از شرق لیسی گدشتی از انسانیت هم گذشتی.
مرگ بر دیکتاتور
مرگ بر رژیم اشغالگر روسیه،
مرگ بر چین،
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرگ بر امریکا و نوکرانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
رضا با پول کامنتت یه لنگ بخر و نون خشکتو بخور
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
فعلا که مرگ داره به سمت غربی ها میره
ننگ ابدی بر پوتین وروسیه وکسانی که از پوتین وروسیه وانسان کشی مردم مظلوم اوکراین حمایت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ننگ ابدی بر اوکراین خائن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
امروز روسیه اوکراین را اشغال میکند و غرب هم نظاره گر است و فردا ایران را امریکا و ناتو مورد حمله قرار می هند و روسیه و چین نظاره گر خواهند بود قبلا با هم بده بستانشان را کردهاند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اوکراین خائن ؟!!! اینو دیگه خود پوتین هم نگفته
آفرین کاسه داغتر از آش
درکتاب رکوردهای گینس نام این مردک باید به عنوان لات ترین رییس کشورتاریخ ثبت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
و اسم تو رو به عنوان بی درک ترین ادم دنیا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
لات نه ... آدمکش و جانی مناسبتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بابا پوتین مرد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
لامصب این اکراینی ها نمیذارن روس‌ها درست ازشون صیانت کنند
فکر کردید روسیه هم مثل ایرانه که بهش ظلم کنید؟ رو مرز روسیه میخواهید پایگاه ناتو بزنید؟ وقتشه بالاخره ادب بشید شما غربی ها
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اینقدر نوکری برای روسیه چه معنی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کم نیستند ا...ی که هنوز طرفدار غربند
۴۸ ساعت نشده کیف داره سقوط میکنه
جا داره برای شادی ارواح طیبه شهدای وطن فاتحه و صلواتی نثار کنیم که هشت سال جلوی کل جهان جنگیدند جان دادند ولی خاک ندادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اینایی که منفی دادن دیگه چه موجداتی هستد واقعا بعضی بدجوری دچار شستشوی مغزی هستند باید روانکاوی شوند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مع ال فارغ است. با احترام به شهدای وطن ارتش های شوروی وامریکابسیار بزرگ وفرا منطقه ای هستند.وبا ارتش صدام تفاوت کمی وکیفی فراوان دارند .
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بسیار بجا بود
سیدمحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بنده خدا ارتش پیشرفته روسیه با چهارتا تانک عراقی مقایسه می کنید در صمن ارتش عراق عرب بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
البته جلوی صدام وایستادن با جلوی ارتش آمریکا و روسیه وایستادن فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
این چه ربطی به اون داره
الان یمن و سوریه چند ساله جنگه
زیرا منافع قدرت ها اقتضا می کند که جنگ باشد.
منافع قدرت ها اقتضا می کرد جنگ ایران و عراق چند سال طول بکشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ناشناس14:56 و 15:14
روسیه با حدود ۱۷۵۰۰۰ نیرو، حمله را آغاز کرد، تا آخر شب به ۲۰ کیلومتری پایتخت اکراین رسید.
اگر نگاهی بیاندازید به سیاهه نیروهای نظامی عراق در ۳۱شهریور ۱۳۵۹ چیزی کم از ۱۷۵ هزار نیروی روسی که تا دیروز پشت مرزهای اکراین بودند، ندارد، بلکه بیشتر هم هست.
خجالت آوره که حتی جرات ندارید شروع کننده جنگ را محکوم کنید.... لعنت به این سیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شروع کننده جنگ مگه ناتو نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شروع کننده ناتو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
الان که پوتین اوکراین را اشغال کرد
می گوید چون لهستان تهدید امنیتی است باید به لهستان هم حمله کنیم و همینطور کشور به کشور برو جلو تا برسی به ایتالیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
چرا جاهایی که آمریکا مستقیم حمله کرد را یادتون نمیاد فقط حمله روسیه یادتون است
ندارم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
چون به زعم دوستان آمریکا مرتکب جنایاتی شده ، پس پوتین و دیگران هم هر چقدر آدم بکشن و تجاوز کنن و کشور اشغال کنن اشکالی نداره
آفرین بر این منطق
بر این انسانیت
بر این سیاست
بر این دین داری
بر این آگاهی
آفرین
لعنت خدا بر پوتین جنایتکار
قابل توجه تاجیکان
تجزیه مسالمت آمیز اکراین این فاجعه به بار نمی آورد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
کاملا مشخصه ازنوچه های الهام رجبف هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تجزیه ایران را در خواب هم نمی بینی و البته فعلا مواظب باش رجب خان ترکیه را به ورطه تجزیه و نفرت نبرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
یا پانکردی یا پانترک
ولی این را بدان که هموطنان نازنین آذری و کرد، از غیورترین و رشیدترین ایرانیان میهن‌دوست هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تاجیک ها که خیلی وقته از ایران جدا شده اند و الان ایران متشکل از اقوام کرد و لر و بلوچ و ترکمن و سیستانی و آذری و عرب است که همه زیر پرچم و زبان واحد جمع شده اند.
کشور تروریست روسیه
اول تسلیت به غرب گداها و دوم آماده باش برای تایوان و سوم آغازی برای پایان کوتاه عمرترین ابرقدرت تاریخ.‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تو دیگه چقدر بد بخت هستی مانند غرب گدایان
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
پاشو برو سرکار صبح شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شما لنگتو ببند و نون خشکتو بخور
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تا پایانش صبر کن ... خیلی زود رفتی استقبالش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
قبلا توافق شده روسیه به اکراین حمله کند و اونها نظاره گر باشند و بعد اسراییل با ناتو به ایران حمله کنند و روسیه نظاره گر شود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خواهشا اگه کامنتی اجیر میکنید حداقل بالای 30 سالل
بذارید نه دانش اموزای راهنمایی لجبازواقعا چند دقیقه دیگه ترکمانچای رو هم میندازن گردن امریکا درضمن گذاشتن تخم مرغ در دامن پوتین عوارض وحشتناکی خواهد داشت
جنایتکاران روسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
دلیل تئوریهای توطئه اینه که آمریکا برای یک عده بت بود. نمیتونن باور کنن این بت اونقدر هم که فکر میکردن قوی نباشه! میگن حتما خودش خواسته و توافقی کرده با پوتین!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
الان پوتین برای تو بته یا یک چیز دیگه؟ راستشو بگو چند روبل دستمزد می گیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دوستان غرب گرا دیروز می گفتن بریم به کمک افغانستان امروز هم اوکراین. فردا هم احتمالا هنگ کنگ
اگر ازمردم اوکراین حمایت نکنید فردا مردم به حمایت شما از مردم فلسطین خواهند خندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ما بی طرفیم. البته اگر روسیه هم مثل اسراییل به اکثریت مردم اوکراین تابعیت و حقوق اولیه شهروندی نده اون رو هم محکوم میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
قبلا به حمایت ایران از عراق افغانستان سوریه و یمن که مورد تجاوز آمریکا و دار و دسته قرار گرفته بودند خندیده بودید لطفا فک نکنید که شماها آدم خوبه هستید
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
چی میگی واسه خودت دولت اوکراین کاملا غربی هست چرا ایران باید دفاع کنه از اوکراین مقصر خودشون بودن میخواستن کنار مرز اوکراین پایگاه ناتو بزنن روسیه کلی التماس کرد بی خیال بشید گوش نکردن پرو بازی در اوردن
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اشتباه نکنید روسیه طی سالها سکوت درس بزرگی به امریکا داد وهمه فهمیدن امریکا رو به افول است
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مردم اوکراین روسی هستن حتی خود رئیس جمهور اوکراین روسیه تجاوز ناتو به اوکراین چه ربطی به تجاوز اسرائیل به فلسطین داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
تجاوزات اسرائیل به فلسطین با هیچ تجاوزی قابل مقایسه نیست اولا بخاطر قدس به عنوان اولین قبله مسلمین دوم بخاطر مسلمان بودن سوم به خاطر عدم
حمایت ناتو و آمریکا از فلسطین
اما اکراین چنین وضعیتی ندارد و تمام مصیب اکراین به خاطر تکیه افراطی او به غرب در مسر به خطر انداختن امنیت روسیه است
پوتین باید سیاستمداری رو از رجب اردوغان یادمیگرفت که بی هیچ سروصدایی یه نوچه گذاشت تو باکو و قسمت جداشده ازایران آذربایجانو تدریجا کرد یه استان ترکیه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
نگران نباش خوی تجاوزکاری روسیه دوباره دوباره بر میگرده سراغ تک تک جمهوری هایی که ازش جدا شدن ترکیه که اصلا عددی حساب نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اگر باکو بخواهد پادوگری ترکیه را ادامه بدهد بدون شک مردم آذربایجان به حساب وی خواهند رسید.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بادكوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اگر آمریکا و غرب دخالت نمی کرد چنین اتفاقی می افتاد
این هم حماقت پوتین که از شکست در افغانستان درس نگرفت هرگز نمی شود یک رژیم را از خارج به ملتی تحمیل کرد حمله پوتین باعث اجماع جهانی علیه اوشده و نا تو را فعال تر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
انقدر اطلاعات کمه که نمیدونی لهجه غلیط روسی اوکراینی ها و زبانشون رو نشنیدی که ملت اوکراین رو از روسیه جدا میدونی
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ناشناس 1526 مخزن اطلاعاته
الان هم اکراینی ها با اشتیاق تمام و با لهجه روسی غلیظ دارن موشکا رو میخورن و تانکا از روشون رد میشه
عجیب تمامی سلاح اوکراین روسی است اوکراین اول حسابی روسیه را چاپید بعد به پوتین خیانت کرد این یک حقیقت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
احمق جون اون سلاحها اززمان شوروی مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
فرق روسیه و شوروی هم نمی فهمی نه؟
مرگ بر پوتین
روس‌ها جانی تریم مردم دنیا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
روسها هم مردمی هستندمثل سایرملل.اینکه یک جانوراهریمنی ازتوی این مردم دراومده دلیل بدی اون ملت نیست.مگه مردم عراق بد هستند؟نه ولی جانوری مثل صدام ازتوشون دراومد.
چرا جنایات روس را محکوم نمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
جنایت یعنی اینکه رو مرز کشورت ناتو رو مستقر کنن
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
همین مونده از ناتو دفاع کنیم جنگ رو ناتو شروع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دوستان برای جنایت معنی جدید تعریف کردن - می فرمایند اینکه یه کشوری با کشورهای غربی ارتباط داشته باشه و بخواد تحت پوشش ناتو قرار بگیره جنایته ولی اینکه به یه کشور دیگه حمله نظامی کنی و سعی در تصرفش کنی جنایت نیست
بنازم به این فرهنگستان
زنده باد روسیه

زنده باد روسیه

زنده باد روسیه

زنده باد روسیه
لعنت به روسیه،روی واقعی روسیه همه دارن میبینن،نمیدونم مسولن چرا اقدام روسیه محکوم نمیکنن،این بود شعار نخ شرقی نه غربی؟
لعنت بر پوتین و کسانی که از پوتین حمایت میکنند.
با اینکه ایران در گذشته قفقاز رو از دست داد ولی لااقل این حسن و داره که دیگه شاهد عملیات ویژه پوتین ها علیه کشورمان نیستیم گرچه هنوز هم دست بردار نیستن!
نمی دونم چطور باید انزجار خودم از روسیه و شخص پوتین در کلمات بگنجایم.
کاش از دستم برمی آمد یه طوری اعتراض میکردم هرچند کوچک
ننگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
حالا شما خودش رو زیاد ناراحت نکن
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
حالا حالا باید بسوزید شما غرب ذلیل ها قدرت خیلی زود داره به شرق منتقل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
در جواب ۱۶.۶
من نه کار به غرب دارم نه به شرق من فقط از جنبه انسانیت میبینم چقدر انسانهای بیگناه کشته شدن و چقدر فرار کردن و بی پناه شدن،فقط بخاطر قدرت طلبی یه دیکتاتور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
با كارت روسيه به هيچ جا نمى رسيد
بكبار هم كه شده راه درست منافع ملى را دنبال كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
لابد با کارت عمریکا که پرچمش رو گذاشتی واسه خودت میرسیم خخخخ
غرب قطعا برنامه ای بلند مدت برای روسیه و چین داره و با تصمیمات احساسی مثل ما مردم عادی عمل نمیکنه.
فراموش نکنید دهه ها طول کشید اما آمریکا در نهایت جنگ رو از شوروی برد و باعث فروپاشی شوروی شد.
غربی ها مثل شرقی ها احساساتی واکنش نشون نمیدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرزهای غرب ذلیلی رو جا به جا کردی
نقل قول از یک مقام روسی در سالهای دور : در جنگ با روسیه اجازه زنده بیرون رفتن هیچکس را نخواهیم داد حتی اگر به قیمت کشته شدن تک تک روس ها تمام شود

روسیه یک کشور دیوانه و کله خره و حتی از راه انداختن جنگ هسته ای و نابودی کره زمین هم هیچ ابایی نداره. مسبب این وضعیت کشورهای غربی هستن که دست از گسترش ناتو اطراف روسیه برنمیدارن و در آخرین شاهکار خودشون میخواستن اوکراین رو به سلاح هسته ای مجهز کنن

حالا بشینید نوش جان کنید مرگ و کشت و کشتار و قرار دادن دنیا در آستانه جنگ جهانی سوم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اگه انقدر کله خره پس به اربابان غربی بگید سر به سرش نذارن رو مرزش پایگاه نسازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
این جنگ هرگز طولانی نخواهد شد و نهایتا با تضمین بیطرفی اکراین و عدم عضویت در ناتو خاتمه خواهد یافت زیرا غربیها جنگ را فقط در افریقا و خاورمیانه می خواهند که از مرزهایشان دور است.
یه چیزی واقعا عجیبه. ظاهرا ارتش روسیه چندان کارآزموده نیست. هیچ اثری از سلاح های سنگین و مخوف روسی نمیبینیم. روسیه هیچ استفاده ای از جنگ الکترونیکی نکرده. هیچ سامانه دفاعی قدرتمندی از جانب روسیه فعال نیست

حالا یا روسیه اوکراین رو دست کم گرفته یا هنوز با تمام قوا وارد عمل نشده. ظاهرا گزینه اول محتمل تره و روسیه فکر میکرده اوکراین از ترس همون روز اول تسلیم میشه و اصلا انتظار مقاومت رو نداشت

هم در جنگ آبخازیا و اوستیا گرجستان هیچ مقاومتی نکرد و هم در بحران کریمه اوکراین هیچ مقاومتی نداشت. اینبار هم انگار روسیه چنین انتظاری داشت ولی گویا محاسباتش اشتباه از آب در اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اونا رو واسه آمریکا نگه داشته چرا واسه یه جوجه ای مثل اوکراین باید استراتژی های خودش رو لو بده
روسیه بعد از اوکراین میاد سراغ ایران
احتمالش بسیار ضعیف است اما به همین دلیل ایران هم بایستی تکنولوژی هسته ای برای روز مبادا داشته باشه و با غرب روابط خوبی داشته باشه این روسیه اصلا قابل اعتماد نیست در جنگ ایران و عراق هم طرف عراق را داشت.
در جنگ آذربایجان و ارمنستان هم پشت ارمنستان را خالی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
شوخی میکنی؟ بریم با غرب؟ هنوزم از اوکراین درس نگرفتید؟ آخه غرب ذلیلی هم حدی داره
متاسفانه روسیه خوب عمل نمیکنه. هیچ جنگنده پیشرفته سوخو 35 دیده نمیشه بمب افکن های tu22 هم بیکار نشستن گویا. تانک های آرماتا و سامانه اس 500 و اس 400 و بقیه هم بیکارن.

روسیه بزرگترین قدرت موشکی دنیاست اما تا الان فقط 170 تا موشک ناقابل شلیک کرده !

روسیه باید بهتر عمل کنه. باید اول با حمله موشکی گسترده زیر ساخت های اوکراین و پدافند هواییش رو بزنه و با جنگ الترونیکی پدافندش رو منهدم کنن.
بعد باید حمله پهپادی گسترده انجام بده و بعد باید نیروی هوایی با پشتیبانی جنگنده های برتری هوایی شروع به بمباران گسترده پایگاه های نظامی اوکراین کنن

اینطوری 3 روزه میتونن کی یف رو تسخیر کنن.


خود امریکا هم گفته ما تعجب میکنیم چرا روسیه هیچ استفاده ای از قابلیت جنگ الکترونیکش نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اونا واسه ناتو هستن اوکراین در حدی نیستش که روسیه بخواد همه جانبه بهش حمله کنه. با همین سیستم 48 ساعته دارن اوکراین رو میگیرن چه نیازی به سوخو 35 هستش
عاقبت غرب گدا و کاسه لیس آمریکا بهتر از این نیست. بزن لت و پار کن اوکراین رو زنده باد روسیه

دم پوتین گرم

همونطوری که پوتین توی سخنرانیش گفت غربی ها اول و آخرش یه بهانه ای برای تحریم روسیه پیدا میکنن پس چه فرقی داره ؟

خیلی راحت میتونن با یه همه پرسی اوکراین رو دوباره ضمیمه خاک خودشون کنن

زنده باد اتحاد شوروی

ایران باید در بلوک شرق و روسیه و پین قرار بگیره. موازنه باید تغییر کنه. آمریکا واقعا یک کشور حیوان تمام عیاره

قدرت در دنیا باید دست کسی باشه که انسانیت رو ملاک قرار بده نه آمریکایی که تمام هم و غمش آزادی همجنسبازاست و بقیه رو تحریم میکنه که چرا اجازه نمیدید مرد با مرد ازدواج کنه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
درود به شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
حماقت و جهالت بعضیا واقعا انتها نداره.
جنایت همین دو روز ارتش روسیه رو نگاه کن تا تعریف انسانیت رو متوجه شی
ناشناس
| France |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
فکر میکردم حزب توده دیگه منحل شده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
مرگ بر رژیم اشغالگر روسیه،
مرگ بر چین،
و حامیان مزدورش
موشک satan 2 روسیه با قابلیت حمل 10 کلاهک هسته ای و گریز از سیستم های دفاعی قابلیت نابودی کشوری به مساحت فرانسه رو داره

دقت کنید "1" موشک. فقط با یک عدد موشک میتونه کل فرانسه رو از کره زمین محو کنه

این غرب گداها هیچ وقت آدم نمیشن فکر میکنن الان آمریکا و فرانسه و انگلیس نشستن تا مالیات مردم خودشون رو خرج کشورهای عقب افتاده و جهان سومی اینها کنن.

فکر میکنن الان فرانسه و آلمان و انگلیس و آمریکا میخوان بیان برای حمایت از عقب افتاده ای مثل اوکراین کشور خودشون رو با بمب اتمی نابود کنن


این تفکر احمقانه در طیف گسترده ای از غربگداهای ایرانی هم جریان داره. به این صورت که غرب پرست ها و عشاق ترامپ فکر میکنن آمریکا میخواد بیاد هزاران هزار سرباز خودش رو به کشتن بده و میلیاردها میلیارد دلار ثروت کشورش رو نابود کنه که مثلا ایران رو آزاد کنه که ایرانیا بتونن کاباره و دیسکو داشته باشن بابا کرم برقصن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
امریکا ازاین چیزا نداره؟
فتحعلی
| France |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
گرچه طبق قراردادهایی که زمان شوروی بسته شده تعداد سلاحهای اتمی دوطرف مساویه ولی ازلحاظ پیشرفتگی وعبور ازسیستمهای ضدموشکی مال امریکا بسیارپیشرفته تره.ازلحاظ دفاعی هم طرح جنگ ستارگان امریکا را خیلی کمتر از روسیه دربرابرسلاحهای اتمی اسیب پذیرکرده.منتها امثال این بهنام ساندیس تاریخ گذشته خورده اینجورچیزارو حالیش نیست.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بعد کی گفته از تمام سیستم دفاعی رد میشه؟
جالب اینکه هندوستان و پاکستان موضع نگرفته اند.
پاسخ ها
عمران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
منتظرن ببینن گردش بادبه کدوم طرف خواهدبود.یادت باشه جنگ ایران وعراق ترکیه هیچوقت موضعی علیه هیچیک نگرفت تاازهردو ببره
درسته که اوکراین امنیت نداره اما عوضش کدخدا رو داره!
اون مردمی که شورای شهر و مجلس و اینور اونور رو پر از سلبریتی و ورزشکار و تکواندو کار و کشتی گیر و خواننده و....... کردن باید حواسشون باشه عاقبت سپردن سرنوشت خودشون به سلبریتی جماعت همینه ! مثل مردم اوکراین که یک دلقک و کمدین رو کردن رئیس جمهور !

آمریکا رو ببینید که کانیه وست خواننده و شوهر کیم کاردیشان خودش رو کاندید ریاست جمهوری کرد و با 20 هزار تا رای چه شکست مفتضحانه ای خورد

حالا فکرش رو بکنید در ایران یکی از این شاخ ها و پلنگ های اینستاگرام کاندید ریاست جمهوری بشه ! عمرا اگر زیر 10 میلیون رای بیاره خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دموکراسی یعنی همین! یعنی رسانه ها و سلبریتی ها واست رئیس جمهور انتخاب میکنن یعنی قدرت میره دست رسانه ها و سلبریتی ها
خدایا غرور و تکبر را از ما دور کن. پوتین و اطرافیان او تازه دارند متوجه می شوند تو چه تله ای افتادند. تازه میدان های نبرد دارد شکل می گیرد و گروههای مردمی اکراینی شروع به تشکل و حملات نا متقارن دارند می کنند و احتمال زیاد نیروهای ویژه کشورهای اروپایی و امریکا دارند تا می توانند هزینه و تلفات جنگی و نظامی روسیه در اکراین را بالا می برند. بخصوص غرب اکراین را که کوهستانی هست و مانند چچن سنت بسیار عمیق ضد روسی دارند تبدیل به یک دژ و یک دره پنج شیر دیگر برای نیروهای روسیه می کنند. واقعا پوتین تصور می کرد با شصت یا هشتاد هزار نیرو زمینی می تواند یک کشور 40 میلیونی را تصرف و اداره کند؟ متاسفانه وقتی غرور باشد و وقتی دور و بر خود را از دلسوزان واقعی خالی کنی برای خود و کشور و ملتت فاجعه می افرینی.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
دره پنجشیر چیه دیگه؟ اوکراین هم گول همین مزخرفات رسانه های غربی رو خورد دیگه
دلقک بزرگ اوکراین برای جبران کمبودها و حقارت های خودش و ارتشش به افسانه سرایی روی اورده تا روحیه مردمش رو بالا ببره و مدعی شده که هزار تا سرباز روسی رو کشته و در مقابل خودش 40 تا کشته داده خخخخخ
روسیه اومده تو خاک اوکراین و با کلی نیرو و تانک بعد شده حمله اوکراین به روسیه بابا شما دیگه کی هستین یکی داره به یکی دیگه زور میگه بعد یه سری ها از زورگو حمایت میکنن به نظرتون اونایی که حمایت میکنن فرقی با او زورگو دارن لعنت به هر چی جنگه . بابا خدا به انسان قدرت تکلم داده در مورد مشکلاتش با حرف زدن حل کنه نه با کشتن هم نوعش. حیوانات هم نوع خودشون رو میکشن چون قدرت حرف زدن ندارن. مرگ بر زورگو
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
وقتی بری رو مرز کشورهای دیگه پایگاه نظامی بخواهی تاسیس کنی معلوم جنگ میشه هرکی باشه جنگ میکنه مگر امنیت کشورش واسش مهم نباشه اروپا باید یاد بگیره جهانخواری نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
روسیه در مرزهای اکراین پایگاه نظامی نداشته؟ اصلا کشورها اجازه ندارن توی مرزهاشون پایگاه نظامی بزنن؟ بعدشم اینکه نزده هنوز داشته مذاکره می کرده
یه چیزی به گوشت خورده فقط شلوغ می کنی
من در دور ترین نقطه کشور می‌دانستم که روسیه با اکراین حمله می‌کند و رفتم کمی لوازم براز منزل خریدم نمی دانم وزیر امور خارجه هنگ کرده بود و یا در خوشحالی حمله روسیه به اکراین بود فراموش کره بود که ایران هم در اکراین داریم که در منطقه خطر هستند حالا دنبال هواپیما آیت خدا کند اکراین به تلافی هواپیمای خودش هواپیمای ما را نزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مگر در اردوگاه آلبانی منزل هم دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
جرات نکردند ایرانی ها را از اوکراین خارج کنند تا یک وقت روسها بهشون برنخوره. وزیر خارجه چند بار قبل از جنگ با روسها صحبت کرد ولی مثل اینکه اجازه ندادند....
سنگینی تاریخ جماهیر شوروی به این زودی ها از روی دوش کشورهای عضو برداشته نخواهد شد. و یک نکته مهم تر اینکه قانون جنگل حکمفرماست و سازمان ملل مسخره بازی است.
زنده باد عمو پوتین.
اینهایی که کامنت های صد تا یه قاز و مرگ بر روسیه سر می دهند و عمدتا از کانتینر نشین های ساکن آلبانی هم هستند ۲ ریال سواد سیاسی ندارند اگه داشتند که به کمک صدام یزید کافر نم شتافتند علیه مردم پاک و نجیب ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
این نحوه ی دفاع شما و امثال شما از پوتین فقط این معنی رو داره که شما پوتین رو به نوعی رهبر خود میدونید.توده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
خاک بر سر تو که اینقدر ضعیف شدی که مردمو نمیبینی فقط میگی آلبانی نشین. آلبانی نشیتنها مردند و تمام شدند رفتند تنها هنرشون این بوده چندتا هک کنند ولی شما ساندیس خورها توان اینکارم نداشتین. بسه دیگه خجالت هم خوبه، انصاف خوبه، خدا هست بالا سر هممون.
ناشناس
| Japan |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
بی غرض یک سوال دارم،مگر بخاطر انگ وافکار کمونیستی نبوده که جماعتی متعلق به این سرزمین بناچار آلبانی نشین شده اند،پس چرا حالا انگ غربگدا میزنید؟هر صدای مخالفی رابه غربگدا و شرق گدایی نسبت دادن نشانه ضعف منطق وعلم و استدلال است،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لایک
یادم باشه این دفعه بند پوتینهام رو سفت ببندم یه وقت سره خود دوره نیفته این ور اون ور
حمله به اکراین یعنی حمله به غرب و آمریکای جنایتکار که ایران را تحریم کرده پس درود بر روسیه و پوتین و مرگ بر مزدوران آمریکایی
به امید نابودی آمریکا و استکبار جهانی و قدرت پوشالی آن
خرس احمق در تله افتاده است و اونهایی که با خرس دوستی می کنن عاقبت خوشی نخواهند داشت. بقول مولوی:
مهر ابله مهر خرس آمد یقین

کین او مهرست و مهر اوست کین
لعنت خدا بر کیف و همدستانش. انشالله که اکراینی ها روسها رو به درک واصل کنند
ایران همه تخم مرغ هایش را در سبد خرس گذاشته بدون توجه به این شعر مولوی:مهر ابله مهر خرس آمد یقین

کین او مهرست و مهر اوست کین

عهد او سستست و ویران و ضعیف

گفت او زفت و وفای او نحیف

گر خورد سوگند هم باور مکن

بشکند سوگند مرد کژسخن

چونک بی‌سوگند گفتش بد دروغ

تو میفت از مکر و سوگندش بدوغ

نفس او میرست و عقل او اسیر

صد هزاران مصحفش خود خورده گیر

چونک بی سوگند پیمان بشکند

گر خورد سوگند هم آن بشکند
چرا غرب؟؟ فرزندان عزیز مسئولین که از مملکت میرن ،کجا میرن ،آیا به چین،روسیه،یا کره شمالی میرن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اون مسئولین هم مثل شما غرب ذلیل هستن
اون روزا کخ صدام ملعون به ما حمله کرده بود یکی ازین ها صداش در نیومد و اون جوون دسته گل ما قطعه قطعه شدن
این مرتیکه اردوغان هم از توبره میخوره هم از آخور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اردوغان از پوتین هم کثیفتره.منتها عاقل هم است وکاراش روحساب کتابه.یه مثال تاریخی: پوتین مثل ابوجهله که سرشو سرغرورش به بادداد ولی اردوغان مثل ابوسفیانه.عاقل ومکاروموقعیت شناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
بسیار هم عاقلانه عمل میکند هم غرب و هم شرق را با خود همراه کرده است.
انقدر این غربیها توی خاورمیانه کشتار راه انداختن که از این جهت بدم نمیومد که خودشون هم طعم بمباران شدن رو بچشن. اما واقعا دلم به حال مردم اوکراین مخصوصا زن و بچه ها میسوزه.
مرگ بر رژیم اشغالگر روسیه،
مرگ بر چین،
و حامیان مزدورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرگ بر پنج کشوری که حق وتو دارند مرگ بر آمریکا،مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر اسرائیل ،مرگ بر شوروی مرگ بر چین
ضد انقلاب خارج نشین در چنین مواقعی با یورش به سایتها برای ایجاد دوقطبی در جامعه شروع به شعار دادن علیه یکی و تایید دیگری می کند تا اینگونه القا شود که مردم ایران دو دسته شده اند در حالیکه مردم اخبار را پیگیری می کنند اما برایشان آنقدر مهم نیست که بخواهند در سایتها یقه جر بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
راست میگی برای مردم ایران فقط فلسطین مهمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
جنگ در هر شکلی محکوم است ولی یادمان نرود که همه کشورها از روسیه گرفته تا اکراین و... در تحریم ملت ایران دست دارند بنابر این لزومی ندارد در این جنگ دخالتی حتی شعار گونه داشته باشیم.
لعنت و نفرین خدا متعال بر پوتین کثیف و جنایتکار و خونخوار
زنده باد صلح .مرگ برجنگ افروز حالا چه شرقی وچه غربی...........
درود بر روسیه.درس عبرتی باشه برای اوکراین که تکیه به غرب کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
اگر تکیه به شرق کنی چه؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
الان مثلا ما تکیه کردیم به چین و روسیه باید کشورهای
دیگه به ما حمله نظامی بکنن؟
ناشناس
| Hungary |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مردم اوکراین پوزه روسیه را به خاک می مالند افغانستان هم پوزه روسیه را به خاک مالید اما فقر و فسد و رانت خواری و اختلاس و عقب ماندگی و هزار بدبختی امروز ما نتیجه وابستگی به روسیه و چین است و عبرت شده ایم.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرگ بر حزب منفور توده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لیبی و قذافی هم به روسیه تکیه کردند
ناشناس
| France |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تو‌ حزب توده هم ساندیس میدن؟!
مرگ برپوتين وتمام ديكتاتورهاي جهان.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ناتو الان دیکتاتور نیست؟ رو مرز کشورها دیگه پایگاه تاسیس میکنه
ناشناس
| Romania |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
مرگ به اربابت
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
من فکر میکردم نسل توده ای های کمونیست منقرض شده باشه...از رومانی چخبر سایبری؟!
تاریخ شاهد پوتین هیتلر صفت شد که هیتلر هم در زمان اشغال همسایگان از از ایجاد صلح وآرامش حرف میزد ودهها میلیون نفر را به کشتن داد اگر امروز اوکراین سلاح اتمی خود را داشت وخلع سلاح نمیشد روسیه همچین غلطی را نمی توانست بکند وبه بهانه صلح وتضمین امنیت روسیه مردم اوکراین را به خاک وخون بکشد چیزی که عیان است ضعیف بودن در جهان امروزی حکم مرگ را دارد وبه دیوانگانی چون پوتین جرات تجاوز به حریم دیگران را میدهد
ساندیس خور ها چه فعال شدن !
به هیچ ابرقدرتی به تنهایی دلتون رو خوش نکنین که نتیجه اش میشه این! با همه کشورها بر اساس منافع ملی و مصالح باید رابطه داشت و قهر هم نبوددددددددددددددددد!
روسها ادمای نامردی هستند، تاریخ را مطالعه کنید به این نتیجه میرسید. همیشه اشغالگر و متجاوز بودن.
سلام . روسیه از اوکراین می خواهد بپذیرد که کریمه جز خاک شوروی است و استقلال دو جمهوری جدید را به رسمیت بشناسد
روسیه انقدر قابل اعتماده که تضمینی نیست به سفارت هم حمله نکنه.
ایران باید موضع خودش رو مستقل کنه تا دیر نشده.
روسیه برای ایران خیلی خیلی بدتر از آمریکا بوده و خواهد بود ولی حیف که مسئولان نمی خواهند قبول کنند............
یادم هست چند وقت پیش یکی از مقامات ارشد نظامی ادعا کردند ما از همه مظلومان جهان حمایت میکنیم. الان مردم اوکراین مورد ظلم قرار گرفته اند. مردمی که در حال گذران زندگی معمولی خود بودند و به عنوان یک کشور مستقل و رسمی علاقه ای به پیوستن به روسیه نداشتند و ندارند. مقامات ایران اگر این ظلم آشکار را نمیتوانند محکوم کنند، حداقل سکوت کنند. دبیر شورای امنیت ما هر روز توییت میزند در حمایت از روسیه و در این رابطه از چینی ها هم جلو زده. حمایت از مظلوم جزو ارزشهای ملی، انقلابی و مردمی ما بوده. اگر از ارزشهایمان به خاطر مصلحت ها یا بیم ها و یا خدای ناکرده وابستگی ها کوتاه بیاییم، به سرنوشت همان نظامهایی دچار میشویم که به جای حرکت در مسیر صحیح، راه متوسل شدن به قدرتها را برای بقای خود در پیش گرفتند.
یکنفر با پرچم رومانی یک‌تنه مرزهای تن فروشی را توی این صفحه جابجا کرد.چند وقت دیگه که روسیه گرفتار قحطی و گرسنگی شد همه این روسیه ذلیلها خفه خون میگیرند
آدم بیش از اینکه از حمله ی روسیه به اوکراین ناراحت بشه از کامنت های مردم خودمون ناراحت میشه. خداییش چقدر آدم مریضِ نژاد پرست داریم تو این مملکت. همه چی به کنار اصلا، پس انسانیتتون کجاست؟
پوتين بازنده اين جريان أست
راه منافع ملى كشيدن گاز به اروپا و چين و هند أست أست
عمران خان به دنبال خط لوله گاز از روسيه به پاكستان است
زود عمل كنيد و
اين فرصت طلائي از دست ندهيد تا مردم جايگاه شايسته پيدا كنند
مردک وحشی ادمکش. بیماری روانی داره این پوتین.
خیلی از نظر دهنده گان تقریبا می توان گفت که واقعا از اتفاقات بین المللی بدور هستند. اروپایی ها بیش از 200 سال است که می خواهند به انرژی فراوان روسیه دست رسی مجانی داشته باشند دقیقا مانند خاورمیانه که در حال چپاول ان به روش های مختلف هستند. برای این منظور در این مقطع زمانی امریکا و انگلیس و فرانسه و المان در حال فشار اوردن به روسیه هستند و یکی از روش ها نزدیکی با جمهوری های تاز استقلال یافته روسیه هستند. با وعده و قول کشورهای تاز استفلال یافته را متقاعد می کنند که در اولین حرکت به سمت غرب به ناتو بپیوندند تا از انها محافظت شود. و اجازه دهند سیستم حمله موشکی امریکا در این کشور ها بیخ گوش روس ها استقرار پیدا کنند. مگر روسیه معز خر خورده که همچین اجازه ای را بدهد. حکومتی های دست نشانده اکرایینی خیلی زود گول اروپایی ها و امریکا را خوردند و شروع کردند به سر ناسازگاری و تحدید روسیه و این هم نتیجه اش. اگر اکرایین شریک راهبردی روسیه باشد همه جوره سود می برد ولی سیاستمداران کهنه کار انگلیسی و المانی و فرانسوی امرکایی سر اکرایین را شیره مالیدند. البته رییس جمهور اکرایین اصلا دست نشانده غرب هست. اخه اکرایین احمق چرا باید بر علیه روسیه که همسایه اش هستی و به زبانش صحبت می کنی و قرار است سود انتقال نفت و گاز روسیه به تو هم برسد بیایی و دشمنی کنی. خوب این هم نتیجه اش.
ناهار خوردید؟!
ناشناس ۱۴:۸شرمسار باید تو واون اربابت پوتین باشید، که اینقدر بینوا هستی که نمیتونی فکر کنی مخالفت با این کا گ ب ایی منفور دلیلی برحمایت از امریکا نیست ،اینقدر مغز شما کمونیستهای مفلوک زنگ زده هست که فکر میکنید هر کس مخالف پوتین باشه ، الزاما هوادار آمریکا هست ، تو مرام کمونیستهای لات و بی سر وپایی مثل پوتین وطرفداراش هدف وسیله رو توجیه میکنه، آخه آدم نادون، اولا که اوکراین هنوز عضو ناتو نشده، بعد هم شده باشه به روسیه چه ربطی داره ؟! مگه کشور آذربایجان الان میتونه به ما بگه چون تو جبهه مقاومت هستید ،پس من به استان آ ذربایجان حمله میکنم !! تابناک خواهش میکنم منتشرکن ،تا این روس پرستهای کثیف هوابرشون نداره!
درود بر پوتین که روس های اوکراین در دنباس را از استعمار اوکراین نجات داد و کمک کرد مستقل شوند، هر ملتی آزاد آفریده شده و بدون اراده ان ملت هیچ کشوری نباید سعی کند که آنها را با عناوینی نظیر قومیت‌ها و اقلیت‌ها در ترکیب خود نگه دارد و منابع و زبانشان را به یغما ببرد، در تاریخ اسم پوتین همردیف آزادیخواهان نوشته می‌شود.
صدا و سیما فقط مانده مارش زمان جنگ را بزند و بگوید رزمندگان روس به پیش ویا اعلام کنند رزمندگان روس در حال آزاد کردن کیف هستند
زنده بادپوتین که دست آمریکاراقطع کرداراکراین وبی غیرتی اروپا بی غیرتی امریکامشخص شد
هشدار به پوتین پرستان، همین امسال سفیر روسیه تو ایران دوبار به ملت ایران توهین کرد،۱_عکس با سفیر انگلیس و اون صندلی خالی که یاد آور اشغال تهران بود۲_ادای احترام به گریبایدوف،از کجا معلوم پوتین به خونخواهی گریبایدوف به ایران حمله نکنه اینقدر کوته بین نباشید
پوتین بدنبال ایجاد یک حکومت دست نشانده در کیف است،
تصاویر نشان می دهد که تانک‌های روسیه از روی خودروهای سرنشین دار رد می شوند ای مرگ بر پوتین وحامیانش و مرگ بر بایدن بی خاصیت .
ننگ ابدی بر پوتین وروسیه وکسانی که از پوتین وروسیه وانسان کشی مردم مظلوم اوکراین حمایت می کنند
لعنت و نفرین خدا متعال بر پوتین
سر غرب و شرق دعوا نکنید ...هیچکدوم پشیزی برای ایران قائل نیستند...ما باید اتحاد داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
امروز در شبکه سلامت یکی از مسیولان بیمارستان شریعتی دست بدامان خیرین برای بهسازی بیمارستان و تجهیزات آن شد در حالیکه سه هفته قبل مسیول هلال احمر با افتخار از تکمیل بیمارستان ساخت ایران در نجف داد سخن می داد .با این وضعیت توقع داری مردم متحد باشند...؟
دعوا نکنید
بی پدر یه جوری هم حمله کرد که نه آمریکا نه ناتو حتی به مقابله به مثل فکر هم نمیکنن.دوستان را روز سختی باید شناخت.بیچاره دولت اوکراین که روی رفاقت آمریکا و ناتوی بی همه چیز حساب باز کرده بود.خدا به مردم بیچاره اوکراین رحم کنه
تحریم واقعی تحریم سوئیفت است که غرب بخاطر سیستم بین بانکی بنام SPFS که روسیه درست کرده و قصد دارد آنرا جایگزین کند از اجرای این تحریم خودداری میکند این سیستم بسرعت میتواند فراگیر شود و تحریم سوئیفت را بی اثر کنداین یک جنگ اقتصادی است و در ظاهر نظامی است
اون دوستان جنگ طلب و پوتین دوست، شما همونایی نیستید که از ترس جنگ هواپیمای اکراینی زدید؟ 200نفر از مردم شریف این کشور شهید کردین؟
الآن لازمه پیشمرگه‌های کوردستان به اوکراین برن و ظرف بیست و چهار ساعت، روسیه رو تار و مار کنند
بژی کورد بژی کوردستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
نژادپرستی و تجزیه طلبی، اکیداً ممنوع
بشار اسد رییس جمهوری سوریه در تماس تلفنی با ولادمیر پوتین از مواضع روسیه در حمله به اوکراین حمایت کرد.
طبق نص صریح قانون اساسی ما باید از مردم مظلوم اوکراین در برابر تجاوز روسیه دفاع کنیم.دفاع از حق تمامی مظلومین و مستضعفین جهان وظیفه ماست.
اتحاد جماهیر شوروی زمانی که در اوج قدرت بود و در مقایسه با روسیه امروز در جهان بسیار بزرگتر و پر ابهت تر بود به افغانستان حمله کرد و آنجا را اشغال کرد.
اینها چه ساده اند!!!!
غربگراها که میخوان ایران تسلیم آمریکا بشه تازه گیها راه افتادن میگن سلاح اتمی برای قدرتهای کوچک بازدارندگی نداره!
اگر اوکراین فقط 10 کلاهک هسته ای داشت و روسیه فقط 10 درصد احتمال میداد که یکی از این کلاهکها بتونه از سپر دفاع موشکی عبور کنه و مسکو رو نابود کنه به این راحتی به اوکراین حمله میکرد؟
این زیر پر ادم بیسواد شده یکی میگه بعدی ایرانه یکی میگه روسیه ایرانو بخشیده به امریکا یکی میگه روسیه با تحریم فلج کننده نابود میشه و مزخرفات دیگه،
خب وقتی اطلاعات ندارید مگه مجبورید کامنت تحلیلی از خودتون بدید بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
شما اطلاعاتت را به ما بده
پوتین میشه دمپایی
پوتین یک دیکتاتور جنایت کار هست! ملت خودشو بدبخت کرد....
واقعا روس ها بی رحم آند
روسیه دشمن ایران و کشور ایران است اکراین کشوری مستقل است که با قلدری روسیه تزاری مورد حمله قرار گرفته امیدوارم حاکمان ایران به روسیه اعتماد نکنند .به امید نابودی متجاوز .
همچین عوضی تا حالا جهان به خود ندیده
پوتین هم روسیه و هم کل جهان را به سوی نابودی و ویرانی می برد.دیگه از این تاریخ به بعد شورای امنیت سازمان ملل معنای نخواهد داشت.
یعنی چه که در سفارت جا داریم ولی امن نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!
امان از دست آمریکای جنایتکار و انگلیس حقه باز اوکراین طعمه شد برای کشاندن روسیه به جنگ و تضعیف آن به هر حال جنگ باعث افت تمام شاخص های توانمندی هر کشوری می شود چه بهتر اوکراین قربانی شود روسیه تضعیف شود و اروپا از حول جنگ بیشتر به آمریکا وابسته شود و بایدن در کاخ سفید به منافع بیشمار جنگ روسیه و اوکراین چرتکه می اندازد یک روز هم نوبت چین و تایوان می رسه پوتین چاره ای جز جنگ نداشت ناتو بغل گوشش در حال گسترش و هسته ای شدن بود رئیس جمهور احمق اوکراین نمی دانست غرب پشتش را خالی می کند این وسط عده ای بیگناه قربانی می شوند اما دستان خون آلود ابر قدرت جنایتکار آمریکا کمتر دیده می شود
نه به غرب گدائی و نه به شرق گدائی.شگفت آور است سینه چاکان پوتین نامهای آرش،بهنام دارند.توقع من حفظی الله،عین الله و روح الله بود.روسیه جریان گاز و نفت را به سمت غرب نبست.یعنی در پشت پرده زد و بند شده است.بنظرم اوکراین و ایران موضوع این زد و بند باشند.
فردا تیتر روزنامه کیهان خوندن داره..... ...این پیروزی خجسته باد این پیروزی
حمله روسیه به اکراین یک جنابت آشکار بر علیه بشریت است و هر گونه حمایت از این جنابت به معنی جنایت کار بودن است. فرقی ندارد که یک شهروند باشد یا یک دولت!
تجاوز تجاوز است حالا عربستان‌ باشه یا روسیه فعلا روسیه تجاوز کرده
این یارو که با پرچم رومانی کامنت میذاره ارتش سایبریه! همه جواب هاش توسط تابناک تایید میشه!!!
لعنت بر دیکتاتورهای زمان...
همشان به خون انسان نگاه میکنن اینگاه مورچه کوشی میکنن
تابناک علاف
اینهمه پیام می‌زاری که چی...بگیم یا نگین چی به ما اضافه‌میشه؟
حاکمان جهانی که نتواند جلو یک تجاوز را بگیرند جهانی مرده است.
زیلنکسی روحت شاد
درود بر پوتین کبیر
مرگ بر بایدن صغیر و حقیر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
من فکر میکردم توده ای های کمونیست منقرض شده باشن!
ناشناس
| Austria |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
توده ای حقیر ....
در این قطعنامه با اشاره به «حمله روسیه به اوکراین» تصریح شده حمایت مسکو از استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و با وظایف روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت در تعارض است.

با وظایف شما در حمله خودسرانه به عراق در تعارض نیست؟؟
عجب جانورانی هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عراقی ها از دست صدام دیکتاتور به ستوه اومده بودن... توهمه کشور گشایی و کسی بودن صدام رو برداشته بود که حذفش کردن!
مردم اوکراین با رئیس جمهورشون هیچ مشکلی ندارن و بصورت دموکراسی انتخابش کردن ولی روسیه رسما حمله کرده چون نمیخواد اوکراین از نظر نظامی قوی باشه مستقل فکر کنه و میخواد دست نشانده خودش رو تحمیل کنه به مردم اوکراین!
خیلی فرقه بین اون حمله با این حمله!
یک توده ای مزدور روسیه زیر اکثر نظرها چرت و پرت می نویسه و تابناک هم همیشه نظرهاشو منتشر می کنه اما بدونید مردم ایران از پوتین متنفرند از مزدوران روسیه متنفرند از حزب توده متنفرند
ما ایرانیها باید به به این فکر باشیم که این جنگ چه منافعی برای ما دارد گور پدره هردوتاشون و بقیه دنیا، بزنند همدیگرو داغون کنند ما باید سودش را ببریم قیمت نفت و گاز بره بالا بلکه اوضاع ایران هم خوب بشه
بر خلاف خوشحالی توده ای های مقیم ایران مردم اوکراین از کشورشان دفاع می کنند و پوتین در آینده با فضاحت از اوکراین عقب نشینی می کند.
به آن چند نفری که جواب این غربگداها را می دهند . دقت کنید که بیش از سیصد هزار نفر خبر را دیده اند و کمتر از یک هزارمشان کامنت گذاشته اند و حتی تعداد اندک مثبت و منفی ها نیز گویای پشت پرده ی کامنت دهنده ها است . این غربگداها اولا خارج کشور هستند و نهایت زندگیشان به عرق ، ورق و منقل خلاصه می شود . اینها همانهایی هستند که زمان جنایت آمریکا در آسیا و آفریقا کاری با سیاست نداشتند و در آن زمان در حال گرفتن عکس سلفی با ماشینهای لوکس خارجی برای پز دادن به اقوامشان بودند و حالا رگ انسان دوستی شان به ناگاه ورم کرده البته آنهم تاوانیست که برای چند روز زندگی بیشتر در ممالک غربی ، باید بپردازند . گرفتن حق شهروندی نیاز به پاچه خواری مفرط دارد . شما نیز مانند اکثر مردم که صرفا خبر را می خوانند و رد می شوند ، بدون جواب دادن به آوارگان اردوگاه نشین ، فقط از خبر بگذرید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
هیچ دقت کردی بچه های اکثر مسئولین و صد البته خود مسئولین همگی در غرب زندگی و در رفت آمد هستن؟؟
کی غرب گدا تره؟؟ کلتو از زیر برف بیار بیرون توده ای!
اگر می بینید پوتین اینقدر درنده و لجام گسیخته شده است دلیلش را در کجا می بینید؟
کسانی که کار ضد انسانی رو محکوم میکنن نیاز به اثبات ندارن اما اونای که از دژخیم دقاع میکنن حتما نیاز به دلایل منطقی دارند
رشادت رییس جمهور،ارتش و مردم شجاع و آزادیخواه اوکراین واقعا ستودنیست.
لعنت به پوتین جنایتکار
مطمئنا برنامه پوتین بسیار فراتر از اوکراین خواهد بود
حمله به اوکراین نشان داد که یک کشور با جمعیت ۵۰ میلیونی را میشه ۳ روزه گرفت این یک درس بزرگ برای مسئولین ما هست که اگه خدای ناکرده چنین اتفاقی برای ایران بیفته نه فلسطین نه لبنان نه سوریه و تمام کشورهایی که پول مان را برای آنها در این سال‌ها خرج کردیم هیچ کدام به دادمان نمی‌رسند فقط مردم هستند که اگه دل خوشی داشته باشند برای آن جانفشانی می‌کنند همانطور که در جنگ عراق کردند ولی مردم ایران دیگه آن مردم ۴۰ سال پیس نیستند و دیگه اعتمادشان از بین رفته مسئولین یک کم به خودشان بیان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| France |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
فعلا که روس‌ها مثل خر تو‌گل گیر کردن!
در خصوص طرح اخراج روسیه از شورای امنیت باید بگم آمریکا و انگلیس بزرگترین تروریست های جهان هستند و تنها کشوری که باید از شورای امنیت اخراج شود کشور تروریستی است که داعش را ایجاد کرد ، ویروس کرونا را ساخت و اولین بمب هسته ای را بر سر مردم غیر نظامی یک شهر انداخت ، چنین کشور و حکومتی نه شرافت دارد و نه ناموس ، و هر عملی را انجام میدهد ، طرفدارانش هم به همین منوال هستند. زنده باد پوتین
پاسخ ها
سیدضیاءالدین مدرسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
چی زدی امروز دوزش بالاست
ترا بخدا به این روس ها اعتماد نکنید
خیلی جالبه که یه عده خودشون رو دارند برای روسیه و یا آمریکا سینه چاک نشان میدهند. میهن ما ایران هست. با عزت و سربلندی باید با هر دو کشور و یا هر کشور دیگری برخورد کرد و رابطه داشت. متاسفانه از تریبونهای اصلی طوری سخن میرانند که انگاری ایران عزیز ما تبدیل به یک مستعمره حقیر و کوچک روسیه شده است.
رهبران جاهل و متوهم با حرکات نسنجیده و محاسبات اشتباه کشوری را به نابودی میکشند.
باعث شرمساری است که ریسی به پوتین متجاوز تماس می گیرد شما نماینده کدام مردمی اکثریت مردم ایران تجاوز روسیه را محکوم می کنند
با سلام واحترام
اگر مسئولین ما به فکر منافع ملی ومردم باشند باید از این فرصت استفاده کنند وجای روسیه را دربازار انرژی اروپا پرکنند.ویادشان نرود که همین روس ها، ما را با سیاست از بازارهای اروپا کنارگذاشته تند.وهمین روس ها بودند که خاک ایران را در دوره قاچار،تجزیه کردن و حرم امام رضا(ع) را به توپ بستند.
یاد اشرف غنی افغانستان بخیر
با چمدانهای دلار پا به فرار گذاشت
رسانه روسی: زلنسکی کی یف را ترک کرد
عین سگ دروغ میگین . تازه اگر رفته خوب کاری کرده . مرگ بر پوتین و همفکرانش
این ژاپن ترسو فقط کاریکاتور سامورایی رو به چهره زده
يه يارويي نوكر پوتين شده و زير هر كامتي پيام ميذاره بدجور داره ليس ميزنه ماتحت پوتين را !
شزم و ننگ بر روسیه و
پوتین مثل بقیه تزارها یک وحشیه !!!
شوخی میکنی؟ بریم با غرب؟ هنوزم از اوکراین درس نگرفتید؟ آخه غرب ذلیلی هم حدی داره
دوست عزیز بعد از جنگ جهانی که روسیه ایران را اشغال کرد با فشار امریکا از ایران خارج شد.در ثانی بایستی در جهت منافع ملی حرکت کرد و مطمئن باش نه روسیه و نه امریکا به فکر ما نیستند چون هر دو منافع ملی خود را اول نگاه میکنند و ایران هم بایستی آوا و آخر صرفا منافع ملی را نگاه کند و بس و با مردم خود مهربان باشد.
کشتا رمردم بی گناه محکومه فرقی نمیکنه کدام کشور همانطوریکه سالهاست مرم یمن و سوریه با حمایت آمریکا و هم پیمانانش با بدترین شرایط دارند کشته میشوند. امیدوارم همانطور که روسیه محوم میشه به جنایت های آمریکا هم توجه بشه
تفاوت یک رییس جمهور منتخب و یک کشور دموکرات با یک رییس جمهور تقلبی در همینه ! زلینسکی تقاضای خروجش توسط کشورهای دیگه رو رد میکنه ! ولی رییس جمهور افغانستان قبل از همه فرار میکنه ! شجاعت به این میگن جلوی روسیه و پوتین رییس مافیا وایستادن دمشون گرم .
مرگ بر روسيه ومتحدانش
همین روسیه با همین شیوه ، ارمنستان و آذربایجان و گرجستان را از ایران جدا کرد. کلا شیوه اش به همین صورت است که از هر کشوری که احساس خطر کند دور تا دور استانهای هم مرز با خودش را تصرف میکنه. الان هم دور تا دور استانهای هم مرز با خودش با اوکراین را تصرف کرد
غرب باز هم دوستانش رو فروخت.
مثل افغانستان
مثل خیلی از جاهای دیگه
استعمار پیر کودک کش روس......
جنگ اکراین نشان داد که آمریکا و اروپایی ها فقط برای جنگ در جاهای مانند یمن، عراق و افغانستان و سوریه سینه چاک می کنند و در مقابل قدرتهای بزرگ از جمله روسیه، و چین و ... هیچ وقت خودشان را درگیر نمی کنند
با اطمینان نسبی عرض میکنم ابر قدرت شرق از این به بعد چین خواهد بود. روسیه هم به مانند کودکی که بین دعوای دو نفر {چین وامریکا}آدم بزرگ میماند که از وسط معرکه به کناری پرتاب میشه.
روسیه دیگه در حد یک ابر قدرت جهانی نیست. درواقع از اول هم ابرقدرت واقعی نبود. این تبلیغات غرب بود که بنا به منافع غرب لولویی بنام اتحاد جماهیر شوروی ساخته بود.
رئیس جمهور اوکراین: شاید آخرین باری است که مرا زنده می‌بینید / سازمان ملل: بیش از ۵۰ هزار اوکراینی فرار کرده‌اند / طرح آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت / درگیری شدید ارتش اوکراین با نیرو‌های روسی در اطراف کی‌یف / آخرین تصاویر و فیلم‌ها از جنگ در اوکراین :
ظاهراً اقای زلنسکی قبل از رئیس جمهور شدن، آموزشهای لازمه را دیده و تمرین کرده است.، ولی این بار در نقش یک کمدین نیست.
بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی ، کمدین و رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی متولد 25 ژانویه 1978 کمدین ایستاده و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است.

بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی - Volodymyr Zelensky
وی 21 آوریل 2019 بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن 70 درصد آرا به‌عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد.
ولادیمیر زلنسکی در مجموعه تلویزیونی طنز خادم ملت که در سال 2015 ساخته شد نقش رئیس‌جمهور تصادفی اوکراین را بازی کرد. در سال 2018 زلنسکی با کمک تهیه‌کنندگان این مجموعهٔ تلویزیونی (استودیوی Kvartal 95) حزبی را با نام «خادم مردم» تأسیس کرد و با شعار مبارزه با فساد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین (2019) شد. بخش عمده کمپین انتخاباتی زلنسکی در شبکه‌های اجتماعی انجام شد و توانست رأی رأی‌دهندگان جوان را از آن خود کند. وی همچنین با پرهیز نکردن از سخن گفتن به زبان روسی حمایت شهروندان روس‌تبار شرق اوکراین را به‌دست‌آورد.
خادم ملت یک سریال تلویزیونی کمدی تخیلی اوکراینی می باشد. سریال دربارهٔ سیاست اوکراین و روسیه می باشد.
فصل اول این سری از ماه نوامبر ۲۰۱۵ شروع شد، فصل دوم در اکتبر ۲۰۱۷ و فصل سوم در ماه مارس ۲۰۱۹ اجرا شد.
پس از انتشار این سریال، تبدیل به یکی از سریال‌های برتر در اوکراین و در کشورهای شوروی سابق شد.

او در مجموعه تلویزیونی «خادم مردم»، نقش معلمی را بازی کرد که پس از اعتراض به فساد در حکومت، محبوبیت یافت و نامزد ریاست‌جمهوری شد. حالا او واقعاً نامزد ریاست‌جمهوری شد و ناباورانه با بیش از 70% از آرا در صدر قرار گرفت.
دور اول انتخابات در 31 مارس سال جاری برگزار شده بود و نتایج قطعی آن پس از 5 روز توسط کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین منتشر شد: ولادیمیر زلنسکی 30.24%، پترو پروشنکو 15.95% و نخست‌وزیر پیشین یولیا تیموشنکو نیز 13.40% از آرا را کسب کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار