بازدید 9878
۴
معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

افزایش نرخ بیکاری کشور در سال‌های آیندە

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بە دلیل تحرک بازار و افزایش تمایل بە بازار کار و اشتغال در سال‌های آیندە، شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷ 23 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند شامگاە روز سه شنبه (۳اسفند) در کارگروە اشتغال کردستان اظهار کرد: وعدە و تعهد ایجاد چندین هزار شغل مسئلەای سطحی نیست و وقت زیادی برای پیش‌بینی و برنامەریزی برای آن صرف شدە است.

وی با اشارە بە اینکە نباید انتظار داشت نرخ بیکاری در سال آیندە کاهش پیدا کند، افزود: بە دلیل تحرک بازار و تمایل افراد ناامید از کار برای یافتن شغل در سال‌های آیندە، بر شمار جمعیتی کە در جست‌وجوی کار هستند افزودە و در نتیجە نرخ بیکاری در جامعە نیز افزایش پیدا می‌کند.

کریمی بر فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و رفع موانع حقوقی و صدور سریع مجوز‌ها تاکید کرد و گفت: رفع موانع و صدور سریع مجوز‌ها دربحث ایجاد اشتغال مسئلە مهمی است و در حال حاضر صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در سه روز قابل انجام است.

وی اضافە کرد: در حال حاضر ۱٤ میلیون نفر در کشور فاقد شغل و ٦ میلیون نفر نیز ناامید از یافتن شغل هستند.

کریمی بر استفادە و توسعە مزیت‌های هرمنطقە تاکید و عنوان کرد: باید بر مزیت‌های اقتصادی هر منطقە تمرکز و فعالیتی ایجاد شود کە در دسترس همە مردم آن منطقە قرار گیرد.

بە گفتە وی، اجرای طرح زیست‌بوم ملی اشتغال، بە کاهش بیکاری در جامعە و رونق تولید در کشور کمک خواهد کرد.

کریمی یادآور شد: مسئولان کشوری و استانی باید راە را برای تولیدکنندگان هموار کنند و در صدور مجوز و ایجاد اشتغال بە آنان سخت نگیرند، زیرا تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران جنگ اقتصادی امروز هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانە تفاهم‌نامە بسیار خوبی با بنیاد علوی در زمینە ایجاد اشتغال منعقد شدە کە بناست این ظرفیت را بە استان‌ها نیز انتقال دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
با این وضعیت چطور روشون میشه صحبت از افزایش جمعیت بکنن
شماها با همین تعداد نفوس زیرش ماندین که
دست درد نکنه با این همه رونقی که به زندگی مردم دادید پدر خانواده شرمنده زن و فرزند شده خوب دارید مدیریت میکنید هر روز گرانی هروز بدبخت تر از دیروز
حداکثر جمعیت در سن کارگرد 60 میلیون نفر هم که باشد 20 میلیونشون بیکارند که امار بیکاری بالای 30 درصد میشود ولی امار رسمی 10 در صد است
ایده هست + ایران هم کشور کوچک و کم منابعی نیست اما ایراد کجاست؟ اگه گفتی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل