بازدید 3792

دیدار رئیس‌جمهوری مصر و امیر کویت

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر امروز (سه‌شنبه)، وارد کویت شد و با نواف احمد الجابر الصباح، امیر این کشور دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ 22 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از سایت العین الاخباریه، بسام راضی، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفر رئیس جمهوری این کشور به کویت در چهارچوب روابط دوجانبه میان دو کشور و براساس پیوند‌های عمیق موجود میان مصر و کویت صورت گرفته است.

طبق گفته بسام راضی، سیسی با امیر کویت درباره محور‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت روابط دوجانبه که دو کشور را در کنار هم قرار داده به ویژه در سطوح امنیتی، اقتصادی و توسعه‌ای، به گونه‌ای که به دستیابی در منافع دو کشور کمک می‌کند دیدار کرد.

این سخنگو افزود، نشست مصر و کویت شاهد همکاری و هماهنگی در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی و بحران‌های مورد اهتمام مشترک دو کشور صورت می‌گیرد.

پیش از این منابع دیپلماتیک مطلع الجزایری اعلام کرده بودند که احتمال برگزاری نشست سه جانبه در سه شنبه (امروز) بین نواف احمد الجابر الصباح، عبدالفتاح سیسی و عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر با هدف فراهم آوردن شرایط سیاسی مناسب برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه کشور‌های عرب، وجود دارد.

این در حالی است که براساس گفته‌های منابع مطلع، تبون پس از حضور در سازمان صادرکنندگان گاز در دوحه قطر، سه شنبه وارد کویت شد.

سفر رئیس جمهوری الجزایر به کویت به این دلیل حائز اهمیت است که این دو کشور در نشست آینده سران اتحادیه عرب که قرار است در پایتخت الجزایر برگزار شود، در موارد بسیاری همچون پرونده مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل، بازگشت سوریه به اتحادیه و محوریت آرمان فلسطین هم نظر هستند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که کویت ریاست نشست آتی سران اتحادیه عرب را برعهده دارد.

در این نشست سه جانبه، مسائلی همچون فراهم کردن شرایط برای پاکسازی فضای عربی از تشنج و دوگانگی، توسعه اقدامات مشترک اعراب و ترویج فرهنگ همگرایی و آشتی میان اعراب بحث و بررسی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی