بازدید 25396
آخرین تحولات خاورمیانه

گشت زنی ۱۰۰ قایق بدون سرنشین آمریکا در آب‌های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپاد‌ها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

گشت زنی ۱۰۰ قایق بدون سرنشین آمریکا در آب‌های خاورمیانه، به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن، تمدید ممنوعیت پرواز پهپاد‌ها در امارات، اعلام حضور موساد در بحرین و بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 22 February 2022

گشت زنی 100 قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گشت زنی ۱۰۰ قایق بدون سرنشین آمریکا در آب‌های خاورمیانه، به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن، تمدید ممنوعیت پرواز پهپاد‌ها در امارات، اعلام حضور موساد در بحرین و بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گشت زنی ۱۰۰ قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، روز دوشنبه مدعی شد، آمریکا قصد دارد با یگانی متشکل از ۱۰۰ قایق بدون سرنشین به گشت‌زنی در آب‌های منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) بپردازد.

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده هدف از این اقدام «افزایش بازدارندگی» علیه حملات است. وبگاه رویترز نوشته این منطقه برای تجارت جهانی اهمیت حیاتی دارد و به ویژه به دلیل عرضه نفت که از طریق تنگه هرمز به بیرون از خلیج فارس هدایت می‌شود بااهمیت است.

سال گذشته رسانه‌ها گزارش دادند، آمریکا یگانی جدید شامل پهپادهای زمین به هوا، پهپادهای ویژه سطح دریا و زیردریایی تشکیل می‌دهد.

«براد کوپر»، از مقام‌های ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت: «ما در آستانه انقلاب، فناوری‌های بدون انسان قرار داریم. تا تابستان سال آینده ۱۰۰ قایق بدون سرنشین در آب‌های اطراف این منطقه گشت‌زنی خواهند کرد.

گشت زنی 100 قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

کوپر در ادامه ادعاهای خود عنوان کرد، ایالات متحده با همراهی متحدانش در خاورمیانه (غرب آسیا) در این زمینه همکاری خواهد کرد. هیچ نیروی دریایی با اقدام به تنهایی نمی‌تواند از خودش در برابر تهدیدها در این منطقه محافظت کند. این منطقه، بسیار بزرگ است. ما باید به این تهدیدها به صورت هماهنگ و چندملیتی پاسخ بدهیم.

به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن

«محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارارلله، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت: «دونتسک و لوهانسک را به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت می‌شناسیم و خواستار خویشتنداری و وارد نشدن به جنگی هستیم که هدف آن، از بین بردن توانمندی‌های روسیه است.»

این اظهارنظر عضو ارشد انصارالله، در واکنش به سخنرانی لحظات پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بود که گفت روسیه نیز این دو جمهوری را به رسمیت می‌شناسد.

گشت زنی 100 قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

پوتین در ادامه گفت: «تصمیم گرفتیم که فورا استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک برسمیت شناخته شود». وی سپس با امضای دو فرمان،‌ استقلال این دو منطقه در دونباس را برسمیت شناخت. پوتین پس از امضای این فرمان،‌ رؤسای این دو منطقه را به حضور پذیرفت.

رئیس جمهور روسیه سپس پیمان مودت،‌ همکاری و کمک متقابل با دو جمهوری لوهانسک و دونتسک امضا کرد. پوتین همچنین از پارلمان روسیه خواست تا استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک به رسمیت شناخته شوند.

شبکه راشا تودی نیز پس از سخنرانی پوتین، با پخش تصاویری، گزارش داد که مردم در شرق اوکراین به رسمیت شناخته شدن دونتسک و لوهانسک توسط مسکو را جشن گرفتند.

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری این اقدام مسکو را محکوم کرد. برخی سران اروپایی نیز به رسمیت شناخته شدن دو منطقه دونتسک و لوهانسک در دونباس را نقض فاحش قوانین بین‌المللی توصیف کردند.

تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات

وزارت کشور امارات عربی متحده روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ممنوعیت پرواز پهپاد در این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تصمیم ممنوعیت پرواز برای هواپیماهای بدون سرنشین که شامل پهپاد و انواع هواپیماهای سبک ورزشی است تا اطلاع ثانوی تمدید شده است. این نهاد اماراتی گفت که این تصمیم، با هماهنگی اداره کل سازمان هواپیمایی کشور بر اساس دستورالعمل صادره گرفته شده است.

وزارت کشور امارات ادامه داد، در حال حاضر، مقررات مربوط به استفاده از پهپاد در امارات در این کشور و مناطق پروازی، در حال بررسی و اصلاح است. این نهاد اماراتی تأکید کرد که همه شهروندان این کشور باید به دستورهای دولتی صادره از سوی وزارت کشور و سازمان هواپیمایی پایبند باشند تا جان خود را حفظ کنند.

گشت زنی 100 قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

در این بیانیه آمده است، طرف‌ها و شرکت‌هایی که قرارداد‌های کاری یا پروژه‌های تجاری دارند که مبتنی بر فیلمبرداری با پهپاد است، باید به سازمان هواپیمایی مراجعه کرده و مجوز‌های لازم را برای انجام کار در این مدت بگیرد.

وزارت کشور امارات در پایان خاطرنشان کرد، هرکس که عملیات پرواز انجام دهد یا از دستورالعمل‌های صادره پیروی نکند، طبق ماده ۱۷۶ قانون فدرال شماره ۳۱ صادره در سال ۲۰۲۱ به شش ماه تا حداکثر پنج سال زندان و پرداخت جزای نقدی بیش از ۱۰۰ هزار درهم محکوم خواهد شد.

وزارت کشور امارات دوم بهمن ماه گذشته، خبر ممنوعیت استفاده از پهپاد را اعلام کرد. این نهاد اماراتی مدعی شد، اخیرا اقدامات اشتباهی از جمله پرواز پهپاد‌ها در مناطق جغرافیایی صورت گرفته که مجوز لازم را نداشته است و کسی حق ندارد در این مناطق، پهپاد یا هواپیما به پرواز درآورد.

این تصمیم امارات در واکنش به حملات هوایی پهپادی و موشکی اخیر یمن به فرودگاه ها و مناطق حساس این کشور است. طی چند هفته گذشته، نقاطی در امارات هدف حمله پهپادی و موشکی یمن قرار گرفت. این حملات، پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور انجام شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادند. وی هشدار داد تا زمانی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی ادامه داشته باشد، این حملات تنبیهی نیز ادامه خواهد داشت.

اعلام حضور موساد در بحرین

«عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون وزیر خارجه بحرین، روز دوشنبه از حضور عناصر سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داد.

شبکه خبری المیادین به نقل از آل خلیفه گزارش داد، «موساد در بحرین حضور دارد و این مساله به عنوان بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی است.»

این اظهارنظر مسئول بحرینی، چند روز پس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و دیدار با پادشاه این کشور است. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز چند هفته پیش به بحرین سفر کرد و با مسئولان این کشور، معاهده همکاری امنیتی امضا کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» اظهارنظر معاون وزیر خارجه بحرین را «استثنائی، علنی و مستقیم» دانست و مدعی شد که این صراحت، «بسیار غیر عادی است.»

این مسئول بحرینی همچنین گفت که عناصر موساد در منطقه نیز حضور دارند و «اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و اسرائیل، باعث امنیت و ثبات بیشتر می‌شود، باید این اتفاق رخ دهد... همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل نیز بخشی از شراکت ماست.»

وی همچنین گفت که همکاری امنیتی و اطلاعاتی بحرین با این رژیم ادامه خواهد داشت. سایت واللا نیز گزارش داد که «در مذاکرات بنت و پادشاه بحرین و ولی‌عهد این کشور که هفته گذشته در منامه صورت گرفت، مساله ایران و همکاری امنیتی، یک مساله اساسی بود.»

به گفته این پایگاه اسرائیلی، بنت می‌خواهد «توافقات را اجرایی کرده و ائتلاف منطقه‌ای علیه ایرانی ها تشکیل دهد.» این مسئول صهیونیست در جمع خبرنگاران نیز گفته بود که قصد دارد، ائتلاف هایی را در منطقه تشکیل دهد.

این سازشکاری در سطح رسمی در حالی صورت می‌گیرد که بعدازظهر جمعه گذشته، هزاران تن از مردم بحرین برای گرامیداشت سالروز شهدای انقلاب فوریه این کشور و در محکومیت سفر مقامات رژیم صهیونیستی به بحرین به خیابان‌ها آمدند.

حزب الوفاق بحرین با انتشار تصاویری خبر داد که مردم این کشور پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کرده‌اند و شعارهایی از قبیل «نفتالی دشمن خداست» و «لعنت لعنت بر دست‌نشاندگان» سر داده‌اند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شده است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا وارد منامه شدند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد منامه، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضا کرده بود.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضا شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا دوشنبه شب بیانیه مشترکی درباره تحولات منطقه منتشر کردند.

به گزارش تارنمای روزنامه الشرق الاوسط، روز دوشنبه بیست و ششمین نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد. ریاست هیات کشورهای «شورای همکاری خلیج فارس» را فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان، و از اتحادیه اروپا نیز جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی این اتحادیه بر عهده داشتند.

گشت زنی 100 قایق بدون سرنشین آمریکا در آب های خاورمیانه/ به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی انصارالله یمن/ تمدید ممنوعیت پرواز پهپادها در امارات/ اعلام حضور موساد در بحرین

بر اساس این گزارش، بیانیه مشترک نشست بروکسل، شامل تاکید بر اهمیت تقویت روابط بین شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله گفت وگوی سیاسی، امنیت منطقه ای، مبارزه با تروریسم، تجارت و سرمایه گذاری، انرژی، تغییرات آب و هوایی، آموزش، بهداشت، امنیت سایبری و افزایش همکاری بین دو طرف در مجامع بین المللی بود.

شرکت کنندگان در این نشست، درباره موضوع های مورد علاقه دو طرف از جمله روند صلح در خاورمیانه، یمن، ایران، لیبی، سوریه، لبنان، عراق و افغانستان تبادل نظر کردند و بر اهمیت راهبردی هماهنگ و نزدیک میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا بر لزوم فوری بهبود وضعیت انسانی در یمن و توافق آتش بس بدون پیش شرط تاکید شده است.

در این بیانیه، بدون اشاره به حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی به یمن و محاصره همه جانبه این کشور، آنچه حملات حوثی ها با استفاده از موشک و پهپاد علیه امارات و عربستان سعودی خوانده شده به شدت محکوم گشته است.

دو طرف در این بیانیه همچنین از عدم پیشرفت در حل اختلاف ها میان امارات متحده عربی و تهران بر سر جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک ابراز نگرانی و بر حمایت از حل و فصل مسالمت آمیز این اختلافات بر اساس قوانین بین المللی تاکید کردند.

در این بیانیه بر اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای تقویت ثبات و رفاه در عراق تأکید شده و دو طرف نگرانی خود را در مورد بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان ابراز کردند.

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی عمیق در مورد وخامت اوضاع انسانی در سوریه، بر لزوم ارائه کمک های اساسی برای نجات جان مردم سوریه به عنوان بخشی از اجرای طرح بشردوستانه سازمان ملل متحد توافق کردند.

در خصوص اوضاع لبنان نیز شرکت کنندگان در این نشست از دولت لبنان خواستند تا تصمیم های سریع و مؤثری را برای آغاز اصلاحات بسیار مورد نیاز اتخاذ کند که امکان توافق با صندوق بین المللی پول را فراهم می کند. وزیران همچنین بر اهمیت برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه، شفاف و فراگیر در موعد مقرر در ۱۵ می ۲۰۲۲ تاکید کردند.

این بیانیه همچنین خواستار توقف تشدید تنش در قدس شده است و بر راه حل دو کشوری که خواسته های مشروع مردم فلسطین را برآورده می کند، بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و قطعنامه های ۲۴۲، ۳۳۸، ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل و سایر قطعنامه های مرتبط سازمان ملل تأکید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۴
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
من هم استقلال دونتسک و لوهانسک را به گوری چشم امریکا و همه جنایتکاران عالم به رسمیت می شناسم
پس قضیه همان است که قبلا بود ،یمن شمالی يمن جنوبی پس پشت همه این درگیری‌ها روسیه هست
درود بر انصار الله که هنوز یک ساعت نشده تصمیم برادر بزرگ، پوتین، را با جان و دل پذیرفتند و این جمهوری ها را به رسمیت شناختند. حالا هر چه بدخواهان بگویند که خود انصارالله را کسی به رسمیت نمی شناسد. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
ونزوئلا و کوبا و بقیه چاکران و نوکران سریع اعلام موضع کردند که مبادا جیره قطع شود.
آبخازیا هم که چند سال پیش ایجاد شد فقط توسط سوریه و چند تا کشور کوچولو به رسمیت شناخته می شود. جالبه که حتی ایران با این همه مخالفت با غرب نمی آید به راحتی هر جداسازی توسط روسیه را قبول کند. پوتین را حتی ایران هم قبول نداره که خنده داره. ولادیمیر بره با همین چهار تاشهری که از گرجستان و اوکراین کنده خوش باشه. چند تا شهر جنگ زده و پر از فقیر! حتی جرات نداره کل اوکراین را اشغال کنه چه برسه به بقیه اروپا.
شاید جالب باشه براتون که سال‌هاست پرواز تقریبا هر پهپادی بالای تهران ممنوعه. اون چیزی که برای امارات حکم شرایط جنگی رو داره، برای ما عادیه.
آمریکاییا قایق بدون سرنشین می‌سازن چون جون سربازاشون براشون مهمه. ..
ایران باید با واکنش درست و سنجیده استقلال خودش رو نشون بده. اگه ایران راه انصارالله رو بره، تهش می‌شه یمن.
هر چقدر اختلاف های کشورهای همسایه زیادتر شوند بیگانگان بیشتر سود می برند و ثروت این منطقه را تاراج می کنند
مرگ بر روسیه ووای بر آنهایی که پوتین جنایتکار را دوست خود میپندارند و دست همبستگی و همکاری به سوی او دراز میکنند..
تمامیت ارضی اوکراین نباید توسط روسیه قلدر فاسد به چالش کشیده شود، جمهوری اسلامی یاید حوثی انصارالله را متقاعد کند که با این کار گور خودشونو می کنند
حوثی های یمن...آنها که مثلا خود را قربانی تجاوز میدانند از یک متجاوز منفور حمایت میکنند!!
به نفعمون نیست دشمنی مثل آمریکا داشته باشیم.
از نظر قدرت نظامی بی رقیبه.
خیلی جای تعجبه که حوتی های یمن که خودشان مسلمان

و مدعی ضد اشغالگری اسراییل هستند .

اولین گروهی هستند که اشغالگری روس تباران و اسلاو تباران

ارتدکس که ۸۰ درصد جمعیت صهیونیست های ساکن اسراییل

را تشکیل میدهند و حالا اوکراین را اشغال کرده اند را به

رسمیت شناخته اند ؟؟؟؟!!!!!!
آخه به اصطلاح انصار الیمن یکی باید خود تو را به رسمیت بشناسد .
خوب ما هم باید قایق بدون سرنشین بسازیم
به به براردران یمنی که اعلام نظر کردن ،حالا منتظر اعلام نظر برادران داخلی هستیم ،با این تفاسیر پس مخالفین اسد رو هم باید به رسمیت میشناختید چرا اونجا حرف ازنقض حاکمیت ویکپارچگی سوریه میزدید ولی اینجا نه ؟!
زمان آن رسیده که ملت‌های خواهان استقلال، در هر گوشه و کنار جهان به استقلال برسند و سازمان ملل نیز آن‌ها را بپذیرد
چرا یک سری استقلال داشته باشند و یک سری دیگر زیر دست و تحت ستم؟
اگه ایران از همی الان جواب محکم و درد آوری ب مقامات گستاخ بحرینی ندهد و کاری نکند تا دستان پلیده رژیم خونخوار سحیونیستی را در این منطقه از داخل کتف قطع نکند آینده سختی در انتظار ما خواهد بود ما و البته کله منطقه
همه کارشناس سیاسی شده‌ اند. انصار الله هم در جواب تایید بمباران شهرهایش توسط غرب آنچه به ضرر غربیها میشود تایید میکند این حرکت انگار به مزاق غرب پرستان خیلی خوش آیند نیست
مگر غیر از تابناک کسی در دنیا به موضعگیری حوثی‌ها اهمیت می دهد
آمریکا توی خلیج فارس چه غلطی میکنه که 100 قایق توی آن گشت میزنه ؟؟؟
روسیه اگر بتواند باید اکراین را از دست ناتو و صهیونیزم جهانی نجات دهد و الا سر خودش هم به خطره .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی