بازدید 20057
آخرین تحولات خاورمیانه

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ. ک. ک» / اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیرو‌های امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپاد‌های یمن

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ. ک. ک»، اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان، حمله نیرو‌های امنیتی ترکیه به شمال سوریه، کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپاد‌های یمن و کشته و زخمی شدن چند زن و کودک در حملات هوایی سعودی در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 21 February 2022

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»/ اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ. ک. ک»، اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان، حمله نیرو‌های امنیتی ترکیه به شمال سوریه، کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپاد‌های یمن و کشته و زخمی شدن چند زن و کودک در حملات هوایی سعودی در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پس از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در یک نشست خبری، با اشاره به دیدار خود با مقامات دولت مرکزی و منطقه‌ای عراق گفت: «همه ما بر سر مبارزه با تروریسم و رهایی هر چه سریع‌تر از شر آن توافق داریم.»

وی با اشاره به دیدارهای خود با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، نچیروان و مسرور بارزانی رئیس و نخست وزیر منطقه کردستان عراق، گفت: «ترکیه به مرزها، استقلال و حاکمیت همه همسایگان خود احترام می‌گذارد. با این حال به مبارزه خود برای تضمین امنیت مرزها، مردم و کشورمان تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهیم داد. ما به آنها (عراق) هم کمک کرده و در اسرع وقت، نظم و امنیت را برقرار خواهیم کرد.

آکار گفت: «تلاشمان این است تا با نابودی عناصر تروریستی نظم، آرامش و صلح را به منطقه بیاوریم. در این خصوص با مقامات عراقی همفکر هستیم.»

وی با تأکید بر اهمیت کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدارهای دوجانبه‌ در حاشیه آن اظهار داشت: در مونیخ این فرصت را داشتیم تا درباره جدی بودن تهدیدات گروه های تروریستی مختلف مانند داعش، پ.ک.ک/ی.پ.گ گفت‌وگو کنیم.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به حضور تروریست‌ها در شمال سوریه و عراق گفت: تروریست‌ها در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد کریدور ترور به‌ویژه در شمال سوریه بودند که آن را ناکام گذاشتیم.

اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق بعدازظهر امروز، یکشنبه میزبان اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بود.

پایگاه خبری ناس نیوز گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط ایران و عراق و راه های توسعه آن از رهگذر همکاری مشترک در زمینه‌هایی را بررسی کردند که به سود منافع دو کشور و ملت دوست است.

الاعرجی با بیان اینکه روابط بین تهران و بغداد، راهبردی و تاریخی است، گفت: «باید از تجربه‌های بین دو کشور استفاده کنیم... توافق ایران و عربستان، برای منطقه و جهان اهمیت دارد.»

وی با تأکید بر اینکه عراق، حامی این توافق است، خاطرنشان کرد، بغداد خوش‌بین است که دور پنجم این مذاکرات به زودی در عراق برگزار شود.

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»/ اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

این مقام عراقی درباره توافقنامه ۱۹۷۵ الجزایر هم گفت که این توافق بسیار مهم است و باید آن را عملیاتی کرد؛ به نحوی که این مساله برای دو کشور همسایه سودمند است، ولی اقدامات حقوقی باید برای فعال کردن آن صورت گیرد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران هم تأکید کرد که تهران آماده است در راستای منافع مشترک دو کشور، با عراق همکاری و تبادل تجربه داشته باشد.

در همین ارتباط، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه شنبه، از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بن فرحان گفت که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است؛ هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی در روند مذاکرات صورت نگرفته است.

حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از حمله به شمال سوریه با بهانه مقابله با تروریست‌های گروه «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه ۱۴ تروریست وابسته به گروه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق» را در شمال سوریه از پای درآوردند. وزارت دفاع ترکیه در توییتی اعلام کرد که تروریست‌ها در مناطق انجام دو عملیات ترکیه در سوریه در مقابله با نیروهای ترکیه تیراندازی کردند، اما در نهایت تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

ترکیه مدعی است که گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب از پایگاه‌هایی در شمال عراق و سوریه و مجاور سوی مرزهای جنوب ترکیه برای مخفی شدن و طراحی حملات تروریستی استفاده می‌کند. توپخانه ارتش ترکیه چندی قبل نیز مواضع شبه نظامیان کُرد سوریه در چند منطقه در شمال استان حلب را گلوله‌باران کرد.

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»/ اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است. دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق، چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

در رویداد مرتبط دیگر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفته است که با مقامات ارشد عراقی و کرد عراقی در مورد مبارزه مداوم ترکیه با تروریست‌های پ‌ک‌ک که از اواخر دهه ۸۰ میلادی از خاک عراق استفاده می‌کنند، دیدار کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت» آکار گفت، ما چهل سال است که علیه پ‌ک‌ک می‌جنگیم. اکنون باید هر چه زودتر از شر این موضوع خلاص شویم.

کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

امارات متحده عربی نسبت به افزایش استفاده از پهپادها به ویژه توسط نیروهای انصارالله یمن هشدار داد و مدعی شد که برای مقابله با این پهپادها، باید اقدام یکپارچه بین‌المللی صورت گیرد.

«عمر سلطان العلماء» وزیر مشاور امارات در امور هوش مصنوعی، امروز یکشنبه این اظهارات را در جریان یک کنفرانس تخصصی مطرح کرد. این کنفرانس با نام «سیستم‌های بدون سرنشین» در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، در این کنفرانس، نمایندگانی از ارتش های کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس حضور داشتند. هدف از این کنفرانس، «بررسی توسعه و ارتقای سیستم های بدون سرنشین و نحوه مقابله با خطرات آن» بود.

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»/ اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

عمر سلطان العلما در این کنفرانس گفت: «امروز بیش از هر وقت دیگری، به اهمیت حفاظت از ملت خود واقف هستیم... بدین معنا که این فناوری ها، ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، اما نمی‌توان علیه خود ما استفاده شود.»

این وزیر اماراتی خاطرنشان کرد: «این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر شده است و بیش از هر زمان دیگری می‌توان به آن دسترسی داشت. این قابلیت دسترسی، باعث می‌شود که سیستم‌ها به دست افرادی بیفتد که ما نمی‌خواهیم در دست آنان قرار داشته باشد.»

وی همچنین تأکید کرد: «این مشکل ما را ملزم می‌کند که متحد شویم و همکاری کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم سپری بسازیم که از ما در برابر خطر استفاده از این سیستم‌ها محافظت ‌کند.»

در ادامه کنفرانس، «محمد بن احمد البواردی» وزیر مشاور امارات در امور دفاعی گفت: «ما باید برای جلوگیری از استفاده از پهپادها که تهدیدی برای امنیت غیرنظامیان است و باعث تخریب مراکز اقتصادی می‌شود، متحد شویم.»

البواردی با این ادعا که این پهپادها به دلیل هزینه پایین تولید، کارآیی و سهولت دسترسی، به سلاح مورد علاقه آنچه وی آنان را «گروههای تروریستی» می‌نامد، تبدیل شده است، مدعی شد که امارات مایل است سیستمهای بدون سرنشین و پهپادها را تولید کند و ارتقا بخشد تا توانمندی دفاعی خود را افزایش دهد.

این کنفرانس در حالی برگزار می شود که اخیرا حملات تنبیهی یمن به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است. این حملات، واکنش عادی و پاسخ طبیعی به هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی است؛ ائتلافی که در پی جنایات آن، تا کنون ۱۳ هزار و ۳۱۳ تن از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی از حملات پهپادی به عمق خاک عربستان و امارات خبر داد.ارتش یمن اخیرا از حمله به یک هدف نظامی مهم در فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داده بود. صنعاء همواره اعلام کرده است تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه این کشور به حملات موشکی و پهپادی خود علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی و امارات ادامه خواهد داد.

مواضع امارات نیز پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی «الویه الوعد الحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

کشته و زخمی شدن چند زن و کودک در حملات هوایی سعودی در یمن

ائتلاف سعودی در کمتر از ۲۴ ساعت برای دومین بار با هدف گرفتن مناطق مسکونی یمن از بین غیرنظامیان قربانی گرفت.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی شامگاه یکشنبه منزل مسکونی احمد تمری یک شهروند هال منطقه السقف در شهر عبس استان حجه را بمباران کردند.

در این حمله هوایی دست کم یک زن شهید و هشت تن دیگر که بیشترشان زن و کودک هستند زخمی شدند.

ائتلاف سعودی عصر روز یکشنبه در ۲۶ نوبت شهر حرض استان حجه و در دو نوبت شهر الجوبه استان مارب را بمباران کرده بود.

توپخانه ارتش عربستان سعودی نیز نیمه شب گذشته، منطقه القهر در شهر مرزی باقم در استان صعده را هدف گرفت که در نتیجه آن دست‌کم ۹ شهروند زن یمنی زخمی شدند.

توافق ترکیه با عراق درباره نابودی «پ.ک.ک»/ اعلام زمان و مکان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان/ حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه/ کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

حمله توپخانه‌ای دیشب ارتش عربستان سعودی به شهر مرزی شدا نیز به زخمی شدن دست‌کم دو شهروند یمنی منجر شد.

ائتلاف سعودی ـ آمریکایی از ششم فروردین ۱۳۹۴ به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۵
ترکیه حامی تروریست تکفیری و داعش و مدافع پان ترکیسم به خودش حق میده که کردها رو در سوریه و عراق و ترکیه قتل عام کند !!!
ترکیه حامی داعش بایستی پاسخگوی جنایات نیروهایش در اسارت زنان کرد توسط داعش باشد.

ترکیه که بیست میلیون کرد ساکن ترکیه را زیر نام ترک سرکوب میکند با این روشهای جاهلیت به جایی نمی رسد و راه نجاتش محترم شمردن حقوق بیست میلیون کرد ساکن ترکیه و عدم دست درازی به حقوق کردهای عراق و سوریه است.
ترکیه در دفاع از ترکهای قبرس و یونان همه نوع ترک تازی را حق خود میداند ولی حقوق حتی کردهای کشورهای مجاور را محترم نمی شمارد.
ترک و عرب حق معامله بر سر حقوق کردها را از کدام خدا به ارث برده اند؟
یادتان باشد فرزندان فریدون و کاوه آهنگر در نبرد با ضحاکهای زمان پیروز خواهند شد.

آزادیخواهی در خون تبار کرد است و شکست سرنوشت دشمنان آزادی است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
ترکیه این حق رو داره که با پ ک ک و پژاک و ... بقیه بجنگه. همونطوری گکه ایران هم همین حق رو داره و فقط گاهی ازش استفاده میکنه. فرزندان فریدون کاوه کجابود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
واقعیت و را با جعل تاریخی نمیتوان پشواند. منابع آب منطقه در اختیار کردهای ایرانی تبار ترکیه است. نزدیک نیمی از جمعیت ترکیه را کردها تشکیل میدهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
هنوز متوجه جنگ تمدنها بر بی تمدنها نشده اید؟
تمدن ایرانیان، یوانانیان ، آشوری ها کلدانیهای ارمنی و فنیقی ها ی سوری و لبنانی در برابر تازی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
شما یه سر برو تاریخ بخون میفهمی آناتولی را ترکان از روم شرقی گرفته اند و ناحیه ای بنام کردستان در آن ناحیه وجود ندارد.
ناشناس
| India |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
واقعا پان ترکیسم بلای جدید خاور میانست. مهاجران ترک به کسی در این سرزمین رحم نمی کنند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
در پاسخ به 15:56 پان کرد عزیز تمام مردم دنیا در طول تاریخ مهاجرت کرده اند. قدمت ترک ها در ایران بیش از تمام اتنیک هاست ولی متاخر و متقدم بودن حقی را برای کسی ایجاد نمی کند با ترور و بمب گذاری و کشتن مردم بی گناه و سعی در تغییر ترکیب جمعیتی با ترساندن مردم محلی و آواره کردن آنها نمی توان حقی هم اگر وجود داشته باشد را گرفت!ا
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
باید انسانیت سرلوحه باشد تا پیشرفت محقق شود
یه جوری میگه نابودی پ ک ک که انگار قراره یک عامل بیماری را نابود کنند .اینها تروریست نیستند استقلال طلبان کرد هستند که بخاطر وحشی گری حکومت ترکیه در کردستان بویژه در دیار بکر به مبارزه روی آورده اند . ترکیه که به هیچ عنوان مردم کرد را به رسمیت نمی شناسد و به آنان ترک کوهی لقب داده و از تمام حقوق اجتماعی و رفاهی محرومشان کرده است. بنابر این از ناچاری مبارزه مسلحانه را انتخاب کرده اند. زیرا هیچ انسانی دوست ندارد عمر خود را با جنگ نابرابر تلف کند.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
یا بی سوادی یا نااگاه اصلا منطقه کردستانی در ترکیه وجود ندارد بعدش هم دولت ترکیه برای مهاجران کرد مدرسه به زبان کردی داره تلویزیون سراسری کردی داره حزب مخصوص کردها داره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
یه بیست صفحه تاریخ بخونی متوجه میشی که همه کردهای ایران و ترکیه در مان جنگ های داخلی عراق و کردکشون صدام از عراق فرار کردن و پناه بردن . اوکی ترکیه کشور بده. چرا بچه های مردم کرد رو بزور میبرین و میکشین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
کرد های ترکیه قرن ها قبل از ورود ترکها از دشتهای آسیای مرکزی اونجا بودند و زندگی میکردند .شما بیست صفحه کتاب بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
بیسواد خان اگر ترکیه کردستان ندارد پس 20 میلیون کرد کجا زندگی می کنند.ترکیه عثمانی جنایتکار است از جمله قتل
از ارامنه در جنگ جهانی اول.عام چند میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
جناب با سواد از نظر ترکیه مناطق کرد نشین ترک کوهی نامیده می شوند ولی واقعیت آن است که یک استان از ترکیه کرد هستند و لی ترکیه جنایتکار نمی خواهد این موضوع را بپذیرد و حتی خوانندگان کرد که با ترکیه همراه نبودند را مانند احمد کایا تبعید و در تبعید می کشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
علی جون تابی اینقدر نظرت را سانسور کرده که مفهوم خود را از دست داده است.. در ضمن ترکیه حتی کردهای سوریه را هم قتل عام می کند و اگر دستش برسد برادان کرد ایرانی ما را هم قتل عام می کند .زیرا خوی وحشیگری در ترکیه بسیار غالب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
رییس حزب کردها را هم از زمان روی کار آمدن اردوغان و ادعای دروغین کودتا دستگیر و حزبشان را منحل اعلام کرد.
دلیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
البته که در ترکیه کردستان وجود دارد، هجده استان ترکیه کرد هستند و کردستان همان هجده استان است. البته بعد از حکومت نژادپرست اتاتورک اسامی مناطق را به زبان ترکی نامگذاری کردند، اما تغییر نام، تغییر ماهیت نیست. مثل اینکه بگوییم چون استان اردبیل اسمش اذربایجان نیست پس ترک نیستند.
ناشناس
| France |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
ترکیه کشوری جعلی است فقط به نامش نگاه کنید قانون اساسی اش را نگاه کنید همه نژاد پرستی و عقب مانده است ترکیه یک اثر فرهنگی و باستانی از خودش ندارد هر چه هست از روم و یونان و ایران است این کشور جعلی نژاد پرست هیچ حق و حقوقی از ملل ساکن در ترکیه را به رسمیت نمی شناسد
کردها برادران ایرانی ما هستند!‌ بنده ترجیج می دهم حکومت کردستان در ترکیه سوریه و عراق شکل بگیرد حتی اگر کردهای ایران به آن بپیوندند!‌
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
برادران ما هستند درست اما تجریه طلبی ممنوع پانترک ها هم آرزوهایشان را به گور می برند کردهای ترکیه اگر از ترکیه جدا شوند پایان کشور جعلی ترکیه خواهد بود
خخخخ. ترکیه صد سال بیشتر است که میخواهد کردها را نسل کشی کند و کردها هنوز استوارند مثل کوه.
فکر کردن کردها منتظر توافق ترکیه و عراقن تا نابود بشن. صدام با انفال و شیمیایی کاری از پیش نبرد ببینیم اردوغان چه غلطی میتواند بکند
روزگار؛
ایران خوشحال از پیروزی تورانیان و تازیان بر تبار خویش!
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
ایرانی ، خواستار ایران یکپارچه وقوی است. اگر هر قوم جدا ویک کشور شویم درندگان جهان ازبینمان میبرند
مغز رشد نیافته
ترکیه پنجاه ساله که هر سال اعلام می کنه، پ ک ک را نابود می کنه و هر پنجاه سال شکست خورده. مثل اینکه کسی اعلام کنه در پی نابودی بارانه. معلومه که شکست می خوره. جمعیت کردها با دوبرابر نرخ رشد ترک‌ها در ترکیه در حال رشده. با کشتن چند عنصر پ ک ک، آینده کردها در ترکیه تغییر نخواهد کرد.
پاسخ ها
شنویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
بژی کوردستان زنده باد کوردستان
کردها به هر نحوی میخوان ی کشور تاسیس کنن..حتی شده با امریکا و اسراییل دوست بشن!!ولی نمیدونن امریکا با زمینی که نفت نداشته باشه حتی ی دلار هم خرج نمیکنن..
پ ک ک کابوس دیکتاتوری عثمانی زنده باد
کرد های سوریه مظلوم تر از مردم فلسطین هستند.
درود برکردوکردزبان اخرش پیروز میشن
کردهای ترکیه خیلی مظلومند
تابناک تکلیف خودت را با تروریست ها روشن کن
زنده باد کرد کوردستان مرگ بر نژاد پرستان ترک زنده باد آزادی زنده باد انسانیت...
چرا ترکیه دنبال قتل‌عام همگان است؟
ارامنه، یونانیان، آسوریان، علویان، زازاها، کردهای آناتولی و حالا هم کردهای سوریه!
شرم بر شما آدم‌خواران!
کردها به هر نحوی میخوان ی کشور تاسیس کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست