بازدید 5922

رئیس جمهوری کرواسی: با گسترش ناتو مخالفم

«زوران میلانوویچ» رئیس جمهوری کرواسی با اشاره به بحران اوکراین و اینکه ناتو نباید تا کی‌یف گسترش یابد، گفت: تا زمانی که رئیس جمهوری هستم، با گسترش ناتو در هر جایی مخالف خواهم بود.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰ 19 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رادیو تلویزیون صربستان: اظهارات میلانوویچ مبنی بر ضرورت عدم گسترش ناتو که بر خلاف سیاست آشکار ائتلاف آتلانتیک شمالی است، در شرایطی اعلام شده که تنش‌ها بین روسیه و کشورهای غربی افزایش یافته است.

رئیس جمهوری کرواسی همچنین در شرایطی که نیروهای کرواسی در نزدیکی مرزهای اوکراین قرار دارند، گفت که روسیه برای عقب نشینی ارتش خود از جمله به دنبال تضمین عدم گسترش ناتو به اوکراین است.

میلانوویچ توضیح داد: فکر می کنم کسی که از گسترش ناتو به اوکراین حمایت می کند، منافع کرواسی را نیز به خطر می اندازد. زیرا ما که در ناتو هستیم، فردا ممکن است کسی نیروهای ما را به آنجا بفرستد.

او خاطرنشان کرد: این عادلانه نیست که بخشی از یک گروه جنگی مجارستان، در دریاچه بالاتون یا ارتش کرواسی در خط مقدم در انتظار حمله باشند.

رئیس جمهوری کرواسی افزود: اوکراینی ها در این توهم هستند که می توانند از خود در مقابل روسیه دفاع کرده و آنها را به درگیری تحریک می کنند و در عین حال گفته می شود که سربازان ما در آنجا نخواهند بود.

به گزارش ایرنا، روسیه در هفته های اخیر رزمایش نظامی گسترده ای را همراه با بلاروس برگزار کرد که غربی ها همین مساله را دستاویزی برای طرح ادعای خود مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین قرار دادند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه که خواستار تضمین غرب مبنی بر عدم گسترش ناتو به سمت شرق شده، پیش‌تر اعلام کرد که این رزمایش اصلاً یک تهدید نیست و صرفاً جنبه تدافعی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس