بازدید 3871

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، همتای آمریکایی خود را به یک گفتگوی عملگرایانه درباره امنیت در اروپا فراخواند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 16 February 2022

به گزارش «تابناک»­ به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزاری خارجه آمریکا و روسیه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

این گزارش می افزاید در بحبوحه بحران روسیه و غرب بر سر اوکراین، روز سه شنبه در جریان یک تماس تلفنی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود را به یک گفتگوی عملگرایانه درباره امنیت در اروپا فراخواند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای لاوروف به غیر قابل قبول بودن ادبیات تهاجمی واشنگتن و هم پیمانان نزدیکش اشاره کرد و خواهان یک گفتگوی علمگرایانه درباره همه موضوعات مد نظر روسیه شد».وزیر امور خارجه روسیه همچنین به ضرورت ادامه تلاش‌های مشترک میان مسکو و واشنگتن برای کاهش تنش‌ها اشاره کرد.

این گفتگوی تلفنی در حالی انجام می‌شود که پاریس، برلین و ناتو روز سه شنبه، خبر عقب نشینی بخشی از نیرو‌های روسیه از مرز‌های اوکراین را نشانه‌ای مثبت اریابی کردند. غرب طی هفته‌های اخیر نگران حمله روسیه به اوکراین است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بعد از دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، گفت: روسیه خواهان جنگ نیست، ولی گسترش ناتو و جاه طلبی‌های اوکراین برای پیوستن به این سازمان، تهدیدی برای مسکو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی