بازدید 14949
آخرین تحولات خاورمیانه

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران، درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل، گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض، آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌ حفظ صلح ملل متحد و برگزاری نشست سازمان ملل درباره افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 16 February 2022

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران، درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل، گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض، آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌ حفظ صلح ملل متحد و برگزاری نشست سازمان ملل درباره افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران

یک روزنامه انگلیسی روز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن‌ماه) به نقل از وزارت خارجه این کشور مدعی شد، لندن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به جمهوری اسلامی ایران است.

روزنامه «گاردین» نوشته وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره این بدهی گفته است: «ما در حال بررسی گزینه‌های خود برای حل و فصل این پرونده به صورت اضطراری هستیم.»

روزنامه انگلیسی به نقل از وزارت خارجه لندن تصریح کرده، انگلیس خودش را به پرداخت این بدهی متعهد می‌داند.

گاردین می‌گوید در روایت ایران از گفت‌وگوی تلفنی میان «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس، طرف انگلیسی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک، این کشور بتواند بدهی های معوق خود به ایران را پرداخت نماید.»

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

وزیر امور خارجه انگلیس حدود دو ماه پیش هم گفته بود که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد. رژیم پهلوی همه مبالغ مربوط به این قرارداد را که بر اساس برخی گزارش‌ها، بالغ بر یک میلیارد دلار بوده را پرداخت کرده است.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت بریتانیایی خدمات نظامی را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرده است. با وجود این، انگلیس به بهانه اینکه تحریم‌های بین‌المللی اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد، آن زمان از بازپرداخت این رقم خودداری کرد.

این قرارداد در همان رژیم پهلوی نیز مخالفانی از جمله ارتشبد فریدون جم رئیس وقت ستاد ارتش را داشت، که البته مورد توجه شاه قرار نمی گیرد و خرید انجام می شود. با وقوع انقلاب اسلامی شرکت خدمات بین‌المللی نظامی (ims) به عنوان فروشنده تانک ها و نماینده دولت انگلیس که پیش از این همه پول خود را دریافت کرده است، یکطرفه و غیرقانونی قرارداد را لغو می‌کند و از تحویل تانک های ایران نیز خودداری می‌کند.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته یک بار دیگر در یک جلسه پارلمان ادعا کرد که تهدید تحریم‌ها مانع پرداخت این بدهی به ایران شده است.

با این حال، گاردین نوشته انگلیس از زمان خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خودش مسئولیت اجرای قوانین تحریم‌ها را به عهده داشته و بنابراین می‌تواند همین الان بدهی‌اش به ایران را ادا کند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه پیشین انگلیس آبان‌ماه سال جاری در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» با بیان اینکه درخواست ایران قانونی است بر ضرورت پرداخت این بدهی تأکید کرده بود.

وی با تأکید بر این که این مبلغ حق ایران است و باج‌خواهی نیست، ادامه داد: «وقتی من وزیر خارجه بودم، بحث‌هایی درباه قاعده کلی و اصل آن وجود داشت و ما مقرر کردیم که ما پول باج نمی‌دهیم. اگر پول باج بود، من واقعاً از آن (پرداخت) حمایت نمی‌کردم اما موضوع پرداخت بدهی است.»

هانت با اشاره به این موارد تصریح کرد: «دادگاه بین‌المللی گفته است، ما به ایران بدهکاریم و وزیر دفاع گفته است، ما بدهکاریم و من فکر می‌کنم بحثی درباره اصل و قاعده کلی این مساله وجود نداشته باشد که انگلیس به ایران بدهکار است.»

این دیپلمات انگلیسی در ادامه بر لزوم پرداخت بدهی انگلیس به ایران تأکید کرد و گفت: «در حال حاضر بحث ساز و کار (پرداخت این بدهی) وجود دارد و بحث تحریم‌ها مطرح است و کار ساده‌ای نیست، ولی این کار قابل انجام است؛ بنابراین، به این مساله بپردازید و آن بدهی را پرداخت کنید.»

درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به بحرین از زمان عادی‌سازی روابط، از مقام‌های این کشور درخواست کرد تا به ائتلاف ضدایرانی رژیم صهیونیستی بپیوندند.

روزنامه انگلیسی تایم گزارش کرد، به رغم آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و میزبان‌های بحرینی وی در بیانیه‌های رسمی خود بر روابط اقتصادی و دیپلماتیک دوجانبه تأکید کردند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که نفتالی بنت در اظهارات و نشست‌های محرمانه خود به بحرین به وضوح اعلام کرده، هدف اصلی این دیدار، «تقویت اتحاد منطقه‌ای آرام علیه ایران است.»

طبق این گزارش، بنت قبل از ترک تل‌آویو در خصوص اهداف سفر خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس گفت: «در این زمانه‌های پر فراز و نشیب مهم است که از این منطقه پیامی از حسن نیت، همکاری برای ایستادگی در برابر تهدیدهای مشترک ارسال کنیم.»

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به بحرین در گفت‌وگو با روزنامه «الایام» با تکرار لفاظی‌ها علیه ایران گفت: «ما شب و روز با ایران و طرفداران آن نبرد خواهیم کرد. ما به دوستان خود در تقویت صلح، امنیت و ثبات در هر زمانی که از ما بخواهند، کمک می‌کنیم.»

بر اساس گزارش روزنامه تایمز، ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در دستورکار نشست «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بود و بنت در این نشست گفت: «همکاری میان کشورهای منطقه و همپیمان قدرتمند آن‌ها ایالات متحده نزدیک‌تر خواهد شد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۲۵ بهمن ماه) در صدر هیأتی بلندپایه و برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط به‌صورت علنی وارد پایتخت بحرین شد و روز گذشته با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و همچنین «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی عهد بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با میانجیگری و فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضا و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌ رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

بنت در حالی وارد بحرین شده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد منامه، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضا کرده بود.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافق نامه و مفاد آن منتشر نشده است.

گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض

مقامات ایرانی و عراقی گفته‌اند که مذاکرات میان تهران و ریاض در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و بغداد میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت.

یک منبع امنیتی عراقی در گفت‌و‌گو با روزنامه قطری «العربی الجدید» درباره دور پنجم این مذاکرات گفت: «تعدادی از مقامات امنیتی در هیأت‌های دو کشور حضور خواهند داشت و گفت‌و‌گوها در داخل منطقه سبز در پایتخت عراق جریان پیدا خواهد کرد. همچون دوره‌های گذشته تا پیش از برگزاری، از این مذاکرات پرده برداشته نخواهد شد.» 

این منبع امنیتی که این روزنامه قطری در گزارش روز سه‌شنبه، خود او را منبع آگاه معرفی کرده است، می‌گوید: تعویق دیدار در دوره‌های گذشته به علت مسائل عراق نبوده و بلکه علت تأخیر در برگزاری دیدار به دو طرف باز مربوط می‌شده است. این منبع امنیتی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گزارش‌هایی که در آن‌ها ادعا شده بود علت تعویق گفت‌و‌گوهای تهران و بغداد بحران سیاسی عراق و نابسامانی امنیتی این کشور بوده، تکذیب کرد.

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

بنا بر گفته این منبع، «عراق بیشتر در انتظار پیشرفت گفت‌و‌گوهای عربستان سعودی و ایران و رسیدن آن به سطح وزیران است تا پرونده‌های مربوط به خود و مرتبط با دو کشور در آن مطرح شود». با این حال، منبع یادشده می‌گوید که به علت «بی‌اعتمادی دو طرف به یکدیگر» هنوز برای صحبت از این مرحله زود است.

تاکنون چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض برگزار شده است که به گفته «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، پیشرفت خوبی در این گفت‌و‌گوها حاصل شده است. سفیر ایران ابتدای ماه جاری خبر داده بود که دور پنجم این مذاکرات به‌زودی میان دو طرف برگزار خواهد شد.

ایرج مسجدی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «یونیوز» در این خصوص گفته بود: «هم ما و هم سعودی‌ها اراده سیاسی‌مان بر این است که بتوانیم مشکلات دوجانبه فیمابین را حل و فصل کنیم. دستور کار ما این است که بتوانیم در اصل مسدود شدن روابط دو کشور را که سال‌هاست اتفاق افتاده، برطرف کنیم و به تدریج در یک شکل طبیعی قرار بگیریم.»

آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌ حفظ صلح ملل متحد

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در سخنرانی امروز سه شنبه خود در کمیته ویژه حفظ صلح این سازمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت مشارکت در عملیات حفظ صلح ملل متحد از طریق اعزام گردان نظامی، پلیس، ناظران نظامی و نیز خدمات پشتیبانی به این مأموریت‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموریت های حفظ صلح کماکان نقشی حیاتی در حفظ صلح و امنیت بین المللی دارند، بر اهمیت جایگاه کمیته ویژه حفظ صلح مجمع عمومی در بررسی کامل همه ابعاد مربوط به عملیات‌ حفظ صلح تاکید کرد.

وی افزود: مأموریت‌های حفظ صلح باید با رعایت اهداف و اصول منشور ملل متحد و اصل عدم استفاده از زور به جز در دفاع از خود، رضایت طرفین درگیری و با بی طرفی صورت پذیرد.

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

وی تاکید کرد، احترام به برابری حاکمیتی، استقلال سیاسی، تمامیت ارضی همه کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها بایستی کاملاً محترم شمرده شود.

تخت روانچی در ادامه بر اهمیت مشارکت کشورهای تامین کننده نیرو در همه مراحل تصمیم گیری سازمان ملل در زمینه حفظ صلح تاکید و مشارکت موثر اعضای ملل متحد را عامل کارآمدی این ماموریت ها قلمداد کرد.

وی افزود: حمایت از غیرنظامیان مسئولیت اولیه کشورهای میزبان بوده و باید با هدف حمایت از تلاش های ملی جهت ارتقای حمایت از غیرنظامیان صورت گیرد. در این راستا، باید از هرگونه مداخله نظامی به وسیله سازمان ملل متحد یا هر نیروی خارجی دیگر به بهانه حمایت از غیرنظامیان، قویاً اجتناب شود.

وی در خصوص موضوع به کارگیری فناوری‌های نوین جهت جمع آوری اطلاعات در مأموریت‌های حفظ صلح تصریح کرد، به کارگیری فناوری های نوین باید با هدف افزایش ایمنی و امنیت نیروهای حافظ صلح صورت پذیرد. در عین حال استفاده از این فناوری ها باید با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، رضایت کشور میزبان و مطابق با اصول اساسی ناظر بر عملیات حفظ صلح صورت پذیرد.

برگزاری نشست سازمان ملل درباره افغانستان

یکی از رهبران جنبش طالبان با بیان اینکه وضعیت در افغانستان در دوره طالبان نسبت به قبل با ثبات‌تر شده است، بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسد.

سهیل شاهین، از رهبران جنبش طالبان در گفت‌وگویی ویژه به شبکه الجزیره با بیان این که فقر و وضعیت انسانی در افغانستان از دولت‌های سابق به دولت فعلی به ارث رسیده است، گفت: آنچه از جهان خواستیم لغو تحریم‌ها برای محقق کردن خواسته افغان‌هاست.

سهیل که نامزد پست نماینده دولت موقت افغانستان در سازمان ملل است، گفت: دولت طالبان به اتحادیه اروپا اطلاع داده در حال حاضر وضعیت افغانستان نسبت به دوره قبل بسیار بهتر و باثبات‌تر است و جایی برای مقایسه بین وضعیت گذشته و حال وجود ندارد.

آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ درخواست نفتالی بنت برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل/ گزارش منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض/ آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد

شاهین مجدداً از جامعه جهانی خواست دولت طالبان را به رسمیت بشناسند.

وی گفت که طالبان تمام شروط لازم برای به رسمیت شناخته شدن را دارد و از حمایت مردمی برخوردار است. این دولت طالبان است که کشور را کنترل و مرزها را با کشورهای همسایه مدیریت می‌کند.

از سوی دیگر، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت که ایالات متحده مایل است از ظهور یک دولت صلح آمیز در افغانستان حمایت کند و تاکید کرد: دیپلماسی با طالبان، با متحدان و قدرت‌های منطقه راه اساسی برای دستیابی به این اهداف است.

او در مصاحبه با موسسه صلح آمریکا تاکید کرد که اکنون اولویت، رسیدگی به بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان است.

این مقام آمریکایی گفت که طالبان در تلاش خود برای مبارزه با داعش صادق است.

در همین حال، انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که میزبان مشترک نشست مجازی سازمان ملل در ماه مارس با هدف جمع آوری میلیاردها دلار برای جلوگیری از یک بحران انسانی "ویرانگر" در افغانستان است.

دولت انگلیس و سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک - بدون مشخص کردن تاریخی - گفتند که کشورهای کمک کننده، آژانس‌های سازمان ملل و جامعه مدنی افغانستان ماه آینده در این نشست مجازی شرکت خواهند کرد.

این کنفرانس مجازی با هدف کمک به سازمان ملل در جمع آوری ۴.۴ میلیارد دلار برای افغانستان؛ به عنوان بزرگترین مبلغی است که این سازمان به دنبال جمع آوری برای یک کشور واحد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸
همه فکر میکنند ایران علت اصلی مناقشات منطقه است

اما کسانیکه سیاست و تاریخ خوانده اند بخوبی میدانند عوامل اصلی روسیه و اسراییل هستند

غرب و آمریکا هم دارای منافع اقتصادی در این بازی هستند

فروش سلاح و صادرات نفت برخی کشورها و صادرات گاز روسیه تنها بخشی از این معامله است .

اسراییل داره به پوتین خوشخدمتی میکنه
پوتین به غرب و آمریکا


خدا ایران را نجات دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
بـــــــــــــــعـــــــــــــــــله، شما درست می فرمائید!!!!!!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ما نیز باید مثل آنهایی که فکر میکنند ایران عامل مناقشات محلی است باید در جهت منافع ملی حرکت بکنیم هنوز تا آنجا که سراغ داریم ایران هیچوقت به کشوری حمله نکرده وهمیشه مورد هجوم قرار گرفته است
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
مثل اینکه خودت هم خوب درس هاتو نخوندی
عامل اصلی مناقشات آمریکا و اسرائیل هستن
تازه دارند فکر میکنند پول 44 سال پیش را چه جوری میخواهند بدهند. از دزدان دریایی و ملکه خبیثشان انتظاری نباید داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
هنوز لکه های نفت دزدیده شده از ایران، روی لباس ملکه عجوزه مانده است
هر چی داریم از گذشته داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چرا باید به راهی برویم که کشوری باستانی و بسیار ثروتمند با داشتن بهترین موقعیت اب و هوایی و توریسم و معادن و ژئو پلتیک با جوانترین نسل تحصیلکرده و بهترین شانس تولیدات صنعتی و کشاورزی و تمام زیر ساختهای لازم
به فلاکتی بیفتد که ده درصد از بهترین مغزها و دانشمندان و سرمایه داران و کار افرینانش مهاجرت کنند
و ۷۰ درصد مردمش زیر فقر و ۳۰ درصدش زیر خط فقر مطلق بروند
و کرونا بیش از ۳۰۰ هزار نفرش را بکشد
و هزاران اختلاس های چند میلیارد و میلیون دلاری و چندین هزار میلیارد تومانی از بین مسولانش بشود

و پس از ۴۴ سال نتواند طلبش را قانونی بگیرد

و مجبور گردد تا مادری را ۵ سال بناحق زندانی کند

و کشوری که میتوانست چزو ۸ اقتصاد قدرتمند برتر جهان گردد

نیازمند ۴۰۰ میلیون دلار است و برای گرفتنش دست بکارهای عیر اخلاقی و غیر قانونی بزند

واقعا و اصلا چرا باید به ما اینجا می رسیدیم ؟؟

چرا نمیتوانیم اشتباهاتمان را جبران کنیم ؟

چرا نمیگداریم تا کشور به نابودی و تجزیه دچار نگردد ؟

چرا اجازه میدهیم تا بهترین جوانانمان اسیر اعتیاد و فحشاء و بد اخلاقی و بیسوادی گردند ؟

ایا نابودی اسراییل ، میتوانست مشکلات مادرا حل کند

ایا های دیگ
درخواست اسرائیل برای پیوستن بحرین به ائتلاف ضد ایرانی تنها یک شعار است زیرا استان بحرین از‌ روز بدو جدایی از ایران به دستور انگلیس حتی ضد زبان فارسی کار کرد تا حتی ملتش دشمنی با ایران را آغاز کنند و نتوانست و وجود حکومت بحرین که از پایه و اساس وهابی سعودی است همکاری دیرینه با اسرائیل داشته و دارد و شعارهای اسرائیل تنها دلیل ترساندن ایران است!
اسرائیل چیز ضد ایرانی نگفته! گفته اتحاد در مورد دشمن مشترک! یعنی اونها ایران رو دشمن می دونند و طبعی هم هست.
اگر کشورهای عربی همه به اسرائیل بپیوندند،‌من موندم ایران قراره از چی و کی دفاع کنه!‌ حتی عراق و خیلی از فلسطینی ها هم مسئله رو قبول کردند.

بهتر نیست سرزمینهای از دست رفته خودمون رو پس بگیریم؟
نباید به کشورهای عربی خرده گرفت! اونها مثل هر کشوری عاقلانه با مسائل برخورد می کنند و این به معنی ضد ایرانی یا همسویی با ایران نیست.
بدهی کشورهای خارجی که بدرد مردم نمیخوره !! چون مستقیم یا غیر مستقیم تو جیب یک عده مسئول یا آقازاده یا جیب کشورهای سوریه لبنان و عراق است!!
تشکیل ائتلاف علیه ایران نشان از قدرت ایران است.
ای کاش غرامت جنگی ناشی از حمله عراق به ایران نیز گرفته میشد وچطور کویت تا دینار آخر خسارت ناشی از حمله عراق به کویت را چند وقت پیش گرفت وتسویه حساب نمود که دیگر ما برای این حداقل دریافتی از انگلیس در شرایط بد فعلی که کشور نیاز مبرم به آن دارد ذوق زده نشویم واین تازه در حد آمادگی برای پرداخت این بدهی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چهار سال دوم گردن ماست
به هرحال آن تانکهااگربوددرجنگ باعراق بسیار بکارارتش مامی آمدوالان هم آن پولهاهنوزازبین نرفته ومادرواقع طلبکارهستیم
انگلیس چهل سال است که میگه بدهی ایران را می دهیم و روزنامه ها و سایت های خبری هم تیتر می زنند . واقعا مسئولین ما متوجه نیستند که انگلیس دروغ می گوید و فریبکاری می کند ؟چقدر ما مردم ایران بدبختیم !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست