بازدید 3472

حمله سایبری به وزارت دفاع و یک بانک بزرگ اوکراین

سازمان‌های دولتی اوکراین روز سه شنبه اعلام کردند که تارنمای رسمی وزارت دفاع اوکراین و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱ 16 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان ان، مرکز ارتباطات راهبردی اوکراین در بیانیه‌ای افزود: این حمله خدمات رسانی این بانک را از دسترس خارج کرده است. این حمله از نوع " محرومیت توزیع شده خدمات" (DDoS) بوده است که با افزایش جعلی ترافیک اینترنتی، در دسترسی به تارنما اختلال ایجاد می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد که با حمله‌ای مشابه روبه رو شده و تارنمای رسمی آن از دسترس خارج شده است.
هنوز مشخص نیست چه کسی این حمله را انجام داده است.

ماه گذشته نیز تارنماهای دولتی اوکراین مورد حمله سایبری قرار گرفتند. مقامات اوکراینی روسیه را متهم به این حملات کرده‌اند اما روسیه این اتهام ها را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین و فضاسازی‌ها مبنی بر حمله احتمالی مسکو به کی‌یف برغم تکذیب مقامات کرملین، مقام های آمریکایی از شرکت‌های این کشور خواستند برای مقابله با تهدیدهای هکری احتمالی آماده باشند.

شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد، ده‌ها سیستم رایانه مرتبط با دولت، آژانس‌ها و سازمان‌های اوکراین به بدافزار آلوده شده‌اند.

به گزارش تارنمای خبری- تحلیلی هیل، مایکروسافت در بیانیه‌ای افزود، این بدافزار به عنوان باج‌افزار پنهان شده بود، اما در صورت فعال شدن توسط مهاجم می‌تواند به رایانه‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را غیرقابل فعال کند.

بیانیه مایکروسافت در حالی منتشر شد که «سرهی دمدیوک» معاون دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین ادعا کرد حملاتی که در این کشور اتفاق افتاد و منجر به از کار افتادن وب سایت‌های دولتی با پیام‌های تهدیدآمیز شد، به گروهی موسوم به UNC۱۱۵۱ مربوط است که پوششی برای اقدامات تخریبی بیشتر پشت صحنه بوده است.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی