بازدید 4956

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد مذاکرات وین

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ 14 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقدیر از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و گفتگو‌ها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که این نشست موجب تامین بیش از پیش منافع و مصالح کشور‌های منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

امیر عبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم برای همفکری و هم افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشور‌ها و مردم این منطقه دانست.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از ۵۰۰۰ دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این منطقه را دنبال می‌کند و ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، امیدواریم وضعیت جاری از طریق مسالمت آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل