بازدید 4427

مدیرعامل بیمه سلامت: به شدت با برخی مصوبات مجلس مخالفیم

به شدت با برخی بندهای تبصره ۱۷ مصوب کمیسیون تلفیق مخالفیم.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 12 February 2022

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: به شدت با برخی بندهای مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۱ مخالفیم و مطمئن باشید اگر این مصوبه به همین شکل باشد، به نسخه الکترونیک و اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده، آسیب می‌زند.

به گزارش ایران پزشک، محمد مهدی ناصحی در پاسخ به سوالی در زمینه مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در مورد تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۱ و بازگشت به عقب نسخه الکترونیک به واسطه این مصوبه، افزود: در این زمینه که نظام الکترونیک سلامت در کشور اجرا شود با توجه به قوانین برنامه توسعه و قوانین بودجه سالانه، تکالیف مشخصی در سازمان بیمه سلامت داشتیم، ولی متاسفانه مثل همین پیشنهاد اخیر کمیسیون تلفیق، عمدتا برای اجرا بازدارنده بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه تاریخ قطعی اول دی ماه ۱۴۰۰ و این‌که هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نشود نیز موضوع خیلی منطقی نبود. ضمن احترامی که به قانون گذار داریم، این‌که صد درصد نسخ الکترونیکی شود، در هیچ کشوری نیست و به هر حال درصدی از نسخ در شرایط اضطرار به صورت کاغذی نوشته می‌شود. به هر حال بیمه‌ها را مکلف به اجرا کرده و گفتند اگر پرداخت انجام شود، دخل و تصرف در بیت المال است. در حال حاضر همه چیز برعکس شده و همه نظام الکترونیک سلامت زیر سوال رفته و اقداماتی که انجام شده ممکن است تحت الشعاع تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ قرار بگیرد و ادامه کار را مختل کند.

ناصحی بیان کرد: تلاش ما این است که اطلاع رسانی کنیم و اگر جاهایی تاکنون در زمینه نسخه الکترونیک کاری انجام نداده و حتی در سال‌های دیگر هم کاری نمی‌کنند، برنامه اجرا شده را با آسیب مواجه نکنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: این مصوبه به نسخه الکترونیک آسیب می‌زند و به جای آن باید نگرانی‌ها برطرف شود، نه این‌که اصل کار زیر سوال برود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی