بازدید 5367
۲

افزایش بارز بستری و فوت کرونایی در بیشتر استان‌ها

در هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۱۰۳ همه‌گیری کرونا، در عمده استان‌های کشور افزایش بارز بستری و فوت ناشی از کرونا مشاهده می‌شود. همچنین در این هفته در کشور ۱۴۳۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌هابستری و ۴۷۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان باختند.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 12 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی هفتگی وضعیت موجود بیماری کووید ۱۹ در کشور در هفته اخیر یعنی هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ مصادف با هفته ۱۰۳ همه‌گیری، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۲۳۱۵۱۹ نفر، تعداد موارد بستری جدید در کشور ۱۴۳۹۲ نفر و تعداد موارد فوتی جدید در کشور در این هفته ۴۷۰ نفر بوده است.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت در روز گذشته، افزایش شهرهای قرمز کرونایی کشور از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهرستان را شاهد بودیم؛ به طوری که رنگ آبی از نقشه کرونایی کشور حذف شده و در حال حاضر ۲۴۷ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. بر همین اساس نیز کارشناسان بر تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق در سوم واکسن‌ کرونا تاکید دارند. ‌

مرور روند همه‌گیری در کلیه استان‌های کشور تا پایان هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، معادل هفته ۱۰۳ اپیدمی در ادامه می‌آید:

افزایش بارز بستری و فوت کرونایی در بیشتر استان‌ها

تهران

در استان تهران در هفته اخیر، مصادف با هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۲۴۳۶، تعداد موارد بستری در این هفته ۲۱۵۷ نفر و تعداد موارد فوتی جدید در این هفته، ۴۱ نفر بوده است.

همچنین در هفته اخیر موارد بستری استان تهران افزایش بارز داشته و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر در موارد بستری و فوت استان افزایش بارز مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بالاتر است.

یزد

در هفته اخیر موارد بستری افزایش و موارد فوت استان افزایش بارز داشته است. میزان موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر است.

مازندارن

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان افزایش بارز یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از حد متوسط کشور بیشتر است.

قم

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان افزایش بارز نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر است.

هرمزگان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و فوت استان افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

سمنان

روند بستری افزایش بارز و فوت استان افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بالاتر است.

بوشهر

روند موارد بستری افزایش بارز و موارد فوت افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر شده و میزان مرگ‌ومیر معادل متوسط کشور است.

گیلان

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز یافته و موارد فوت استان نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور بیشتر است.

ایلام

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز نشان داده و موارد فوت استان ثابت مانده است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

مرکزی

در هفته اخیر روند بستری افزایش و موارد فوت استان نیز افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

لرستان

موارد بستری استان افزایش بارز داشته و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

گلستان

بستری و فوت استان افزایش بارز داشته است. میزان بروز بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور بیشتر شده است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز و فوت استان افزایش مختصر داشته است. میزان بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر استان معادل متوسط کشوری است.

خراسان رضوی

روند بستری افزایش بارز داشته و موارد فوت استان افزایش نشان می‌دهد. بروز موارد بستری استان از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر معادل متوسط کشور است.

قزوین

در این هفته موارد بستری افزایش بارز و فوت استان افزایش مختصر داشته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

چهارمحال و بختیاری

موارد بستری افزایش بارز و فوت استان افزایش مختصر داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

البرز

در هفته اخیر روند بستری و فوت استان افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

خوزستان

در این هفته موارد بستری و فوت استان افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر شده است.

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری استان افزایش بارز و موارد فوت ثابت مانده است. میزان بروز استان از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر معادل متوسط کشور است.

اصفهان

در این هفته روند بستری و فوت افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

فارس

در این هفته موارد بستری و فوت استان افزایش بارز نشان می‌دهد. میزان بروز استان از متوسط کشور کمتر و مورتالیتی استان از متوسط کشور بیشتر است.

کهگیلویه و بویر احمد

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز نشان می‌دهد و فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

همدان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و فوت استان کاهش مختصر داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز داشته و فوت استان افزایش مختصر داشته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر بوده است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز نشان می‌دهد و فوت استان کاهش مختصر یافته است. بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری استان افزایش بارز و فوت افزایش داشته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

زنجان

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز نشان می‌دهد و فوت استان افزایش مختصر یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز یافته و فوت استان افزایش یافته است. میزان بروز بیماران بستری و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

به گزارش ایسنا، افزایش مستمر موارد مثبت سرپایی در سه هفته اخیر در کلیه استان‌ها در نمودار زیر قابل مشاهده است:

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مسئولین مصلی تهران پاسخ دهند برگزاری نمایشگاه مدیریت جهادی در این شرایط خطرناک را چگونه پاسخ میدهند؟
به قله برسه سریع سقوط میکنه مثل سرما خوردگی همه میگیرن خوب میشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر