بازدید 3598
۱

لزوم اصلاح قانون استفاده از سلاح به دور از جریان‌سازی‌

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص شهادت مأمور ناجا در شیراز، اظهار داشت: قانون حمل و استفاده از سلاح باید به دور از جریان‌سازی و هیجانات اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵ 12 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامعلی دهشیری در نشست کمیته راهبردی قضائی و انتظامی استان یزد گفت: عزت و اقتدار ناجا برای دستگاه قضا مهم بوده و قانون نیز حامی پلیسی است که در راه تأمین امنیت و آرامش مردم با التزام به قوانین و مقررات در صحنه حاضر می‌شود.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه مامور ناجا در شیراز افزود: خون‌هایی که مظلومانه و غریبانه از این مجموعه ریخته می‌شود قطعا موجب تحولات بنیادین به نفع ساختار و اقتدار نیروی انتظامی به ویژه در حوزه مقابله با مُخلان امنیت و آرامش جامعه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: این حادثه در بین مسئولان و عامه مردم جریانی را در فضای مجازی در قالب حمایت از نیروی انتظامی مقتدر و هم در خصوص غریبی و مظلومیت نیرو‌های ناجا ایجاد کرد.

دهشیری با بیان اینکه شهادت در نیروی انتظامی موضوع جدیدی نیست اظهار داشت:، اما آن چیزی که شهادت این مامور ناجا را برجسته کرد نجابت و مظلومیت آن شهید بود که بازخورد بسیار مثبتی را در جامعه به همراه داشت.

وی درباره موضوع‌های مطرح شده پیرامون قانون حمل و بکارگیری سلاح گفت: اصلاح و وضع قانون حمل سلاح توسط نیروی انتظامی در آینده نزدیک به دور از هیجانات و جریان سازی‌ها با حفظ جایگاه نیروی انتظامی و هم رعایت حق مردم صورت می‌پذیرد؛ هر چند ظرفیت قانون برای حفظ اقتدار پلیس کافی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: آیین دادرسی خاصی باید مانند رویه مرسوم در سایر کشور‌ها برای برخورد با اراذل و اوباش و افرادی که امنیت و آرامش مردم را تهدید می‌کنند، پیش بینی گردد.

دهشیری با اشاره به سیاست دستگاه قضا در خصوص حبس زدایی اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی و لزوم تقویت سرمایه اجتماعی، حبس برای متهمانی است که مخل نظم و امنیت مردم هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
1- مشکل اینه که تا جنایتی اتفاق نیوفته با ارازل اوباش برخورد نمی شه
2-پلیس هم به اندازه کافی قدرت قانونی دارد ولی حمایتی از اونها نمیشه
3-پلیسی که فکر معیشتش باشه و اموراتش نگذرد چطور می تونه وظیفه اش رو کامل انجام یده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست