بازدید 3047

آلمان آماده اعزام ۳۵۰ سرباز دیگر به لیتوانی است

وزارت دفاع آلمان آمادگی خود را برای اعزام ۳۵۰ سرباز دیگر به لیتوانی در چارچوب تقویت حضور نظامی ناتو در شرق اروپا به دنبال بروز تنش در مرز‌های اوکراین اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ 07 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در بیانیه‌ای که عصر امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: ما در حال تقویت حمایت خود در جناح شرقی ناتو هستیم. ما به تازگی به بوندستاگ (پارلمان) اطلاع دادیم که حداکثر ۳۵۰ سرباز دیگر می‌توانند به گروه رزمی ما در لیتوانی اضافه شوند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده که کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان با شرکای خود در کشور‌های بالتیک در این مورد به توافق رسیده است.

در همین ارتباط، دیروز (یکشنبه) وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای فونکه اعلام کرد که آلمان در حال حاضر با رهبری یکی از گروه‌های نظامی ناتو در لیتوانی، مشارکت بسیار مهمی در این کشور دارد.

وی با بیان اینکه آلمان اعزام نیرو‌های بیشتر به لیتوانی را بررسی می‌کند، افزود: به عنوان یک اصل، اعزام نیرو‌های بیشتر به منظور تقویت نیرو‌های موجود مطرح است و ما در حال حاضر با لیتوانی مشغول رایزنی هستیم تا تصمیم بگیریم که اکنون بهترین کار و تصمیم چیست.

نخستن گروه از این نیرو‌های آمریکایی روز شنبه وارد پایگاه نظامی رزسزاوشو-جسینکا واقع در جنوب لهستان شدند.

ناتو تاکنون چهار واحد نظامی چند ملیتی متشکل از پنج هزار نیرو را در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کرده است. این نیرو‌ها در واکنش به الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی به این چهار کشور اعزام شدند.

این گروه‌های جنگی ناتو به رهبری آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس قرار است از حمله ادعایی در این منطقه جلوگیری کنند و برای رسیدن نیرو‌های ناتو به خط مقدم زمان بخرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار