بازدید 25930
کلیپ وحشتناک همسرکشی در اهواز افکار عمومی را در شوک فرو برد

مجازات قاتل اهوازی چیست؟

عمل قاتل در اهواز به‌طور مشخص از مصادیق ماده۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است و قانونگذار پیش‌بینی کرده که برای چنین فردی اشد مجازات یعنی ۱۰سال حبس درنظر گرفته شود. به‌نظر می‌رسد این مجازات از تناسب و بازدارندگی کافی برای چنین جرمی برخوردار باشد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 07 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، در روز‌های گذشته انتشار کلیپ وحشتناکی از یک جنایت هولناک در اهواز، افکار عمومی جامعه را جریحه‌دار کرد؛ کلیپی که در آن مرد جوانی پس از قتل همسر ۱۷ساله‌اش که دخترعمویش بود، سر بریده او را به‌دست گرفته و درملأعام به نمایش گذاشته است. هر چند عامل این جنایت پس از ۴ساعت دستگیر شد، اما زمزمه‌هایی درباره اینکه خانواده مقتول شکایتی از عامل جنایت ندارد، نگرانی‌ها درباره مجازات قاتل را افزایش داده و این درحالی است که مقامات قضایی خوزستان از اشد مجازات برای او خبر داده‌اند.

 جنایتی که شنبه در اهواز رخ داد، افکار عمومی را در شوک فرو برد. ماجرا از این قرار بود که دختری نوجوان در این شهر، مطابق سنتی قدیمی در طایفه‌اش به عقد پسرعمویش درآمد و زندگی مشترک با او را شروع کرد. اما چندی قبل بی‌آنکه هیچ‌یک از اعضای خانواده‌اش در جریان باشند از خانه فرار کرد و پس از آن مشخص شد که او به ترکیه رفته است.

به‌گفته عباس حسینی‌پویا، دادستان اهواز، ظاهرا این خانم از ترکیه یکسری تصاویر را برای همسر خود ارسال کرده بود که این تصاویر سبب تحریک احساسات همسر وی شد.

وی با بیان اینکه انگیزه این قتل ناموسی بوده است، افزود: پدر مقتول با تلاش فراوان دختر خود را به ایران بازمی‌گرداند و زمانی که همسر دختر متوجه حضور او در اهواز می‌شود، جرأت پیدا کرده و برای کشتن وی اقدام می‌کند.

براساس این گزارش، قاتل با ادعای اینکه اقدام همسرش باعث رفتن آبروی خانوادگی آن‌ها شده به همراه برادرش به سراغ این زن ۱۷ساله رفتند و درحالی‌که برادرش نیز به او کمک می‌کرد، وی را به قتل رسانده و درحالی‌که سر بریده او را به‌دست گرفته بود، برای زمانی کوتاه در خیابان و در ملأعام حاضر شده و پس از آن متواری شد که به‌دنبال انتشار این کلیپ وحشتناک، پلیس وارد ماجرا شد و عامل جنایت و همدستش را دستگیر کرد.

به‌گفته دادستان اهواز، هم‌اکنون هر دومتهم در بازداشت هستند و قطعا به‌شدت با متهمین برخورد خواهد شد چرا که علاوه بر بحث قتلی که اتفاق افتاده، گردن زدن این خانم در ملأعام نیز جرم است.

جنایت مشابه
جنایتی که در اهواز رخ داد، شباهت زیادی به جنایتی دارد که یک سال قبل در آبادان رقم خورد. اواخر خرداد سال گذشته زنی ۱۹ساله به نام فاطمه توسط شوهر ۲۳ساله‌اش به قتل رسید. شوهر فاطمه، پسرعمویش بود و تحقیقات پلیس از این حکایت داشت که فاطمه به اجبار به عقد این مرد درآمده بود.

فاطمه تنها ۲روز پس از عقد با پسرعمویش، از خانه گریخت و به مشهد فرار کرد. او همراه یکی از دوستانش راهی مشهد شد به امید اینکه زندگی تازه‌ای در آنجا شروع کند و تن به زندگی اجباری با پسرعمویش ندهد. اما پس از فرار او، خانواده‌اش تلاش زیادی کردند که ردی از وی به‌دست آورند و درنهایت پس از گذشت حدود یک سال از این ماجرا، موفق شدند او را پیدا کنند.

آن‌ها پس از پیدا کردن فاطمه با او تماس گرفتند و با گفتن این جمله که او را بخشیده‌اند، از وی خواستند که به خانه برگردد. حتی به او گفته شد که شوهرش نیز وی را بخشیده است و به این ترتیب دختر جوان که از در به دری در مشهد خسته شده بود، قبول کرد که به خانه برگردد.

اما وقتی وی از مشهد به آبادان برگشت شوهرش به بهانه حرف‌زدن با او، نزد فاطمه رفت و زمانی که با وی تنها بود، با استفاده از چاقو او را به قتل رساند و جسدش را به کنار شط بهمنشیر برد و در آنجا رها کرد. هر چند این مرد دستگیر شد، اما چند روز بعد اولیای دم فاطمه با مراجعه به دادسرای آبادان، رضایت خود را مکتوب نسبت به قاتل دخترشان اعلام کردند.

سازو کار انتشار تصاویر خشن در رسانه‌ها
آنی میرزاخانیان، استاد علوم ارتباطات در اینباره نوشت: رسانه‌ها در تمام جنبه‌های زندگی ما رسوخ کرده‌اند و جزو جدایی‌ناپذیر زندگی بشر هستند. رسانه‌های جدید مثل شبکه‌های اجتماعی که در دسترس‌تر هستند رواج بیشتری پیدا کرده‌اند و شاید این ضرورت ایجاد شده باشد که خیلی از وقایع بصری شود. در این حوزه ابتدا باید خشونت را تعریف کرد و زوایای مختلف آن را شناخت.

خشونت مفهوم گسترده‌ای دارد. بسیاری از سازمان‌های جهانی خشونت بصری را نفی می‌کنند. همچنین تعاریف زیادی در حوزه خشونت وجود دارد و اینکه آیا درست است که خشونت بصری را از طریق رسانه رواج دهیم یا نه نظریه‌های مختلفی وجود دارد. مثل نظریه حساسیت زدایی، نظریه بازداری زدایی، نظریه تضعیف اعتماد اجتماعی و… اغلب نظریه پردازان معتقدند اگر خشونت را بصری کنیم امکان دارد در جامعه ایجاد ناامیدی و ناامنی کند و مشکلات زیادی به‌وجود آورد.

شاید از این‌رو است که انتشار تصاویر خشونت بار مثل جسد و حتی لکه‌های خون در رسانه‌های معتبر دنیا ممنوع است. در مقابل نظریه‌ای تحت عنوان خنثی‌سازی وجود دارد که می‌گوید اگر خشونت بصری شود باعث می‌شود پیشگیری از جرم اتفاق بیفتد. به این معنا که افراد با دیدن نتیجه خشونت به عواقب آن می‌اندیشند و از انجام رفتار خشونت‌آمیز خودداری می‌کنند.

در این حوزه نظریه و رویکرد‌های مختلفی وجود دارد، اما اگر بخواهیم راجع به خشونت بصری صحبت کنیم باید خشونت و حد و اندازه آن را تعریف کنیم و برای بصری کردن خشونت حد و حدودی درنظر گرفت. چرا که می‌تواند مروج خیلی از رفتار‌های خشونت‌بار باشد.

مثلا برای نمایش فیلم‌ها محدودیت سنی درنظر گرفته می‌شود تا افراد کمتر از ۱۸سال فیلم‌هایی را که در آن‌ها صحنه‌های خشن وجود دارد نگاه نکنند. چرا که نظریه‌پردازان معتقدند این تصاویر می‌تواند روی مخاطب کم‌سن و سال تأثیرگذار باشد و او را به سمت ارتکاب رفتار خشن سوق دهد. یا اینکه وقتی تصویر حلق آویز شدن نشان داده شود می‌تواند این ایده را در مخاطبی که زمینه این کار را داشته باشد ایجاد کند.

باید برای انتشار چنین صحنه‌هایی حد و حدودی قائل باشیم. این به حد و حدود و زاویه خشونت بستگی دارد. چون هم می‌تواند باعث بازتولید خشونت شود و از این نظر تهدید باشد و هم می‌تواند افراد را با عواقب خشونت آشنا کند و بازدارنده باشد.

جنبه عمومی مجازات قتل، بازدارنده است؟
عیسی غفاری، قاضی سابق دادگاه کیفری یک استان تهران نیز در این خصوص نوشت: قتلی که در اهواز اتفاق افتاد و فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد، در ظاهر با سایر پرونده‌های قتل تفاوت چندانی ندارد، اما به لحاظ مانوری که قاتل بعد از آن انجام داد و نمایش فیلم، بازتاب گسترده‌ای داشت و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخت و موجب واردشدن آسیب روانی به شهروندان، به‌خصوص جوانان و کودکان شد که از این زاویه قابل بررسی و واکاوی است.

اما در قانون برای چنین عملی چه مجازاتی درنظر گرفته شده است؟ طبق ماده۳۸۱ قانون مجازات اسلامی، مجازات ارتکاب قتل عمدی، قصاص است. در این ماده آمده: مجازات قتل عمدی درصورت تقاضای، ولی دم و وجود سایر شرایط مقرر در قانون، قصاص و در غیراین‌صورت مطابق مواد دیگر این قانون از حیث دیه و تعزیر عمل می‌گردد. اما آنطور که شنیده شده در پرونده قتلی که در اهواز اتفاق افتاده است احتمالا اولیای‌دم مقتول نسبت به قاتل اعلام رضایت کرده‌اند.

حالا سؤال اساسی این است که با شخصی که مرتکب چنین جنایت فجیعی شده و آن را در ملأعام به نمایش گذاشته و این عمل موجب تشویش و جریحه‌دارشدن افکار عمومی شده، چگونه باید برخورد کرد. آیا به صرف اعلام گذشت اولیای دم، او از مجازات رها می‌شود؟ در ماده‌۶۱۲ قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی‌های لازم برای مجازات افرادی که مرتکب قتل شده‌اند، از لحاظ جنبه عمومی جرم شده است.

در این ماده آمده است: هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود، درصورتی‌که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰سال محکوم می‌نماید.

عمل قاتل در اهواز به‌طور مشخص از مصادیق ماده۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است و قانونگذار پیش‌بینی کرده که برای چنین فردی اشد مجازات یعنی ۱۰سال حبس درنظر گرفته شود. به‌نظر می‌رسد این مجازات از تناسب و بازدارندگی کافی برای چنین جرمی برخوردار باشد. چراکه علاوه بر آن در قانون مجازات تکمیلی نیز برای مجرم درنظر گرفته شده است.

این مجازات می‌تواند شامل تبعید و اقامت اجباری در مکان معین، منع اقامت در محلی معین، منع اشتغال از حرفه معین، منع رانندگی، الزام به انجام خدمات عمومی، یادگیری حرفه‌ای معین و… باشد. علاوه بر آن قاضی می‌تواند در ادامه مجرم را از ارفاق‌های پیش‌بینی‌شده در قانون مثل تعلیق مجازات، آزادی مشروط و… محروم کند.

در کنار درنظرگرفتن مجازات برای چنین افرادی باید ریشه‌یابی و عوامل زمینه‌ای وقوع چنین حوادثی را نیز درنظر داشت. به جای مجازات‌محوربودن باید زمینه ارتکاب این رفتار ریشه‌یابی و مشکلات به شکل ریشه‌ای حل شود والا بدون برطرف‌شدن زمینه‌های وقوع جرائم با مجازات سنگین وقوع جرائم کاهش نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۳۶
چه جالب سر یکی ببری 10 سال بری حبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
کی تشخیص داده که این میزان مجازات بازدارنده است؟ به شعورش شک کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اگه با کلت میکشت میشد 5 سال و بعد دوسالم ازاد میشدی. مثل ن ج ف ی. پس با گلوله حبسش کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نجفی اصلاح طلب هم زنش را کشت ولی هیچ کس چیزی نگفت.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
باید برای حمل سلاح سرد مثل چاقووقمه حبس های طولانی مدت و برای استفاده ازانها چه منجربه مرگ کسی بشود یانه مجازات اعدام درنظرگرفت بدون کوچکترین ترحمی درغیراینصورت سنگ روی سنگ بند نخواهدشد
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ناشناس 15:29 يعني به جايي ميرسيم که نفرات مورد نظر شما ميشن يزيد زمونه منکر خدا پيغمبر ميشن بعد ما اعتراض کنيم شما مياي ميگي اصلاح طلبا فلان کردن چراهيچکس هيچي نگفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به سلاح مربوط نیست اگه یکی بخواد آدم بکشه با کارد آشپزخانه یا با چوب و سنگ هم می تواند اتفاقا اگه همه سلاح گرم داشته باشند.پس از مدتی همه به آن فرهنگ عادت می کنند دیگر هرکسی به خود جرات نمی دهد خود قانون را اجرا کند.
باید خودش و پسر عمویش را زنده زنده اتش بزنند بقیه تیر و تبارش شامل پدرش ،برادرانش،عموهایش ،پسر عموهایش هر تعداد که باشند در محل به دار بکشند و چنان جو رعب و وحشتی ایجاد شود که دیگر کسی جرات انجام چنین کارهایی را نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
شما خودت از اون قاتل بدتری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
طبق قانون با توجه به رضایت ولی دم سه تا ده سال زندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اگر با ایجاد جو رعب و وحشت بازدارندگی ایجاد میشد مسلما خیلی از مسایل تا الان حل شده بودند
اعدام کمترین انتظاری هست که مردم انتظارش رو دارند و این جرم وحشتناک به کنار آمدن دو تا طایفه حل نمیشه ابعاد جهانی و حیثیتی داره و مردم ایران و جهان مدعی العموم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
به همین خیال باش
عجیب نیست با برنامه وقصد قبلی کسی رو بکشی وقسر در بری پیامبر واسه همین ظلمهادر حق زن مبعوث نشد!!!!دوباره ملت برگشتن به عصر جاهلیت واین قوانین فشل ما......حالت تهوع می گیره آدم چه اسمی روی اینا میشه گذاشت جز حیوان.......
آدمی که در کمال خونسردی سر یک انسان دیگر را قطع میکند و در شهر میگرداند مطمئنا قادر به انواع جنایت های دیگر هم هست، به جای توجیه این گونه قتل ها ساز و کار قانونی و فرهنگی برخورد با این قاتلین باید عوض شود. تا وقتی این قاتلین در پناه قانون هرگونه کاری انجام میدهند و با کمترین مجازات روبه رو هستند ،هرروز بیشتر و بیشتر شاهد این گونه قتل ها و فجیع تر شدن آن هستیم .
انسانی انسان دیگر را کشته آنهم به این شکل. زندان کافی نیست.
اعدام شود تا دیگرتکرارجرم نشودتوسط دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
این همه قصاص که انجام میشه چرا جنبه بازدارندگی نداره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ناشناس 14:43 اتفاقا چون در خیلی موارد اعدام انجام نمیشه و مجرم میدونه که به احتمال زیاد کمپین نه به اعدام راه میوفته و عده ای میخوان ادای روشنفکری دربیارن و با اعدام مخالفت میکنند خیالش راحت میشه و دست به جنایت میزنه
واقعا ده سال حبس هم شد اشد مجازات ، یک نفر واسه یه حجاب 18 سال حبس میره اینم مثل پدر آمنه بعد حبس آزاد میشه با افتخار راه میره واقعا تاسف باید خورد برای این قانون های مسخره
مجازات شامل:
قاتل: زندان طولانی در حد مادام العمر
والدین قاتل و مقتول: شرکت اجباری در دوره های بصیرت افزایی در مورد زندگی و ازدواج و طلاق
روزنامه ها و سایت های اینترنتی: مجازات بر اساس قانون مطبوعات و رسانه ها
جامعه: بصیرت افزایی در مورد زندگی و ازدواج و طلاق
مسئولین: بصیرت افزایی، بازنگری در قوانین ازدواج و طلاق با هدف تسهیل زندگی کم تنش، ایجاد اشتغال و درآمد برای زنان و مردان
یعنی چه که قانون برای این مورد پیش بینی لازم را کرده وآن حداکثر 10 سال حبس در نظرگرفته شده است؟!!!!! یعنی برای همچنین جنایتی فقط 10 سال حبس!!! بابا زده دختررو کشته و در ملا عام گردنش رو بریده آنوقت فقط 10 سال حبس. عجب قانون مترقی داریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
وجالبه که چند ماه بعد عفو میخوره یا با پارتی کارش درست میشه
حداقل مجازات اعدام است. تسریع در اجرا موجب رضایت ملت است.
عمل قاتل در اهواز به‌طور مشخص از مصادیق ماده۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است و قانونگذار پیش‌بینی کرده که برای چنین فردی اشد مجازات یعنی ۱۰سال حبس درنظر گرفته شود. به‌نظر می‌رسد این مجازات از تناسب و بازدارندگی کافی برای چنین جرمی برخوردار باشد. چراکه علاوه بر آن در قانون مجازات تکمیلی نیز برای مجرم درنظر گرفته شده است.


یعنی فقط 10 سال حبس برای چنین جنایتی!!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
فقط اعدام
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
با توجه به اینکه عمل قاتل در جامعه ایجاد رعب و وحشت کرده و سلاح سرد هم همراه داشته لذا مدعی العموم می توانذ به عنوان محارب درخواست اعدام از دادگاه بکند
واقعا 10 سال حبس بازدارنده هست واسه همچین جنایتی؟ طرف سر یه انسان رو بریده و تازه افتخار هم می کنه به کارش بعد 10 سال حبس؟ اونوقت یه محیط بان بدبخت که واسه حفظ جون خودش و محافظت از منابع طبیعی این مملکت ناخواسته آدم کشته و یا کسی که ناخواسته تو یه نزاع آدم کشته باید اعدام بشه؟ نمی دونم کی وقتش می رسه که تو قوانین ظالمانه جزای این مملکت تجدید نظری بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید همین رفتار رو با خودش و برادرش بکنند تا درس عبرت بشه اگه همون بار اول که اسید پاشی انجام شد همون کار رو با خود مجرم می کردند اسید پاشی انقدر زیاد نمی شد در این مورد قتل فجیع هم همینه که طرف رو کشته عین داعشی ها راه افتاده سر طرف رو به نمایش گذاشته
اعدام در ملا عام
پاسخ ها
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
شما از این یارو وحشی تری!
همینه که تکرار می شود
خانواده مقتول رضایت می دن و تهش یه حبس بعد هم عفو
و دوباره چند وقت دیگه تکرار
بیشتر هم در خوزستان هست ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
برادر من خوزستان هم اقوام مختلف هستند.
اگر در باور جماعتی هنوز این است که

دختر ویا زن یک کالا هست که مرد صاحب اختیار ان است

ایا با مجازات زندان رفتن مشکل حل میشود

ایا اگر جماعتی به بخاطر ترس از خانواده مرد یا ایل و تبار و قبیله مرد

حاضر به گذشت از تنبیه قاتل عزیزش باشند

ایا صاحبان عقل و منطق فکر نمیکنند که این روند می تواند زمینه ساز شود برای تکرار از اینگونه جنایت ها و تسریع در سایر موارد

مثلا والدین با اعضای خانواده خودش
یا فرزندی با اعضای خانواده خودش
یا تسری پیدا کند و
خانوادگی و فامیلی و همسایه و دوست و سراسر جامعه

چند نفر دیگر باید با طرز فجیع کشته شوند تا قانونگذاران از خیال بسته محدوده فکری

خود قدری جلوتر بیاید و دیوار بسته مالکیت بر جسم را فراتر ببیند

و باورش شود زمانه تغیر کرده و مالکیت بر جسم دیگر تمام شده و امروز هر کسی
حق مالکیت جسمی خود را در دست خودش دارد

نه تنها ولی دم

مگر ولی دم مالک جسم هست که حق دارد در اینگونه موارد اظهار بخشش کند

در اینگونه موارد ولی دم کل جامعه هست

وقتی جامعه اظهار انزجار میکند باید فقط اشد مجازات قصاص التیام بخش شود
فقط بحث نوع مجازات جرم این نوع قتل در عدم شاکی داشتن آن نیست.بحث اصلی آسیب به امنیت ملی اجتماعی و آسیب روانی گسترده و باز تاب جهانی آن میباشد که میبایست عامل اصلی اعدام شده و درصورت داشتن عوامل دیگر، حبسهای طولانی مدت عبرت انگیزاعمال و بازتاب جهانی داشته باشد تا از حیثیت ملی اجتماعی آسیب دبده از این جنایت دفاع شود.
همه قاضی شدند ، برخی تجویز اعدام دسته جمعی خانواده دادند برخی دیگر مجوز آتش زدن خانواده قاتل و برخی ....
هیچکس از خودش سوال نمی‌کند چرا یک جوان اقدام به چنین کاری می‌کند ؟ همه دنبال معلول هستند و نه علت
اکثر این افرادی که این نوع قتل ها رو انجام می‌دهند کم سواد یا بی سواد هستند بدون درک و شناخت کافی از زندگی ، بهمراه کلی فشار اقتصادی و ....
هیچکس نمیرسه چرا این جوان قاتل تحصیل نکرده ، چرا دانش همسرداری رو نداره ، چرا ....
همه در حال پخش فیلم و نسخه پیچیدن هستند
نه این اولین قتل بوده و نه اخری اون
بهتراست علت رو شناخت نه معلول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اجالتا سرش را بزنند بعد به این مسائل هم رسیدگی میشه انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
باشه منتظر مي مونيم تا تو علت
يابي كني و فعلا همه قاتل ها رو آزاد ميكنيم كه سر هر كسي رو كه دوس داشتن ببرن فقط مواظب باش يه دفعه قاتل سراغ خودت نياد كه اونوقت ديگه علت يابي رو به كلي فراموش ميكني
حقش بود.طرف بایکی دیگه وقتی تو عقد مرد دیگه بود وارد رابطه شده و رفته ترکیه و معلوم نیست چه غلطی اونجا کرده منم بودم همچین کاری می کردم.طلاق میگرفت بعد هر غلطی دوست داشت انجام می داد.سزای خیانت همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
احسنت. همه اینایی که فریاد وا اسفا سر میدن اگه خودشون هم تو همین موقعیت قرار بگیرن یعنی زنشون
بهشون خیانت کنه رفتاری تقریبا مشابه انجام میدن.
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
مشکل اینجاست که طلاق گرفتنی نیست, دادنیه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
برای خیانت مردها هم همین نسخه تجویز میفرمایید دکتر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ای بیمار روانی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
افرادی همانند شما درست نیست که در جامعه ازاد باشند و بهتر است تحتن روان درمانی قرار بگیرند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اگر در اروپا بودی به خاطر همین نظر بازداشت می شدی چون این نظر مصداق تبلیغ خشونت بر علیه زنان است امثال شماها برای جامعه بشری خطرناک و مضر هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
برو دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آخ آخ آخ
اروپائیا هم که حسسسسسسساااااااااسسسسسسسسس
این افراد برای جامعه خطرناکند مثل گوسفند سر یک انسان را بریده با داعش چه فرقی دارد اشد مجازات برای این فرد اعدام است چون تشویش اذهان عمومی کرده
نه ها !! تورو خدا اذیتش نکنید . بنده خدا فقط یه کنیز رو کشته دیگه ! اولیا ئش هم رضایت دادن ! راستیتش خود مقتول که حقی برای زندگی کردن نداشت . زندگیش هم که فقط برای همسر ش واولیائش بودند. اونا هم که اینجوری اقدام کردند. یکیش خواسته عمل کنه و یکیش هم تصمیم به رضایت کرده . از اون طرف یه اعتباری هم برای غیرت ایرانی ما تو سطح جهان کسب شده .
ده سال!!! آخه چرا ؟فقط ، چون اومده توکوچه سر بریده رو گردونده وفقط کمی از مردم آزرده خاطر شدند ( اونم کمی ) باید یه جریمه نقدی کوچولو بشه. والااااا .. داریم خوب میریم جلو... خرابش نکنید این راهو ...
بزودی ازاد می شود. چرا؟ جون خانواده پدری رضایت می دهد و او هم با رافت اسلامی ازاد می شود!!!!!!!
در تعجبم در جوامع و فرهنگ طایفه بازی برخی مناطق ایران درصدی از افراد آنها در قرن ۲۱ تحصیل کرده گانی وجود نداره که پی به قوانین مزخرف طایفه شون ببرند و با همفکری خودشان بساط این فرهنگ های مسخره طایفه بازی را نابود کنند.
پیامبر (ص) ۱۴ قرن پیش یک تنه و با انگشت شمار از اعراب آن زمان چها کرد، الان قرن ۲۱ است جوانان این طوایف چی کار می کنند؟
بی غیرت اونیه که وقتی ناموسش بعد از هزاشتباهی هم که باشه پشیمون بهش پناه میاره و بعد او میکشش.....
آقا دوست نداره باهات زندگی کنه مگه زوره؟؟؟؟؟ عجججبب.....
ما انتظار اعدام برای شوهر و برادر شوهرش در اسرع وقت داریم و زندانی شدن و حبس طولانی پدر و عمو و هر فردی که این جنایت دخیل بوده است
لطفا قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم و به جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی،با اشد مجازات با قاتل یا قاتلان و کسانی که به ایشان کمک کرده اند،برخورد کنند.اینطور رفتارهای خشن در جامعه باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گرفته و برای این افراد به عنوان محارب برخورد شود (در صورت امکان)
یادم رفت بگم یه پس گردنی هم به قاتل بزنید..بالاخره گردن زده... این در به اون در
این چنین افراد که در ملا عام دست به قتل میزند باید طرفشان دولت باشد باید در همان محل اعدام شود کسانی که مشارکت داشتن آنها را محاکمه علنی کند تا درس عبرتی شود
این قوانین مسخره است و باید در اولین فرصت با واقعیات جامعه بروزرسانی شوند. به فرض اولیا دم از مقتول خوششان نیاید یا با تهدید و تطمیع رضایت بدن . این وسط حق خود مقتول چه میشود ؟؟؟ ایا مقتول از اینکه فاتل بعد از جنایت بخشیده شود راضی است ؟؟؟؟
اين شخص قطعاً ايراني تبوده
هیچ بعد از مدتی ازاد میشن همین...جنایتکارهای ازاد کم نیستن
با گذشت پدر مقتول به زودی شاهد آزادی این دو عزیز قاتل خواهیم بود.اینجا ارزش زن به خانه داری و تولید بچه است و زن مرده که توانایی این کارها ندارد دیگر ارزشی ندارد
بهتره قاتلین آزاد شوند تا مجدد ازدواج و کار تولید بچه را از سر بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
داعش هم نظرش در باره زن همینه
من خودم حاضرم این دو قاتل رو در ملاعام گردن بزنم تا عبرتی شود برای دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
من با اینکه از این دو قاتل نفرت دارم پیشنهاد می کنم در یک زندان در مشهد و در بین شرورترین زندانیان حبس ابد باشند شک نکنید قاچاقچیان و آدم کشان نسبت به قتل یک کودک ۱۷ ساله غیرت دارند و این شیطان آدم نما را هر روز در زندان مجازات می کنند.
شما با این مجازات دارین بقیه هم تشویق به اینکار میکنید داعش هم سر میبره
باید با مجازات درست به خانمها احساس امنیت بدین
آیا قاضی و قانونگذار به این فکر می کند که این قاتل جانی بعد از آزادی از زندان این توانایی را دارد که به راحتی دست به جنایت یا جنایات هولناکی بزند ؟!
اگه پدش قول داده که کارش نداره می بایست به قولش عمل می کرد. فقط نامردا زیر قولشون می زنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
خدعه کرده !!!!! تا برگرداندش
ریشه در رسم و رسوم های جاهلانه و تربیت های خانوادگی با نگاه برتری جنسیتی داره
به جای درمان یکم به فکر پیشگیری باشین. این مادر مرده گرفتار جهالت و تعصبات قبیله ای خودش شده . اگه خوب دقت کنیم همه ما تو ریخه شدن خون اون زن مقصریم.
راه حل :
آشنا کردن مردم با حقوق و حدود قانونی
محترم شمردن جان و مال انسانها
اسان کردن شرایط طلاق
اموزش اینکه کسی صاحب جان ، مال و بدن کسی نیست.
ممنوع کردن ازدواج در سنین پایین و ازدواج اجباری.
خاک بر سر پدر و مادری که اجازه می دن دخترشان را یک جانی سر ببرد حتی اگر این دختر بدترین خیانت را هم کرده باشد این جانی باید اعدام شود تا درس عبرتی برای تمام طایفه ای شود که سر بریدن یک دختر بی پناه را انتظار می کشند و به آن افتخار می کنند .
باید طرف این جنایت دولت باشه. دولت نباید با حبس ۱۰ ساله از کنار این موضوع عبور کند. مردم تقاضای قصاص دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
متاسفانه قوانین عقب مانده برای جامعه قایل نیستند و دختر را همانند یک حیوان می بیننند که مالکش پدرش یا شوهرش است
دمش گرم هر دختری که بخواد از شوهرش اطاعت نکند مجازاتش همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
تا حالا از خودت پرسیدی برتری تو نسبت به زنت یا خواهرت چیه که ازت اطاعت کنند؟یا کلا فکر نمیکنی؟ این دخترک بیچاره چرا باید از این جانی اطاعت میکرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
. احمق لعنت به افتخارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
حیف از اسم ایرانی که روی شماها باشه عشیره ای های بی تمدن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
تو داری مزاح می فرمایی
دوستان به عرایض بنده گوش کنید
چندی پیش پلیسی با ضربات چاقو ازپا درامد.نمونه های مشابه قتل این خانم بیچاره در نقاط مختلف کشور مشاهده میشود. یک بحث، ریشه یابی است که از توان یا بصیرت مسوولین ما خارج است. چه بسا این رفتار را به بی حجابی مرتبط کنند. بحث دیگر این است که وقتی با این توحش فراینده مواجه ایم چه کنیم، چاره ای غیر ازمجوز حمل سلاح داریم؟ مخصوصا ما ضعفا... اراذل و اوباش که سلاح سرد و گرم دارند ما ضعفا ماندیم و سرهای بریده... البته واقعا خودم با سلاح مخالفم، اما وای به حال من که با تمام هوش و ذکاوتم به این نتیجه دارم میرسم... وای به حالم
من پیشنهاد می کنم قاتل را که سر بریده 100 هزار تومان ، برادرش که پاهای کنیز را گرفته 50 هزار تومان و بقیه خانواده که راضی به این قتل وحشتناک هستند را 20 هزار تومان جریمه کنید. باشد که عبرت بگیرند
اونایی که میگن اعدام خوب نیست نباید جان آدمی گرفته شود الان نظری ندارند؟
پاسخ ها
امین
| Denmark |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نظرم اینکه اونایی که این همه ساله اعدام می کنند بیاند بگند نتیجش چی شد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اعدام برای این جانی بهترین پاداش است و در بین همفکران عقب مانده اش قهرمان می شود این جانی باید به حبس ابد در بین شرورترین زندانیان محکوم شود و در زندانی در دورافتاده ترین شهرهای کشور زندانی باشد تا هم بندان شرورش که غیرت دارند از خجالتش در بیایند و روزی هزار بار آرزوی مرگ کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اعدام خوب نیست. قتل نفس قتل نفس است. حالا با رکورد اول اعدام در دنیا این وضع مملکت شده. پس اعدام نه انسانی است و نه موثر و حتی با قتل در قالب قانون قبح این جنایت می ریزد. نتیجه اش را هم می بینیم.
قانون ما عقب افتاده است 10سال زندان -----اعدام کنید این حیوان وبرادر کفتارش را -وحوش عرب جاهلیت هم همین کارها را می کردند حالا ماجایمان با اعراب عوض شده
اگه می خواست فرار کنه ازدواج نمی کرد لازم نبود با آبروی مردم بازی کنه.....
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
. این بینوا رو در دوازده سالگی شوهر داده بودن. اونجاها دختر سهم پسرعمو هست.فیلم عروس آتش رو ببین
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
یک کودک ۱۲ ساله را به زور شوهر داده اند درک می کنی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
به نظرت توی هموین خانواده ای که دختر کودکشون را شوهر میدن حق انتخاب داشته؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
روانی این بچه دوازده سالگی مجبورش کردند ازدواج کنه
عصر حجر، نه عصر جاهلیت
اگر این ملک است واین روزگار فردا مردهاهم توی خیابون همدیگه رو می کشند و با رضایت پدرهای بی غیرتشون از خون مقتول می گذرند
جهالت حد و مرز ندارد
آبرو و ناموس ؟؟؟؟
هموطن عرب با تمام احترامی که به قوم عرب دارم. ریشه مشکل همینجاست که ما زن را به عنوان برده حساب می کنیم . مگر نه زن هم یک آفریده خداست که حق تصمیم گیری داره حالا اگر این پسره رفته بود بدون اجازه آن مرحومه یک زن دیگر گرفته بود همین جنابعالی می گفتی کار خوبی کرده
این طایفه های عرب هنوز در عصر جاهلیت اعراب به سر می برند، ازدواج اجباری در سن 12 سالگی و این هم عاقبت کار، مجلس چرا عکس العمل نداره . قوانین رو درست کنید.این فاجعه ها کی می خواد تموم بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ربطی به جامعه عرب و ... نداره وقتی کشور هرج و مرج باشه و قانون جاهلی از قاتل حمایت بکنه نتیجه می شه همین
تناسب مجازات با جرم کجاست؟
یک سوال که در این وسط گم شده ؟ مرحومه چطور بدون اجازه ولی ( پدر یا همسر ) از کشور خارج شده ؟؟؟ مگه نباید طبق قانون مجوز داشته باشه ؟؟؟
راستی چند شبکه فارسی زبان با اون برنامه های مستهجن داریم؟۱۵۰ یا ۲۰۰ تا ؟ تاثیر اینها توی پاشیدن خانواده ها ورفتن این دختر به ترکیه چقدره؟ البته قتل وجنایت محکومه وهر خطایی وجرمی مجازاتی داره که قاضی باید حکم بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
حالم از افکار نفرت انگیز شماها به هم می خوره
یادمه یک دوست اهوازی داشتم که خواهری داشت و پسرعموی خلاف کارش خواستگارش بود اما خواهرش موافق نبود و خانواده هم به خاطر نظر دخترشان مخالف بودند اما دوست من مجبور شد بمدت ۴۰ شب یا بیشتر با کلت جلوی خونه شون نگهبانی بدهد که خواهرش را ندزدند آخرش هم بعد از این مدت پسر عموش با برادراش حمله کردند و خواهر را دزدیدند به دوست من هم گلوله ای شلیک کردند و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ای وای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اهواز شهر امنی هست ولی دعاوی بین قبایل باعث ناامنی شده است
ناشناس
| Australia |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
چقدر دروغ میگی
من اهواز هستم اصلا چنین چیزی وجود نداره
دختر رو هیچ وقت نمیدزدن
متاسفانه برخی میخوان کینه های قومی خودشون رو نشون بدن
دو فرد جانی و شرور تقریبا در یک زمان دو انسان بی گناه را به قتل رساندند هر دو هم قتل عامدانه بوده است یک جانی مامور پلیس را به قتل رساند و جانی دیگر سر یک کودک را که به زور شوهر داده بودند برید و با وقاحت و بی شرمی تمام آن را در خیابان چرخاند.
از نظر جامعه قاتل کودک اهوازی هزار برابر شرورتر از قانل نیروی پلیس در شیراز است اما ببینید قانون عقب مانده چطور با این دو قاتل برخورد می کند یقینا قاتل پلیس سریع اعدام خواهد شد اما قاتل اهوازی چون جنس زن را کشته است و در قوانین فعلی زن ارزشش از بیضه چپ مرد هم کمتر است مدعی العموم نیز از او شاکی نمی شود و این قانون جامعه را به هیچ حساب می کند و یک کودک دختر را انسان حساب نمی کند. بعد همین ها از داعش ایراد می گیرند که داعش چنین است و چنان !!!!!
باید همین رفتار رو با خاتواده اش بکنند/ اعدام 10000
یک انسان بیگناهی که دستش از همه جا کوتاهه . شماها که متولی قانونگذاری و دفاع از مظلوم هستین کاری کنید مگر نه در آینده سنگ رو سنگ بند نمیشه با این قوانین مشکل دار و ضد زن. زن ها شاید از نظر قدرت فیزیکی از مردها ضعیفتر باشند ولی این قتل ها را باب نکنین ما زن ها هم بلدیم چه طوری از حقمان دفاع کنیم.
روی منابر و ادعاها و سخنرانی ها همیشه ادعا می کنند ارزشی که اسلام به زن داده است در هیچ دین و آیین و فرهنگی به زن داده نشده است اما در عمل ببینید دو فرد جنایتکار با همدستی خانواده دختر یک کودک را با فجیع ترین شکل به قتل رسانده اند و جان یک انسان بی گناه را گرفته اند و بعد سر بریده را در خیابان چرخانده اند حالا این ارزشی که به زن داده می شود را به ما نشان بدهید ببینیم اسلام ارزش زن را در قوانین چطور نشان می دهد .
اگر این جنایت در یک کشور غربی اتفاق افتاده بود اکنون چندین نفر بازداشت شده بودند و پدر این دختر نیز مجرم شناخته می شد حالا باز بگویید ارزشی که به زن در اسلام داده شده در هیچ دینی داده نشده !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آخ آخ آخ
غربیا هم که نسبت به ارزش زن حسسسسساااااسسسسسسسس
بخاطر تظاهر و ارعاب با سلاح سرد مصداق مفسد فی الارض هستش نه 10 سال حبس
همه دارند می‌گویند باید قاتل را تکه تکه کرد رنده کرد. یک سووال زن و همسر شما با خری فرار کند برود ترکیه عشق حال و خیانت و بی عفتی به این افتضاحی بکند. شما چیکارش میکنید؟ تشویق اش میکنید؟ این خانم هم پاسپورت داشته و برای پاسپورت گرفتن هم اجازه همسر لازم است که شوهرش حتما بهش داده بوده است پس خیلی هم شوهرش انسان اولیه هم نبوده است که طرف توانسته سر از ترکیه بیاورد. اینکه هی تشویق به تشدید مجازت همسر مقوله بکنید یعنی تشویق بقیه اینکه بی عفتی بکنید کسی باهاتون کاری نمی‌تواند داشته باشد چون قانون پدرش را در می‌آورد عین اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
زن من که یک دفعه پا نمی شه فرار کنه ترکیه حتما از زندگی با من ناراضیه و مجبورش کردم یا جامعه مجبورش کرده با من زندگی کنه پس در این شرایط اگر فرار کرد کار درست رو انجام داده در ضمن تو هنوز متوجه نشدی این دختر بی گناه در ۱۲ سالگی به زور شوهر داده شده و در زمانی که رویای کودکانه داشته و در ۱۴ سالگی بچه دار شده و در ۱۷ سالگی سرشو بریدن اگر کمی وجدان و انسانیت را متوجه می شدی فقط یک دقیقه خودتو به جای این کودک قرار می دادی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
معلومه که قانون باید پدر مجرم را در بیاوره پس چی فکر می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
گلم اگه زنت از ندگی با تو ناراضی باشه طلاقش بده که کار به اینجاها کشیده نشه. مشکل اینجاست که زنی که از همسرش نفرت داره نمیتونه حتی با بخشیدن مهریه طلاق بگیره
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
زن ناموس هیچکس نیست. خودش یک انسان مستقل است. مرد نمی تونه برای زن تصمیم بگیره. همینطور که زن هم نمی تونه برای مرد تصمیم بگیره. غیرت یعنی سعی و تلاش در جهت رشد و آزادی و تامین امنیت فکری و مالی خانواده. هر کس به سهم خود
تابناک چرا در حتا تطهیر این جنایتکار هستی؟؟؟؟ مجازات ایشان اقدام علیه امنیت ملی است چرا که فیلم کشتن وی در شبکه های تلگرامی عربی و فیلم قاتل با سر مقتول در کوچه تقریبا در همه جا پخش شده و پحش فیلم اول باعث تضعیف کشور در صحنه بین المللی است و قاتل باید اعدام شود
دو بار اعدام براي خودش و پسر عمويش
بریدن گردن یک انسان و چرخاندن سر بریده شده در میان جامعه مصداق افساد فی الارض و مستحق اعدام برای هر دو نفر است. برای عمو و پدر هم 10 سال زندان تا درس عبرت شوند. این قضیه توحش ایرانی ها را در دنیا بر سر زبانها انداخته , نباید ساده انگاشته شود. اون کسی که به عنوان پدرش رضایت داده را هم باید بفرستند کلاس روان درمانی که بفهمد وقتی پاره تنش را می کشند نباید بی غیرت باشد و باید حقش را بگیرد.
پدر این دختر هم مجرمه و باید بازداشت بشه چند نفر برای کشتن یک انسان دیگر توطئه کرده اند و کودکی را قتل رسانده اند در دنیای متمدن با کسانی که کودکان را به قتل می رسانند هیچ بخششی نمی کنند همه این جانیان باید مجازات شوند.منظورم اعدام نیست چون اعدام اثر بخشی نداره و ولی باید به حبس ابد بدون بخشش و همراه با کرا اجباری در معادن ها یا بیابان ها تا آخر عمر محکوم شوند. مجازات حبس ابد به مراتب از اعدام اثر بخشتره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
پدر خودش بهتر از هر کسی میدونستی دخترش چه کاره است
این ناکار آمدی قوه قضاییه را به عنوان مدعی العموم نشان میدهد....
پدر این دختر و عمو این دختر هم به دلیل مشارکت و ترغیب قاتل به انجام قتل باید مجازات بشن. علاوه بر این این جانی علاوه بر جرم قتل به دلیل اسیب روانی که به جامعه زده باید مجازات بشه . کمترین حکم برای این جانی ها حبس ابد یا حداقل سی سال حبس بدون بخشش هست.
نفهمیدم ۱۰ سال حبس اشد مجازاته؟
بهترین مجازات اینه که تا زمانی که این سنت های وحشیانه بدوی را رها نکرده اند هیچ دختری به ازدواج مردان عشایری در نیاید، حتی از قبایل و اقوام خودشان، چون اثبات کرده اند حتی به دختر و دختر عموی خود هیچگونه ترحمی ندارند، چه برسد به بیگانه.
جامعه ایی که خودش خشونت را ترویج میکن
چون خانواده مقتول رضايت دادن قصاص نداره .
اما چون فيلم گرفته و پخش شده 10 سال حبس بابت اون هست .
ربطی به عرب و غیر عرب نداره همین دو سال پیش مبینا اشرفی را هم سر بریدند و جنایتهایی که رسانه ای نشدند و ما ازشون بیخبریم…. مشکل این افکار و عقایده مشکل ما قانون ماست….
فرق شـــــــــما و داعـــــــــــش چیه
۱۰ سال در مقابل اینهمه وحشیگری کجاش عادلانه هست؟
هرچند رأی من اعدام و فقط اعدامه برای این جانی. اما یک پای این داستان می‌لنگه. یک دختر ۱۷ ساله چطوری تنهایی از مرز خارج شده ؟ کسی بزرگ‌تر همراهیش نمی‌کرده؟؟؟؟
امان از بی عادلتی
این دختر خانم بقتل رسیده و نمیتونه از خودش دفاع کنه و حقایق رو بگه و اطرافیان قاتل هم هر چی دوست دارن میگن
چقدرراحت توایران دختران وزنان رومیکشند
جالبه خانواده مقتول شکایتی ندارن بیچاره دختره راحت شد از دست همشون
انسانم آرزوست...
واقعا توی این قوانین باید یه تجدید نظری بشه عملی که این آقا انجام داده فقط به خودش و طایفه اش مربوط نمیشه شما تصور کنید دنیا درباره کشوری که توی اون مردها مالک بی چون وچرای زنها هستن و هروقت هم دلشون خواست اونهارو مثل گوسفند سر میبرن و قانون هم فقط ده سال زندان بهش میده چه فکری میکنن جای تاسف داره ، اون خانم کارش هرچقدر هم نادرست و خلاف بوده باشه چنین مردنی حقش نبوده نهایتا باید طلاقش میداد .
اگربنابه این باشه که هرکس خیانت کردبایدسربریدپس الان بایدنسل مردمنقرض میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها