بازدید 24322
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

حادثه اهواز و یک قتل فجیع دنیا را تکان داد/ آغاز رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد او را ترند کرد/ جست و جوی کاربران در مورد کیفیت واکسن‌های اسپایکوژن و پاستوکووک/ نام وحید مرادی دوباره به صدر جست و جو‌ها کشیده شد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حادثه اهواز»، «جمشید شارمهد»، «مریلا زارعی»، «وحید مرادی»،  «واکسن پاستوکووک»، «واکسن اسپایکوژن» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 07 February 2022

رضا حیمی: روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حادثه اهواز»، «جمشید شارمهد»، «مریلا زارعی»، «وحید مرادی»، «واکسن پاستوکووک»، «واکسن اسپایکوژن» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

حادثه اهواز

دو روز پیش اتفاقی بسیار دلخراش و ترسناک در شهر اهواز رخ داد که باورپذیر نیست، این اتفاق توسط یک انسان و در قبال یک انسان دیگر رخ داده باشد.

در جریان این حادثه تلخ که به سرعت فضای مجازی را تسخیر کرد، یک جوان اهوازی سر همسر خود را برید و در سطح شهر چرخاند.

انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی به سرعت با موجی از واکنش های تند علیه جوان قاتل همراه شد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بابت سقوط شدید اخلاقی و خانوادگی در کشور نگران کرد.

به صورت مشخصص در این حادثه یک مرد اهوازی به کمک برادرش، همسر خود را کشت و سر بریده او را در خیابان‌ها گرداند.

در همین رابطه رئیس کل دادگستری استان خوزستان از برخورد قاطع و سریع دستگاه قضائی با عوامل قتل زن جوان اهوازی خبر داد.

حادثه اهواز نه فقط ایران یک دنیا را تکان داد/ آغاز رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد او را ترند کرد/ جست و جوی کاربران در مورد کیفیت واکسن های اسپایکوژن و پاستوکووک/ نام وحید مرادی دوباره به صدر جست و جوها آمد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، اظهار کرد: متأسفانه امروز قتلی در اهواز اتفاق افتاد و دنبال آن، قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرد که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورهای قضائی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضائی استان با متهم این حادثه قاطع و سریع برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید

جمشید شارمهد

جمشید شارمهد متولد ۳ فروردین ۱۳۳۴ در تهران و سرکرده گروهک تروریستی تندر و از اعضای انجمن پادشاهی ایران است که مدیریت رادیو تندر را پس از ناپدید شدن فرود فولادوند بر عهده داشت.

در مورد جمشید شارمهد در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

بازداشت جمشید شارمهد توسط سربازان گمنام در سال گذشته و آغاز دادگاه محاکمه این فرد در ایران، نام او را در دو مقطع زمانی به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل کرد.

در روزهای اخیر رسیدگی به اتهامات این فعال تروریستی به ریاست قاضی صلواتی در تهران آغاز شده است.

توضیح بیشتر اینکه جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکاست. وی متهم است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی از جمله بمب گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که موجب به شهادت رسیدن ۱۴ تن و مجروح شدن تقریباً ۳۰۰ تن شده است.

تلاش برای بمب‌گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۵ و برنامه ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام (ره) در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۸ و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی، متهم است.

گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت طلب به سرکردگی فتح الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تاسیس شده است.

این گروهک تروریستی با بهره گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی، مطالب توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد.

بیشتر بخوانید

مریلا زارعی

مریلا زارعی متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ و هنرپیشه تلویزیون، سینما و تئاتر ایرانی است. وی یکی از بازیگران زن بعد از انقلاب اسلامی در صنعت سینماست که در فیلم‌های کارگردانان به نام ایرانی همچون: مسعودکیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، عباس کیارستمی، حسن فتحی، پوران درخشنده، رضا عطاران، نرگس آبیار و شماری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌ است.

 زارعی تا کنون دو بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و یک بار برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

روزنما : اشک‌های بی‌امان مریلا زارعی - تابناک | TABNAK

حضور مریلا زارعی در جشنواره امسال با فیلم هناس و اکران این فیلم سبب شد تا نام او یک بار دیگر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

در همین رابطه همشهری آنلاین نوشت: مریلا زارعی برای بازی در هناس به خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر آمده است. مریلا زارعی که با هناس پس از ۳ سال دوباره پایش به جشنواره رسیده، توانایی های قابل توجهی را از خود در نمایش پیچیدگی‌های روحی و عاطفی زنانه این فیلم به نمایش گذاشته است. او پیش از این سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «زیر سقف دودی» پوران درخشنده و همچنین نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دختر» رضا میرکریمی را هم در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید

وحید مرادی

وحید مرادی به اصطلاح خودشان گنده لات تهران متولد دهه شصت در سال ۱۳۶۳ در تهران است و متاهل بوده و دارای یک پسر چهار ساله به نام طوفان است.

نامبرده در روز ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ به علت نزاع و درگیری در هواخوری زندان رجایی شهر با سعید و همدستانش بر اثر پنج ضربه چاقوی دست ساز به قتل رسید. این چاقو دست ساز بوده و در زندان توسط سعید و دوستانش ساخته شده بود که در این درگیری و به علت فحش ناموسی منجر به قتل وحید می‌شود. لازم به ذکر است که یک ضربه به قلبش خورده که بر اثر همین ضربه چاقو به قتل رسیده است.

 

متهمان قتل وحید مرادی پای میز محاکمه - تابناک | TABNAK

به تازگی ماجرای قتل وحید مرادی و محاکمه قاتل او در دادگاه به جریان افتاده است و همین موضوع به ترند شدن نام وحید مرادی پس از از سه سال گذشت زمان از زمان مرگش منجر شده است.

در رابطه با وحید مرادی و پرونده قاتل او همشهری آنلاین نوشته است: اواخر اردیبهشت ماه سال۹۷ وحید مرادی از افراد سابقه دار، چند روز پس از آزاد شدن از زندان در مهمانی یکی از دوستانش در ولنجک شرکت کرده بود اما با او درگیر شد و وی را به قتل رساند.

او بعد از قتل فرار و تلاش کرد با عبور از مرز به ترکیه بگریزد اما دستگیر شد. وحید از اشرار معروف و در اینستاگرام چهره شناخته شده‌ای بود. رسیدگی به پرونده قتلی که او مرتکب شده بود ادامه داشت تا اینکه ۲ماه بعد او در جریان درگیری دسته جمعی در زندان رجایی شهر به قتل رسید.

تحقیقات انجام شده نشان داد با وجود اینکه چندین تن در درگیری حضور داشتند اما یکی از آنها به نام سعید، عامل اصلی قتل وحید است. بررسی سوابق این زندانی نشان می‌داد او پیش از این نیز مرتکب قتل شده اما توانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند.

او همچنین در یک سرقت مسلحانه در لاهیجان نیز شرکت داشت. در این شرایط او دو بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و هر دو بار به قصاص محکوم شد اما این دو حکم در دیوان عالی کشور نقض شد تا پرونده برای سومین مرتبه به دادگاه برگردد.
در سومین دور از رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی که دیروز برگزار شد ابتدا پدر، مادر، فرزند و همسر (به‌عنوان ولی دم قهری فرزند)‌ او خواستار قصاص قاتل شدند. سپس نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند.

او با وجود اعترافاتش در دادسرا، دست داشتن در قتل را انکار کرد و گفت: روز حادثه من را تازه از سوئیت آورده بودند. حمام کردم و وارد سالن شدم. من از درگیری بی‌خبر بودم که یک مرتبه دیدم وحید و دوستانش وارد و با بقیه زندانیان درگیر شدند.

متهم در ادامه گفت: قبول دارم که من هم در درگیری شرکت کردم اما قبول ندارم که من او را کشته‌ام. در دعوا افراد زیادی بودند که ممکن است آنها قاتل باشند.

به‌ دنبال اظهارات متهم هیأت قضایی با اخذ آخرین دفاع از او برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

بیشتر بخوانید

واکسن پاستوکووک

همزمان با آغاز پیک ششم کرونا و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، همچنین فرایند تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط شهروندان نیز در جریان است.

در این بین، بسیاری از شهروندان در فضای اجتماعی به ویژه گوگل به دنبال یافتن اطلاعاتی دقیق در مورد واکسن هایی چون پاستوکووک و اسپایکوژن هستند و این دو واکسن را به ترندهای مهم گوگل تبدیل کرده است.

اثربخشی پاستوکووک ۹۶.۵ درصد است - تابناک | TABNAK

دو روز پیش در رابطه با این واکسن بیگلری-رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به جزئیات تولید و کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی کرونا (پاستوکووک) به رسانه ها گفت: بر اساس نتایج تحقیقات تزریق ۳ دوز از واکسن پاستوکووک بیش از ۹۰ درصد بر سویه امیکرون موثر است و مشخص شد، کسانی که چهار دوز از این واکسن تزریق کردند، ۱۰۰ درصد در برابر امیکرون ایمن می‌شوند.

علیرضا بیگلری در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انستیتو پاستور ایران با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به سالگرد دومین سال تشخیص اولین موارد کووید۱۹ در کشور باقی مانده است، گفت: با توجه به اینکه بحران عالم گیر کووید۱۹ پیچیدگی‌های خاص خود را داشت، در آغازین روزهای شیوع بیماری در چین انستیتو پاستور آمادگی خود را منسجم کرد تا برای تشخیص بیماری راهکار و راهبردی داشته باشد. وقتی در سی ام بهمن سال ۱۳۹۸ اولین موارد ابتلا در کشور به تایید رسید، انستیتو پاستور ایران بلافاصله به عنوان کمیته راه‌اندازی و هدایت شبکه تشخیص آزمایشگاهی کووید۱۹ مسئولیت گرفت. با راه‌اندازی این کمیته ابتدا تمام نمونه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ۷۵۰ بیمارستان به انستیتو پاستور آمد و مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که اکثر مراکز توانایی تشخیص نداشتند،  حتی نمونه‌ها از بیمارستان‌های تهران نزد ما می‌آمد. در همین حین تصمیم گرفته شد آموزش کادر آزمایشگاهی دانشگاه‌ها را انجام دهیم و با تامین کیت مصرفی برای آزمایشگاه استان‌ها و آموزش کارکنان در پایان اسفند ۹۸ توانستیم شبکه آزمایشگاهی تشخیص کووید۱۹ را با شرکت ۷۰ آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم.

بیگلری ادامه داد: یک سال قبل در همین زمان همه به این فکر می‌کردند تزریق دو دوز واکسن کافی خواهد بود، اما همان روزها طراحی ما به گونه ای بود که به فکر طراحی واکسن یادآور هم بودیم که اکنون آثار مثبت آن مشخص است. کارآزمایی فاز سوم در ایران و کوبا انجام شد؛ کارآزمایی در ایران در هشت شهر با ۲۴هزار داوطلب شهر انجام و مشخص شد واکسن بی‌خطر بوده و می‌تواند در ۹۶.۵ درصد از بروز بیماری شدید پیشگیری کند. با توجه به اینکه در پلتفرم واکسن از زیرساختی استفاده شده است که عموما برای واکسن کودکان استفاده می‌شود، این واکسن قابلیت تزریق به گروه سنی بالای دو سال را هم دارد؛ البته در کودکان به دو دوز واکسن پاستوکووک و در بزرگسالان به سه دوز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس نیاز است.  

تاثیر ۹۰ درصدی واکسن پاستوکووک بر "اُمیکرون"

بیگلری تاکید کرد: بر اساس مقاله‌ای که هفته گذشته به دست‌مان رسید، نشان می‌دهد، تزریق ۳ دوز از این واکسن بیش از ۹۰ درصد بر سویه امیکرون موثر است و مشخص شد کسانی که چهار دوز از این واکسن تزریق کردند ۱۰۰ درصد در برابر امیکرون ایمن می‌شوند؛ البته با توجه به شکل درگیری امیکرون، اکثر واکسن‌ها نقش کمربند ایمنی ایفا می‌کنند و سبب می‌شوند عوارض و شدت عارضه بسیار کاهش یابد. بنابراین تاکید می‌کنیم افراد حتما برای انجام و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. درگیری امیکرون در کودکان بیشتر خواهد بود. پس امیدواریم در اولین فرصت نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند. انستیتو پاستور ایران در دو سال گذشته در امر تشخیص و ایمن سازی با ایثار خادمان بی‌منت‌ و تلاش شبانه‌روزی اعضا اقدامات بزرگی انجام داد. تجربه دو سال گذشته بسیار بزرگ بود تا از آن برای روزهای آتی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

واکسن اسپایکوژن

همزمان با آغاز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، بسیاری از شهروندان در مورد وضعیت و کیفیت واکسن اسپایکوژن که یکی از واکسن های پروتئینی است، در گوگل جست و جو می کنند و همین به ترند شدن این واکسن کمک کرده است.

در مورد واکسن اسپایکوژن توضیح اینکه اسپایکوژن، واکسن استرالیایی-ایرانی کرونا، حاصل همکاری مشترک شرکت سیناژن و شرکت Vaxine استرالی است. سیناژن پیشگام در تولید محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در منطقه و تنها مجموعه در ایران با استاندارد کیفی اتحادیه اروپا (EuGMP) است.

واکسن اسپایکوژن به عنوان دوز بوستر باعث پاسخ ایمنی مجدد و افزایش در میانگینِ غلظت آنتی‌بادی‌ها شد. این افزایش در سطح ایمنی برای دریافت‌کنندگان واکسن ویروس غیرفعال مانند سینوفارم قابل‌توجه و تا بیش از ۲۵ برابر بود.

به‌ همراه واکسن، افزودنی استانداردی به نام ادجوانت استفاده می‌شود که ایمنی پرقدرت‌تر و با دوام‌تر در مقابل ویروس را ایجاد می‌کند.

ادجوانت‌ها در بیشتر واکسن‌ها از نوع نمک‌های آلومینیومی هستند، اما در واکسن استرالیایی-ایرانی اسپایکوژن از ادجوانت‌های غیرآلومینیومی استفاده شده است، چون هم ایمنی مطلوبی ایجاد می‌کنند و هم عوارض کمتری نسبت به ادجوانت‌های آلومینیومی دارند.

واکسن استرالیایی-ایرانی اسپایکوژن یک واکسن Subunit است؛ به این معنی که برای تهیه واکسن، تنها از بخشی از ساختمان ویروس به‌جای خود ویروس کرونا (به‌صورت کشته‌شده یا ضعیف‌شده) استفاده شده است که باعث میزان بالایی از تحریک سیستم ایمنی می‌شود. این نوع طراحی می‌تواند احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از واکسن را کاهش دهد و بسیار ایمن تلقی می‌شود.

واکسن کرونا اسپایکوژن با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک تهیه و تولید شده است. شرکت داروسازی سیناژن تجربه طولانی و چندین ساله در تولید انواع پروتئین‌های نوترکیب برای درمان بیماری‌های مختلف مانند ام‌اس، آرتریت مفصلی، انواع سرطان، دیابت و … دارد و تولید پروتئین نوترکیب برای واکسن کرونا را نیز بر پایه همین تجربه دنبال کرده است.

واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی کودکان - تابناک | TABNAK

پس از تزریق واکسن اسپایکوژن، پروتئین نوترکیب Spike در بدن توسط انواعی از سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن (antigen-presenting cells) جمع‌آوری می‌شود. در قدم بعدی، این سلول‌ها بخش‌هایی از پروتئین Spike را در سطح خود نمایان می‌کنند. با قرارگرفتن بخش‌هایی از پروتئین Spike در سطح سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن، این پروتئین توسط سلول‌های دیگری از سیستم ایمنی به نام سلول‌های T کمک‌کننده (helper T cells) شناسایی می‌شود.

فعال‌شدن سلول‌های T کمک‌کننده باعث فراخوانی بخش‌های مختلف سیستم ایمنی برای مقابله می‌شود. در ادامه، سلول‌های T کمک‌کننده، سلول‌های دیگری را در سیستم ایمنی به نام سلول‌های B و T فعال می‌کنند. سلول‌های B توانایی تولید پادتن (آنتی‌بادی) علیه پروتئین Spike را خواهند داشت و همچنین سلول‌های T از مکانیزم‌های دیگری باعث ایجاد ایمنی در برابر ویروس خواهند شد.

 بعد از تزریق واکسن کرونا اگر ویروس به بدن فرد واکسینه وارد شود، سیستم ایمنی بدن به سرعت فعال شده و با ترشح پادتن‌ و غیرفعال کردن سلول‌های آلوده به ویروس، از گسترش آن در بدن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۲
فروپاشی اجتماعی خیلی وقته اتفاق افتاده .

مسئولان در صدر مقصرین و علت اصلی این وضع اسفبار و تهوع آور اجتماعی قرار دارند

طوری شده است که مجرمان ترسشان ریخته و فرض کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
این موجود پلید انسان نمارا درهمان محلی که سر زن جوان را گردانده اعدام کنید تاعبرتی باشدبرای دیگران که نمیتوانند امنیت روانی جامعه را به بازی بگیرند
تابناک چرا سعی میکنی واقعیت را بپیچانی همه هم واقعیت وحید مرادی را میدانند هم واکسن های داخلی و خارجی کرونا را هم قاتل اهوازی را
هم واقعیت جامعه را چون جز همین واقعیت هستیم نه دروغ رسانه ها
اینم سانسور کن جزیی از واقعیت
احتمالا با نزدیک شدن به جمعه ، کلمات ساندیس و کیک در موتورهای جستجو در صدر جستجو قرار بگیره
جامعه از هم پاشیده و هیچکس به فکر نيست وقتی غم اندوه را جایگزین شادی و طراوت بکنید همین خواهد شد در تمام دنیا دولت ها هر روز برنامه های شاد فستیوال‌های گوناگون برای جامعه شاد و سر زنده انجام می‌دهند بجز این مملکت
خواهش میکنیم از نیروی انتظامی،قوه قضائیه با ارازل و اوباش و این قدرت نمایها برخورد جدی شود.متاسفانه روز به روز بیشتر میشود و ترویج پیدا میکند و رفته رفته جهت خودنمایی و قهرمان بازی به نوجوانان نیز سرایت خواهد کرد.
خواهش میکنیم خواهش میکنیم خواهش میکنیم جدی برخورد کنید نگذارید جامعه جوانان ما تبدیل به ارازل و اوباش شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
گیریم این به قول شما ارازل و اوباش رو جلوشون رو گرفتن، اعدام کردن و...،بعد با اونایی که تبلیغ کودک همسری میکنن، تبلیغ غیروت و غیرت بازی میکنن، تبلیغ میکنن که زن جزء اموال مرده و موجبات انواع مشکلات (که این هم یکی از اوناست) چه کنند؟ با اونا کی برخورد کنه و چگونه برخورد کنه؟
ماجرای جنایت منزجر کننده اهواز در بین افرادی که آن را دیدند موجی از نفرت را به راه انداخت و این سوال پیش می آید شهادت سرهنگ رنجبر و کشته شده یک انسان توسط یک دیو و امنیتی که مدام از آن صحبت می شود چگونه با هم جمع می گردند .
واکسن پاستور حدود یک ماه است که پدر اینجانب را راهی بخش ای سی یو کرده و چهار دست و پا و تنفس را فلج کرده است. خواهشمندم اصلا این واکسن را تزریق نکنید.
پاسخ ها
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ما زدیم زنده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
بابات آمریکاست؟
ammir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
من تزریق کردم عالی بود نه دلتا نه امیکرون هیچی ولیکن در دوره کار آزمای بود. شما چطور مطمنی که میگید و چطور به این اطمینان رسیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
شما گفتی ما همدباور کردیم من این واکسن را تزریق کردم هیچ عارضه ای نداشت احتمالا با آلبانی نشینها نمیسازه
اولین برخورد با قتل نانوسی فجیع بستن ناشر این قتل بود !!! حال ببینیم با قاتلین چه می کند ؟ ایرانیان حاضرند به مقداری که حکومت رضایت دارد پول خون این قاتلان بی رحم بپردازند تا حاکمیت آنان را به سزای عملشان و عبرت دیگران به شکل عیان اعدام کند
باید به اشد مجازات محکوم بشه
و فرهنگ سازی کرد
تا زمانیکه تفکر پوسیده وجود داره
مردم این رفتارها رو میبینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
حالا باید خانواده این دختر زندگی شان را بفروشند تا تفاضل دیه قاتل را بپردازند
آن هیولای اهوازی و برادرش هردو سریع باید اعدام گردند
اینهمه واکسن تولیدکردیم لطفاًبفرستیدسازمان جهانی بهداشت
برای تائیدهرکدام قبول کردندرابزنیم که حداقل خیالمان راخت
ترباشدمامردم کم توقعی هستیم وقتی مجبوریم اسپوتنیک
روسی بزنیم یاازهمه تاسف بارتر برای تزریق واکسن ناشناخته
وتاریخ گذشته کفش وکلاه میکنیم میرویم ارمنستان کشوری
ازنظرپزشکی درحدصفرمسلماً واکسنهای ساخت کشورمانرا
کاملاً قبول داریم ولی کارعالی میشدباتائید حداقل چندقلم از واکسنهای تولید خودمان توسط سازمان بهداشت جهانی
تابی جان اگر این قدر از این دو واکسن تعریف می کنی لطف کنید همین چیزهایی که نوشتید با مدرک به سازمان بهداشت جهانی بفرستید تا انها تاٸیدش کنند ان دورانی که شما فکر می کنید تمام شده.....؟
اگر این اتفاق در غرب یا یا در آمریکا می افتاد چه می گفتید
چرا اینها را بعد از رهایی از اعدام رها می کنند؟اینها باید مجازات و محدود شوند.
اینکه اعدام کمتر و کمتر شود خوب است اما قرار نیست جامعه هتل پنج ستاره اینگونه افراد
باشد.اینها اقدام بر ضد امنیت جامعه کرده اند به این اعتبار می بایست در بازداشت
بمانند و به دلیل ضرر و زیانهایی که زده اند به خانواده قربانیان، خانواده خودشان، جامعه و خودشان می بایست کار کنند و عملا و با جدیت تشویق به اصلاح شوند.
البته قتل در اهواز مورد کاملا متفاوتیست و علاوه بر شنیع بودن اقدام بر ضد امنیت
ملیست و می بایست شدیدا با آن برخورد شود. ولی قبل از آن می بایست به مردم اهواز و خوزستان فرصت داده شود خودشان این موضوع را محکوم نمایند و راهکار
ارایه دهند مخصوصا خود خانمها. انشالله این مقدمه یک پویش در سطح استان و استانهای
که این مشکل را دارند با همکاری دولت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
راه کاری ‌که خانمها باید ارائه دهند لابد این است که پولشان را جمع کنند تا اگر شوهر سرشان را بر ید تفاضل دیه برای خانواده شوهر مهیا باشد
الان من یک چیزی بنویسم، تابناک جرات انتشار آن را ندارد ولی به عنوان یک فرد دلسوز که جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و مسئولین طراز اول آن را باور دارم، گلایه ای میکنم. واقعا از رئیس قوه قضائیه ای با حداقل ۳۰ سال تجربه در قوه قضائیه، انتظار نمیرفت که بیایند در تریبون رسمی بگویند، زندان مجازات خوبی نیست یا اینکه به جای مجازات مفسدین، از آنها مثلا در لایروبی رودخانه ها استفاده کنیم. ایشان با این همه تجربه نمیدانستند که نفس چنین سخنی، چقدر باعث سوئ استفاده اراذل و اوباش و مفسدین میگردد و چقدر زیر پای قضات را در نوشتن حکمهای قاطع خالی میکند؟ آیا ما میخواهیم نزد مفسدین و مجرمین و جانیان محبوبیت کسب کنیم؟ هر پرونده جنایت و قتل و زورگیری ای که بررسی میشود، میبینیم طرف چند بار جنایتهای مشابه انجام داده که رضایت گرفته یا قصر در رفته یا اینکه عفو گرفته. آیا این بود آن تامین امنیت و قاطعیت و شاخ و شانه کشیدن برای شرق و غرب؟ آیا دستگاه قضایی و انتظامی ما از مجرمان خطرناک دچار ترس شده اند که اینگونه این جانیان را با عملکرد خود تشویق و تکثیر میکنند؟ این چه داستانی است که ما حتی میخواهیم در بین جانیان محبوبیت کسب کنیم و با عفو آنها دل آنها را بدست آوریم؟ این چه بدفکری ای است که مسئولین ناتوانی خود را در مبارزه با جانیان با فقر جامعه توجیه میکنند؟ آیا جنایت با فقر توجیه میشود؟ ما فقیر ندیده ایم؟ این حکم مفسد فی الارض مشمول چه افرادی میشود؟ حتما باید بلایی سر فرزندان و نزدیکان مسئولین بیاید که به فکر بیافتند و بلکه غیرتی شوند؟
بنده یه راهکار عملی برای پایان دادن به اعمال مجرمانه دارم ...
100% گارانتی و بدون برگشت و تضمینی

نباید مجرمین رو اعدام یا زندانی و یا تبعید کرد
فقط شکنچه به مدت 10 سال و هر روز به مدت یک ساعت و پخش مستقیم از همه شبکه های سیما همزمان ، از ساعت 7 تا 8 شب ...
مردم باید صدای جیغ و ناله و درد کشیدن یه مجرم رو ببینن
باید ببینن که اعدام در کار نیست و زندان در کار نیست
باید هر رزو یه بند انگشتشونو با قیچی باغبونی قطع کنن و توی قیر داغ فرو کنن تا خونریزی نکنه
هر دندونشونو نصفه بیرون بکشن و روز بعد یه نصف دیگه
توی چشم و گوش و محل دفع ادرار و مدفوعشون چسب قطره ای بچکونن
گوش و زبون و بینی شونو ببرند و بپزند و بدن خودشون بخورن
باید این صحنه هارو نشون داد تا جامعه به آرامش دائمی برسه
معتاد ها و قاچاقچی های مواد و خلاصه هر کسی هم که درگیر موار هست رو ببرند توی یه حصار وسط بیابونها یزد بندازن ، بدون در و دروازه و سه ردیف توری با سیم خاردار و میدان مین و تیربار خودکار و بدون سقف و آب و توالت ...
هفته ای یه بار هم یه تکه نون پرت کنن اون تو ...
و فیلم اینارو از بالای یه دکل بلند بگیرن و هر شب پخش کنن
باور کنین که ملت دیگه سیگار هم نمیکشن !!!

ممنونم تابناک
لطفا این متنی که در بالا اومده و خیلی هم تاسف برانگیز هست رو یک بار دیگه بخونید

«یکی از آنها به نام سعید، عامل اصلی قتل وحید است. بررسی سوابق این زندانی نشان می‌داد او پیش از این نیز مرتکب قتل شده اما توانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند.

او همچنین در یک سرقت مسلحانه در لاهیجان نیز شرکت داشت. در این شرایط او دو بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و هر دو بار به قصاص محکوم شد اما این دو حکم در دیوان عالی کشور نقض شد تا پرونده برای سومین مرتبه به دادگاه برگردد.
در سومین دور از رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی که دیروز برگزار شد ابتدا پدر، مادر، فرزند و همسر (به‌عنوان ولی دم قهری فرزند)‌ او خواستار قصاص قاتل شدند. سپس نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند.

او با وجود اعترافاتش در دادسرا، دست داشتن در قتل را انکار کرد»

!!!!

یعنی حتما باید مقتول بستگان یکی از مسئولین باشه تا امثال این آدم ها محاکمه واقعی داشته باشند
چقدر ترحم و چقدر رافت و ...
چرا ریشه فساد رو از بین نمی برید
صد بار تا حالا دیدم
نوشتن : فردی با سابقه شرارت یا سابقه قتل و ... مجددا قمه کشی ، عربده کشی و ... رو انجام داده
بیچاره پلیس ها که باید با هزار قانون دست و پا گیر این یاغی ها رو دستگیر کنند ولی بعد از دو روز با یه ترفندی مجدد آزاد میشن و بلای جون مردم میشن

امثال همین ها هستند که یه سرهنگ جانشین پاسگاه انتظامی رو به این راحتی با چاقو مکشن
این موجود پلید انسان نما باید هرچه سریعتر در همان محلی که با افتخار سریک زن بی دفاع ۱۷ ساله را گرداند به دارمجازات اویخته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نخیر اول باید خانواده مقتول نصف دیه را به قاتل بپردازند
خواهشن نمایندگان مجلس یک قانون بازدارنده واقعی بدور از تعاصبات دینی و قومی در حمایت از حقوق بانوان تدوین کنند.
باید برای حمل سلاح سرد مثل چاقووقمه حبس های طولانی مدت و برای استفاده ازانها چه منجربه مرگ کسی بشود یانه مجازات اعدام درنظرگرفت بدون کوچکترین ترحمی درغیراینصورت سنگ روی سنگ بند نخواهدشد
این مردانی که زن خود را می کشند به خاطر مسایل ناموسی آیا ملزم به اثبات حرفشون هستند ؟ اگر می تونند حرفشون را ثابت کنند باید اون مردی که با زنشون رابطه داشته به دادگاه معرفی کنند تا او هم مجازات شود . اینطوری که نمی شه هر مردی زنش را به هر دلیل بکشد بعد به خاطر فرار از مجازات اتهامات ناموسی به همسرش بزند .
متاسفانه اهواز سال هاست نا آرام است و نیروی انتظامی و قوه قضایی به راحتی از کنار این ناارامی ها می گذرند که اینده خوبی برای این شهر تداعی نمی کند.بعد فردا بگیم در فلان چه و چه اتفاق افتاد. اوضاع اخلاقی جامعه بسیار اسفبار هست. مردم هم بی تفاوت شده و از کنار مسایل به راحتی می گذرند. امروز در باز میوه، جوانی به راحتی و بدون توجه به فضای عمومی و خانم هایی که حضور داشتند، بلند بلند حرف زشت می زد .....
فروش قمه و‌ چاقوی بزرگ باید ممنوع بشه! مثل سلاح گرم ‌باید‌مجوز بگیرن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار