بازدید 6167
۱

دفاع از برادر با قتل پایان یافت

کد خبر: ۱۱۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 05 February 2022

مرد زندانی که متهم است برای دفاع از برادرش مرتکب قتل شده در جلسه دادگاه از خود دفاع کرد.

به گزارش ایران، حدود 2 سال قبل پسر جوانی به نام آرش که با ضربه چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود جان باخت. وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به بیمارستان رفتند خانواده آرش مدعی شدند پسرشان به قتل رسیده است.

یکی از دوستان مقتول که زمان حادثه با وی بود گفت: آرش با دو برادر درگیر شد و یکی از آنها به نام شاهین با چاقو آرش را زد بعد من و آرش سوار موتور شدیم و به سمت خانه آرش رفتیم اما چند دقیقه بعد حالش بد شد و وقتی او را به بیمارستان رساندیم کار از کار گذشته بود.

مأموران ساعاتی بعد شاهین و برادرش را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها گفت: من قصد قتل آرش را نداشتم فقط می‌خواستم از برادرم دفاع کنم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

اما شاهین در دادگاه منکر اتهام قتل عمدی شد و گفت: مدتی قبل برادرم یک گوشی موبایل به یکی از دوستانش فروخته بود اما او پول برادرم را نمی‌داد و سر این موضوع با هم درگیری داشتند. روز حادثه برادرم در خیابان با خریدار گوشی‌اش جرو بحث کردند و درگیری بین آنها بالا گرفت با وساطت من درگیری تمام شد اما بعد از گذشت چند دقیقه پسر جوان با دوستش آرش به محل برگشت و ناگهان آرش با چاقو ضربه‌ای به پیشانی برادرم زد که سرش زخمی شد بعد من برادرم را سوار ماشین کردم تا به مرکز درمانی برسانم اما بین راه چون خونریزی او زیاد بود مجبور شدم جلوی یک مغازه توقف کنم تا کمک بگیرم در همین موقع آرش و دوستش به ما رسیدند و آرش دوباره به ما حمله کرد. من هم چاقویی را از داخل مغازه برداشتم و یک ضربه به بازوی او زدم اما وقتی مرا دستگیر کردند گفتند علت مرگ مقتول پاره شدن یکی از رگ‌های اصلی بدنش بوده است درحالی که من فقط یک ضربه به بازوی او زدم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من در دفاع از خودش و برادرش مرتکب قتل شده است و روند پرونده هم بخوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

آرش در دو مرحله به دو برادر حمله کرده و هربار هم شاهین سعی کرده محل درگیری را ترک کند و از جان برادرش محافظت کند اما این مقتول بوده است که آنها را دنبال کرده تا ضربه‌ای دیگر بزند. ضمن اینکه ضربه به بازو کشنده نیست و دیر رساندن مقتول به مرکز درمانی منجر به مرگ او شده است. خونریزی شدید ناشی از دیر مراجعه کردن مقتول به مرکز درمانی بوده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: روند پرونده و شاهدان همگی نشان می‌دهد موکل من در قتل مقصر نبوده است و حتی ضربه را به بازو وارد کرده تا دست را ناکار کند بنابراین درخواست برائت موکلم از قتل عمدی را دارم.

در پایان هیأت قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب بعدش چی شد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست