پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۷ بهمن

مریدسادات اظهار داشت: در مجموع ۷ میلیارد و ۶۰۰ برگه سهام بین خریداران و فروشندگان در شانزدهم بهمن ماه از بازار بورس دست به دست شد. سرانه خرید کل بازار امروز ۲۰ میلیون و سرانه فروش ۱۸.۸ میلیونی گویای این موضوع است که کماکان خریداران دست بالا را دارند. ولی خروج ۳۲۸ میلیارد پول حقیقی حکایت از آن دارد که کماکان ترس‌ها در بازار جاری است.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 05 February 2022

به گزارش بورس تابناک، حسین مریدسادات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: اگر بخواهیم درباره شرایط امروز بازار صحبت کنیم باید بازار را به دو نیمه متفاوت از نظر قیمتی و حمایتی تقسیم کنیم. بزرگان بازار کماکان کمربند حمایتی محکمی در اردر‌های یک تا پنج خرید برای آن‌ها بسته می‌شود، اما میلی برای بالا بردن قیمت سهام وجود ندارد. فولاد، فملی، خودرو، خساپا و سهم‌های بزرگ بازار در حال حمایت هستند.

وی افزود: متاسفانه همان قدر که بزرگان بازار حمایت می‌شوند، خبری از حمایت از سهام کوچک و متوسط بازار نیست و این سهام دو سه روزی است که حال و روز خوبی ندارند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: امروز شاخص کل مثبت آغاز کرد و بخشی از روند صعودی خود را بازگشت، اما در نهایت کار را مثبت به اتمام رساند. شاخص کل با ۳۲۵۹ واحد رشد و در مدار یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد در ابتدای هفته کار خود را آغاز کرد.

اما دقیقا در نقطه مقابل دیدیم که شاخص کل هموزن نتوانست آن چنان که باید و شاید در گارد صعودی قرار بگیرد و در نهایت متاسفانه هر آنچه راه رفته بود را برگشت و با ۳۰۷ واحد نزول کار خود را به اتمام رساند. این شاخص کماکان درگیر ناحیه مقاومت معتبری است که باید دید آیا پول برای جمع کردن این کف‌های حمایتی وارد خواهد شد یا خیر؟

سرانه خرید و فروش در بازار امروز چگونه بود؟

مریدسادات اظهار داشت: در مجموع ۷ میلیارد و ۶۰۰ برگه سهام بین خریداران و فروشندگان در شانزدهم بهمن ماه از بازار بورس دست به دست شد. سرانه خرید کل بازار امروز ۲۰ میلیون و سرانه فروش ۱۸.۸ میلیونی گویای این موضوع است که کماکان خریداران دست بالا را دارند. ولی خروج ۳۲۸ میلیارد پول حقیقی حکایت از آن دارد که کماکان ترس‌ها در بازار جاری است.

وی افزود: ۵۰ نماد بزرگ بازار امروز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهام را بین خریداران و فروشندگان جابجا کردند و با ۲۱۳ میلیارد خروج پول گویای این موضوع است که باز هم در ۵۰ نماد بزرگ بازار به دلیل حمایت حقوقی‌ها است که اوضاع متعادل است.

این کارشناس بازار گفت: صندوق‌های درآمد ثابت در ابتدای بازار خروج پول داشتند، اما دوباره با ۴۳ میلیارد ورود پول کار را به اتمام رساندند.

چند درصد نمادها در بازه منفی بودند؟

مریدسادات با اشاره به اینکه بالاترین بازه معاملاتی در بازار بازه منفی ۲ تا منفی ۳ بوده است، ادامه داد: این بازه ۱۱۱ نماد را درگیر خود کرده بود و بعد صفر تا مثبت ۱ با ۱۰۵ نماد در رتبه دوم قرار داشت. ۶۲ درصد از کل نماد‌های بازار متاسفانه در بازه منفی معاملاتی و ۳۸ درصد از بازار در بازه مثبت معامله شدند.

وی گفت: کراسی بین صف‌های خرید و فروش امروز مشاهده شد و متاسفانه امروز تعداد صف‌های فروش بیشتر از تعداد صف‌های خرید بود.

ورود و خروج پول حقیقی به صنایع چگونه بود؟

مریدسادات با اشاره به ورود و خروج پول به صنایع اظهار داشت: گروه صندوق‌های سهامی با ۳۱ میلیارد خروج پول، فلزات اساسی با ۱۳۱ میلیارد خروج پول، گروه خودرویی با ۲۰ میلیارد خروج پول و فرآورد‌های نفتی با ۱۸.۶ میلیارد خروج پول گویای این موضوع است که حقوقی‌ها در این گروه‌ها خریدار بودند. استخراج کانه‌های فلزی با ۴۰ میلیارد تومان ورود پول و گروه ساخت محصولات فلزی و چند رشته‌ای صنعتی و به واسطه گری‌های مالی با ورود ۲.۳ میلیارد تومان ورود پول بودند. پول هست، اما نه برای همه بازار، ولی بهترین صنعت در حال حاضر صنعت زغال سنگ است با ۶ میلیارد تومان ورود پول بود که حمایت خوبی توسط سهامداران شد.

پیش بینی بورس فردا

باید دید که بازار به کدام سو قدم برخواهد داشت و فردا بازار حداقل در نیمه اول بازار برای کوچک و متوسط‌ها بازار پرعرضه‌ای خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که کی این حمایت از بزرگان بازار به اتمام خواهد رسید. بازار فردا را متعادل رو به پایین پیش بینی می‌کنم مگر اینکه خبر خاصی بتواند به بازار کمک کند که بازار در مدار صعود قرار گیرد.

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار