بازدید 4589

شیوع خطرناک کرونا در استان سمنان

طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونای طی ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه جمعه تست کرونای ۷۵۸ نفر در استان سمنان مثبت شد و شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 05 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، طبق اطلاعات و داده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه یا به عبارت دیگر ۲۴ ساعت پیش از شنبه تست کرونای ۷۵۸ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شده است.

طی بازه زمانی مذکور ۷۲۴ نفر مبتلای مثبت کرونای قطعی شناسایی شده و ۳۴ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که نشان می‌دهد علی رغم سرعت و قدرت انتشار کرونا و سویه امیکرون، نسبت بیماران به بستری‌ها به صورت چشمگیری به نسبت دیگر پیک‌های قبلی بیماری کاهش یافته است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یکهزار و ۵۳۰ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا و ۵۱۵ نفر مشکوک به کرونا در استان سمنان فوت کردند که نشان می‌دهد این بیماری خطرناک عده زیادی از مردم استان سمنان را داغدار کرده است.

از طرف دیگر اما طبق رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند در نتیجه همانطور که مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به رسانه‌ها اعلام کرده آموزش حضوری مدارس شهرستان‌های قرمز تعطیل و دانش آموزان در خانه از طریق برنامه شاد درس می‌خوانند.

آموزش و پرورش استان سمنان همچنین دیشب طی اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود بیان کرده که طی هفته پیش رو تمامی مدرسه‌های استان سمنان به دو شهرستان‌های قرمز رنگ، (تا شب گذشته فقط دامغان و گرمسار قرمز بودند) آموزش حضوری خواهند همچنین در صورتی که در دانش آموزی و یا معلمی علائم بیماری مشاهده شد، کلاس مورد نظر تا یک هفته و در صورت تعطیلی دو یا سه کلاس در مدرسه، مدرسه مورد نظر با هماهنگی مدیر و رئیس آموزش و پرورش شهرستان تعطیل می‌شود.

در نتیجه با افزوده شدن سمنان به وضعیت قرمز به نظر می‌رسد کلاس‌های درس این شهرستان هم غیرحضوری خواهد شد.

تا بازه زمانی شامگاه جمعه و ابتدای روز شنبه شهرستان‌های گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز، شاهرود در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌های استان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

طبق اعلام کارشناسان توجه به واکسیناسیون به خصوص دز سوم و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و مراکز جمع شدن مردم از مهمترین توصیه‌ها برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا است.

پزشکان همچنین اعلام می‌کنند که مردم به مسائل موهون و نادرست درباره واکسن و شایعات درباره کرونا توجه نکنند اینکه کرونای امیکرون مفید بوده و می‌تواند ویروس را ضعیف کند و همچنین به ریه آسیبی نمی‌رساند کاملاً کذب بوده و هیچ مرجع درمانی و بهداشتی آن را تائید نکرده است. از سوی دیگر مواردی درباره قفل شدن مفاصل از بابت واکسن کرونا نیز کذب محض است.

هنوز پنج درصد از مردم بالای ۱۸ سال استان سمنان یعنی چیزی نزدیک به ۳۰ هزار نفر حتی یک دز واکسن هم نزده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل