بازدید 4380

راه‌های مقابله با اُمیکرون در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت معتقد است: افرادی که بر اثر کرونا و به طور خاص اُمیکرون در بیمارستان‌ها بستری شده اند، یا واکسن نزده اند یا ناقص به شکل یک یا دو دُز واکسن زده اند.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 01 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر گویا در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه تنها راه مقابله با اُمیکرون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن است، تاکید کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای یا شرایط خاصی دارند یا جزء گروه‌های پرخطر هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

او گفت: از برخی افراد به دلایل خاصی آزمایش امیکرون گرفته می‌شود، افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند یا از کشور‌های پرخطر به کشور وارد شده اند و با علائم در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، بیشتر مدنظر قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به امیکرون توضیح داد: این افراد حتما باید در منزل بمانند وباید حداقل ۵ روز قرنطینه شوند.

در ادامه دکتر یونسیان اپیدمیولوژیست با هشدار نسبت به روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور و شدت گرفتن آن در چند روز اخیر، گفت: در شاخه بالا رونده موج امیکرون قرار داریم و بروز مجدد مرگ‌های بالای عدد ۱۰۰ کرونایی دور از انتظار نیست.

او با مقایسه میزان بستری و فوتی‌ها در دو سویه دلتا و امیکرون گفت: در این موج؛ میزان مرگ و میر‌ها و فوتی‌ها حدود ۴ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی است.

یونسیان با انتقاد از پوشش واکسیناسیون در کشور گفت: هنوز این میزان در کشور ما نسبت مناسبی نیست و مرگ‌های ناشی از امیکرون هنوز شروع نشده است و به قله این بیماری نرسیده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار