بازدید 9562

بارش برف و باران در بیش از ۱۰ استان

این سامانه چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی موجب بارش پراکنده شده و اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 31 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین سقوط بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی، افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق خبر داد.

صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی شرایط جوی امروز (۱۱ بهمن‌ماه) گفت: امروز (۱۱ بهمن‌ماه) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است. بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش در خوزستان شروع شده و بتدریج چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی خراسان جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز، در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان موجب بارش می‌شود و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره بیشترین میزان بارش‌ها اظهار کرد: در روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) بیشترین مقدار بارش در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، نوار غربی اصفهان و شمال و غرب فارس است. این سامانه چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی موجب بارش پراکنده شده و اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۱۴ بهمن‌ماه) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود و اواخر وقت پنجشنبه (۱۴بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و جمعه گستره فعالیت آن شمال غرب و بخش‌هایی از غرب را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیاییان سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با توجه به بارش برف همراه با افزایش سرعت وزش باد احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین سقوط بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد، در این روز دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و از سه شنبه تا ظهر چهارشنبه (۱۲ تا ۱۳ بهمن‌ماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق رخداد گردوخاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به مواج بودن خلیج فارس افزود: همچنین از سه شنبه تا پنجشنبه(۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق، به ویژه در شرق کرمان موجب خیزش گردوخاک می‌شود. خلیج فارس از اواخر سه شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) و طی روز چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن ماه) ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و مه رقیق با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۳ بهمن ماه) قسمتی ابری وبه‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۱بهمن‌ماه) تبریز و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد و فردا (۱۲ بهمن‌ماه) زنجان و تبریز با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان