بازدید 5838

جنایت به خاطر ۲/۵ میلیون تومان

کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷ 30 January 2022

جوانی که متهم است به خاطر دو و نیم میلیون تومان دوستش را به قتل رسانده، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال 99 با گزارش یک درگیری در یکی از مناطق جنوبی پایتخت آغاز شد. در ادامه فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل اما ساعاتی بعد تسلیم مرگ شد.

پس از حضور مأموران پلیس و در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم صاحب یک سوپرمارکت است که به خاطر اختلاف مالی مرتکب قتل و پس از آن هم متواری شده است. پیگیری پلیس برای بازداشت متهم نشان داد که وی به یکی از شهرهای شمالی کشور رفته و در نهایت یک ماه و نیم پس از ماجرا دستگیر و به تهران منتقل شد.

متهم پس از حضور در پلیس آگاهی به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد و گفت: چند وقت پیش مقتول مبلغ 2 و نیم میلیون تومان از پدرم قرض گرفته بود و آن شب در حالی که مشروب خورده بودم از او خواستم تا بدهی‌اش را برگرداند که او به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم با کاردی که داخل مغازه‌ام بود ضربه‌ای به او زدم، من قصدی برای کشتن حمید نداشتم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا کیفرخواست علیه متهم قرائت و پس از آن دستور معاون قوه قضائیه به نیابت از فرزندان صغیر مقتول مبنی بر دریافت سهم دیه خوانده شد. در ادامه مادر مقتول به عنوان ولی دم به جایگاه رفت و خواستار صدور حکم قصاص شد. پس از آن متهم به جایگاه رفت و با پذیرش اتهامش گفت: مقتول را از سال‌ها پیش می‌شناختم.

شب حادثه فقط می‌خواستم طلب پدرم را بگیرم که او با لحن تندی جوابم را داد و گفت پول را از پدرت گرفتم و به تو ارتباطی ندارد و دخالت نکن. اما من عصبانی شدم و در نهایت کار به درگیری کشید اما من قصدی برای کشتن او نداشتم. حتی او به یک‌باره با چاقویی که در کمرش بود به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم با چاقو او را زدم. البته همان طور که در بازجویی‌ها هم گفتم آن شب مست بودم وگرنه شاید این اتفاق نمی‌افتاد.

قاضی از متهم پرسید: شما با چه لحنی درخواست گرفتن طلبت را کردی؟

متهم جواب داد: خیلی محترمانه از او خواستم پولی را که قرض کرده ، بازگرداند.

قاضی گفت: چطور وقتی خواستی ضربه را بزنی در حالت مستی بودی اما برای درخواستت محترمانه برخورد کردی. اگر در حالت مستی بودی که نمی‌توانستی لحن صحبتت را هم مدیریت کنی؟

بعد از متهم، وکیل وی به جایگاه رفت و عنوان کرد: موکل من قصدی برای قتل نداشته است. از طرفی ما در تلاش هستیم تا رضایت اولیای دم را جلب کنیم و در این مسیر هم قدم‌هایی برداشته‌ایم و امید داریم تا این پرونده به سازش ختم شود. از این رو از قضات خواهشمندم تا جلسه دیگری را به این پرونده اختصاص دهند. پس از آن متهم دوباره به جایگاه رفت و در پاسخ به سؤال قاضی که آیا در صورت رضایت حاضر به پرداخت دیه به فرزندان صغیر مقتول هستی؟ گفت: بله

در پایان جلسه، قضات دادگاه درخواست وکیل متهم را برای برگزاری جلسه دیگری درخصوص این پرونده اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی