بازدید 16295
پیمانه اقتصادی

خاندوزی: اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید/ صالح آبادی: نباید به هیچ وجه در پرداخت وام‌های خرد خللی ایجاد شود/ معاون وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت نان صحت ندارد/ پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ جزئیات پرداخت سود سهام عدالت ۶۰۰ هزار تومانی، سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود، ادامه بلاتکلیفی ۵ میلیارد دلار از پول‌های ایران در عراق و تقاضای آخر سال خرید دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 30 January 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ جزئیات پرداخت سود سهام عدالت ۶۰۰ هزار تومانی، سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود، ادامه بلاتکلیفی ۵ میلیارد دلار از پول‌های ایران در عراق و تقاضای آخر سال خرید دلار را در بر دارد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۹ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۱۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۷ درصد معادل ۲۶۹ هزار و ۹۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۴۳۰ تومان رسیده است.

خاندوزی: اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید/ صالح آبادی: نباید به هیچ وجه در پرداخت وام‌های خرد خللی ایجاد شود/ معاون وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت نان صحت ندارد/ پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا

جزئیات پرداخت سود سهام عدالت ۶۰۰ هزار تومانی

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه به صورت میانگین به هر مشمول سهام عدالت ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می شود، گفت: سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که جمعه حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان می شود که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی به این که آیا سود سهام عدالت همه مشوولان از طریق سامانه سجام پرداخت می شود یا خیر، پاسخ داد: شرکت سپرده گذاری متولی پرداخت است و این شرکت باید امور مربوطه را انجام دهد. رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد سود سهام مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند نیز توضیح داد: پرداخت سود به غیرمستقیم ها با هماهنگی شرکت های سرمایه گذاری استانی فعلا به روال قبل است، زیرا تعیین تکلیف سود با مجمع شرکت هاست؛ اما به دلیل مشکلاتی که این شرکت ها در برگزاری مجامع دارند به شرکت سپرده گذاری مرکزی برای این موضوع وکالت می دهند. قربانزاده درمورد سود سهام عدالت مشمولان متوفی نیز توضیح داد: مالکیت سهام مشمولی که فوت کند با ورثه است. همان طور که انتقال سایر ماترک متوفی بر اساس انحصار وراثت زمان می برد، انتقال سهام هم همین مشکل را دارد. فرایند حقوقی آن باید طی شود.

سهام پرسپولیس و استقلال پایان بهمن وارد بورس می‌شود

رییس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن وارد بورس می‌شود و ارزش برند هر یک از این دو باشگاه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است.
 
حسین قربان‌زاده در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند، اظهار داشت: مهمترین مانع خصوصی‌سازی، نگرشی است که می‌خواهد دارایی دولت در دست دولت بماند و متولیانی که اکنون این بنگاه‌ها را در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های تخصصی در اختیار دارند و معتقدند اگر این بنگاه ها در اختیار دولت باشد بهتر اداره می‌شود. وی ادامه داد: این تفکر تا اصلاح نشود این چالش را داریم و بخصوص ما که در سازمان خصوصی‌سازی هستیم و به دنبال واگذاری بنگاه‌ها از دولت به بخش خصوصی هستیم. اگر این نگرش اصلاح شود و همه همراهی کنند بنگاه دولتی در مسیر واگذاری قرار می‌گیرد. رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: این نگرش در وزارت ورزش کمرنگ‌تر است و مشکل واگذاری پرسپولیس و استقلال متعدد است. این دو باشگاه بر خلاف باشگاه‌های دیگر که دولت از طریق شرکت‌ها در آنها نقش دارد مستقیم در اختیار دولت هستند و از طریق وزارت ورزش اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آنها انتخاب می‌شود؛ بنابراین، مشکل ای. اف. سی که مالکیت مشترک است همچنان باقی است و هم اینکه اساسا اداره این دو باشگاه دچار چالش است و نتیجه این روند، بدهی‌ها و تعهدات مالی باقی مانده می‌شود.
 
قربان‌زاده تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال به سمت واگذاری معقول می‌روند حتی تا پایان بهمن درج نماد این دو باشگاه را در صورت همکاری باشگاه‌ها در ارائه صورت حساب‌های مالیاتی و بندهای حسابرسی شده مورد نیاز بورس، در بازار پایه فرابورس خواهیم داشت. وی ادامه داد: هر روز با نمایندگان دو باشگاه و سازمان بورس و وزارت ورزش و دست اندرکاران و پیشکسوت هایی که می‌توانند کمک کنند در این باره در سازمان خصوصی سازی جلسه داریم.

خاندوزی: اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد، اگر تخلف شعبه بانکی در پرداخت تسهیلات بدون ضامن تایید شود، بلافاصله نسبت به برکناری مدیر شعبه اقدام کنید.

صالح آبادی: نباید به هیچ وجه در پرداخت وام‌های خرد خللی ایجاد شود

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در تلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند. وی تاکید کرد: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت وام ها با روش های گذشته و کنونی را متوقف کنند؛ بنابراین، روند کنونی باید ادامه پیدا کند. رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام های خرد در جامعه به وجود آید. وی در خصوص اجرای طرح اعتبارسنجی مشتریان در سیستم بانکی افزود: اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود و افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که بر این اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می دهد، این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد. صالح آبادی تاکید کرد: چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد. بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام ها در آن چارچوب پرداخت شده، درصد معوقات نزدیک به صفر بوده است. /ایبِنا

معاون وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت نان صحت ندارد

یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با مهر مطالب مطرح درباره کمبود نان در برخی استان‌های کشور و مشکل در روند توزیع آرد را رد کرد و گفت: این مباحث صحت ندارد. وی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در ایرانشهر به دلیل توقف چند روزه فعالیت یکی از کارخانجات مهم آرد در این شهرستان متأثر از اختلاف شرکا بوده است، افزود: افزایش قابل توجه تعرفه و نرخ حمل ناوگان جاده‌ای از دیگر دلایل این مساله بوده که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، این مشکل رفع شده و همه چیز به روال عادی برگشته است. سیف با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبود نان در این شهرستان و شهرستان‌های دیگر کشور نداریم، تصریح کرد که روال پخت نان در خبازی‌های سراسر کشور عادی است. وی همچنین افزایش قیمت نان را نیز تکذیب کرد و گفت: مردم اصلاً نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۹ درصد به افزایش قیمت طلا و هفت نفر معادل ۵۰ درصد به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای دادند و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظر خنثی نداشتند. در این بین، ۴۹۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۲۷۰ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۵۸ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۶۷ نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند. هرچند سرمایه‌گذاران خُرد به افزایش قیمت طلا خوش بین ماندند، شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری به پایین ترین میزان از سپتامبر رسید.

به گفته بعضی از تحلیلگران، فضا برای این که قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر رود، وجود دارد و هدف جدید این فلز ارزشمند ۱۷۵۰ دلار است. با این حال تحلیلگران دیگر می گویند طلا بیش از حد کاهش قیمت داشته و در آینده نزدیک بهبود پیدا می کند. آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: درباره قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد اما انتظار دارد قیمت این فلز ارزشمند نهایتا بهبود پیدا کند. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت در روند نزولی بماند، زیرا اگر گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می شود، تورم دستمزد بیشتری نشان دهد، ممکن است بانک مرکزی آمریکا را برای حفظ موضع فعلی خود مصمم تر کند.

تقاضای آخر سال خرید دلار

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ طولانی‌تر شده معامله‌گرانی که در انتظار کاهش نرخ‌های شدید بیشتر در اثر حصول توافق جدید هسته‌ای از معاملات خود دست کشیده بودند و تقاضایی برای خرید تا پایان سال داشتند، وارد بازار شدند. البته این افراد تنها برای نیاز خود دلار تهیه می‌کنند و کمتر کسی با انگیزه سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شود. در کنار این موضوع، احتمال آزادسازی دارایی‌های ارزی کره جنوبی و عراق روز گذشته در فضای بازار پیچید. به نقل از دنیای اقتصاد؛ کارشناسان سیاسی ارزی بازار تهران همچنین با توجه به اخبار روزهای پیشین مبنی بر آزادسازی بدهی‌های بلوکه شده ایران احتمال حصول توافق جدید را قریب‌الوقوع می‌دانند. در این شرایط، نرخ اسکناس آمریکایی در نخستین روز کاری هفته مجددا به سطح ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

دیروز شنبه نهم بهمن ماه اسکناس آمریکایی با جهش افزایشی کار خود را آغاز کرد. دلار که در روز‌های پایانی هفته گذشته با ورود مجدد به کانال ۲۸ هزار تومانی در سطح قیمتی ۲۸ هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شد با شروع ساعات کاری نخستین روز هفته جهشی ۱۵۰ تومانی داشته و در معاملات بازار آزاد صبح روز شنبه در رقم ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این افزایش قیمت تا حوالی ظهر دیروز ادامه داشت به‌صورتی که در معاملات نقدی ظهر روز شنبه بازار ارز شاهد رقم‌های ۲۸ هزار و ۲۵۰ تا ۲۸ هزار و ۲۸۰ تومانی نیز برای قیمت دلار بود. معامله‌گران افزایشی بازار نیز با غنیمت شمردن فضای بازار نرخ‌های پیشنهادی خود برای معاملات فردایی را با افزایشی ۱۰۰ تومانی و در حوالی رقم ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان مطرح می‌کردند.

برخی تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز تهران با اشاره به طولانی‌تر شدن روند مذاکرات هسته‌ای رفع تحریم‌ها بر این باورند که عده‌ای از افراد متقاضی دلار طی هفته‌های گذشته با توجه به احتمال حصول توافق هسته‌ای جدید و در نتیجه آن ایجاد انتظارات کاهشی از بازار ارز تهران از ورود سرمایه خود به بازار خودداری می‌کردند. این افراد در انتظار سطوح قیمتی پایین‌تر برای خرید اسکناس آمریکایی به انتظار نشسته بودند؛ اما با توجه به طولانی‌تر شدن روند مذاکرات، این افراد برای خرید نیاز ارزی خود در حال تبدیل سرمایه و خرید دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی هستند. این تحلیل‌گران معتقدند افزایش قیمت صورت گرفته در روز ابتدایی هفته جاری می‌تواند ناشی از بازگشت همین تقاضا‌های جدید به بازار ارز تهران باشد.

ادامه بلاتکلیفی ۵ میلیارد دلار از پول‌های ایران در عراق

دیروز خبری از رییس سازمان توسعه تجارت منتشر شد که نشان می‌داد، ظرفیتی جدید برای استفاده از منابع ارزی در بانک TBI عراق به وجود آمده تا برای واردات اقلام مورد نیاز کشور صرف شود. در این نامه تاکید شده بود، واردات باید بر اساس اولویت‌های کالایی کشور و عدم درج کالاهای تحریمی در این فهرست برنامه ریزی شود.

در همین رابطه سید حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، با بیان اینکه این موضوع خبر جدیدی نیست، به ایسنا توضیح داد: از چند ماه قبل بحث استفاده از منابع ایران در بانک TBI عراق مطرح شده بود و حتی بخشی از سهمیه واکسن ایران در کواکس نیز از این طریق نهایی و واکسن به کشور وارد شد اما در عمل برای استفاده گسترده‌تر از این منابع مشکلاتی وجود دارد. وی با اشاره به برخی هماهنگی‌های انجام شده میان عراق و آمریکا برای پرداخت پول ایران از این طریق، بیان کرد: با وجود آنکه این مجوز صادر شده که از طریق این منابع اقلامی مانند مواد غذایی و دارو به ایران وارد شود اما با توجه به دشواری‌هایی که در مسیر اجرا وجود دارد، یا کاری صورت نگرفته یا روند بسیار کند بوده است. این فعال اقتصادی درباه مکانیزم اجرایی استفاده از این منابع بیان کرد: در این چارچوب باید تاجر ایرانی به نام تاجر عراقی مدارک را ثبت کند؛ تاجر عراقی کالاهای مورد نیاز را خریداری کند و پس از نهایی شدن معامله پول خود را از منابع بانک عراقی بگیرد. با توجه به تحریم‌ها و محدودیتی که در این مسیر وجود دارد، بسیاری از تاجران اساسا به این شیوه اعتماد نمی‌کنند و این راهکار بلا استفاده مانده است. این موضوع جدیدی نیست و در دولت قبل و در جریان سفرهای رییس کل بانک مرکزی به عراق نیز بحث‌هایی در این زمینه انجام شده بود اما هر بار کار به دلیل مشکلات اجرایی بدون ثمر ماند. تاجران عراق در حوزه خرید و فروش عمده و بزرگ کالا فعالیت چندانی ندارند و خرید آنها به شکل محدود انجام می‌شود؛ از این روی، قیمت نهایی محصولاتی که پیشنهاد خرید آن را به ایرانی‌ها می‌دهند بالاتر از عددی است که معمولا ما واردات خود را از سایر مسیرها انجام می‌دهیم و از همین رو این قیمت‌ها مورد تایید مراجع نظارتی ایران قرار نمی‌گیرد و امکان معامله در بسیاری از موارد به وجود نمی‌آید. وی درباره میزان منابع بلاتکلیف در این بخش گفت: برآوردها نشان می‌دهد که عددی حدود پنج میلیارد دلاری در این حوزه وجود دارد که بخش مهمی از آن مربوط به صادرات برق و صادرات دولتی ایران به عراق است. عراقی‌ها این پول را در بانک TBI  قرار داده‌اند تا ایران صادرات خود را ادامه دهد اما وقتی زمان استفاده از این منابع می‌شود با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها، کار با مشکل مواجه می‌شود.

هشدار یک اقتصاددان نسبت به چاپ پول در دوران کووید

رابرت کیوساکی اقتصاددان مطرح جهان پیشنهاد می‌کند با بی ارزش شدن دلار آمریکا، کشورها باید به دنبال خرید طلا باشند. رابرت کیوساکی، نویسنده و اقتصاددان مشهور هشدار داده است که اقدامات دولت‌های مختلف جهان - مانند صرف ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برای همه‌گیری کووید و چاپ انبوه پول - می‌تواند منجر به سقوطی چنان بزرگ شود که حتی ارز ذخیره جهانی یا همان دلار آمریکا را نیز بی ارزش تر کند. وی می‌گوید: وقتی اقتصادهای جهانی به طرز بی سابقه‌ای شروع به فروپاشی می‌کند، نیاز به بازنگری در نحوه ذخیره ثروت مردم وجود دارد. او گفت که مشکل بزرگ پول فیات این است که عمدتاً مبتنی بر اعتماد عمومی به تولید کننده است.

به گفته کیوساکی، چندین راه برای ذخیره ثروت وجود دارد که مستقل از هر بانک مرکزی است و می‌تواند به کاهش تأثیر هر گونه سقوط اقتصادی معلق کمک کند. او گفت که اینها در درجه اول خرید طلا و نقره هستند و افزود که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و ارزهای دیجیتال نیز کارهای درستی هستند. نویسنده کتاب «پدر پولدار بابای فقیر» گفت: «آنها (دولت‌ها) اکنون باید به چاپ خود ادامه دهند، وگرنه زندگی ما نابود می‌شود. کیوساکی در مورد عدم اعتماد در بازارهای پولی، توصیه کرد که سرمایه‌گذاران از هرگونه ورود به بازار مشتقات طلا و نقره دوری کنند زیرا آنها مرتب قیمتشان دستکاری می‌شود. وی توصیه کرد که کشورها باید طلای خالص و نقره را در دستورکار خود قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
دیشب خبر گفت که هیچ بخشنامه ای ارسال نشده و خبری نیست
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
سریع و فوری کارمندان بانکها را دستگیر و اعدام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
اقتصاد شهر اصفهان در اینده به خاطر خشک سالی از بین می رود و تمام املاک و کسب و کار ها در رکود
شدید می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
نان سنگک دیروز گرفتم دانه ای ده هزار تومان

جناب معاون وزیر کشاورزی خبر ندارد و خواب تشریف

دارند!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
انسان حیران میمونه از این تصمیمات عجیب بانکها باید اطمینان پیدا کنند که سرمایه که بصورت وام پرداخت میشه برمیگرده
دولت که اینقدر دلسوز مردم است چرا خودش ضامن وام گیرنده ها نمیشود
آقای خاندوزی، با این نمایش ها و بازیها نذر گرانی را فراموش نمی کنند، فکری به حال تورم بکنید
آقای وزیر اقتصاد دستوری نیست
خاندوزی: اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید!!
تمامی مدیران شعبه های بانک در ایران برکنار شدند

دو صد گفته چون نیم کردار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
جرايم بانكي را هم قرار بور كسر و اعمال نشود اما بابت 2 روز تاخير، 10000 تومان جريمه امان كردند
اعطای وامهای چند ده میلیونی بدون ضامن به مردم علاوه بر اینکه منابع بانکها را به تاراج می دهد، باعث افزایش نقدینگی و افزایش تورم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
البته اگر وام بدهند !فعلا خبری نیست و مثل سایر وعدهای دولت ابکی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
مردم هنوز خاطره بد اعطای وامهای 30 میلیون تومانی به مردم تحت عنوان « بنگاههای زود بازده» در زمان احمدی نژاد را به خاطر دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
این وامها سر از بازار خرید سکه و دلار، موبایل و کالاهای دیگر در می آورند. در مملکتی که نرخ رسمی تورم 50% است. کافی است که جنس خریده و انبار کنید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
اعطای وام چند صد میلیاردی به اشخاص خاص تورم ایجاد نمیکنه؟؟؟خیلی از مردم با وام صد میلیونی کمی از مشکلاتشوک حل میشه
گرفتن وام توسط اقشار ضعیف مثل بنده وشما مساوی با بیچارگی وفرورفتن بیشتر درباتلاقه.به دلایل این امر توجه بفرمایید.
اخه ده میلیون وام و یا صد میلیون به چه درد مردم می خوره افتصاد را درست کنید
جناب وزیر گرامی جهت استحضار جنابعالی عرض می کنم که شعبات بانک ها خودشان همکاره هستند وهرطور که تشخیص بدهند کار انجام می دهند و این دستورات وبخشنامه ها هم تاثیری در روند کاری آنها ندارد، بنده یک چک برگشتی داشتم ومدت ها قبل این لاشه چک رو از دارنده چک تحویل گرفتم وپول ایشان را نقدی پرداخت نمودم حالا برای رفع اثر چک وقتی به بانک مراجعه میکنم میگه باید قسط عقب افتاده نداشته باشی تا بتونی اثر این چک برگشتی رو پاک کنی از طرفی کارت عابر بانک بنده گم شده و وقتی برای گرفتن کارت جدید به بانک مراجعه میکنم میگه چک برگشتی داری و رفع اثر نشده من سوالم اینه که چرا این موضوعات اینقدر بهم تنیده شده و کار رو برای شهر وند سخت کرده اگه وقعا این کارها از دزدی و رانت‌خواری جلوگیری میکنه پس اینهمه پرونده های جور واجور برای چیهْ حالا این بنده به هر دلیلی یک چک برگشتی داشتم وبدهی هم تسویه شده است چرا باید اینقدر در چاله وچوله فرمایشات دست وپاگیر گیر کنم وبالاخره نفهمیدیم که اول تخم مرغ بوجود اومده یا مرغ . خوب یک کاری کنید که بندگان خدایی چون من بتونه از یک جایی مشکلات اینچنینی رو حل کنه و هر کدوم در گروه دیگری نباشه .
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد :

برکنارش کنید ، زود تند سریع !

وزیر اقتصاد
باید تمام مدیران بانکی برکنار شوند ؟؟؟؟ فکر خوبیه خوش بحال مدیران جدید .
تو این مدتی که اعلام شد بانکها وامهای خرد را بدون ضامن وفقط با اعتبار سنجی بدهند، هم ضامن می خواهند وهم اعتبار سنجی میکنند وبه بهانه اینکه مثلا یکی از ضامن ها قبلا در پرداخت وام خود تاخیر داشته، از پرداخت وام خود داری میکنند
بجای پول به مردم غذای گرم و آماده بدهید نه نقدینگی زیاد می شود نه تورم. کارگران آشپزخانه ها را هم از افراد داوطلب و مجرمانی که می شود بجای زندانی شدن محکوم به خدمات اجتماعی شوند استفاده کنید. برای مکان هم نمی خواهد اجاره دهید یا جای جدیدی را بخرید زیرا خود اینکار تورم زا است صحن مساجد را برای بار گذاشتن دیگها و داخل مساجد برای انداختن سفره در نظر بگیرید. پول مواد اولیه غذا هم توسط خیرین داده می شود.
برو زیرساخت اجراییت درست کن نه اینکه عوام فریبی کنی.
یکی بگه ازکوجا وام بگیریم.؟؟؟؟
واقعا نان گران نشده،اقا وزير يه دور كوچيك بزني همه چي متوجه ميشي
ولی اینجا در اهواز نان از 350 هومان به 500 تومان افزایش قیمت داد.
اقای خاندوزی من همین دیروز به بانک رفاه مراجعه کردم وام نمی دهند می گویند متوسط کارکرد می گیرندمن باز نشسته سرمایه دار نیستم که گردش مالی داشته باشم بانک میگه این قسمت را اقایان اعلان نکرده اندبرای اینکه وام ندهیم توپ به زمین بانک انداخته اند لطفا فقط حرف نزنید عمل کنیدبخدا توان اینقدر اذیت وازار را نداریم شفاء بدید کور نکنید ً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
خب باید میانگین داشته باشی. بانک که صدقه خانه نیست
پس ۷۵٪ مردم که استخدام ادادات دولتی نیستند یا اصلا استخدام و حقوق بگیر جایی نیستند و شغل های آزاد دارند چی؟ کشک
خیلی جالبه به جای اینکه جلو تورم رو بگیرن به مردم وام میدم که همین باعث تورم بیشتر میشه .دنیا باید از این روش مدیریتی شما الگو برداری کنه.
پس چرا نان برکت در تبریز از تاریخ 11.09 مبلغ 350تومان هر قرص نان گرانتر کرده ؟
وزیر اقتصاد مملکت نمی داند سیاست های اعتباری را رئیس شعبه تعیین نمی کند بلکه فقط مجری سیاست هاست
وقتی بر اساس قوانین داخلی بانک امکان دادن وام نباشد، رئیس شعبه چکاره است؟
فقط نمایشی است برای راضی کردن اذهان ساده اندیش
سلام
یا جناب وزیر واقعا" اطلاع ندارند که این خود خیلی بد است یا خود را به ندانستن می زند چرا که قیمت نان طی دو هفته پیش حدود 43 درصد افزایش یافته است. اهواز
از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است.براساس امارهای موجود تعداد شعب بانکها در کل کشور حدود 24000 شعبه است حال اگر هر شعبه بانکی فقط به 10 نفر وبه هر نفر 50 میلیون تومان وام بدهد با یک حساب کتاب ساده میشود تزریق ناگهانی 12000میلیارد تومان پول به این بازار اشفته.نتیجه انهم تورم وگرانی وفقر بیشتر همان وام گیرندگان است.ضمن اینکه در هر شعبه بانک اگر حداقل 5 کارمند شاغل باشند وامها در وحله اول به برادران وخواهران وعمووعمه ها میرسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
دوست عزیز اول اینکه 12000 میلیارد در مقابل بیش از 2000000 میلیارد نقدینگی کشور رقمی نیست ضمن اینکه وام اگر دست افراد نیازمند داده بشه که وام های خرد به همین شکل است باعث گردش اقتصاد میشه تورم هم نخواهد داشت رونق اقتصادی هم ایجاد میکنه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
دوست وناشناس عزیز22.59 با تشکر. مستحضر هستید که در شرایط تورمی وحجم پول در حال انفجار هر نقدینگی غیر اصولی نتیجه معکوس ببار میاورد.ضمنا شما با 50 یا 100 میلیون حتی نمیتوانید یک مغازه دو سه متری برای شروع یک کار اجاره یا رهن کنید.ضمنا من حداقل برای هر بانک ده نفر را گفتنم والله متقاضیان به مراتب بیشتر خواهند بود فرض کنید به تمام حاشیه نشینان .وافراد تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی ودرصد بالایی از اقشار فرودست جامعه این وام پرداخت شود چه حجم غیر قابل تصوری از پول به بازار تزریق میشود
آقای معاون وزیر جهاد کشاورزی بنده دوهفته پیش از نانوایی در خیابان خرمکوشک اهواز نون خریدم دانه ای ۴۵۰ تومن پنج شنبه ۷ بهمن خریدم دونه ای ۶۰۰ تومن اگر گرون نشده بفرمایید پس این تفاوت قیمت چیه؟
آقای یزدان سیف حدودا از یک ماه پیش نرخ نان در لرستان 50 درصد گران شده جهت اطلاع حضرتعالی
بعضی دولتمردان صبح شنبه مطلع می شدند شما فکر کنم بعد از یک ماه متوجه نشدید
وام بانکی را باید به آدم پول دارد بدهند اما به آدم بدبخت ندهند
آدم ندار نمی تواند قسط پس بدهد و به بدبختی آن اضافه می شود
اصلا وام بدون ضامن وجود خارجی ندارد
بابا بانک حساب کتاب داره!!!
اولا که هیچ بانکی اینکار را نمی‌کند. دوم اینکه با فرض محال اینکار را کردند، نقدینگی و تورم حاصل از دریافت وام ۱۰۰ میلیونی توسط چهار میلیون کارمند را چه کسب پاسخ میدهد؟ نقدینگی ایجاد شده حاصل از آن را چی؟ تکلیف وام در رابطه با کسانی که قسط ها را پس نمیدند چه میشود؟ حالا بگذریم که وام ۱۰۰ میلیونی قیمت نصف پراید هم نمیشه
کارمندی با 30 سال سابقه هستم برای دریافت مدارک به بانک مراجعه کردم گفتند چون بیش از 27 سال سابقه داری پرداخت وام برای شما مقدور نمی باشد
من همین الان بانک بودم، گفتن هیچ خبری از وام بدون ضامن نیست حالا حالاها هم خبری نمیشه. فقط سامانه فرابانک اونم فعلا سقفش ۳۰ تومنه که حالا برو توو سامانه، تشکیل پرونده بده، اعتبار سنجی بشی ببینیم اصلا چقدر بهت وام میدن، وام هم تا حداقل اردیبهشت دستت نمیرسه. برکناری رییس شعبه هم در حد جوکه.
بفرمایید از کدام منابع
املاک در شهرهای اصفهان و اهواز و اراک به خاطر خشک سالی شدید در اینده به نصف قیمت می رسد و ارزش سرمایه ای خود را به مدت زیادی از دست می دهد
چند روزه نان در شهر اهواز گران شده چطور میگن گران نشده الان نان لواش شده500 و بعضی جاهای شهر هم600 تومان با ارد دولتی
آقای خاندوزی برادر عزیز دست بردار از این فیلمی که راه انداختی کدوم وام ، کدوم بخسنامه ، به یکی از فامیلات بگو بدوندابنکه آشنایی بده بره بانکش درخواست یه وام ۷۰ میلیونی بده ببین چی میگن، هزارتا تبصره توش گذاستن که یا باید کارمند دولت باشی عین خودت ویا ۲ تا ضامن معتبر ، گواهی استغال، حساب با گدش و میانگین بالای ضامنین و... داسته باشی تا شاید اون وام دوزاری بهت بدن
همچی چیزی نشدنیه
خودشونم میدونن
میخان یه چند صباحی مردم رو از موضوع اصلی منحرف کنند
الان شده نقل محافل
چه چیزی بهتر از این؟ هان؟ هان؟
فکر می کنید با دادن این وامها دردی از مردم دوا میشه؟ ملتی که درآمد کافی نداشته باشه، توی پرداخت قسط وامش میمونه! اگه عرضه دارین، قدرت خرید مردم رو حفظ کنین و سطح درآمدشون رو ببرین بالا.
حالا که وزیر اقتصاد در حمایت از مردم عادی، دستور قاطعانه داده باز عده ای بدبخت که معلوم نیست دنبال چه هستند و فقط از همه چیز ایراد میگیرند، دنبال تخریب وزیر یا پیدا کردن نیتهای تخیلی یا عیب و ایراد میگردند. آقا جان من وزیر اقتصاد در حمایت از توده مردم این تصمیم را گرفته است. ما مردم ایران تکلیفمان با خودمان مشخص نیست و قدر فرصت ها و نعمتها را نمیدانیم. اگر قدر این دولت را ندانید، دوباره گرفتار یک دولتی میشوید که مدیران آن به جز فخرفروشی و جواب سربالا دادن به مردم بی کس و کار هیچ هنر دیگری ندارند.
تصمیمات بدون بررسی لازم و برای حل مشکلات موقتی, آینده کشورو بیش از پیش با مشکل مواجه میکنه.چندین سال پیش وام برای ایجاد اشتغال میدادند, فکر میکنم به هر نفر که مثلا در کارگاهی کارمیکرد 3 ملیون وام میدادند. خیلی کارگاههای ورشکسته تعدادی نفر روز مزد میگرفتند و اسمشونو رد میکردند که بتونن وام بگیرند. بعدم نه اشتغالی ایجاد میکردند و نه وامو میتونستن پس بدند و خلاصه مشکلی به مشکلات کشور اضافه شد
متاسفانه هرکی میاد فقط میخواد دوران خودشو بگذرونه. تصمیمات یک شبه و عوام فریبانه!کسیکه نتونه ضمانت برگشت وامو ارائه کنه, بعدا چطور میخواد اقساط وامشو بده؟!
خاندوزی اگه راست میگه بورسو سرو سامان میداد که خیلیهارو بیچاده کرد و با این وامهاهم زندگیشون درست نمیشه!
اولا بدون ضامن هیچ بانکی وام نمی دهد خود شما هم می دانید دوما وقتی تورم بی سر وصدا افزایش می یابد وام چه مشکلی را حل می کند سوما بانرخ سود 18 درصد که در عمل بیش از 40درصد می شود وام گیرنده بیچاره چگونه اقساط وام را بازپرداخت کند؟
اولا بدون ضامن هیچ بانکی وام نمی دهد خود شما هم می دانید دوما وقتی تورم بی سر وصدا افزایش می یابد وام چه مشکلی را حل می کند سوما بانرخ سود 18 درصد که در عمل بیش از 40درصد می شود وام گیرنده بیچاره چگونه اقساط وام را بازپرداخت کند؟
بنظرم أقای خاندوزی این دستورو به گیرنده های وام بدن
مگر نمی گن که وام های با سود بالای ۴درصد ربا می باشد و نمی توان در آن تصرف نمود.؟؟؟؟
من قبول دارم بانکها بی جهت سختگیری می کنند ولی جناب وزیر اگر کسی اقساط وام را نپرداخت خسارت بانک که در حقیقت پول مردم است را چه کسی جبران می کند فعلا پول مردم چه در بورس و چه بانک بازیچه بازی های سیاسی شده
.. آخه وام خرد بدون هدف یعنی افزایش بی سابقه نقدینگی و خلق پول ... و یعنی تورم بسیار خطرناک حتی اگه برجام و توافق خوبی هم صورت بگیره ملت ضعیف یکباره له میشن .... وام خرد باید با یه هدفی داده بشه اگه قرار وام خرد بود که دولت بدون جلسه حقوق هارو میبرد بالا
چند هزار کارمند و بازنشسته صد میلیون وام بگیرند نه خونه میشه خرید نه ماشین صرفا سبب افزایش نقدینگی دست مردم می شود و رهسپار بازار دلار و طلا!
بانک ها با پول مردم وام میدهند چطور دولت به خودش حق میدهد برای بانک ها تعیین تکلیف کند و با سرمایه مردم بازی کند و آن را به سمت نابودی ببرد
وی همچنین افزایش قیمت نان را نیز تکذیب کرد و گفت: مردم اصلاً نگرانی در این زمینه نداشته باشند... ما الان ده روزه که توی اهواز داریم نان لواش 100 گرمی رو دونه ای 500 تومان میخریم!!!!!!!
من خودم كارمند بانكم ،هنوز هيج بخشنامه اي نيومده توجه كنيد براي دريافت وام بايد اولا معدل ٦ ماهه حساب داشته باشيد بعدش ميرسه به شرايط ضمانت ،كه اقايون طرح دادن ،در ضمن يه كمي فكر كنيد با اين وضع خراب اقتصاد بانكها از كجا منابع بيارن،وام بدن به مردم،فقط ميخوان ذهن مردمو منحرف كننه يه مقصر براي اقتصاد مريض درست كننه بكن بانكها مقصرند،اين وام هاي كلان كه صداش در ميايد همش دستوري وخارج از كانال بانك انحام ميشه من ٢٣ سال سابقه دارم درشترين مبلغي كه ديدم ٢٠ميلياردد بود طرف ٢ سال معطل موند باوثيقه يك ميليون متر زمين كشاورزي ،و كارافرين شناخته شده كشور صاحب جند تا برند بود تازه بعد ٢ سال تونست بگیره
آقای وزیر به بازرسی وزارتخانه مطبوعه دستشور دهید آمار هفتگی ماهیانه وام را منتشر کنند ضمنا بانکها با ظرافت کامل دریافت حقوق از بانک تسهیلات دهنده را درسرلیست بخشنامه هایشان گنجانده اند تا در اسرع وقت کمبود مالی پرسنل شاغل وبازنشسته شان را ابتدا سرلیست کنند ودر صورت باقی ماندن اعتبار به مردم بدهند درود بر هوش وذکاوت دستگاههای نظارتی بانکی وام زودبازده به بانکها 18 درصد سود نهایتا سه ساله
اقای خاندوزی نفرمودند درصورت ندادن وام خودمون مدیربانگ عزل کنیم یادرخواست کتبی کنیم
آقای وزیر چرا روی بیکاری جوانان این قدر حساسیت ندارید ؟ از روزی که آمدید چند نفر صاحب شغل شدند؟ وام دادن و بدهکار کردن که هنر نیست . با صد میلیون نصف پراید هم نمی توان خرید که حداقل یک نفر بتواند با آن مسافر کشی کند .
من در اروپا مبلغ 800000000 میلیون تومان درخواست وام کردم از زمان درخواست تا به حسابم پول بریزند یک ربع طول کشید بدون وجه نفدی و کار کرد بانکی و بدون ضامن فقط با سه ماه فیش حقوقی با سود دو در صد حالا بگوٸید بانک اسلامی خودتان با بانک ولاد کفر مقایسه کنید....مسٸولین بجز شعار چیز دیگری بلد نیستند...؟
خاندوزی: اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید
چه ربطی به مدیر شعبه دارد؟
یاسلام من براوام 5میلیون تومانی بانک دوسال دویدم 500هزارتومان خرج کردم حالا رفته نوبت دیگه قضاوت باشما؟
اینا میخوان با این کار دوباره هرج و مرج ایجاد کنن، معلوم نیست چه بخور بخوری پشت پرده است. از طرف هزار تا وثیقه گرفتن وام رو بازپرداخت نمیکنه هیچکاری هم نمیتونن بکنن باهاش. به اینجور کارها اونور آب میگن Toxic Product
ببینید قبل کرونا حدود سه سال پیش کارت ملی جدید ثبت نام کردم تا امروز نه برای من اومده نه برای خانواده ام، وام غیر نقدی کارت اعتباری سهام عدالت را که بین دو تا هفت میلیون هست تا امروز بمن ندادن، بانکهای گن باید از اپلیکیشن با کارت ملی جدید بری، یک بار اپلیکیشن ایوا را نصب کردم و بیست و پنج هزارتومانم از حسابم کم کرد برای ثبت تایید امضا ولی به مرحله ثبت کارت ملی رسید کارت ملی جدید خواست، بیست و پنج هزارتومنمم معلوم نیست اصلاً بحساب کی رفت، آخر سه سال گذشت من نتونستم تو این گرانی و تحریم و کرونا یه دومیلیون کارت اعتباری خرید کالا حداقل با سهام عدالت بگیرم ثا بتونم دوتت دونه مرغ یا کالا از فروشگاه اتکا، رفاه یا افق کورش بگیریم تا یکم تغذیمون بهتر بشه، به بهانه کارت ملی هیچ بانکی کارت خرید اعتباری سهام عدالت بمن نداد، از فشار گرسنگی و فقر این ایام کرونو حاضر بودم حتی دومیلیونم فقط اعتبار خرید بدن دوتا لقمه ببریم شر سفزه زن و بچه آخر نشد که نشد یعنی مسولین ما قانون تصویب می کنند در حد المپیک، هرکی بخونه می گه دیگه غمی نداری شما اما موقع اجرا می بینی پوشالی و توخالی و پوچه همش حرف و ادعا هست تو این ایام کرونا غیر از گدایی همه کار کردم واسه رسوندن نون سر سفره
شنبه شب نُه بهمن تو اخبار شنیدم وام بدون ضامن با. گواهی کسر حقوق اداره می دن و تا یک سوق خالص دریافتی حقوق برای قسط وام محاسبه می شه، گفتم کارت خرید کالای سهام عدالت را که به بهانه کارت ملی جدید، بما ندادن حداقل برم یه ده میلیون وام بگیرم تا چهار پنج ماه گوشت و مرغ برنج بخرم ببرم خونه بخوریم از سوء تغذیه همه داره می میریم تو خونه، از صبح یکشنبه هرچی بانک توشهر بود سر زدم همه فقط می گفتن یه نامه برای رئیس شعبه اومده و هیچ چیزی بما برای وام دادن نگفتن، آخر یدونه بانک هم پیدا نکردم برای دادن وام بدون ضامن، نا امید تر از همیشه دست خالی برگشتم خونه، اینقدر تو این دوسال کرونا بدبختی و محرومیت کشیدیم از نداری و کم توان مالی، وقتی شنبه شب شنیدم وام بدون ضامن میدن فقط امید وارشدم یه پنج تا زیر ده میلیون هم شده بگیرم بتونیم یکم غذا بخریم تا چند ماه اما شبیه همه وعدهای الکی و کارشناسی نشده، این وامم داره اجرا نمی شه فقط در حد شعال دولت هست، دیگه کارد به استخون من رسیده کمر مردانگی طبقه متوسط شکسته، د یگه به هیچ چیز این دولت امید ندارم نه اون از کارت ملیش که هنوز نیومده و - ب - نه به این همه ادعا یه کوچه و پستو که بوق و کرنا کردن واسه وام، ولی هربانکی رفتم یدونشون وام نمی داد یعنی شما یجا کار درست و حسابی از فقط وعده سر خرمن دولت می شنوی؟ ، با این تورم فقط باید خرج کرد واسهٔ ژنده موندن در این ایام
ظاهرا معاون محترم وزیر در کشور دیگری زندگی میکنند و اطلاع از گران شدن نان ندارد اگر هم دارند مثل سایر مسئولین بهترین کار را که حاشا کردن است انتخاب نموده اند
مثل اینکه اقای سیف مثل اقای روحانی که خواب بود و بنزین گرون شد هم خواب تشریف داره و گرنه یه چرخی تو شهر بزنه میفهمه که نون گرون شده البته اینا همه چیز اماده براشون میارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست