بازدید 18907

زاینده‌رود به زودی جاری می‌شود

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خروجی سد زاینده‌رود ۱۲ بهمن‌ماه برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان افزایش می‌یابد، گفت: میزان زمان و حجم دقیق جریان زاینده‌رود مشخص نیست و آب منطقه‌ای اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 28 January 2022

به گزارش «تابناک»، مهران زینلیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت جریان زاینده‌رود، اظهار کرد: در جلسه سازگاری با کم آبی مقرر شد تا کشاورزان شرق و غرب برای جریان زاینده‌رود به توافق رسیده و موافقت خود را به جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و در نهایت به استانداری اعلام کنند.

وی توضیح داد: با توجه به ذخیره اندک ۱۶۳ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، به کشاورزان شرق و غرب اعلام شد که نمی‌توان به طور همزمان به هر دو بخش تحویل آب داشته باشیم و یا نباید به هیچ کدام آب داد و یا با یکدیگر توافق کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: البته جهاد کشاورزی نیز پیشنهاد داد که اگر تحویل آب برای شرق اصفهان از ۱۵ بهمن به بعد بگذرد، این آب برای کشاورزان مناسب نیست، اما کشاورزان غرب می‌توانند آب مورد نیاز خود را بعدا (بعد از نوروز) تحویل بگیرند که در نهایت کشاورزان غرب و شرق این موضوع را قبول کردند و تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان در وهله نخست صورت جلسه شد.

وی درباره مدت زمان جریان زاینده‌رود، گفت: قرار است به میزانی که کشاورزان شرق بتوانند کشت و کار داشته باشند، آب را تحویل بگیرند که میزان دقیق آن به نظر آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بستگی دارد و استانداری در این خصوص دیگر ورود نخواهد کرد، البته قرار است ۱۲ بهمن‌ماه زاینده‌رود جریان پیدا کند.

زینلیان با اشاره به نگرانی‌ها برای تحویل آب شرب، اظهار کرد: اگرچه هنوز بارش‌ها نسبت به نرمال کم است، اما با توجه به بارش‌ها در سرشاخه‌های کوهرنگ ما آورد آبی خواهیم داشت، البته تاکید استانداری، رعایت خط قرمز یعنی همان تامین آب شرب است و آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی تحویل آب، باید این خط قرمز را رعایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار