بازدید 6655
۴

قالیباف: تحقیق و تفحص‌ها آثار مورد نظر را نداشته‌اند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی را از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم تحقیق و تفحص‌ها اثر مورد نظر را نداشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 25 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه( ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علی صدر همدان، «رحمت‌الله نوروزی» نماینده علی‌آباد کتول در اخطاری طبق اصل ۷۶ قانون اساسی گفت: مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را دارد. اما تحقیق و تفحص‌های زیادی از خرداد سال ۹۹ تا کنون انجام شده و اگر این تحقیق و تفحص‌ها نتیجه نداشته باشد تصویب آن هم فایده‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: حداکثر دو دوره می‌توان یک تحقیق و تفحص را تمدید کرد. از طرفی اگر مجلس به تحقیق و تفحص رأی بدهد و کمیسیون‌ها حمایت نکنند و حمایتی از سوی کلیت مجلس صورت نگیرد بازوی نظارتی ما برای تحقیق‌ و تفحص‌ها کارکردی نخواهد داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: آیا تاکنون یک گزارش تحقیق و تفحص نهایی شده و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شده است؟

در ادامه محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر این نماینده گفت: گزارش تحقیق و تفحص در کمیسیون‌های مجلس باید رأی لازم را بیاورد تا به صحن علنی ارجاع شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی را از تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم اثری که باید آنها داشته باشد، نداشته است. برهمین اساس باید کمیسیون‌ها برای بررسی تحقیق و تفحص‌ها اقدامات را لازم انجام دهند و سپس آن را به صحن علنی مجلس ارجاع دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴
جناب آقای دکتر رئیسی اعلام فرمودند برای مبارزه ریشه ای با فساد که وعده آن را داده بودند چکار کردند؟ چند لایجه و بخشنامه شفاف کننده و ضد فساد تقدیم یا تصویب شد؟
بنظرتان چند نفر در مجلس یا هیئت دولت با موضوع شفافیت کامل و انتشار نتایج مناقصات و مزایده ها، روند انتخاب برنده و رد بازنده ها، اعم از «امتیاز فنی!!» موافق خواهند بود؟
جناب قالیباف نظرتان راجع به تحقیق و تفحص از شهرداری زمان خودتان چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس شما که خودتان می دانید

چرا هر هفته ی تحقیق و تفحص تازه به راه می ندازید

به مردم بگویید هزینه این تحقیق و تفحص ها چقدره

کشوری که فقر و گرسنگی مردمانش برهمه عیان شده

چرا باید این هزینه ها رو بده
اقا چرا به داد مردم نمیرسید، دولت پول برق و گاز را به بهانه الگوی مصرفی که مشمول نود درصد مان میشود چند برابر میکند و شما ساکتید اقای قالی باف با یک حساب سر انگشتی اگر ما دو لامپ، یخچال، تلویزیون روشن کنیم مصرف مان فراتر از سیصد میشود، شما وضع تان توپ است برای همین برای تان دست بردن در جیب خالی مان برای جبران کاستی های ناشی از حقوق های نجومی، اختلاس، بی تدبیری و..مهم نیست و از ان دفاع میکنید، درست است کاری از دست مان بر نمیاید اما از اه مضلومان بترسید. چیزی در جیب مان نمانده که میخواهید به بهانه های مضحک خالی اش کنید.دست اقای ریسی و یاران عدالت پرورش درد نکند. خوب دارد مزد اعتماد مان را میدهد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل