بازدید 4911

شرایط جدید فعالیت اصناف در زمان کرونا

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، ۹ گروه صنفی با داشتن تاییدیه تزریق واکسن دو دوز در سامانه امید و اخذ QR کد از سامانه مجاز به فعالیت می‌شوند و باید در وضعیت قرنطینه بیماری نباشند و سایر مشاغل خارج از لیست، صرفا با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ QR کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه نبودن، می‌توانند فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 24 January 2022

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، ۹ گروه صنفی با داشتن تاییدیه تزریق واکسن دو دوز در سامانه امید و اخذ QR کد از سامانه مجاز به فعالیت می‌شوند و باید در وضعیت قرنطینه بیماری نباشند و سایر مشاغل خارج از لیست، صرفا با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ QR کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه نبودن، می‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بارگذاری اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور بر بستر سامانه امید به نشانی asnaf.moi.ir الزامی است.

بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، الزامات و ضمانت اجرای فعالیت‌های پنج گانه مدیریت هوشمند بر بستر سامانه امید برای «دستگاه‌های اجرایی»، «خدمات گیرندگان از دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران»، « واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، تحقیقاتی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و «تردد خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی (برون و درون شهر) » ابلاغ شده است.

در بخش «واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی»، مشاغلی که اسامی آن ها در ادامه ذکر می‌شود، با داشتن تاییدیه تزریق واکسن دو دوز در سامانه امید، و اخذ QR کد از سامانه مجاز به فعالیت می‌شوند. ضمنا این واحدها باید در وضعیت قرنطینه بیماری نباشند. سایر مشاغل خارج از لیست، صرفا با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ QR کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه نبودن در زمان فعالیت می‌توانند فعالیت کنند.

مراجعان به واحدها و فعالیت‌های صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه بوده و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول اخطار کتبی پلمب به واحدها (صنفی و …) که بدون داشتن الزامات طرح و اخذ QR کد از سامانه امید فعالیت دارند، است. مرحله دوم شامل مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته برای واحدها (صنفی و …) ناقض الزامات تعیین شده و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت الزامات به مدت ۳۰ روز پلمب می‌شود. البته در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

مسئولان و ناظران این طرح نیز شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر عالی)، اتاق اصناف ایران (ناظر در اجرا)، اتحادیه مربوط (مسئول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، سازمان های نظام پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی (همکار)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (ناظر حوزه های ذی ربط) است.

۹ گروه شغلی که ملزم به دریافت دو دوز واکسن شدند نیز به شرح زیر است:

۱- مراکز سرو غذا در محل از قبیل: رستوران، چایخانه، قهوه‌خانه، کافی شاپ، فست فود
۲- تالارپذیرائی و باغ تالار
۳- استادیوم‌های و باشگاه‌های مسابقات ورزشی، باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده، استخرهای شنای سرپوشیده، پارک‌های تفریحی آبی، شهر بازی و مراکز تفریحی ) مسقف
۴- پاساژ، فروشگاه زنجیرهای
۵- تمامی مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم گردیی
۶- تورهای گردشگری
۷- بانک‌ها و موسسات خدمات مالی، کارگزاری های بورس
۸- دفاتر پیشخوان دولت، پلیس بعلاوه ۱۰، دفاتر خدمات تلفن همراه، دفاتر ارائه خدمات قضایی و مراکز مشابه
۹- سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی

اتاق اصناف ایران تاکید کرده که لازم است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی، نظارت فعالانه بر اجرای مصوبه مذکور را معمول داشته تا با تغییرات غیر مترقبه ناشی از گسترش شیوع بیماری کرونا، منجر به تعطیلی صنوف نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان